De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Aaaaah... Sterkte!! heel verdrietig voor je/jullie..
Fijn dat hij een goede plek krijgt! Houden ze contact met je?
Fijn dat hij een goede plek krijgt! Houden ze contact met je?
Ja Marlie ze houden zeker contact met mij!
Hij komt morgen tussen 14.00 uur en 18.00 aan!
Er ligt daar een dik pak sneeuw!
Hij komt morgen tussen 14.00 uur en 18.00 aan!
Er ligt daar een dik pak sneeuw!
Blijer dan met sneeuw kan je een fjord niet maken
. Leuk welkom voor hem!!
Eran zijn hoeven voelden vandaag al beter aan en hij liep minder gevoelig. Vanmorgen wist hij zelfs niet hoe snel hij bij de weide moest komen, zei de boer. Hopelijk was het een korte opleving en gaat het helemaal over met wat medicatie. Hij krijgt nog niet de volle dosering van alles, ook om zijn buik rustig te houden want die gaat nu supergoed!! Ik vind hem nog wel wat sloom en slapjes, dus helemaal over is het zeker nog niet.

Eran zijn hoeven voelden vandaag al beter aan en hij liep minder gevoelig. Vanmorgen wist hij zelfs niet hoe snel hij bij de weide moest komen, zei de boer. Hopelijk was het een korte opleving en gaat het helemaal over met wat medicatie. Hij krijgt nog niet de volle dosering van alles, ook om zijn buik rustig te houden want die gaat nu supergoed!! Ik vind hem nog wel wat sloom en slapjes, dus helemaal over is het zeker nog niet.
Zo er gebeurt weer een hoop met de e-tjes!
Ach jee, Edgard... helemaal naar Oostenrijk. Fijn dat je een goed huisje voor hem gevonden hebt, maar ik kan me goed voorstellen dat het daadwerkelijke afscheid moeilijk was.
Wat jammer dat Eran blijft kwakkelen, Gwenny. Pas nu wel op met de weide, fructaan kan erg oplopen met de kou.
Het lijkt toch dat Evita ergens last van heeft met rijden... wat zou het toch makkelijk zijn als ze het ons even konden vertellen.
Ach jee, Edgard... helemaal naar Oostenrijk. Fijn dat je een goed huisje voor hem gevonden hebt, maar ik kan me goed voorstellen dat het daadwerkelijke afscheid moeilijk was.
Wat jammer dat Eran blijft kwakkelen, Gwenny. Pas nu wel op met de weide, fructaan kan erg oplopen met de kou.
Het lijkt toch dat Evita ergens last van heeft met rijden... wat zou het toch makkelijk zijn als ze het ons even konden vertellen.
Gwenny
Veel sterkte met Eran! Jullie hebben echt geen geluk!
Mijn lieve edgard is aangekomen zaterdag avond pas om 23.00 uur!
Het gaat goed met hem ik verwacht nog foto,s!
Oef wat mis ik hem verschrikkelijk!
Heb hier al zijn spullen liggen die ik moet uiitzoeken en verkopen, maar oef wat doet dat pijn zeg!

Veel sterkte met Eran! Jullie hebben echt geen geluk!
Mijn lieve edgard is aangekomen zaterdag avond pas om 23.00 uur!
Het gaat goed met hem ik verwacht nog foto,s!
Oef wat mis ik hem verschrikkelijk!
Heb hier al zijn spullen liggen die ik moet uiitzoeken en verkopen, maar oef wat doet dat pijn zeg!

Sterkte Joyce, echt naar dat je door de spullen nog zo wordt geconfronteerd met het gemis.
Eran gaat beter!! De medicatie slaat aan en hij is weer een stuk vrolijker. Vandaag kwam hij toen ik hem binnen riep zo hard aangescheurd dat hij zich een hoedje schrok toen hij mij zag en daardoor een huge slipspoor door de weide heen trok. Het leek wel een quarter
.
Binnenkort, als mijn accu weer boven water is laad ik de batterij van mijn brakke cameratje op en kan ik wat recente fototjes maken en hopelijk hier posten. Hij wordt groter en groter en mooier en mooier. Sinds nu bijna 3 maanden is hij op een klein terugvalletje na volledig koliekvrij. De verhuizing heeft hij goed doorstaan en heeft echt prachtige mest. Ik merk wel wat de buik echt bezig is, want nog regelmatig blaast Eran behoorlijk op en hoor ik een enorm geborrel. Volgens de voerdeskundige is het de darmflora die aan het herstellen is en dat gaat met wat gasvorming die de goede bacterien produceren. Ik moet ook zeggen dat het hooi er zeer mooi verteerd aan de andere kant uit komt en ik geen spoortje van verstopping of verminderde vertering merk.
Ik hoooop dat hij nu over het meeste heen aan het groeien is en steeds gezonder en sterker wordt. Ik gun het hem echt enorm!
Eran gaat beter!! De medicatie slaat aan en hij is weer een stuk vrolijker. Vandaag kwam hij toen ik hem binnen riep zo hard aangescheurd dat hij zich een hoedje schrok toen hij mij zag en daardoor een huge slipspoor door de weide heen trok. Het leek wel een quarter

Binnenkort, als mijn accu weer boven water is laad ik de batterij van mijn brakke cameratje op en kan ik wat recente fototjes maken en hopelijk hier posten. Hij wordt groter en groter en mooier en mooier. Sinds nu bijna 3 maanden is hij op een klein terugvalletje na volledig koliekvrij. De verhuizing heeft hij goed doorstaan en heeft echt prachtige mest. Ik merk wel wat de buik echt bezig is, want nog regelmatig blaast Eran behoorlijk op en hoor ik een enorm geborrel. Volgens de voerdeskundige is het de darmflora die aan het herstellen is en dat gaat met wat gasvorming die de goede bacterien produceren. Ik moet ook zeggen dat het hooi er zeer mooi verteerd aan de andere kant uit komt en ik geen spoortje van verstopping of verminderde vertering merk.
Ik hoooop dat hij nu over het meeste heen aan het groeien is en steeds gezonder en sterker wordt. Ik gun het hem echt enorm!
Wat heerlijk nieuws, Gwenny.
Ben benieuwd naar de foto's.
Ben benieuwd naar de foto's.
Gwenny, goed nieuws!!
Dank jullie!! Eran gaat nog steeds top! Hoeven zijn koel en hij gaat steeds beter lopen. Ik kan door de goede bak nu wat balkjes neerleggen zodat hij zijn benen op leert tillen en meer met zijn rug gaat doen. Dat werkt goed! Hij vindt de balkjes zo leuk dat hij er zo hard mogelijk overheen scheurt en plat de bocht door gaat om zo snel mogelijk weer over het balkje te kunnen, lol. Laatst lagen er 3 achter elkaar en die druif springt ze alle 3 tegelijk LOL. Echt hindernissen doe ik voorlopig nog niet. Daarvoor moet hij eerst losser in zijn lijf zitten en minimaal een maand goed lopen. Ik leg meestal aan 2 kanten van de bak 1 balkje neer of aan 1 kant 3 balkjes. Dan wordt hij wat uitgedaagd, maar niet overvraagd. Ik vind het echt gaaf dat hij zo gehoorzaam is met grondwerken en alles op stem en lichaamstaal doet, op soms een huge ondeugendheid na :p .
- Svenniepennie
Wat een goed nieuws gwenny 
Ik heb lang niet meer gekeken hier op FW, zit meer op bokt.
maar goed ik heb besloten om mijn boomloos zadel te verkopen is immers verkocht
en ben ik afgelopen zaterdag naar de zadelmaker geweest en ik kan vandaag of morgen het zadel ophalen:D
hij werd nog wat bijgevuld.
Ik hoop dat ik vandaag kan op halen en anders morgen. Maar ben blij dat ik nu een zadel heb dat past. Heb maanden niet meer op een zadel gereden ik reed met barebackpad maar die gaat voorlopig in de kast

Ik heb lang niet meer gekeken hier op FW, zit meer op bokt.
maar goed ik heb besloten om mijn boomloos zadel te verkopen is immers verkocht
en ben ik afgelopen zaterdag naar de zadelmaker geweest en ik kan vandaag of morgen het zadel ophalen:D
hij werd nog wat bijgevuld.
Ik hoop dat ik vandaag kan op halen en anders morgen. Maar ben blij dat ik nu een zadel heb dat past. Heb maanden niet meer op een zadel gereden ik reed met barebackpad maar die gaat voorlopig in de kast

Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Joyce.. Dat is echt niet leuk om te doen..
Eran, wat goed zeg! Hopelijk blijft het zo goed gaan!
Eran, wat goed zeg! Hopelijk blijft het zo goed gaan!
Nee leuk is het zeker niet!
Ik mis hem onwijs!
Maar er zijn al een aantal spullen verkocht gelukkig
Ik mis hem onwijs!
Maar er zijn al een aantal spullen verkocht gelukkig

Hij is ook veel minder sensibel! Laatst lekker een stuk alleen buiten gereden aan de lange teugel! Niet een keer is hij weg gesprongen of druk lopen doen!
Hij deed zelfs een dappere poging door een geul met water te lopen

Ik wil mij ook graag aanmelden met mijn nieuwe E-tje aanwinst 

- - - - - -
Wat fijn dat het goed met Ed gaat, heeft hij vaker last van jeuk?
gaby22, vertel... Wie is je nieuwe aanwinst? Heb je ook foto's?
gaby22, vertel... Wie is je nieuwe aanwinst? Heb je ook foto's?
-
Oh leuk Gaby, ik ben benieuwd!
Vandaag ook maar Evita eventjes gepakt. Ik heb het op het moment onwijs druk op mijn werk en daardoor veel minder tijd voor de paarden helaas. Jammer, want het is mijn ontspanning natuurlijk ook. Toch maar een klein zweepje erbij gepakt voor het geval dat.
Laatste keer dat we hadden gereden, zonder zadel gereden, maar toen wilde ze helemaal niet in draf (bijrijdster zat erop). We hebben de DA gebeld en dit nagevraagd. Maar hij dacht dat dit toch niet door het veulen kwam. Of het geen uit proberen was? En natuurlijk zadel na laten kijken. Nu ken ik Evita's papa erg goed, en we hadden aan de ene kant ook het idee, dat Evita liever lui dan moe is, dus dat ze aan het uitproberen was.
Vandaag dus een klein zweepje erbij. Zodra ik wat meer achter elkaar aan het klikken ben met mijn mond, voel je haar langzamer gaan en wil ze gaan stil staan.... Ik hoefde haar amper maar aan te raken met mijn zweepje en dat was de overtuiging toch genoeg om haar te laten draven. En dat deed ze goed, goed tempo, liep ook snel ontspannen. Eventjes gedraafd en over een balkje gedraafd. Dat vind ze niet leuk, en wilde ze ook langs af, maar ja, dan heeft ze pech, erover heen.
Heb daarna Jessie op haar gezet aan de longeerlijn. Dit was de 1e keer voor Jessie en die vindt het eventjes spannend. Dus voor haar zekerheid een halstertouw om de hals gedaan. Die liet ze al snel los en was ze trots, dat ze hem in draf kreeg.
Ik blijf Evita zo leuk vinden...
Vandaag ook maar Evita eventjes gepakt. Ik heb het op het moment onwijs druk op mijn werk en daardoor veel minder tijd voor de paarden helaas. Jammer, want het is mijn ontspanning natuurlijk ook. Toch maar een klein zweepje erbij gepakt voor het geval dat.
Laatste keer dat we hadden gereden, zonder zadel gereden, maar toen wilde ze helemaal niet in draf (bijrijdster zat erop). We hebben de DA gebeld en dit nagevraagd. Maar hij dacht dat dit toch niet door het veulen kwam. Of het geen uit proberen was? En natuurlijk zadel na laten kijken. Nu ken ik Evita's papa erg goed, en we hadden aan de ene kant ook het idee, dat Evita liever lui dan moe is, dus dat ze aan het uitproberen was.
Vandaag dus een klein zweepje erbij. Zodra ik wat meer achter elkaar aan het klikken ben met mijn mond, voel je haar langzamer gaan en wil ze gaan stil staan.... Ik hoefde haar amper maar aan te raken met mijn zweepje en dat was de overtuiging toch genoeg om haar te laten draven. En dat deed ze goed, goed tempo, liep ook snel ontspannen. Eventjes gedraafd en over een balkje gedraafd. Dat vind ze niet leuk, en wilde ze ook langs af, maar ja, dan heeft ze pech, erover heen.
Heb daarna Jessie op haar gezet aan de longeerlijn. Dit was de 1e keer voor Jessie en die vindt het eventjes spannend. Dus voor haar zekerheid een halstertouw om de hals gedaan. Die liet ze al snel los en was ze trots, dat ze hem in draf kreeg.
Ik blijf Evita zo leuk vinden...
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Wat fijn Suzanne! Goed dat je het even nagevraagd hebt bij de dierenarts, nu kun je met een gerust hart haar iets meer aanpakken. Ik vind Evita ook echt een gave merrie. Ze valt echt op. (er staat me wel iets bij dat je haar te koop hebt staan, klopt dat?)
Joyce, vervelend dat je zijn spullen nu moet uitzoeken. Hopelijk komen er snel foto's jou kant op.
Gwenny, Fijn dat de medicatie aanslaat. hoop zo voor je dat Eran beter word.
Andere Joyce
, fijn dat je nu een goedpassend zadel voor Enya hebt en fijn dat je boomloos zo snel verkocht is.
Marlie, fijn dat ed nu bijna jeukvrij is en dat hij zo braaf is met rijden.
Gaby, vertel?...
Suzanne Fijn dat je nu de oplossing voor Evita hebt
Ik heb hier al een tijdje niet gereageerd. Lees wel mee vanaf mijn mobiel maar reageren is zo'n gedoe.
Ellen word de laatste tijd weer meer dressuurmatig gereden. Dit pakt ze over het algemeen goed op. Behalve de laatste keer. De boer was bezig met de kuil bult die naast de bak lag en dat was eng, telkens er vandoor vliegen, niet fijn na willen geven en struikelen.
Mijn ene zusje heeft met Ellen gesprongen wat er goed ging. Mijn zusje durft alleen soms niet goed naar de sprong te rijden. Ze twijfelde soms nogal maar Ellen sprong elke keer braaf.
Volgende dag had mijn andere zusje bedacht dat ze voltige wilde oefenen. Alleen Ellen heeft soms van die buien dat ze ineens met der hoofd tussen de benen gaat en dan niet naar voren galoppeerd maar omhoog. Mijn zusje zat er zonder zadel op dus die lag er helaas na 3 passen af. Ze had zich gelukkig geen pijn gedaan en is zo weer op gestapt. Na een rondje in stap zegt ze nu wil ik weer in galop anders leert Ellen dat ze dat mag doen en ik moet ook gewoon weer in galop. Dit keer de teugels er voor de zekerheid erbij en in galop en weer ging het hoofd tussen de benen gelukkig kon mijn zusje nu dankzij de teugels haar hoofd omhoog krijgen en een schop geven. Na een rondje zei ze dat ze klaar was met galopperen. Toen hebben we rustig langs de weg een klein stukje uitgestapt. Conclusie: zusje heeft meer lef dan ik
Vanmiddag mag Ellen voor de kar lopen.
Gwenny, Fijn dat de medicatie aanslaat. hoop zo voor je dat Eran beter word.
Andere Joyce

Marlie, fijn dat ed nu bijna jeukvrij is en dat hij zo braaf is met rijden.
Gaby, vertel?...
Suzanne Fijn dat je nu de oplossing voor Evita hebt
Ik heb hier al een tijdje niet gereageerd. Lees wel mee vanaf mijn mobiel maar reageren is zo'n gedoe.
Ellen word de laatste tijd weer meer dressuurmatig gereden. Dit pakt ze over het algemeen goed op. Behalve de laatste keer. De boer was bezig met de kuil bult die naast de bak lag en dat was eng, telkens er vandoor vliegen, niet fijn na willen geven en struikelen.
Mijn ene zusje heeft met Ellen gesprongen wat er goed ging. Mijn zusje durft alleen soms niet goed naar de sprong te rijden. Ze twijfelde soms nogal maar Ellen sprong elke keer braaf.
Volgende dag had mijn andere zusje bedacht dat ze voltige wilde oefenen. Alleen Ellen heeft soms van die buien dat ze ineens met der hoofd tussen de benen gaat en dan niet naar voren galoppeerd maar omhoog. Mijn zusje zat er zonder zadel op dus die lag er helaas na 3 passen af. Ze had zich gelukkig geen pijn gedaan en is zo weer op gestapt. Na een rondje in stap zegt ze nu wil ik weer in galop anders leert Ellen dat ze dat mag doen en ik moet ook gewoon weer in galop. Dit keer de teugels er voor de zekerheid erbij en in galop en weer ging het hoofd tussen de benen gelukkig kon mijn zusje nu dankzij de teugels haar hoofd omhoog krijgen en een schop geven. Na een rondje zei ze dat ze klaar was met galopperen. Toen hebben we rustig langs de weg een klein stukje uitgestapt. Conclusie: zusje heeft meer lef dan ik

Vanmiddag mag Ellen voor de kar lopen.
Is dat alles!! Ik wil wel wat meer zien van Ensgar.
Hij ziet er goed uit! Lijkt zo nog niet zo'n typische Ansgar.
Hij ziet er goed uit! Lijkt zo nog niet zo'n typische Ansgar.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'