De I-tjes deel 1
-
Re: De I-tjes deel 1
Vandaag wilde ik Hikari uit de bak halen met haar eigen halster. Laatste tijd vaker het halster van Evita gebruikt, omdat ik dat toevallig het eerste had. Hikari's eigen halster kan niet meer dicht... Oeps. Morgen toch maar eens een groter halster gaan pakken voor haar. Ik heb het gevoel dat ze weer aan het groeien is. Mss morgen maar weer eens opmeten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
hihi wat gaat dat dan hard he! Hier bij het ophalen van al het jonge grut ook even staan puzzelen qua halstermaten, zaten toch een stel rap gegroeide hoofdjes tussen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
-
Ja nogal Janna. Ik heb ook een heel paard naast me lopen. Zal écht proberen foto's te maken van haar.... Is er nog niet van gekomen.
Nou was al ik al niet meer zo actief in het I-tjes topic, omdat ik aangezien Iwan in de opfok staat niet zo heel veel te vertellen had.
Maar nu meld ik me helemaal af, Iwan is vorige week verkocht!
Wij hebben thuis maar plek voor 2 paarden, en nu we Guus hebben en daar ernstig verliefd op zijn en ik toevallig tegen het perfecte baasje aanliep, hebben we de knoop door gehakt en hem verkocht. Hij blijft nog zeker tot hij 3 is bij Jan en Jose lopen en daarna komt hij vlakbij mij te staan. Een vriendin heeft hem namelijk gekocht. Ik kan hem dus altijd blijven zien, ga haar helpen met inrijden en kan er dus in de toekomst zelfs nog op. Nou beter kan je je niet wensen dacht ik, in geval van verkoop.
Week of 2 geleden nog bij hem geweest en hij is zo veranderd. Was hij van het voorjaar nog schuw en op zijn hoede, zo was hij nu super aanhankelijk, knuffelig en lekker relaxed! Mijn vriendin gaat er echt een toppaard aan hebben! Oja heb hem ook nog opgemeten en hij was 1.45 hoog
Weet niet waar dat gaat eindigen! Wat een beer, een echte knuffelbeer!!
Maar nu meld ik me helemaal af, Iwan is vorige week verkocht!
Wij hebben thuis maar plek voor 2 paarden, en nu we Guus hebben en daar ernstig verliefd op zijn en ik toevallig tegen het perfecte baasje aanliep, hebben we de knoop door gehakt en hem verkocht. Hij blijft nog zeker tot hij 3 is bij Jan en Jose lopen en daarna komt hij vlakbij mij te staan. Een vriendin heeft hem namelijk gekocht. Ik kan hem dus altijd blijven zien, ga haar helpen met inrijden en kan er dus in de toekomst zelfs nog op. Nou beter kan je je niet wensen dacht ik, in geval van verkoop.
Week of 2 geleden nog bij hem geweest en hij is zo veranderd. Was hij van het voorjaar nog schuw en op zijn hoede, zo was hij nu super aanhankelijk, knuffelig en lekker relaxed! Mijn vriendin gaat er echt een toppaard aan hebben! Oja heb hem ook nog opgemeten en hij was 1.45 hoog

Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Fijn dat je een goed tehuis voor Iwan heb gevonden dat is altijd fijn.
Indre staat nu voor de winter op stal en dat roet ze goed overdag naar buiten en s 'nachts op stal.
Indre staat nu voor de winter op stal en dat roet ze goed overdag naar buiten en s 'nachts op stal.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Mooie oplossing zo Wendy, maarre...meepraten mag ook altijd, toch?
Hier toch wel verbaasd gestaan hoe hard de Itjes gegroeid zijn in het afgelopen half jaar...hele kanonnen! Zo op stal naast de twee reeds afgespeende veulens is het verschil ineens wel érg groot, dat je je bijna niet kunt voorstellen dat ze vorig jaar ook zó puppy waren.
Hier toch wel verbaasd gestaan hoe hard de Itjes gegroeid zijn in het afgelopen half jaar...hele kanonnen! Zo op stal naast de twee reeds afgespeende veulens is het verschil ineens wel érg groot, dat je je bijna niet kunt voorstellen dat ze vorig jaar ook zó puppy waren.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
De I'tjes is volgens mij sowieso een grote lichting...
Hierbij de foto's die ik beloofd had van Isa (en Ylon erbij)

Ylonja (v. Ohlsen Jr.)
Isadore (v. Hermansen)
Isadore (v. Hermansen)
Die is al groot. Bijna geen puppy meer.
Denna is een uk daarnaast. Die is nog echt puppy.
Denna is een uk daarnaast. Die is nog echt puppy.
Zo dat is even geleden dat we die gezien hebben, maar wat gaat ze op haar moeder lijken!
En ook al lekker aan de maat, die tweede foto is wel echt leuk van jullie samen.
@ Wendy: fijn dat jullie het zo hebben kunnen oplossen met Iwan, dan kan je hem toch nog blijven volgen tijdens het opgroeien.
En ook al lekker aan de maat, die tweede foto is wel echt leuk van jullie samen.
@ Wendy: fijn dat jullie het zo hebben kunnen oplossen met Iwan, dan kan je hem toch nog blijven volgen tijdens het opgroeien.

Giel
Norvyn
Norvyn
Vandaag hebben de paardjes terug een stukje weide gekregen. na de zondvloed deze week (en paddock staan) mogen ze nu nog enkele dagen de benen strekken op een stukje waar nog voor een paar dagen gras op staat. Ze hebben nog hooi gekregen, maar als ze er niet aankomen wordt het de eerste dagen niet bijgevuld.
Verder hoop ik morgen Denna en Swann elk nog eens van de weide te halen. Even ervoor zorgen dat ze luisteren naar me, basis van grondwerk starten eigenlijk.
Op naar een goede band samen.
Verder hoop ik morgen Denna en Swann elk nog eens van de weide te halen. Even ervoor zorgen dat ze luisteren naar me, basis van grondwerk starten eigenlijk.
Op naar een goede band samen.
Vandaag weer wat slimmer geworden over onze paarden.
Weer maar eens bewezen gezien dat Denna een slimme beest is en van niets schrik heeft.
Deze zomer hebben ze (Githa, Jalenka en Swann) de platen van Swann haar schuilstal afgehaald. Die hangen er nog niet op (nog geen tijd voor gehad en in de regen doe je dat niet). Dus hierdoor is het dak iets hoger dan vroeger de opening was.
Nu ging Denna gewoon bij Swann in haar mini stalletje staan om te eten. (Stal is op formaat voor a welsh, dus ruim voor Swann)
Ze past er net bij, heeft net genoeg bewegingsruimte en die 2 komen toch goed overeen, dus ze raakt er wel weer uit ook.
Weer maar eens bewezen gezien dat Denna een slimme beest is en van niets schrik heeft.
Deze zomer hebben ze (Githa, Jalenka en Swann) de platen van Swann haar schuilstal afgehaald. Die hangen er nog niet op (nog geen tijd voor gehad en in de regen doe je dat niet). Dus hierdoor is het dak iets hoger dan vroeger de opening was.
Nu ging Denna gewoon bij Swann in haar mini stalletje staan om te eten. (Stal is op formaat voor a welsh, dus ruim voor Swann)
Ze past er net bij, heeft net genoeg bewegingsruimte en die 2 komen toch goed overeen, dus ze raakt er wel weer uit ook.
hihi waar een wil is is een weg! Imre staat gekortwiekt en wel in het land, dinsdag is de hoefsmid geweest. En als alles volgens plan gaat komt ze voor dit weekend nog weer samen met Inez en Davos in het "winter" land te staan. Enkele landen verderop dan vorig jaar maar toch nog lekker dicht bij 'huis'.....
Het is alleen jammer dat ik straks elke keer het erf van die mensen op moet om haar te zien, maarja is niet anders. (hopen dat de hond niet al te vals is naar onbekenden).
Het is alleen jammer dat ik straks elke keer het erf van die mensen op moet om haar te zien, maarja is niet anders. (hopen dat de hond niet al te vals is naar onbekenden).
Giel
Norvyn
Norvyn
Indre doet het super op stal ze leert snel en luistere goed echt een heel braaf dier .
Vandaag nog 10m³ boomschors besteld (voor 10€) om ervoor te zorgen dat we zeker geen modder krijgen voor en in de schuilstal.
We hadden al 20m³ laten komen en nu is dat genoeg ingezakt door de regen en al goed ingelopen. De moment om er nog een lading op te leggen.
Dan zitten we proper voor de gehele winter (kan ik wekelijks de schuilstal proper maken).
We hadden al 20m³ laten komen en nu is dat genoeg ingezakt door de regen en al goed ingelopen. De moment om er nog een lading op te leggen.
Dan zitten we proper voor de gehele winter (kan ik wekelijks de schuilstal proper maken).
Deze voormiddag boomschors besteld (gezegd dat vandaag nog ging, anders was het volgende week of de week erna) en daarnet al geleverd.
Even geoefend om Denna te leiden naar een ander stuk weide (wil geen paarden waar de tractor gaat rijden), ging goed.
Jammer van de mist anders gingen we meer gedaan hebben met het jonge grut.
Even geoefend om Denna te leiden naar een ander stuk weide (wil geen paarden waar de tractor gaat rijden), ging goed.
Jammer van de mist anders gingen we meer gedaan hebben met het jonge grut.
Helpt dat Boomschors? knapt dat niet kapot? Kan me er eigenlijk niets bij voorstellen.
Annabel heeft hier voor de container nu rubberen matten liggen, dat is ook wel echt een uitkomst. Eerst hadden ze houten plankjes (ze moeten van een verhoging af naar de stenen) maar die werden zo glad.
Ben wel benieuwd hoe dat er dan uit ziet met boomschors.
Imre en Inez staan nog niet helemaal op de juiste plek voor de winter, dat kon nog niet ivm Pinken die het land nog niet uit konden. Maar in de tussentijd staan ze op een zelf gemaakt stukje naast het werk van Imre haar fokker. Hoefsmid heeft haar in ieder geval weer lekker strak op de voetjes gezet, dus ze staat weer helemaal klaar voor de winter!
Annabel heeft hier voor de container nu rubberen matten liggen, dat is ook wel echt een uitkomst. Eerst hadden ze houten plankjes (ze moeten van een verhoging af naar de stenen) maar die werden zo glad.
Ben wel benieuwd hoe dat er dan uit ziet met boomschors.
Imre en Inez staan nog niet helemaal op de juiste plek voor de winter, dat kon nog niet ivm Pinken die het land nog niet uit konden. Maar in de tussentijd staan ze op een zelf gemaakt stukje naast het werk van Imre haar fokker. Hoefsmid heeft haar in ieder geval weer lekker strak op de voetjes gezet, dus ze staat weer helemaal klaar voor de winter!
Giel
Norvyn
Norvyn
ja dat helpt, het is heel grof, en het laat dus goed het water door ipv dat het op onze klei aarde modder vormt.
Er was dus al een goede laag opgelegd en door de regen en het aanlopen is dat goed aangedrukt. Hier kom je geen plassen op tegen.
Het enige dat er aan is is dat het om het jaar moet opgehoogd worden.
Maar we zitten nu voor 30€ proper voor de gehele winter. En dat is voor mij veel waard.
Er was dus al een goede laag opgelegd en door de regen en het aanlopen is dat goed aangedrukt. Hier kom je geen plassen op tegen.
Het enige dat er aan is is dat het om het jaar moet opgehoogd worden.
Maar we zitten nu voor 30€ proper voor de gehele winter. En dat is voor mij veel waard.
Vandaag weer even bij mijn 'holle bolle gijs' wezen kijken, zo tussen de tweejarigen van Bart leek ze nog super guppy. Maar nu samen met Inez en Davos lijkt ze ineens veel meer een 2 jarige dan eerst.
Vond haar ook weer gegroeid, zowel in de hoogte als de breedte. Reserves genoeg voor deze winter! Dan vraag ik me wel eens af waarom mensen toch vaak brok willen bijvoeren aan hun jaarling voor het gewicht. Hihi Inez en Imre hebben beste ruggetjes van al het gras.
Im dr voorpluk was helaas wel wat minder geworden de laatste maanden, maar heb nu het idee dat het toch weer wat bij begint te komen. Langste spriet is op de helft van de neusbrug, maar hoe langer hoe beter natuurlijk
Hoe is het met jullie I-tjes ook al hard op weg naar twenter zijnde?
*edit: Had ook nog ff snel een paar foto's gemaakt met de telefoon*

Vond haar ook weer gegroeid, zowel in de hoogte als de breedte. Reserves genoeg voor deze winter! Dan vraag ik me wel eens af waarom mensen toch vaak brok willen bijvoeren aan hun jaarling voor het gewicht. Hihi Inez en Imre hebben beste ruggetjes van al het gras.
Im dr voorpluk was helaas wel wat minder geworden de laatste maanden, maar heb nu het idee dat het toch weer wat bij begint te komen. Langste spriet is op de helft van de neusbrug, maar hoe langer hoe beter natuurlijk

Hoe is het met jullie I-tjes ook al hard op weg naar twenter zijnde?
*edit: Had ook nog ff snel een paar foto's gemaakt met de telefoon*

Giel
Norvyn
Norvyn
Ze ziet er goed uit Janna!