De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Keandra » do 07 nov 2013, 18:04

Geen foto's meer kunnen maken wegens te donker en het was gewoon aan het gieten.
tja

Ze liet zich niet pakken om haar apart te laten zetten. Ze heeft het denk ik meer dan goed door.
Hoop nu maar dat ze morgen een beetje braaf is want als ze het in haar kop haalt is het geen katje. (steigeren is haar niet onbekend)
Marlie78

Bericht door Marlie78 » do 07 nov 2013, 19:56

Wat een trieste berichten..

Froukje, wat erg zeg.. Twee paarden verliezen is verschrikkelijk
Desire aangereden, ook heftig hoor!
KeandrA, stekte..
heb ik de namen goed onthouden? Excuus als het fout is

Misschien toe aan wat leuks?
Ik heb ons opgegeven voor een heuse dressuur wedstrijd ~~}> is zonder startkaart maar wel een leuke oefening voor ons! Kunnen we direct zien hoe we er voor staan :D Ik heb er zin in!
Ed heeft zijn eerste nachtje op stal doorgebracht. Het is nu weer redelijk weer dus mag hij nog even buiten blijven. Gras genoeg!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 08 nov 2013, 15:55

Verschrikkelijk froukje....
Bah bah.. Wens jullie veel sterkte
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 nov 2013, 08:32

Nou daar zijn we weer... jeetje heb een flinke klapper gemaakt maar gelukkig zonder gevolgen.
Wilde vandaag elvis weer oppakken na een dip maar helaas staat hij weer zonder ijzer en onze hoefsmid belde gisteren af wegens een ziekenhuisopnamen, we hopen dat het niks ernstigs is..

Ik ben weer bijgelezen dus klets weer gezellig mee...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » ma 18 nov 2013, 04:18

@ Elvis, wordt het geen tijd voor een andere smid? Echt belachelijk dat Elvis zijn ijzers zo vaak kwijtraakt.

Eran staat nu op een kleinschalige pensionstal vlakbij mijn huis en het bos. Tot nu toe doet hij het geweldig. Als hij geen terugval krijgt mag hij halverwege komende week in de kudde van een aantal pony's van zijn grootte.
Hij is een stuk vrolijker en ondeugender en heeft nog geen enkel symptoom van koliek of bevangenheid. Door de ruimere box, de hele dag op een droge weide en de superbak merk ik ook dat hij veel beter loopt en dat de rugklachten na wat behandeling van mijzelf goed verdwijnen. Als het zo doorgaat kan ik hem na de winter denk ik wel gaan rijden.

De kwaliteit van de hoeven is nog dramatisch te noemen. Ik hoop dat een natuurlijk bekapper en andere smid als hij nog niet ijzerloos kan, samen aan het werk kunnen zodat de hoefkwaliteit gaat verbeteren. Het beslag op de kliniek wordt steeds duurder en brengt echt geen verbetering. Volgens de natuurlijk bekapper komt het doordat de groei niet wordt gestimuleerd door anders bekappen en je daarmee het probleem in stand houdt. Daarnaast hebben de hoeven enorme groeiranden in de wand die eerst moeten uitgroeien voor de hoef echt sterker wordt. Je ziet aan de groeiranden dat hij aardig wat moeilijke periodes heeft gehad en dat verzwakt de hoefwand.

So far so good is hij nu al bijna 3 maanden sinds de grote verstopping koliekloos op soms een lichte terugval na en doen zijn hoeven het super qua niet meer bevangen raken, dus ik heb goede hoop dat deze lijn zich voortzet en hij een steeds normaler paardenleven kan gaan leiden.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 18 nov 2013, 07:22

Ik reageer eerder als Desire maar hier kan de hoefsmid vrij weinig aan doen. Hij verliest ze telkens in het weiland en tja dat risico neem je zelf met dit natte weer maar als je geen kant op kan wil je toch wel eens hem zijn beentjes laten strekken. We krijgen al een broerte bij het idee dat onze hoefsmid ermee gaat stoppen om een of andere rede het is echt een super goeie smid ik heb er nog nooit een gehad die zo snel eerlijk en netjes werkt als deze smid. Imka was afgeschreven toen hij begon met Imka te beslaan en samen met de kliniek hebben we haar toch nog jaren onder het zadel weten te houden met veel plezier van Imka. Nu is ze echter gewoon op het gaat niet meer ze is ook gronische bevangen en als je toch ziet hoe netjes ze nog op haar voeten staat voor een paardje dat zo vaak bevangen is (en dat komt en gaat iedere keer soms merken we het niet eens Imka is vrolijk en levendig)

Verder kreeg ik gister een minder leuk bericht. Ik zit veel bij mijn vriend in maassluis en omdat ik voor Desire bij de hoefsmid gestaan had vrijdag met Elvis bood ze aan om het hele weekend de paardjes te doen aangezien ik een hondje zou gaan halen zaterdag. Kon ik lekker met mn hondje tutten. Elvis was weer erg vervelend telkens overal van schrikken enz enz terwijl de terugweg er dus weer niks aan de hand was hij wil gewoon niet van huis weg _-:( bood ik aan ga je toch een keer een lekker ritje op Emy maken. Die loopt wel gewoon... Krijg ik gister een appje dat ze niet is gaan rijden omdat Emy haar heel hard in dr hoofd gebeten had. Ze had een plasplek onder dr buik en blijkbaar vond ze het niet leuk om daar geborsteld te worden. Emy kan soms best een kattekop zijn. Maar goed vond het niet zo leuk om te horen. Bied je aan om dr lekker te laten rijden een keertje zonder strijd omdat ze er toch al een beetje de pest in heeft gezien het weer de dwarsheid van Elvis en we gewoon geen kant op kunnen bijt Emy dr nog voor ze gaat rijden...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » ma 18 nov 2013, 11:53

Gwenny.. nee ik ben super tevreden met mijn hoefsmid, denk ook wel 1 van de betere in onze regio. Dit is puur door het land.. dat is nu dus ook einde seizoen. Hij gaat vaak zo achterlijk tekeer dat hij ze aftrapt..

Emy tja daar was ik gelijk klaar mee gisteren. Het zit me niet echt mee.. maar ga vandaag gewoon weer rijden :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 19 nov 2013, 00:11

Ow hij bokt en doet enorm :S . Wat wel helpt zijn springschoenen. Die beschermen de takken van de ijzers waardoor de kans minder goot is dat hij ze kwijtraakt.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 19 nov 2013, 07:08

Springschoenen krijgt hij idd ook om alleen niet in het weiland aangezien die donderstraal ze zelf aftrekt hahaha ja leuk paard he hij helpt baasje wel even mee hihi

Pff ik zou zooooo graag weer eens rijden maar ik heb zo'n pijn mn enkel. Was een paar dagen prima gegaan maar het weekend begon het weer. Ik ben zo bang dat ik straks weer onder het mes moet. Ik heb daar zo geen zin in. Maar goed halve nachten wakker liggen van de pijn en pakjes tramadol wegwerken is ook geen optie op een gegeven moment. Ik ben nu tramadol in samenwerking met paracetamol met codiene proberen maar pff doet nu nog auw...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
froukje91

Bericht door froukje91 » wo 20 nov 2013, 09:42

Vervelend zeg dat Elvis telkens de ijzers eraf heeft. Anders zouden springschoenen inderdaad een oplossing zijn. Zonder ijzers is ook geen optie?
Ellen had de afgelopen week last van drukte. Met het hoofd schudden tijdens het rijden en dan ineens met 4 benen tegelijk de lucht in, bokken of ineens omdraaien. Gelukkig heb ik geen last meer van spanning dus vond het eigenlijk wel grappig.
Eergisteren voor het eerst weer in de bak gereden. Ging erg goed. Ik had haar eerst losgelaten in de bak omdat ik verwachtte dat ze weer druk zou zijn maar viel mee dus erop gestapt. Ze liep heel fijn nageeflijk en lekker los. We zijn druk aan het oefenen met actief en voorwaarts blijven, dit is nog wel moeilijk. Het is namelijk veel leuker en makkelijker om ineens met het hoofd in de lucht er heel hard vandoor te vliegen dan iets actiever te lopen als baas been geeft :roll: Galop gaat ook steeds beter, eerst vloog ze regelmatig door mijn binnenbeen in de verkeerde galop en laatste tijd springt ze netjes aan in de goede galop. Nu moet ze wat meer op het achterbeen komen en wat minder op de voorhand kieperen. Ik zou eigenlijk weer een keer les moeten hebben. Heb al vanaf vorig herfst geen les meer gehad :=
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 20 nov 2013, 19:48

Elvis had bijna zonder ijzers komen te staan ivm geen wand meer maar hij kreeg er net aan nog wat onder. Hij kan zonder ijzers maar wij zijn aangewezen om op de weg te rijden dus dan ben je onwijs beperkt. Verder heeft Elvis ook wel springschoenen om maar net als in het weiland dan trekt hij ze er zelf af darmpje hihi

Vandaag waren die twee ukkie's weer ontsnapt en stond die arme Imka in paniek nog aan de andere kant in de paddock terwijl de E-tjes in het weiland lol aan het maken waren. Dus mn nicht heeft Im ook maar los gelaten dus ze hebben weer een lekker weiland dagje gehad
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 20 nov 2013, 21:59

Ik kom ook weer effe mee kletsen...
Ben zelf maar op Evita geklommen. Mijn bijrijdster had afgelopen tijd wat minder tijd om te komen en ik wilde wel eens zien hoe dat ging met dat niet aan draven.
Dus i.o.m. bijrijdster eerst Evita aan de longe gezet. Ik ben wel wat strenger dan Lisa tijdens het poetsen e.d. dus op stal heb ik haar een paar keer op haar nummer gezet. Aan de longeerlijn bleef ze maar aan het draven....
Paar dagen daarna zadel erop gelegd en toen aan gaan draven. Ze had wel enige aanmoediging nodig, maar ze deed het wel. Het aandraven voor de 3e keer vond ze niet leuk en kreeg ik een klein bokje.
Mss ook maar het zadel na laten kijken, of daar iets zit? En anders zal het toch wel met dat veulen te doen hebben, denk ik zo.
Eergisteren haar weer gereden en weer met aandraven dat ze het niet leuk vindt. Toch maar wel even doen, want dat hoort er tenslotte ook bij. Ik heb niet lang gedraafd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
froukje91

Bericht door froukje91 » do 21 nov 2013, 09:52

Zijn hoefschoenen geen optie dan? Die hoef je maar een keer aan te schaffen kun je een hele poos mee en dan kan hij in de wei gewoon zonder ijzers staan.
Nancy wat vervelend van je enkel zeg. Snap wel dat je niet weer onder het mes wil maar als je constant aan de pijnstillers moet is ook niet echt goed.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 21 nov 2013, 16:02

Ik wil even vermelden dat mijn lieve Edgard is verkocht!
Jullie zullen hem hier niet meer terug vinden want hij gaat heeeeeel ver weg!
Op naar Oostenrijk!
Hij gaat daar aan het werk voor mensen met een beperking in combinatie met therapie!

Morgen wordt hij opgehaald
Vandaag en gister mooie afscheidsfoto,s gemaakt
froukje91

Bericht door froukje91 » do 21 nov 2013, 16:26

Jeetje Joyce, jammer en toch ook fijn dat hij verkocht is. Jammer dat hij zo ver weg gaat. Hij krijgt daar vast een fijn huis de mensen daar zijn vast heel blij met hem
Marlie78

Bericht door Marlie78 » do 21 nov 2013, 21:42

Ik klan niet alles lezen, kleine letters op mobiel.

Edgard.. Jeetje, zo ver weg! Sterkte

Hier met de handen in te haar.. Morgen de DA maar bellen.. Ed heeft enorm jeuk, vandaag ook bultjes ontdekt en hj heeft vreselijke diarree! Ik vermoed van het gras. Gras is bemest dus veel eiwit in combinatie metde vorst en dus veel suiker.. Ik denk dat hij van het gras af moet. Hij is niet ziek trouwens, hij heeft zelfs veeeeeel te veeeeeel energie!!
Gwenny

Bericht door Gwenny » vr 22 nov 2013, 05:49

Eran is toch weer bevangen aan het raken. De hoeven waren al een paar dagen wat warmer en gisteravond voelden de hoeven heel warm aan. Met name links voor doet pijn. Hij loopt wat kort, maar nog niet echt kreupel. Hopelijk wordt het niet heel snel erger en slaat de behandeling aan.

Wauw wat gaat Edgard ver weg, maar het klinkt als een mooie dankbare job die hij in Oostenrijk gaat krijgen. En je hebt een excuus om een keertje die kant op te gaan.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 22 nov 2013, 09:21

Oej. Edgard zo ver weg. Hij gaat precies wel een luxe leven leiden.
En jammer voor eran. Dacht nu dat hij erdoor is.

Ik krijg dus geen nieuws van hoe het is met jalenka. Jammer maar was te verwachten.
Marlie78

Bericht door Marlie78 » vr 22 nov 2013, 12:06

Nou, er gebeurt weer heel wat met de Etjes..

Hopelijk valt het mee met Eran! Bevangen is niet iets wat je wil hebben.. Beterschap!

Jalenka.. Heel jammer dat je niets hoort.. Sterkte, z l niet makkelijk zijn.

Ed moest per direct van de wei en alleen hooi eten. Het weekend moet er verbetering zijn. Hij gaat dus snachts opstal.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 22 nov 2013, 18:43

Zo Edgard is vandaag opgehaald!
Hij was zo onwijs lief, liep zo de vrachtwagen in!
De topper!!

Hij krijgt een zeeeeeer goed huis daar!
Het afscheid was zeeeeeer pijnlijk... |( |( |(
Maar ik weet dat het beter is zo!

Bij deze wil ik jullie de foto,s laten zien

Onze laatste uurtjes samen
Afbeelding

Klaarmaken voor transport
Afbeelding

Daar is de vrachtwagen!
Afbeelding

Mijn topper iets wat gestrest op de wagen!
Even een laatste knuffel, hem lieve woordjes ingesproken en toen was het zover!
Afbeelding
Plaats reactie