De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Wat een super oplossing voor Eros!
Ik zag hem idd al staan op internet!
Ik zag hem idd al staan op internet!
inderdaad een fijne oplossing! Nu nog lekker een maandje genieten met hem.
- Svenniepennie
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Heerlijk eigenwijs
Stoer hoor, crossen!

Stoer hoor, crossen!
Wat een heerlijk koppie heeft Enya! Overduidelijk een kind van d'r vader.
- Svenniepennie
Gisteren met Enya oefen springen gedaan 
In staphorst heb ik het gedaan 60cm en 80 cm
Bij 60 cm had ik 2 balkjes bij 80 cm had ik 3/4 balkjes.
Ze trekt fijn naar de hindernissen toe maar bij de laatste galopsprong versloomt ze heel erg, deed ze ook bij de cross even zaterdag vragen hoe ik dit moet oplossen
Foto's komen uiteraard nog vriendin heeft ze

In staphorst heb ik het gedaan 60cm en 80 cm
Bij 60 cm had ik 2 balkjes bij 80 cm had ik 3/4 balkjes.
Ze trekt fijn naar de hindernissen toe maar bij de laatste galopsprong versloomt ze heel erg, deed ze ook bij de cross even zaterdag vragen hoe ik dit moet oplossen
Foto's komen uiteraard nog vriendin heeft ze
Wat vervelend nieuws dat Eros een tijdje weg gaat. Ik vind het wel een super oplossing zo. Fijn dat je nog altijd even langs kan komen en dat hij straks ook weer terug komt.
Joyce, wat leuk dat crossen, die foto van Enya bedenkt ik me ineens dat Hanna ook zo'n uitstraling heeft.
Mijn zusje heeft vorige week wedstrijdje gereden. Ellen liep echt super fijn. Viel helaas in de galop terug, maar ze hadden wel de goede galop dus daar was ik al blij mee. ze had uiteindelijk 228 punten (FNRS) dus was best netjes. Was ze laatste mee geworden maar dat maakte helemaal niet uit. Ze was zo blij met de punten en dat Ellen zo fijn liep.
We hebben vorige week nog een buitenrit gemaakt Ellen liep voor de kar en Fiona en Viola onder het zadel. Fiona was erg vervelend en sprong alle kanten op en bokte enz. maar Ellen maakte zich nergens druk om heerlijk zo'n relaxed paard. begin nu wel te merken dat ze volwassener begint te worden. Eerder had ze zich daar heel druk om gemaakt en was ze ook heel stuiterig geworden.
Ik heb bij Ellen een klein stukje van de hals geschoren. Ik heb alleen niet het idee dat het heel veel helpt. Ze is na het rijden nog steeds best wel bezweet en droogt nog niet goed op. Maar ik wil haar eigenlijk ook niet verder scheren omdat ik haar niet met deken in de wei wil zetten. Ik denk dat de rest de deken sloopt en als het echt winter wordt kan ik haar toch niet meer rijden.
Joyce, wat leuk dat crossen, die foto van Enya bedenkt ik me ineens dat Hanna ook zo'n uitstraling heeft.
Mijn zusje heeft vorige week wedstrijdje gereden. Ellen liep echt super fijn. Viel helaas in de galop terug, maar ze hadden wel de goede galop dus daar was ik al blij mee. ze had uiteindelijk 228 punten (FNRS) dus was best netjes. Was ze laatste mee geworden maar dat maakte helemaal niet uit. Ze was zo blij met de punten en dat Ellen zo fijn liep.
We hebben vorige week nog een buitenrit gemaakt Ellen liep voor de kar en Fiona en Viola onder het zadel. Fiona was erg vervelend en sprong alle kanten op en bokte enz. maar Ellen maakte zich nergens druk om heerlijk zo'n relaxed paard. begin nu wel te merken dat ze volwassener begint te worden. Eerder had ze zich daar heel druk om gemaakt en was ze ook heel stuiterig geworden.
Ik heb bij Ellen een klein stukje van de hals geschoren. Ik heb alleen niet het idee dat het heel veel helpt. Ze is na het rijden nog steeds best wel bezweet en droogt nog niet goed op. Maar ik wil haar eigenlijk ook niet verder scheren omdat ik haar niet met deken in de wei wil zetten. Ik denk dat de rest de deken sloopt en als het echt winter wordt kan ik haar toch niet meer rijden.
- Svenniepennie
Froukje wat goed zeg 210 is een promotie punt welke F reed ze?
Ik heb een probleem alleen met me zadel voorlopig rij ik alleem met speciale gelegenheden met het zadel zoals les en wedstrijden.
Ik heb een barefoot Stella maar blijkt niet te passen ze krijgt alleen maar grotere wittere vlekken. Heb tijdje een ander boomloos zadel gehad maar daar heeft ze nu weer een drukplek op de schoft een kleintje hoor maar toch. Ik had dat zadel geleend trouwens. Ik ga in deze weken naar de man die deze zadels verkoopt kijken of hij wat weet.
Ik heb een topic aangemaakt in pic plaza dus hier het linkje
Oefenspringen met Enya
Ik heb een probleem alleen met me zadel voorlopig rij ik alleem met speciale gelegenheden met het zadel zoals les en wedstrijden.
Ik heb een barefoot Stella maar blijkt niet te passen ze krijgt alleen maar grotere wittere vlekken. Heb tijdje een ander boomloos zadel gehad maar daar heeft ze nu weer een drukplek op de schoft een kleintje hoor maar toch. Ik had dat zadel geleend trouwens. Ik ga in deze weken naar de man die deze zadels verkoopt kijken of hij wat weet.
Ik heb een topic aangemaakt in pic plaza dus hier het linkje

Oefenspringen met Enya
Ik heb een heel goedkoop zadel met een verstelbare boom. De boom is iets weider gemaakt waardoor het zadel nu wel past. Ed veranderd zo veel van postuur dat ik weinig anders kan. De BF bevalt niet vanwege de drukpunten, en de j.c past als hij te dik is..
Weet iemand ook of er fjordensport activiteiten in de buurt van Deventer worden georganiseerd?
Weet iemand ook of er fjordensport activiteiten in de buurt van Deventer worden georganiseerd?
- Svenniepennie
Okee wat voor merk was dat dan?
Dressuur Knight rider, de goedkoopste kuststof uitvoering.
ehm
Mijn zus heeft me nog altijd niets laten weten van wanneer ze Jalenka verhuisd.
Heb al een paar berichten nagelaten maar ze stuurt niets terug.
Zit dus met de schrik dat ze verzet wordt als ik er niets vanaf weet en er niet kan zijn voor de andere tuttebellen.
Hierdoor hebben we gisteren even kuis gehouden in de stal en alles achter slot en grendel gelegd, ze kan dus enkel maar aan een halster aan (heeft Jalenka niet standaard op in de weide, Swann wel).
tja ...
Mijn zus heeft me nog altijd niets laten weten van wanneer ze Jalenka verhuisd.
Heb al een paar berichten nagelaten maar ze stuurt niets terug.
Zit dus met de schrik dat ze verzet wordt als ik er niets vanaf weet en er niet kan zijn voor de andere tuttebellen.
Hierdoor hebben we gisteren even kuis gehouden in de stal en alles achter slot en grendel gelegd, ze kan dus enkel maar aan een halster aan (heeft Jalenka niet standaard op in de weide, Swann wel).
tja ...
Wat bevelend die onzekerheid..
Worden deandere paarden zo onrustig dan als ze weg gaat?
Worden deandere paarden zo onrustig dan als ze weg gaat?
Ik verwacht een drama op de trailer. Jalenka is enkel gewoon om met Githa op de trailer te staan. En nog maar weggaan en de 2 slaan in alarm. Blijf je op het erf (binnen gehoorafstand) dan is er geen probleem. Maar ga je het erf af dan flipt Jalenka als Githa niet bij haar is.
Githa en Jalenka staan ondertussen 4.5jaar onafscheidelijk samen. met Githa kunnen we van het erf gaan en enkele uren weg zijn, Jalenka kalmeert dan wel op de weide. Omgekeerd hebben we zelfs nooit geprobeerd. En hierdoor verwacht ik problemen.
Heb net bericht gekregen dat ze volgende week zal verhuizen, dag staat nog niet vast.
Had het liever al voorbij gehad.
Githa en Jalenka staan ondertussen 4.5jaar onafscheidelijk samen. met Githa kunnen we van het erf gaan en enkele uren weg zijn, Jalenka kalmeert dan wel op de weide. Omgekeerd hebben we zelfs nooit geprobeerd. En hierdoor verwacht ik problemen.
Heb net bericht gekregen dat ze volgende week zal verhuizen, dag staat nog niet vast.

Had het liever al voorbij gehad.
pfff... zijn die van jullie ook zo vies. Elke dag als ik kom is meneer van top tot teen bedekt met modder. Omdat het nu vroeger donker wordt, moest ik van de week haasten. Ik kon alleen onder het zadel echt goed schoonmaken en moest toen met een vieze pony het dorp door
. Dus ik heb hem gisteren uitgebreid gepoetst, staart uitgeplozen en netjes gemaakt en toen trof ik dit vanmorgen aan
:

de andere kant was nog erger!

de andere kant was nog erger!
Wat vervelend met dat verhuizen.. Hopelijk is het dan ook echt volgende week!
wat een viezerik!! Ed heeft een deken op, scheelt een hoop! Al vaag ik mij af wat ik van de winter kan verwachten .. Volgens mij smeert hij zijn hele onderkant hoofd en hals met liefde onder de mest!

Eachanns moeder is net zo'n smeerkees. Die zoekt de ranzigste plekken op om te rollen!! Die ging twee dagen voor een keuring in een dikke asberg liggen. Mijn vader had hout opgebrand in het hoekje van de wei.. Het was net zwarte piet!!
Ook vol overgave zorgen dat de bagger nog in de oren zit!!
Ook vol overgave zorgen dat de bagger nog in de oren zit!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'

Oh Tea... zal je net zien voor de keuring!
Toch leuk dat hij het niet van een vreemde heeft.

Toch leuk dat hij het niet van een vreemde heeft.
haha herkenbare look bij Eachann...kijken er hier al niet eens vreemd meer van op. Was toevallig dat gister iemand kwam kijken en zei: 'Wat een smeerkees' tegen een Fjord die ze zag, dat ik dacht: Nu je het zegt...en dit vind ik zelfs al vrij schappelijk 
Oh trouwens...Eachann heeft wel pech dat hij via twee kanten belast is. Kan me een situatie met zijn vader ook nog meer dan goed voor de geest halen
Had een prachtig regenbooghalster gekregen voor mijn verjaardag en tja, wie zou dat mooier staan op de foto dan Timor met zijn blonde kuif, maar zag er uit als..naja, hierboven. Onder de kraan, gewassen, halster om en in de paddock om foto's te maken....rest van het verhaal laat ik aan je verbeelding over, je zal er vast niet ver vanaf zitten
.

Oh trouwens...Eachann heeft wel pech dat hij via twee kanten belast is. Kan me een situatie met zijn vader ook nog meer dan goed voor de geest halen

Geluk is de vrucht van intens werk