Dilemma; verkopen of niet?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
JoyceNan

Re: Dilemma; verkopen of niet?

Bericht door JoyceNan » di 26 nov 2013, 10:04

Charret schreef:Wel grappig dat mensen zeggen wat ik koop blijft bij mij ondanks ze achteraf het paard niet blijken te zijn wat je graag zou willen. Maar stel nou dat je iemand anders kunt vinden die juist wél dat leuk vindt wat je paard ook leuk vindt. Wat is er dan mis met verkopen?
Ik zeg niet dat er iets mis is met verkopen, maar mijn manier is wat ik koop blijft.
En zoals met Nan had ik ook wel wedstrijden en proeven ed. willen doen bij het stamboek bijv. maar helaas zat er niet in. Heb me daar toen bij neergelegd.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 26 nov 2013, 10:05

Charret schreef:Wel grappig dat mensen zeggen wat ik koop blijft bij mij ondanks ze achteraf het paard niet blijken te zijn wat je graag zou willen. Maar stel nou dat je iemand anders kunt vinden die juist wél dat leuk vindt wat je paard ook leuk vindt. Wat is er dan mis met verkopen?
Er is ook niks mis met verkopen natuurlijk, en dat zou inderdaad een super oplossing zijn!!
Ieder voor zich he ;)
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 26 nov 2013, 11:11

Sas, wij kunnen hier van alles verzinnen. Maar jij zal het moeten besluiten. Pablo heeft 2 jaar bij Marijke gestaan. Toen hij weer thuis was en ik in de bak ging rijden. Dacht ik meteen, tja dit heb ik niet gemist..... Dus weet echt wel welk gevoel je bedoeld. Als ik niet de kans had gehad om hem in de achtertuin te zetten, was hij toch weer weggegaan naar iemand die een bos om de hoek heeft. Nu is hij thuis en gaat hij niet meer weg (kan ook niet hij is al 9 maanden kreupel :P ) Met Det is het 9 van de 10 keer een feestje om te rijden (aangespannen dat dan wel) dat is zo fijn en inspirerend!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 27 nov 2013, 09:39

Hihi, Pablo en Det zijn net Nisko en Anka. Nisko gaat ook niet weg en blijft tot ze ooit dood gaat. Maar Anka is echt een feestje met rijden.

Maar on-topic, blijft lastig Sas en jij bent de enige die kan beslissen. Ik wil Gjendra ook nog steeds verkopen omdat ik 2 paarden wel zat vond en vind en Anka aan al mijn verwachtingen voldoet. Lastig blijft het evengoed wel, maar zou het voor Gjendra leuker vinden als ze een baasje met meer tijd heeft. Benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen met Sjors.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 28 nov 2013, 15:50

Zodra je hobby, waar je voor ontspanning en rust naartoe gaat, een verplichting wordt en wat je eigenlijk met tegenzin moet doen, dan is het tijd om te kijken of je daar iets aan kunt veranderen. Je zegt dat je met Marieke al hebt gekeken naar oplossingen en zelf ook lang genoeg hebt geprobeerd. Niemand kent jouw paard beter dan jijzelf en ik snap dat het niet goed voelt om hem te verkopen. Maar je moet ook aan jezelf denken. Hij zal het bij een volgende baas, die minder eist op dressuurmatig niveau, net zo of misschien wel meer naar zijn zin krijgen en jij kunt dan beter kijken naar een paard wat wel voldoet aan jouw wensen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 30 nov 2013, 11:42

Ik had niet in de gaten dat hier nog gereageerd werd :D

Voorlopig blijft Sjors, want zolang ik het niet zeker weet ben ik bang dat ik spijt krijg. En Sjors is natuurlijk wel de enige echte Sjors. Ik kan me nu niet voorstellen dat hij niet meer hier is. Zolang ik er naast sta, is het het meest fantastische paard wat er is, hetzelfde geldt als je buiten rijdt of een beetje rond hobbelt.

We hebben alles op een rijtje gezet en kwamen op het volgende: stel dat ik Sjors weg doe en een ander paard koop. Die wil ik dan starten, starten betekent trainen en trainen betekent meer tijd op de manege zijn. Voor de goede orde: ik ben daar graag, maar naast de paarden heb ik nog een actief sociaal leven, een 40 urige werkweek, een huishouden enz.

Ik heb het (weer voor een tijdje O:) ) geaccepteerd dat ik niet alleen dressuur moet willen rijden met Sjors. Misschien op een ander punt in m'n leven komt er een pasklare oplossing. Voor nu probeer ik het los te laten en prijs ik mezelf gelukkig met een enorm braaf en leuk paard, die sinds deze maand alweer elf jaar gewoon bij de familie hoort _/-o_
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Plaats reactie