Het Timor-nakomelingen topic
Re: Het Timor-nakomelingen topic
Wat leuk dat Fjellko weer vertegenwoordigd is op FW!
Geluk is de vrucht van intens werk
Hij heet Floki bij mij.Bella schreef:Wat leuk dat Fjellko weer vertegenwoordigd is op FW!

Begreep ik uit je bericht Antheman
(maar zal wel toegeven...wordt wennen na 4 jaar, net als dat Ed nog altijd voor mij Ekdal blijft, dus vergeef me als ik m bij zijn geboortenaam noem)

Dat snap ik heel goed.Bella schreef:Begreep ik uit je bericht Antheman(maar zal wel toegeven...wordt wennen na 4 jaar, net als dat Ed nog altijd voor mij Ekdal blijft, dus vergeef me als ik m bij zijn geboortenaam noem)

Maar Fjellko is verleden tijd. Nieuwe start, nieuwe ronde, dus een nieuwe naam

Plaatje van gisteren:

Ik ben trouwens ontzettend blij met hem, het is een heerlijk beest

Ga mijn best doen
, hoe meer er gepost wordt des te sneller een nieuwe naam ingeburgerd raakt
haha. Benieuwd welke avonturen hij bij jou mag beleven. De foto's die van hem nog in dit topic geplaatst staan beloofde hij zijn isabel-kleurige halfbroer die ik in de vingers heb na te gaan, dus erg benieuwd!

Ik vond Fjelko juist zo'n mooie naam
Mijn Timor, Fatoush is een allemansvriend. Zowel mens als dier, hij vindt iedereen leuk en lief. Hij kan wel ondeugend zijn maar is nooit gemeen. Hij kan heel pittig zijn, maar is dan best goed te corrigeren. Verder is het de dikste vrijdoos die ik ken, heerlijk dier
Ik hou zóóó van dit hoofd, lekker ding

Mijn Timor, Fatoush is een allemansvriend. Zowel mens als dier, hij vindt iedereen leuk en lief. Hij kan wel ondeugend zijn maar is nooit gemeen. Hij kan heel pittig zijn, maar is dan best goed te corrigeren. Verder is het de dikste vrijdoos die ik ken, heerlijk dier

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dank je welGerritje schreef:Wat leuk om Floki hier te zien. Heel veel plezier met hem!

Wat een leuk dier!
Ed heet nog steeds Ekdal maar Ed is zijn bijnaam. Ed heeft wel meer bijnamen die hij gewoon meeneemt
soms krijgt hij er wat bij.
Vandaag was hij een stuiterbal, lekker gebruiken gemaakt dus! Stap-galop oefeningen gedaan. Hij deed het erg goed!! Zonder een drafpasje in galop aanspringen! Ik ben trots!!
Doen jullie Timortjes het ook leuk in de sport?
Ed heet nog steeds Ekdal maar Ed is zijn bijnaam. Ed heeft wel meer bijnamen die hij gewoon meeneemt

Vandaag was hij een stuiterbal, lekker gebruiken gemaakt dus! Stap-galop oefeningen gedaan. Hij deed het erg goed!! Zonder een drafpasje in galop aanspringen! Ik ben trots!!
Doen jullie Timortjes het ook leuk in de sport?
Ik heb mij hier nooit gemeld, maar ik heb sinds januari ook een hele leuke Timor-zoon: Eachann! Hij is eerder in dit topic al voorbij gekomen met zijn vorige baas.
Hier een foto van afgelopen zomer:

Hier een foto van afgelopen zomer:

Wat leuk dat jullie hier ook komen
Je hebt een mooi paardje! Die maantop, mooi en blond!!
Wat doe je met hem?
Veel plezier met hem!

Je hebt een mooi paardje! Die maantop, mooi en blond!!
Wat doe je met hem?
Veel plezier met hem!
De pretletter! Hoe gaat het met het rijden Sharyn. Heeft hij de doos met trucs al open gehaald?
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Dankjewel Marlie, ik vind hem zelf ook heel mooi. Die blonde pluk heeft hij echt van zijn paps. Zomers verbleekt het zwarte in zijn manen naar licht bruin/grijs. Ik denk dat hij voor de rest best veel op zijn moeder Tea lijkt.
Ik rij hem voornamelijk recreatief.
Hij is eigenlijk heel erg lief en gehoorzaam met rijden, Janna! Ik moet hem standaard wel altijd even "vangen" voordat we kunnen rijden. Zodra hij door heeft dat we wat gaan doen, neemt hij een sprintje met een blik in zijn ogen van "pak me dan, als je kan". Voorspelbare dondersteen! Maar daarna kunnen we heerlijk rijden.
Ik rij hem voornamelijk recreatief.
Hij is eigenlijk heel erg lief en gehoorzaam met rijden, Janna! Ik moet hem standaard wel altijd even "vangen" voordat we kunnen rijden. Zodra hij door heeft dat we wat gaan doen, neemt hij een sprintje met een blik in zijn ogen van "pak me dan, als je kan". Voorspelbare dondersteen! Maar daarna kunnen we heerlijk rijden.
Hij past ook wel echt in het Timor nakomelingenstraatje Sharyn. Misschien niet Timor zelf, maar er is een heel regeltje nakomelingen te noemen waar hij op lijkt!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Haha bij Eachann denk ik altijd standaard aan een duiveltje in een doosje, juist omdat hij zo'n lief koppie heeft.
Maar gelukkig tijdens het werk heel braaf, mooi!
Maar gelukkig tijdens het werk heel braaf, mooi!
Giel
Norvyn
Norvyn
Ik denk ook dat dat bij Eachann nooit over gaat, dikke guitenkop!!
Wat is dat ventje dol op spelen!!
Wat is dat ventje dol op spelen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik hoop ook dat het nooit over gaat. Dat vind ik ook zo leuk aan hem.
Hij krijgt ook de rest kudde mee. Zelfs onze ouwe moeke fries heb ik al sprintjes en sprongentjes zien maken
!
En Esther eigenlijk vind hem ook wel een echte Timor. Ik vond hem altijd heel erg op zijn vader lijken, maar de laatste foto's begon ik wat te twijfelen. Ach die wintervachtjes helpen ook niet mee. Laatst zei mijn vriend dat hij niet meer zo fijntjes en luxe leek
. Maarja wat wil je met al dat haar en die baard. Ik laat het wel lekker staan en van het voorjaar komt het vast wel weer goed.
Hij krijgt ook de rest kudde mee. Zelfs onze ouwe moeke fries heb ik al sprintjes en sprongentjes zien maken

En Esther eigenlijk vind hem ook wel een echte Timor. Ik vond hem altijd heel erg op zijn vader lijken, maar de laatste foto's begon ik wat te twijfelen. Ach die wintervachtjes helpen ook niet mee. Laatst zei mijn vriend dat hij niet meer zo fijntjes en luxe leek

Je moet Tea zeker eens een keer in het echt komen bewonderen, dan kun je echt vergelijken!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik zal die van mij dan maar niets zeggen over het weglopen in de wei! Soms komt hij aandraven als hij me ziet
heeft hij vast van moeders kant
Kan Timor een beetje springen? En zijn nakomelingen?
Ed ( of Ek/Ekkie/Ekdal/langpootmug/krokEd/RakEd/Eddie/edterbak hij heeft 9 "namen") speelt Mikado met drafbalkjes
8 december hebben we een dressuurwedstrijd
zonder startkaart, mooie oefening! Ik ben benieuwd, hij is nog nooit in een manege geweest 

Kan Timor een beetje springen? En zijn nakomelingen?
Ed ( of Ek/Ekkie/Ekdal/langpootmug/krokEd/RakEd/Eddie/edterbak hij heeft 9 "namen") speelt Mikado met drafbalkjes

8 december hebben we een dressuurwedstrijd

Hier komen ze vaak ook wel toegelopen haha, maar dat is misschien ook mede omdat ik ook zo weer omdraai als ze niet komen (merk bij alle paarden als jong dier wel een moment dat ze denken 'even niet' en dan laat ik ze ook gerust een paar weken) en dát vinden ze dan maar heel even leuk...want nieuwsgierigheid overwint.
Timor springt zelf redelijk goed (zelfs over een onmogelijk te springen qua afstand lintje heb ik m eens vlekkeloos zien gaan
*hij zag m pas op het laatste moment en toen was het er in of er over* ). Zijn nakomelingen zijn er volgens mij ook niet onverdienstelijk in, maar ze moeten het wel even snappen (geleerd worden). Mmh dat mikado-en kan ik me nog vaag herinneren ja van Ekdal

Timor springt zelf redelijk goed (zelfs over een onmogelijk te springen qua afstand lintje heb ik m eens vlekkeloos zien gaan