Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Het gaat al bijna vanzelf, met onze F-jes in deel 11!

Bericht door Reinou » do 24 okt 2013, 12:29

Ik denk dat Finnea erg jaloers is op Flam O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » do 24 okt 2013, 14:45

Qua broodkapjes denk ik dat Fjella ook wel jaloers is!! Zij moet het echt doen met een halve schep basisbrok na het werk, that's it. Qua extra's dan, ze krijgt wel gewoon ruwvoer natuurlijk.

Vandaag weer mooi getrokken, sjonge wat gaat dat mooi zeg!! Dan ben ik wel supertrots op haar!!
Mennen woensdag ging redelijk, achter op het land vond ze even spannend dat ze bij de andere weg was, was de eerste keer daar, maar daarna deed ze het best aardig. Braaf, niet echt netjes.. Ze wilde steeds naar buiten kijken en ik moest ook erg wennen aan de wat grotere baan en gras en geen bakzijkanthulp. Oeps..
Ook had ik door de harde wind weinig controle over mijn zweep. Maar viel me mee dat Fjella niet echt drukker werd van de wind, wel wat, maar had meer verwacht. Ze liep nu wel lekker door!!

En de afgelopen twee dagen ook blij dat Fjella eraan komt als ik bij het hek kom. Ze heeft er dus nog steeds wel plezier in, nu heeft ze door ziekte van mij even vrij gehad, maar het is fijn dat ik niet helemaal door het water hoef. Beetje jammer dat het andere paard dat mee moet er anders over denkt en je alsnog door de plassen moet, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 25 okt 2013, 15:26

Komt helemaal goed met Fjella!

Fenna's ijzer zit weer vast. Vanmiddag mocht ze gelijk weer mee op pad. Er kwam een vriendin rijden, dus Odette en Fenna mochten gezellig samen buiten rijden.
Odette&Fenna
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 26 okt 2013, 19:02

Begin van de maand heeft Flicka haar KNHS L1 debuut gemaakt. Allereerste wedstrijd en meteen de allereerste keer binnen. Ze was superbraaf.
Helaas nog geen wp (171) maar wel iets streng beoordeeld met opmerking voltes te groot die exact op maat waren en moest meer gesloten halthouden (is nog maar L niveau).
Ik was wel erg tevreden!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ootje

Bericht door Ootje » za 26 okt 2013, 19:10

Dat is netjes, zeg voor de eerste keer!

Fenna heeft haar hele eczeemdeken gesloopt. Vanmorgen lag het ding aan flarden in de wei :o . Ze heeft zeker vastgezeten en is toen hard gaan trekken.
Vanmiddag weer heerlijk buiten gereden samen met Nick. Toen we bijna thuis waren, zagen ze een grasmaaier die vanzelf het gazon maait. Dat was wel heeeel erg eng en moest uitgebreid bekeken worden. Daarna stapte ze er toch maar langs.
Gek is dat, vrachtwagens en tractoren vinden ze niet eng, maar zo'n klein ding weer wel.
Odette&Fenna
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 26 okt 2013, 21:03

Hihi herkenbaar. Zowel het Heeeeeeellllppppp......wat is het eigenlijk???? als het dekens kapot rukken als ze niet meegeven. Daarin in Flieck ook recordhoudster bij ons op stal.
Erpel

Bericht door Erpel » zo 27 okt 2013, 13:52

Haha isabel GFT bak :') Heeft Flam mooi even geluk mee :D

Super die Fjella, wordt weer tijd voor foto's? :D

Super van Flicka zeg! Eerste keer, wauw!

Hoe hebben jullie het buiten rijden eigenlijk opgepakt? Gewoon met een ander paard en gaan of..?

Hier van de week eerste les met Floyd gehad! Lesgeefster heeft aanwijzingen gegegeven die goed hebben geholpen! Heel wat gestapt en gedraafd! :# Helaas ook een bokpartij uit kunnen zitten.. zweep van hand wisselen vind hij doodeng, tenminste die beweging. Dus dat maar eens gaan oefenen! Instructrice was wel helemaal weg van Floyd, hij deed het zo goed.. en dat koppie.. hihi :D
Gisteren ook de tanden van Floyd weer gedaan, super braaf zonder verdoving! Top knol is het toch ook! :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 27 okt 2013, 20:26

Ik ga altijd na het rijden buiten in een doodlopend straatje tegenover ons even uitstappen. Wel even met hulp met oversteken.
Daarna gewoon een klein rondje naar buiten toen het goed voelde. Met minder brave paarden ga ik altijd eerst samen met een braaf paard.
Ootje

Bericht door Ootje » ma 28 okt 2013, 10:41

Tijdens het inrijden deed Fenna in de bak gek (en ik ben geen held :o )
Toen ben ik naar buiten gegaan met iemand die haar vast hield. Later ben ik ook met andere paarden mee gegaan. Eerst aan een touw, daarna los.
We reden dus eerder los buiten dan in de bak :)
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 02 nov 2013, 18:28

Go Fjella!! Die gaat wel goed zeg, en Flicka ook zo te lezen. Leuk! :)

Fin vond buiten ook niet zo leuk in het begin..die heb ik gewoon doorgepakt. Had helaas niet de luxe dat iemand met me mee kon, dus ze had niet zoveel te willen O:) De eerste paar keer ging ze continu op de rem. Heb het eerst aangekeken, maar toen ik door had dat ze me gewoon aan het uitproberen was, de zweep erbij gepakt. En toen viel het kwartje spontaan... :D Zal bij ieder paard anders zijn, maar bij Finnea werkte het heel goed.

Nieuwe routes zijn we gewoon gaan doen..gelukkig weet ik dat Finnea vrij relaxt is, dus heb er nooit zo'n probleem van gemaakt en zij gelukkig ook niet. Scheelt dat we al wat meters aan de hand hadden gemaakt :j

Vandaag was ze trouwens wel heeeel fris :D Ze had vanwege het weer wat minder in de wei gestaan en dat was te merken. Heenweg was ze supersuper braaf, geen stap verkeerd. Terugweg had ik mijn handen vol. Het 1e galopje bevatte een rodeo show O:) Heb haar hetzelfde stuk in totaal 4x laten galopperen, toen was het klaar hihi.. Ze moest gewoon even d'r energie kwijt!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » ma 11 nov 2013, 18:16

Wat een vreselijke blubberzooi zeg!! Bah!!
Is echt niets aan te mennen..
Ben helaas veel ziek geweest de laatste tijd, dus echt fanatiek is er niet getraind de laatste tijd. Wel genoeg om de proef te kunnen doen, maar netjes is anders.
Vandaag in de bak gemend, maar paar flinke plassen erin. En dan wil ze daar net niet lekker doorheen, tempowisselingen, eerst terug gevolgd door 'okee, ik ga al' wat dus wat harder gaat. Geen lekkere aanleuning, al gaan sommige stukjes best leuk! Ze loopt al stukjes mooi met haar neusje wat meer onderuit, niet op de loodlijn ofzo, maar dan ook lekker licht in de hand, op twee leidsels, alleen het tempo gaat dan nog wat terug. Oftewel, ze wil het wel, maar ze vind het ook moeilijk. Geeft natuurlijk niets, daar is ze jong voor!!
Ze was vandaag niet meteen gigantisch afgeleid en maf aan het doen toen Dieter erbij in kwam, daar was ik ook erg blij mee!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » di 12 nov 2013, 10:47

Inderdaad, wat n rot weer ! ;-)
Wanneer is de proef Esther?

Faira en Youp zijn 1 november verhuisd naar hun nieuwe stekkie.
Ik ben blij met het stekkie, maar moet ook erg wennen. De bak is van veel mindere kwaliteit en dat betekend dus dat ik met dit weer net wat anders train, omdat het met de menwagen niet te doen is in de bak.
Daarnaast is Faira op het moment erg druk, ik merk dat als ik haar twee dagen laat staan dat ze echt een bommetje is. We zullen zien hoe ze zich verder ontwikkeld, verhuizen is voor haar blijkbaar net wat pittiger dan voor Youp want die is naar mijn mening zichzelf gebleven.

Zaterdag gaan we weer op wedstrijd, nog maar een keer in de L en dan kijken of we overstappen naar de M of nog even zekerheid willen winnen voor we verder gaan.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ootje

Bericht door Ootje » di 12 nov 2013, 16:40

Het is hier ook een natte bedoeling in de weilanden. Ze hebben afgelopen weekend nog wel buiten gestaan, maar als ze gaan rennen :o
Mooie sporen staan er in de wei.

Wat gaat Faira goed voor de wagen!
Hopelijk is ze snel gewend op haar nieuwe plekje.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » di 12 nov 2013, 18:31

Die Faira gaat echt leuk!!
Heb je nog wel dezelfde brok, of is dat na de verhuizing gewijzigd??

Het valt mij op dat Fjella niet echt reageert op winderig weer. Normaal worden paarden daar wat jodelig van, Fjella ook wel iets, maar minimaal. Veel minder dan mijn andere paarden tenminste.
De proef is volgende week vrijdag.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 12 nov 2013, 20:04

Flick is nog wat wispelturig op het moment. Op zondag een superbraaf proefje voor de 2e keer. Helaas net weer geen winst. Ze is nog wat loperig en mijn voltes van 14 meter waren volgens de jury nog steeds groter dan 15 meter (?!) Volgende keer maar 12 meter rijden dan, hahaha.
Op maandag was het een ramp met rijden en vandaag weer als een zonnetje. Ik hoop dat haar pet goed staat de 21e.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 13 nov 2013, 08:19

Je maakt mij door je posts wel steeds benieuwder naar Flicka onder het zadel Ilonka.

Gister Flam en Declo bij huis gehaald en afgespeend. Declo gelijk maar in de groep ivm ruimte (stallen zoveel mogelijk vol ivm al die nattigheid) en Flam in de stal in de andere schuur. Er volgde werkelijk geen kik...haast ijzige stilte. Later s avonds wel eens een voorzichtig hinnikje van Declo, maar heb Flam verder niet gehoord, die was druk met eten. Bikkel. Als het uier is afgezakt dan pak ik haar er weer bij...heel benieuwd hoe ze het nu oppakt. (en hoe mijn liezen de volgende dag aanvoelen, poeh...ze is al weer goed gevuld)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 13 nov 2013, 16:23

Het gaat bij Flicka dus al net zo instabiel als met Fjella. De ene dag gaat het fijn, de andere dag is het peren.
Ach ze zijn nog jong en hopelijk heb je een beetje geluk met de Abop!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » wo 13 nov 2013, 17:01

Ik lees hier altijd lekker mee :D ik ben wel erg benieuwd naar Flicka, Flam en Fjella!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 18 nov 2013, 21:48

Vandaag even een wat mindere training. 2 keer een verkeerde afstand gekregen op de hindernis en toen haar benen gestoten en bang geworden. Ben een half uur bezig geweest om het vertrouwen terug te krijgen. En dat terwijl ze graag sprong en nog niet 1x geweigerd had in haar korte carriere. Blehhh!
Esther

Bericht door Esther » di 19 nov 2013, 07:34

Dat is nou nog eens timing!!
Gelukkig is het toch nog weer gelukt!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie