Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Gwenny
Bericht
door Gwenny » zo 03 nov 2013, 13:59
Scheren en deken helpt een beetje. Nog steeds krijgt Eran het voorelkaar om onder zijn deken enorme mestplekken te creeeren met als toppunt zijn buik die onder een hele dikke laag aangekoekte drek zit. Zijn manen zijn diepbruin van kleur inplaats van licht cremekleurig

.Het lijkt zware verwaarlozing, maar hij wordt toch echt dagelijks geborsteld en wanneer het weer het toelaat afgedouched

.
-
Marlie78
Bericht
door Marlie78 » zo 03 nov 2013, 16:02
Ik vrees dat Ed er straks net zo uit ziet als hij op stal komt als jouw beschrijving gwenny
-
froukje91
Bericht
door froukje91 » zo 03 nov 2013, 21:46
Pff even een vervelend berichtje vanaf hier. Zal morgen een topic maken maar heb er nu even geen zin in.
Kreeg vanmorgen telefoon dat Hanna en Fiona zijn overleden door esdoorn bladeren die de wei in gewaaid zijn. Fiona is vannaxht overleden en Hanna vanmorgen. Mijn opa ging voeren en toen wankelde Hanna ineens heel raar en viel ineens om.
Pff wat een rotdag....
-
Sharyn
Bericht
door Sharyn » ma 04 nov 2013, 08:15
Ach jee... Froukje wat verschrikkelijk! Ik kan me niet eens indenken hoe naar je je moet voelen als er 2 gezonde paarden door zo'n stom ongeluk om het leven komen. Heel veel sterkte.
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 04 nov 2013, 08:17
Wat vreselijk Froukje!! Heel veel sterkte voor jullie gezin en natuurlijk je opa!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
janna
-
Contacteer:
Bericht
door janna » ma 04 nov 2013, 17:18
Wat vreselijk Froukje! Heel veel sterkte voor je opa, wat zal die geschrokken zijn.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 04 nov 2013, 17:22
O jeetje wat erg! Heel veel sterkte Froukje
Ctje

-
Svenniepennie
Bericht
door Svenniepennie » ma 04 nov 2013, 17:32
Ach jeej heel veel sterkte
Had indd gelezen over die bladeren
Enya kwam vandaag met stalbenen uit stal.
Iig der achteebenen waten heek dik na rijden weer minder. Ze heeft natuurlijk heel nag 24/7 buiten ineens oo stal de hele dag door slecht weer, zij gaat met weer en wind mooo naar buiten!!
Ik schrok me echt rot. Vind sws de kogels wat dik misschien overbelast ?
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
-
Svenniepennie
Bericht
door Svenniepennie » ma 04 nov 2013, 17:36
Je moet echt uitkijken metndie esdoorn bladeren. Binnen 3 dagen is je paard overleden het is een spierziektedie steeds vaker voorkomt
-
Keandra
Bericht
door Keandra » ma 04 nov 2013, 20:41
Heel veel sterkte met het verlies Froukje, voor jou en je familie.
2 in 1 keer afgeven,
Vrijdag wordt Jalenka opgehaald, dan is het afscheid nemen, maar mogelijk zal ze er niet meer zijn als ik bij de paarden kom. (moet de hele dag werken en geraak ten vroegste tegen 17u daar, veel kans dat ze dan al zal weg zijn.)
Beetje dubbel allemaal.
-
froukje91
Bericht
door froukje91 » ma 04 nov 2013, 21:53
dank jullie voor medeleven.
Keandra jij ook sterkte met hele gedoe rond Jalenka, erg vervelend allemaal.
Joyce het is inderdaad een spierziekte. Ik weet niet of het tegenwoordig meer voorkomt dan vroeger. Vroeger werd er minder snel een dierenarts bij gehaald dus was er geen diagnose plus dat er veel minder bekend was over de ziekte. En tegenwoordig verspreid nieuws zich sneller dankzij Bokt, Facebook enz.
Vervelend dat Enya last van stalbenen heeft. stappen over het harde wil nog wel eens helpen. maar ze stond dus altijd buiten en door het slechte weer heeft ze ineens hele dag binnen gestaan? hoe ga je dat straks doen als het winter wordt?
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 04 nov 2013, 22:22
nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je twee toppertjes!
Hier ook een rotberichtje gekregen vanmiddag, Desire is aangereden met haar brommer. Gelukkig mankeerd ze " niet veel" en is ze vrijwel met de schrik vrij gekomen maar schrok toch wel en zeker als je daarna erover gaat nadenken... Brommertje is totalloss desire gelukkig niet

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Gwenny
Bericht
door Gwenny » di 05 nov 2013, 00:55
Sterkte voor Froukje met het verlies. Wat naar om zo je paarden te verliezen

.
Keandra, knuffel en veel sterkte.
Beterschap voor Desire!
Eran gaat binnenkort verhuizen naar en stal met het hele jaar door weidegang en hij komt in een kudde te lopen. Het is een soort van examenperiode voor hem. Onderhand is hij best goed aan het herstellen en durven we deze stap te zetten. Ik vind het ook van belang dat hij zo paardwaardig als mogelijk kan leven. Mocht blijken dat dit leven lichamelijk toch te zwaar is dan gaat hij het nooit meer aankunnen. We hebben er een goed gevoel over en gunnen hem deze kans! Bij de eerste down gaan we niet meteen tot de spuit over maar krijgt hij net als altijd de ruimte om te herstellen en er sterker uit te komen.
-
froukje91
Bericht
door froukje91 » di 05 nov 2013, 09:34
Sterkte voor Desire, altijd schrikken zulk soort dingen.
Gwenny hopen dat het goed gaat op de wei.
Ik zit te denken zal ik vanmiddag wel een stukje gaan rijden of niet? Ben heel erg bang dat de paarden er nog liggen en dat ze vanmiddag worden op gehaald. Dat wil ik echt niet zien. En heb eigenlijk veen zin om te rijden en toch tegelijkertijd ook weer wel. Zal zo opa eens bellen of de paarden weg zijn.
-
foss
Bericht
door foss » di 05 nov 2013, 16:04
Moeilijk altijd om een dood dier te zien dat vind ik vaak nog het rotste gezicht.
Nogmaals sterkte.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Svenniepennie
Bericht
door Svenniepennie » wo 06 nov 2013, 09:02
Froukje we hadden eerst alles op 1 adres maar door omstandigheden staat ze nu iig 's nachts op stal. Maar heb overlegd dat ze sws naar buiten gaat weer of geen weer. Ook de overgang 24/7 buiten naar stal heeft er denk mee te maken

en misschien dat ze nu ook nog op sportbrok staat er mee te maken heeft iig. Ik blijf der in de gaten houden iig
-
froukje91
Bericht
door froukje91 » wo 06 nov 2013, 20:25
Joyce is heel goed mogelijk dat die over gang en sportbrok de oorzaak zijn.
Ik ben vandaag met een vriendin op buitenrit geweest. Wad voor Ellen tijdje geleden dat ze onder zadrl gelopen had dus had verwacht dat ze nogal druk zou zijn. Was ze in begin wel even maar was al snel rustig.
Jasmijn was vandaag voor het eerst alleen in de wei. Was wel flink aan het gek doen geweest zei mijn oma maar moet jasmijn nu maar aan wennen. Viola is wel eerder weg geweest maar dan was er vaak nog wel een ander paard in de wei.
-
Sharyn
Bericht
door Sharyn » do 07 nov 2013, 10:48
Bella, ik zie het helemaal voor me die Timor! Ach hij heeft je cadeau wel memorabel gemaakt
Svenniepennie, bij ons aan de overkant zijn de paarden ook weer van 24/7 buiten naar stal gegaan. En nu zien we er heel veel langs ons pad lopen omdat ze last hebben van stal benen. Ze staan dan natuurlijk veel meer stil en hebben minder doorbloeding in de benen.
Froukje, fijn dat Ellen braaf was met buitenrijden. Het zal de komende tijd nog wel wennen zijn, voor jullie maar inderdaad ook voor de paarden.
-
Keandra
Bericht
door Keandra » do 07 nov 2013, 13:45
Vanavond ga ik afscheid nemen van Jalenka. Morgen in de voormiddag (als we gaan werken zijn dan nog wel) wordt ze opgehaald.
Dus we gaan haar splitsen van de andere (zodat het van de weide halen zonder stress zal verlopen) en haar apart nog bijvoeren. Ik ga straks nog even zien of leslie nog een paar foto's van ons kan maken, als afsluiter.
Zal morgenavond moeilijk zijn om alleen (Leslie heeft dan teammeeting) naar de paarden te gaan.
(ben nu al sentimenteel, pff)
-
Sharyn
Bericht
door Sharyn » do 07 nov 2013, 16:45
sterkte alvast, Keandra. Hopelijk kan Leslie nog een paar mooie foto's maken.