Fiona en Hanna zijn niet meer...
- Ilonka
Re: Fiona en Hanna zijn niet meer...
Pffff wat een ramp zeg!
Ivm de esdoorn klinkt het als atypische myopathie, vreemd dat dit hun fataal is geworden als je hoort dat ze ook gewoon hooi hadden om te eten. Heel erg veel sterkte met dit verlies.
Ivm de esdoorn klinkt het als atypische myopathie, vreemd dat dit hun fataal is geworden als je hoort dat ze ook gewoon hooi hadden om te eten. Heel erg veel sterkte met dit verlies.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Wat een verschrikkelijk nieuws 
Heel veel sterkte gewenst, voor jullie allemaal...

Heel veel sterkte gewenst, voor jullie allemaal...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Thessa Keizer
Oh wat een verschrikkelijk naar verhaal!
Heel veel sterkte toegewenst!!
Ik schrik er wel van zeg, nooit geweten dat het zo schadelijk kan zijn voor een paard, gelukkig hebben we hier geen esdoorn staan, dat wordt flink kappen bij jullie, dit mag niet nog eens gebeuren lijkt mij!
Heel veel sterkte toegewenst!!
Ik schrik er wel van zeg, nooit geweten dat het zo schadelijk kan zijn voor een paard, gelukkig hebben we hier geen esdoorn staan, dat wordt flink kappen bij jullie, dit mag niet nog eens gebeuren lijkt mij!

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Jeetje wat erg zeg....2 knappe fjordjes in 1 keer uit je leven gerukt...
Heel veel sterkte!!

Heel veel sterkte!!
O wat vreselijk zeg. Heel veelsterkte voor jullie allemaal.
Ik ga toch bij de buren van stal maar even aanbellen en zeggen dat ik de overhangende esdoorn takken wat bij wil snoeien. Gelukkig volgens mij nauwelijks blad in de wei (wind van de andere kant) maar de zaden geen idee. Die liggen er al lang af nu denk ik??
Ik ga toch bij de buren van stal maar even aanbellen en zeggen dat ik de overhangende esdoorn takken wat bij wil snoeien. Gelukkig volgens mij nauwelijks blad in de wei (wind van de andere kant) maar de zaden geen idee. Die liggen er al lang af nu denk ik??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
http://www.favv.be/dierengezondheid/atypischemyopathie/Thessa Keizer schreef:Ik schrik er wel van zeg, nooit geweten dat het zo schadelijk kan zijn voor een paard
De kliniek in Luik bv. heeft al 8 gevallen gemeld dit najaar.
Het is niet 100% zeker dat het door esdoorn komt, maar het is wel iets wat tot hiertoe in alle gevallen werd terug gevonden. De kans is dus wel heel groot.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wij hebben ook geen esdoorn in de buurt stan voor zover ik het weet. We hebben we een bos vlakbij dus ik denk dat het daar vandaan gekomen is. Het is inderdaad atypische myopathie geweest.De dierenarts heeft bloed afgenomen bij Hanna dat word nog onderzocht en ze heeft de urine bekeken die hoort bruin te zijn maar was nog helder geel dus was wel apart ze ze.
Hoorde het van Joyce, jemig wat een ramp zeg. En hoe klöte moeten jullie je voelen. Helaas weet ik er alles van. Gelukkig kon het bloed en de urine nog onderzocht worden.
Je hoort het nu heel veel, veel klinieken waarschuwen ervoor op dit moment. Ben wel benieuwd hoeveel ze dan moeten eten als het zo dodelijk is. Taxus is bekend maar is van de Esdoorn ook zo weinig nodig?
Heel veel sterkte en hoop dat de rest van de paarden gezond blijft en er niks van gegeten heeft.
Je hoort het nu heel veel, veel klinieken waarschuwen ervoor op dit moment. Ben wel benieuwd hoeveel ze dan moeten eten als het zo dodelijk is. Taxus is bekend maar is van de Esdoorn ook zo weinig nodig?
Heel veel sterkte en hoop dat de rest van de paarden gezond blijft en er niks van gegeten heeft.
Wat een schok Froukje, sterkte! Zo plotseling. Bah bah bah....Heel veel sterkte voor jullie!!
@Viv: Het is een spore op het blad die de spierziekte veroorzaakt, zo denken ze vandaag de dag. (oftewel: besmette esdoorn, maar er is ook wel gesproken over paddestoelen etc) Als de spore eenmaal in het lichaam zit verspreid deze zich razendsnel en maken opname van eiwitten niet meer mogelijk, waardoor spieren beschadigd raken en allerlei organen uitvallen vanwege missende voedingsstoffen. Nattigheid lijkt de spore te 'voeden'. Na vorst lijkt de spore verdwenen te zijn.
@Viv: Het is een spore op het blad die de spierziekte veroorzaakt, zo denken ze vandaag de dag. (oftewel: besmette esdoorn, maar er is ook wel gesproken over paddestoelen etc) Als de spore eenmaal in het lichaam zit verspreid deze zich razendsnel en maken opname van eiwitten niet meer mogelijk, waardoor spieren beschadigd raken en allerlei organen uitvallen vanwege missende voedingsstoffen. Nattigheid lijkt de spore te 'voeden'. Na vorst lijkt de spore verdwenen te zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Jeetje wat erg zeg en dan ook 2 paarden tegelijk wat een verdriet heel veel sterkte.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nobbygaard
Wat een vreselijk nieuws om zo 2 paarden te moeten verliezen. Heel veel sterkte voor iedereen.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat vreselijk.. kan me niet voorstellen hoe je je nu moet voelen
heel veel sterkte!

Wat ontzettend naar zeg! heel veel sterkte!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Jeetje wat erg! Wij hebben er ook 1...
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Heel veel sterkte met het verlies.
Als het echt AM zou je dan ook je verhaal hier willen doen. Ze proberen nl. zoveel mogelijk informatie bij elkaar te verzamelen van paarden die overleden zijn en er zijn er al meerdere overleden.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
Als het echt AM zou je dan ook je verhaal hier willen doen. Ze proberen nl. zoveel mogelijk informatie bij elkaar te verzamelen van paarden die overleden zijn en er zijn er al meerdere overleden.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ach nee!! Veel sterkte....
Sunhild, ik heb daar al een reactie geplaatst 
Ik weet ook niet hoeveel ze ervan gegeten hebben en of de rest er van gegeten heeft. De rest was gisteren nog wel even onrustig Ellen leek te zoeken naar Hanna en Fiona. Ze hebben vanmorgen nog een poosje er naast gestaan, Fiona en Hanna aan de weg en de rest er naast in de wei. Dat ze vanmorgen op gehaald zijn hebben ze niet mee gekregen toen stonden ze lekker van het hooi te eten

Ik weet ook niet hoeveel ze ervan gegeten hebben en of de rest er van gegeten heeft. De rest was gisteren nog wel even onrustig Ellen leek te zoeken naar Hanna en Fiona. Ze hebben vanmorgen nog een poosje er naast gestaan, Fiona en Hanna aan de weg en de rest er naast in de wei. Dat ze vanmorgen op gehaald zijn hebben ze niet mee gekregen toen stonden ze lekker van het hooi te eten
Hier staat dat paarden 26 tot 373 mg (!) per dag kunnen verdragen. Dat is verrekte weinig. Wij hebben heel veel esdoorns in de tuin en vlak bij de wei. Ben nu wel erg bang geworden
http://www.paardenarts.nl/2012/10/het-g ... e-esdoorn/
http://www.paardenarts.nl/2012/10/het-g ... e-esdoorn/
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Jeetje wat verschrikkelijk, geen woorden voor
.
Heel veel sterkte!!

Heel veel sterkte!!
Mama van Gwen
(7-2-15)

-
Jeetje, wat een machteloos gevoel, vreselijk en sterkte!
Ik lees dit nou zo en voor mij is het ook een nieuw iets waarvan ik eigenlijk nog niks wist. Ik vroeg mij nou iets af, ik was vanmorgen aan het hardlopen in natuurgebied Tenallaplas in Oostvoorne, hier lopen runderen en IJslanders voor de begrazing. Tijdens het lopen vielen mij de bladeren op die ik op bokt voorbij zag komen, met die zwarte vlekken erop. Die IJslanders vreten dat neem ik aan ook gewoon op, het ligt overal, dus tijdens het grazen, gaat er makkelijk een blaadje mee lijkt mij. En de runderen, zijn die er ook gevoelig voor? Nou zijn die dieren echt moddervet daar, misschien dat dat bescherming geeft. Genoeg te eten in de zomer en het is een kleine kudde. Ik zag dat het grazen op natte weilanden de reactie verergerd, dus misschien dat daar het verschil ligt, het is een bos, moeras, duinen gebied.
Ik lees dit nou zo en voor mij is het ook een nieuw iets waarvan ik eigenlijk nog niks wist. Ik vroeg mij nou iets af, ik was vanmorgen aan het hardlopen in natuurgebied Tenallaplas in Oostvoorne, hier lopen runderen en IJslanders voor de begrazing. Tijdens het lopen vielen mij de bladeren op die ik op bokt voorbij zag komen, met die zwarte vlekken erop. Die IJslanders vreten dat neem ik aan ook gewoon op, het ligt overal, dus tijdens het grazen, gaat er makkelijk een blaadje mee lijkt mij. En de runderen, zijn die er ook gevoelig voor? Nou zijn die dieren echt moddervet daar, misschien dat dat bescherming geeft. Genoeg te eten in de zomer en het is een kleine kudde. Ik zag dat het grazen op natte weilanden de reactie verergerd, dus misschien dat daar het verschil ligt, het is een bos, moeras, duinen gebied.
"Anyone who says onions are the only vegatables that makes you cry, has never been hit in the face with a pumpkin...."