In de afgelopen periode zijn er wat veranderingen geweest.
Mijn ouders hebben hun zelf gefokte merrie Uluru (Brusvein x Gaby) weer teruggekocht, inmiddels 1.5 maand geleden. Voor mijn ouders was de stap te groot om op de nog niet zo lang ingereden jongens te gaan rijden. Uluru is veelzijdig en goed doorgereden, waardoor het vertrouwen weer terug komt.
In de afgelopen periode heb ik ook niet stil gezeten. Ben regelmatig met Evian & Eskil gaan rijden.
Mijn stiefvader is tevens weer begonnen met rijden, hij is begonnen op Evian omdat hij zo braaf is. Het bosrijden gaat erg goed, Evian heeft er dan veel plezier in (goed voorwaarts). Het bakwerk is echter een ander verhaal, dat vind hij minder interessant en dan kost het wat meer creativiteit om het voor hem leuk te houden. Eskil daarentegen spant zich voor alles graag in en is content als hij maar aan de slag mag. Maar wordt nog wat onzeker bij een gespannen ruiter op zijn rug.
In het voorjaar zou Eskil beleerd worden voor de koets, dat werd geen succes i.v.m. tandproblemen die bij de DA-tandcontrole niet zichtbaar waren geworden. Dit was de dag dat we hem gehaald hebben en daarna 5km naar huis zijn gewandeld.

De hereniging met Gaby:

Hierbij een aantal foto's van de afgelopen periode. Evian heeft na de castratie (rond zijn 3e jaar) last gekregen van jeuk. Het bleek een stofwisselingsprobleem te zijn. We hebben allerlei dingen geprobeerd, alvorens we daar achter kwamen. Hij was nogal bang voor water, maar met veel geduld en ook hierin creativiteit laat hij zich nu prima wassen. Komende week krijgen we electriciteit & waterleiding in de wei, na jaren met kannen water gesleept te hebben

Afgekeken van de 'washand-bij-het-harenwassen':

Zijn eerste pyjama

De periode 'zonder deken' op advies van een DA & met andere middelen (hebben we maar kort volgehouden gezien de toenemende wonden & schuren).

En de periode daarna:

Van de zomer met mijn zusje, een nieuwe pennymeid in de dop:
Een tijd terug, mijn stiefvader zijn eerste ritje. Inmiddels heeft hij weer een rijbroek & chaps aangeschaft, voorop Eskil en daarachter Evian.

En vandaag, hij loopt nog altijd met een deken op (jeuk is er ook in de winter) en met ander voer doet hij het eigenlijk erg goed.
Zijn pluk is weer aan het teruggroeien, nadat deze flink was uitgedund:
En nog twee plaatjes van Uluru:

Gaby wordt inmiddels oud, maar doet het best goed. Ze heeft een moment gehad dat iedereen dacht over inslapen samen met de DA, maar ze is weer opgeknapt. Inmiddels kan ze haar status als kuddeleidster behouden, door de goede hulp van Evian en Eskil sinds Uluru in de groep staat. Ze heeft twee beschermheren die haar zeer trouw blijven.
Dat was weer een update vanuit het Limburgse.