16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
-
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Ja dat is echt genieten! Deed Lajke ook!
En ik ben zo blij dat ik al gegaan ben, want het regent weer hier.
En ik ben zo blij dat ik al gegaan ben, want het regent weer hier.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Marga doet het op zich goed. Alleen heeft ze sinds een paar weken een dikke knie, keiharde knobbel. Foto's laten maken en ze heeft een botwoekering op de knie (zal dat hetzelfde zijn als een schiefel?). Gelukkig zit hij niet op een gewricht, maar op een stuk bot. Ze kreupelde er aan, maar dat kon tijdelijk zijn door irritatie van het weefsel er omheen. Ik mag rijden, mits ze niet kreupelt. Laatst een stapriteje met Tamara en Karev gemaakt. Ging goed, ze was extreem rustig. Maar toen ik een stukje wilde draven om te kijken hoe ze liep wilde ze amper in draf blijven, moest echt moeite doen, terwijl het normaal een vuurvreter is. Volgens mij is dit wel een teken dat ze het niet fijn vindt om te draven.
Met Marloes gaat het super, die is weer dik, drachtig en we zijn weer begonnen met rijden, gaat heel goed, ze is superbraaf.
Met Marloes gaat het super, die is weer dik, drachtig en we zijn weer begonnen met rijden, gaat heel goed, ze is superbraaf.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vandaag ging ouwe Jeskim even in een galopje achter de wagen aan!!
Tea had vorig winter weke zolen en liep kreupel, maar die wilde nog steeds draven, maar dat is ook een gekkerd!!
Tea had vorig winter weke zolen en liep kreupel, maar die wilde nog steeds draven, maar dat is ook een gekkerd!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nee, Marga nietEsther schreef:Tea had vorig winter weke zolen en liep kreupel, maar die wilde nog steeds draven, maar dat is ook een gekkerd!!

Baranna 13-5-2006
Ha, vandaag de ouwe even onder het zadel gehad!!
Ze deed het zo goed dat ik het toch even wilde proberen, dus zadel erop, hoofdstel erin, cappie op en huppekee!!
Volgens mij vond ze het best leuk, struikelde niet, liep in het begin nog lekker door, het liefst achter Bink aan natuurlijk! Dan kan ze ook nog steeds ouderwetse Jeskim zijn met een eigen willetje. Was heerlijk genieten!
Wel voor herhaling vatbaar, ook volgens Jeskim wel geloof ik.
Daarna toch de schaar maar gepakt en aan de wilde bos begonnen, planning was om het laten groeien, maar dit kon ik niet aan zien..
Het is nog niet echt netjes, maar even bekijken en regelmatig omhoog kammen. Kijken of we er nog wat fatsoenlijks van kunnen maken. Leek al vrij redelijk toen het nog nat was, maar eenmaal opgedroogd werd het weer aardig warrig, hihi..
Ze deed het zo goed dat ik het toch even wilde proberen, dus zadel erop, hoofdstel erin, cappie op en huppekee!!
Volgens mij vond ze het best leuk, struikelde niet, liep in het begin nog lekker door, het liefst achter Bink aan natuurlijk! Dan kan ze ook nog steeds ouderwetse Jeskim zijn met een eigen willetje. Was heerlijk genieten!
Wel voor herhaling vatbaar, ook volgens Jeskim wel geloof ik.
Daarna toch de schaar maar gepakt en aan de wilde bos begonnen, planning was om het laten groeien, maar dit kon ik niet aan zien..
Het is nog niet echt netjes, maar even bekijken en regelmatig omhoog kammen. Kijken of we er nog wat fatsoenlijks van kunnen maken. Leek al vrij redelijk toen het nog nat was, maar eenmaal opgedroogd werd het weer aardig warrig, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'

Samen zijn ze 60 jaar Pebbels 18 jaar Urjan 14 Foss 28 jaar.
Met de oudjes gaat alles goed ze doen nog steeds hun best met rijden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gave foto Karin!!
Fijn dat het met de rest van de oudjes ook goed gaat.
Sneu van Marga Ivonne, kunnen ze er niks aan doen?
Karlien is nu toch echt wel met pensioen. Heb haar laatst een paar keer onder het zadel van wei verhuisd. Ze vond het prachtig, maar heeft er wel duidelijk meer moeite mee. Afgelopen weekend had ze trouwens een schare fans langs de wei
4 kinderen, denk zo tussen de 10-12 jaar waren helemaal weg van haar. Kwamen haar aaien en plukjes gras geven. Ben daar normaal gesproken niet zo van, maar ze waren heel rustig en Karlien stond zichtbaar te genieten. Toen ze zondag weer kwamen, had Karlien ze snel gespot en kwam direct op ze af. Ze vindt ze zelfs zo leuk dat ze de andere paarden wegjaagt
Maf beest. Als ik ze komend weekend weer zie en tijd heb, mogen ze Karlien wel even poetsen.
Fijn dat het met de rest van de oudjes ook goed gaat.
Sneu van Marga Ivonne, kunnen ze er niks aan doen?
Karlien is nu toch echt wel met pensioen. Heb haar laatst een paar keer onder het zadel van wei verhuisd. Ze vond het prachtig, maar heeft er wel duidelijk meer moeite mee. Afgelopen weekend had ze trouwens een schare fans langs de wei

-
Geweldige foto!
Mijn oudje zaterdag onder het zadel naar andere wei gebracht. Mette mee aan de hand (deels mijn man lopend en deels bij mij als handpaard). Ze doen daar waar fjorden goed in zijn..... grasmaaien! Er kan een knuffel af maar verder heeft ze andere prioriteiten. Ze geniet wel, veel ruimte, gras, geen modder zoals thuis, kan uit de wind en droog staan..... in de wei er naast 2 grote schimmel-merries waarvan 1 met 1 oog. De andere ook al ouder.
Heerlijk voor de komende weken. Maar ik vind het wel ongezellig.... geen gehinnik als je opstaat of thuis komt of weggaat. Hele dag het gevoel dat ik iets vergeet omdat ik gewend ben 5 keer per dag te voeren.
Karlien dus nieuwe carriere als tutpony!
Mijn oudje zaterdag onder het zadel naar andere wei gebracht. Mette mee aan de hand (deels mijn man lopend en deels bij mij als handpaard). Ze doen daar waar fjorden goed in zijn..... grasmaaien! Er kan een knuffel af maar verder heeft ze andere prioriteiten. Ze geniet wel, veel ruimte, gras, geen modder zoals thuis, kan uit de wind en droog staan..... in de wei er naast 2 grote schimmel-merries waarvan 1 met 1 oog. De andere ook al ouder.
Heerlijk voor de komende weken. Maar ik vind het wel ongezellig.... geen gehinnik als je opstaat of thuis komt of weggaat. Hele dag het gevoel dat ik iets vergeet omdat ik gewend ben 5 keer per dag te voeren.
Karlien dus nieuwe carriere als tutpony!
Ik mag zorgen voor
Hebben jullie paarden ook zo'n dikke vacht?
Yessie heeft nog niks, maar Syl heeft echt al een beren pak aan. Haar hals heb ik al geschoren, maar ik denk dat ze 1 der dezen dagen helemaal gaat. Ze staat gewoon zeiknat op stal...
Yessie heeft nog niks, maar Syl heeft echt al een beren pak aan. Haar hals heb ik al geschoren, maar ik denk dat ze 1 der dezen dagen helemaal gaat. Ze staat gewoon zeiknat op stal...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Hier zijn ze ook allemaal in teddy-beren veranderd.
Met deze temperaturen is dat niet zo handig als je gaat rijden.
Wat leuk dat Karlien nu knuffelpaard is geworden. Zo maakt ze heel wat kinderen blij!
Vervelend zeg, van Marga.
Leuke foto, Karin! Samen 60, wat een leeftijden!
Fijn dat Jeskim het rijden nog leuk vindt.
Met deze temperaturen is dat niet zo handig als je gaat rijden.
Wat leuk dat Karlien nu knuffelpaard is geworden. Zo maakt ze heel wat kinderen blij!
Vervelend zeg, van Marga.
Leuke foto, Karin! Samen 60, wat een leeftijden!
Fijn dat Jeskim het rijden nog leuk vindt.
Odette&Fenna
-
Lajke begint aardig in vacht te komen maar die staat nog niet te zweten op de wei nu, Mette wel.....
Ik mag zorgen voor
Rijden en voor de eg gaat nog wel, maar zodra ik Yessie mee neem maken Jella en Sylvy zich zo druk dat het zweet er gewoon af loopt. Ook op stal staat ze nat, zonder dat ze iets doet. Dat lijkt me niet goed.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Arme Nis zweet in de wei al, staat nog niet eens op stal. Ze ziet er dan ook uit alsof z het in Siberie ook wel zou redden. Met rijden heel lastig, ze wordt zeiknat maar dat lijkt haar niet te deren...
Nisko wordt volgend jaar 21 maar ik merk er niks van. Deze week omdat Anka weg is het rijden weer wat meer opgepakt. Geen idee hoe de andere oudjes het doen maar bij Nisko moet je nog oppassen dat ze niet met je weg tettert
. Zo veel looplust zit er nog in
. Gisteren ook heel kijkerig en hippig en op en top lollig. Echt hoe ouder hoe gekker hoor
. En dat voor een paard wat al ruim 10 jaar chronisch bevangen is. Kan er soms met mijn pet niet bij
.
Karlien dus wat meer moeite met rijden? Ach knuffelpaard is ook leuk. Boven de 20 gaan de jaren soms toch tellen he?
Nisko wordt volgend jaar 21 maar ik merk er niks van. Deze week omdat Anka weg is het rijden weer wat meer opgepakt. Geen idee hoe de andere oudjes het doen maar bij Nisko moet je nog oppassen dat ze niet met je weg tettert

Karlien dus wat meer moeite met rijden? Ach knuffelpaard is ook leuk. Boven de 20 gaan de jaren soms toch tellen he?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Lajke moest donderdag ook nog even laten merken dat ze best kan steigeren als het haar niet zint, dwars kan gaan als ze paadje niet in wil... en die wordt 23 in mei.....
Ook galopje kan best hoor, qua conditie niet zo maar dat komt gewoon omdat we te weinig doen samen.
Ook galopje kan best hoor, qua conditie niet zo maar dat komt gewoon omdat we te weinig doen samen.
Ik mag zorgen voor
Galop doe ik niet veel meer. Nis is wat aan de zware kant en gaat met die chronisch bevangen voeten heel erg op de voorhand en dus hard. Hard heb ik geen problemen mee maar als ze dan struikelt vlieg ik wel heel ver. Dus stap en draf vind ik ook goed
. In de wei galoppeert ze trouwens nog regelmatig al bokkend rond
.
Nisko is wel fris maar steigeren en ergens niet heen willen doet ze nooit gelukkig. Steigeren is ook wel erg stout hihi.

Nisko is wel fris maar steigeren en ergens niet heen willen doet ze nooit gelukkig. Steigeren is ook wel erg stout hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Nan heeft ook veel haar niet normaal! MAar wil haar eigenlijk niet scheren.
Op stal ook wat zweterig in de avonden, met rijden in de weekenden ook en met longeren ook zelfs al.
Maar de DA heeft in mei geadviseerd buiten te rijden als ik kan kiezen dus wil ook niet meer dan een keer in de bak doordeweeks als het donker is. ALS ik al in de bak ga rijden.
maar ja ze was gisteren wel binnen no time buiten adem en kan duidelijk der warmte niet kwijt.... twijfel twijfel
Op stal ook wat zweterig in de avonden, met rijden in de weekenden ook en met longeren ook zelfs al.
Maar de DA heeft in mei geadviseerd buiten te rijden als ik kan kiezen dus wil ook niet meer dan een keer in de bak doordeweeks als het donker is. ALS ik al in de bak ga rijden.
maar ja ze was gisteren wel binnen no time buiten adem en kan duidelijk der warmte niet kwijt.... twijfel twijfel
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik zou Nis ook nooit helemaal scheren hoor. Onderkant hals en borst zou ik doen zodat ze zonder moeite buiten kan lopen. Ik rijd verder met haar nooit in de bak, mag helaas al jaren niet meer.
Sylvy wordt nog gewoon gereden en mee gemend, en heeft een hele goede deken. Ik vind het fijner om haar haar vacht te laten behouden, maar dit is niet goed.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
-
Tja steigeren is ook heel stout, ben al blij dat ze tegenoordig maar 30 cm hoog gaat of zo met haar voorbenen. Eigenwijs mormel is heg
maarja....

Ik mag zorgen voor
Er is niks aan te doen Reinou, maar het kreupelen kan tijdelijk zijn door de irtitatie.
Leuke foto Karin. Hier is dat ook grappig, Baranna (7), Marga (21) en Fatoush (4) zijn samen net zo oyd als Apollo (32)
Leuke foto Karin. Hier is dat ook grappig, Baranna (7), Marga (21) en Fatoush (4) zijn samen net zo oyd als Apollo (32)
Baranna 13-5-2006