16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Mooi paardje is Sonja!
Hier nog nooit mok gehad gelukkig. De wei is redelijk, weg tussen de landen door is wel modderig en de paddock erg nat, maar de wei gaat goed!
Nog lekker 1,5 uur weg geweest, hij liep heerlijk!
Hier nog nooit mok gehad gelukkig. De wei is redelijk, weg tussen de landen door is wel modderig en de paddock erg nat, maar de wei gaat goed!
Nog lekker 1,5 uur weg geweest, hij liep heerlijk!
Morris, mijn superfjord!
Ik ben een beetje stil.... Donderdag maar weer foto's maken van Pablo zijn benen. Hij loopt nu rechts slechter als links en zijn koker is mega opgezwollen 

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Jee wat balen voor Pablo! (en jou). Hoop dat dierenarts hem snel weer lekker in zijn velletje kan laten zitten.
Lajke geniet van haar hectare met nog gras... sjeee zadel past niet meer denk ik.... heb haar al gevraagd wanneer het veulen komt. Weide in stukken verdelen heb ik geprobeerd maar na 2 keer draden vervangen heb ik het opgegeven. Zal zo eens gaan kijken bij ze. Gisteren moest ik 5 keer roepen eer ze eens kwam kijken welke gek er aan de draad stond. Terwijl ze de auto prima herkent.
Lajke geniet van haar hectare met nog gras... sjeee zadel past niet meer denk ik.... heb haar al gevraagd wanneer het veulen komt. Weide in stukken verdelen heb ik geprobeerd maar na 2 keer draden vervangen heb ik het opgegeven. Zal zo eens gaan kijken bij ze. Gisteren moest ik 5 keer roepen eer ze eens kwam kijken welke gek er aan de draad stond. Terwijl ze de auto prima herkent.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Mooie foto van Sonja!
Wat gaat het hard zeg, dat ze hier ook alweer thuis hoort.
Wat naar dat Pablo niet goed loopt. Sterkte donderdag!
Wat gaat het hard zeg, dat ze hier ook alweer thuis hoort.
Wat naar dat Pablo niet goed loopt. Sterkte donderdag!
Odette&Fenna
Oh ik had op beter nieuws voor Pablo gehoopt Roos...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Wat balen voor Pablo!!
Ik weet eigenlijk niet of ik je nu succes of sterkte moet wensen..
Beide dan maar!
Ik weet eigenlijk niet of ik je nu succes of sterkte moet wensen..
Beide dan maar!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vervelend dat zo slecht gaat met Pablo. Heel veel sterkte!
Vanmiddag ben ik van plan om weer te gaan oefingen met rijden op halsring met Tobbe. Ben erg benieuwd hoe gaat want ging vorige keer op eind heel goed
Maar nu eerst leren voor een examen. Ben bezig met avond school naast mijn werk.
Vanmiddag ben ik van plan om weer te gaan oefingen met rijden op halsring met Tobbe. Ben erg benieuwd hoe gaat want ging vorige keer op eind heel goed

Maar nu eerst leren voor een examen. Ben bezig met avond school naast mijn werk.
-
Dat vind ik knap Joram! Ik heb al moeite mijn mencursus naast de kinderen goed door te lezen (ok ook andere prioriteiten).
Lajke staat dik te wezen en graast netjes de wei af. Mette is aan het puberen op het moment dus in de wei rijden is geen optie en de wei uit met Lajke terwijl ik hem niet op kan sluiten in een stal daar, ga ik niet doen. Nog een paar weken en dan staan ze weer thuis, kan ik hem veilig opsluiten in de stal en met haar weer echt aan de gang.
Lajke staat dik te wezen en graast netjes de wei af. Mette is aan het puberen op het moment dus in de wei rijden is geen optie en de wei uit met Lajke terwijl ik hem niet op kan sluiten in een stal daar, ga ik niet doen. Nog een paar weken en dan staan ze weer thuis, kan ik hem veilig opsluiten in de stal en met haar weer echt aan de gang.
Ik mag zorgen voor
Scheelt wel dat ik thuis geen verplichtingen heb en mij paard op stal staat waar alles wordt gedaan. Vanavond examen gehad en was een makkie.
Jammer dat nog eventjes moet wachten tot dat je weer kan rijden, maar hopelijk is weer dan weer beter.
Mok bij Tobbe lijkt niet echt te verregen, en instructrice raade aan om maar even tegen aan te kijken zolang niet verergerd.
Jammer dat nog eventjes moet wachten tot dat je weer kan rijden, maar hopelijk is weer dan weer beter.
Mok bij Tobbe lijkt niet echt te verregen, en instructrice raade aan om maar even tegen aan te kijken zolang niet verergerd.
Wat sneu van Pablo altijd moeilijk om te zien als je paard pijn heeft.
Ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker nou dat geld zeker voor Foss hij is momenteel erg speels en daagt andere paarden uit met de bal om met hem te spelen.
Ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker nou dat geld zeker voor Foss hij is momenteel erg speels en daagt andere paarden uit met de bal om met hem te spelen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ze krijgt best al een buik.
Heerlijk, zo'n braaf paard!
De paarden staan hier nog steeds lekker buiten en dat is wel te zien aan Odette. Ze rolt erg graag in de modder, viespeuk!
Ze krijgen wel hooi bij in de wei. Als ze horen dat er een auto stopt, staan ze meteen boven aan de dijk met z'n vijven.
Heerlijk, zo'n braaf paard!
De paarden staan hier nog steeds lekker buiten en dat is wel te zien aan Odette. Ze rolt erg graag in de modder, viespeuk!
Ze krijgen wel hooi bij in de wei. Als ze horen dat er een auto stopt, staan ze meteen boven aan de dijk met z'n vijven.
Odette&Fenna
-
Mijn paardjes staan weer thuis sinds vanmorgen.... Lajke paste maar niet op de trailer. Dus maandagochtend (als het goed is heb ik dan tijd) eens zien of het zadel nog past, kleine etter op de stal en hup aan de gang met haar! Ze heeft wel op die grote wei laten zien dat ze nog schitterend kan lopen (en kan bokken).
Ik mag zorgen voor
Jeskim knapt iets op, durf ik heel voorzichtig te zeggen. Je kunt aan haar uitloop zien dat ze daar meer rondscharrelt, staat ook vaker buiten en is dan ook al aardig snel bij de staldeur in de box om haar dagelijkse snoepje op te eisen!
Moeilijke is dat ze artrose heeft en wat gevoelige voorvoeten heeft én ik haar lange tijd niet heb gezien. Dus ik weet niet zo goed wat waar aan ligt en wat ze normaal kan..
Heb vrijdag ofzo besloten om niet meer te smeren. Had een gel gevonden die onwijs uitdroogt, kreeg ze ook echt knetterharde korsten van, dus werkte wel, deed haar ook best pijn overigens, bedoeling was dat ik als het opgedroogd was er vette creme overheen zou smeren. Werd dus een laag over laag en dat voelde niet goed. Heb het spul eraf gewassen, eerst geweekt in soda en daarna met betadineshampoo gewassen en het eens mooi zo gelaten. Ze staat droog in een schone stal met uitloop op beton, dus het blijft mooi droog en wordt niet vies.
Het wordt alleen misschien een keer iets vochtig tijdens onze wandelingetjes, maar dat is zo weer droog.
Ik wacht even af hoe dit gaat..
Het afvallen zal wel een lang proces worden. Mijn ouders mogen haar geloof ik ook nogal graag wat toestoppen. Een ditje uit de groentetuin, wat gras uit de tuin.. En ik maar denken dat ze buiten haar oude hooi alleen mijn twee snoepjes kreeg..
Maar alleen wat wandelen zet ook geen zoden aan de dijk..
Moeilijke is dat ze artrose heeft en wat gevoelige voorvoeten heeft én ik haar lange tijd niet heb gezien. Dus ik weet niet zo goed wat waar aan ligt en wat ze normaal kan..
Heb vrijdag ofzo besloten om niet meer te smeren. Had een gel gevonden die onwijs uitdroogt, kreeg ze ook echt knetterharde korsten van, dus werkte wel, deed haar ook best pijn overigens, bedoeling was dat ik als het opgedroogd was er vette creme overheen zou smeren. Werd dus een laag over laag en dat voelde niet goed. Heb het spul eraf gewassen, eerst geweekt in soda en daarna met betadineshampoo gewassen en het eens mooi zo gelaten. Ze staat droog in een schone stal met uitloop op beton, dus het blijft mooi droog en wordt niet vies.
Het wordt alleen misschien een keer iets vochtig tijdens onze wandelingetjes, maar dat is zo weer droog.
Ik wacht even af hoe dit gaat..
Het afvallen zal wel een lang proces worden. Mijn ouders mogen haar geloof ik ook nogal graag wat toestoppen. Een ditje uit de groentetuin, wat gras uit de tuin.. En ik maar denken dat ze buiten haar oude hooi alleen mijn twee snoepjes kreeg..
Maar alleen wat wandelen zet ook geen zoden aan de dijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fijn dat het beter gaat met Jeskim!
Odette is ook behoorlijk aan de maat
Ik bracht haar net aan de fiets naar de wei en gelijk nam ik een zak hooi mee. Toen kreeg ik de vraag of dat zakje genoeg was voor de hele nacht
Die man zag in het donker vast haar buik niet...
Ze deelt het wel lief met Fenna, ze staan meestal van het zelfde hoopje hooi te eten.
Odette is ook behoorlijk aan de maat

Ik bracht haar net aan de fiets naar de wei en gelijk nam ik een zak hooi mee. Toen kreeg ik de vraag of dat zakje genoeg was voor de hele nacht

Die man zag in het donker vast haar buik niet...
Ze deelt het wel lief met Fenna, ze staan meestal van het zelfde hoopje hooi te eten.
Odette&Fenna
Ik had hele goede zalf was eigenlijk voor honden maar weet de naam niet meer. Ik weet alleen dat de mok zo over was... Ik kan evt bellen naar mijn oude dierenarts?
Edit: even gegoogeld, ik denk dat het hydrocortiderm was! En dan hebben ze het er ook nog over dat hydrocortiderm en als die is ingetrokken zinkzalf wordt gesmeerd, die laat geen vocht van buiten binnen. Ik denk dat dat wel resultaat moet geven.
Edit: even gegoogeld, ik denk dat het hydrocortiderm was! En dan hebben ze het er ook nog over dat hydrocortiderm en als die is ingetrokken zinkzalf wordt gesmeerd, die laat geen vocht van buiten binnen. Ik denk dat dat wel resultaat moet geven.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Die zalf had ik toen ook o.a. voor die niet mok plekken (mijt oid waarschijnlijk) idd
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Heb er de eerste dagen wat hydrocortisonen op gesmeerd, ook om de ontsteking tegen te gaan. Is dat vergelijkbaar?
Durfde het niet langer te gebruiken omdat de huid er heel dun van zou worden..
Durfde het niet langer te gebruiken omdat de huid er heel dun van zou worden..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik denk het wel maar zou nu dan wel zink of sudo crème doen om het soepel te houden. Bij Yessie waren geen korsten meer dat doet hartstikke zeer!
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Ik kijk het nog even aan, ik heb er graag gewoon lucht bij ter genezing. Als ze gevoeliger wordt met de korsten zal ik wat zalf gaan smeren. Bedankt!! Ik vind het zo lastig, waar doe je goed aan en het kost ook tijd terwijl je meteen resultaat wilt zien.
Moest mezelf ook zo inhouden om niet aan de korsten te zitten toen ze eenmaal ontstekingsvrij waren..
Moest mezelf ook zo inhouden om niet aan de korsten te zitten toen ze eenmaal ontstekingsvrij waren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'