16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Mooie foto van Paula!
Lijkt me heerlijk om daar te rijden.
Ik heb vanavond weer eens gesprongen met Odette. Ze vindt het nog steeds leuk om te doen!
Lijkt me heerlijk om daar te rijden.
Ik heb vanavond weer eens gesprongen met Odette. Ze vindt het nog steeds leuk om te doen!
Odette&Fenna
-
Ons Florida-avontuur gaat niet door, voordeel is dat Lajke (en Mette) gewoon thuis kunnen blijven.
We zijn lekker aan het knuffelen en als mijn man op tijd thuis is vanavond, wil ik nog even gaan rijden. Volgend weekend op keuring in Battice, kan ze haar ster-schap halen.
Dus ook aan de hand en voorbrengen gaan we even goed oefenen (stilstaan is een ramp voor mevrouw ongeduld. En ook Mette moeten we nog eens goed mee oefenen aan de hand).
We zijn lekker aan het knuffelen en als mijn man op tijd thuis is vanavond, wil ik nog even gaan rijden. Volgend weekend op keuring in Battice, kan ze haar ster-schap halen.
Dus ook aan de hand en voorbrengen gaan we even goed oefenen (stilstaan is een ramp voor mevrouw ongeduld. En ook Mette moeten we nog eens goed mee oefenen aan de hand).
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Jammer dat het niet door gaat, maar wel fijn dat je dan gewoon zelf voor je paarden kunt blijven zorgen.
Leuk dat Lajke nog mee gaat naar de keuring!
Odette gaat dit jaar niet meer. Ik vond 18 wel een mooie leeftijd om te stoppen. Ster-merrie zal ze toch nooit worden.
Vandaag heb ik met Odette weer een lekkere lange buitenrit gemaakt. Ik ging als begeleiding mee met de meiden die op ponykamp zijn. We zijn in twee groepen gegaan en onderweg hebben we met z'n allen gepicknickt. Best een leuk gezicht, 17 paarden langs de kant van de weg
Leuk dat Lajke nog mee gaat naar de keuring!
Odette gaat dit jaar niet meer. Ik vond 18 wel een mooie leeftijd om te stoppen. Ster-merrie zal ze toch nooit worden.
Vandaag heb ik met Odette weer een lekkere lange buitenrit gemaakt. Ik ging als begeleiding mee met de meiden die op ponykamp zijn. We zijn in twee groepen gegaan en onderweg hebben we met z'n allen gepicknickt. Best een leuk gezicht, 17 paarden langs de kant van de weg

Odette&Fenna
-
Lajke had heel lang geen keuring gelopen maar vorig jaar haal ze keurig 38,5 punt.... Dit jaar moet ze minimaal 36 punten halen.... Als ze rad loopt (en dat doet ze normaal) dan zou dat moeten lukken...
Ik mag zorgen voor
-
Mijn lieve Lajke, zo mooi gewassen woensdag.... lag net heerlijk languit in het zand. Zucht.... heb een grijze fjord nu!
Morgen wellicht wat te koud om te wassen maar ze moet zondag mee op keuring.
Morgen wellicht wat te koud om te wassen maar ze moet zondag mee op keuring.
Ik mag zorgen voor
Zand poets je er zo af hoor en te koud om te wassen? Dat is het pas bij -10!
Morris heeft er vorige week vier dagen op zitten van in totaal zo'n 17 uur rijden en ongeveer 110 km.
Was heerlijk om weer eens met hem weg te zijn. Volgend jaar ga ik weer!
Maar dan wel proberen met de trailer gebracht te worden en ook eens een kortere rit rijden.
Morris heeft er vorige week vier dagen op zitten van in totaal zo'n 17 uur rijden en ongeveer 110 km.
Was heerlijk om weer eens met hem weg te zijn. Volgend jaar ga ik weer!
Maar dan wel proberen met de trailer gebracht te worden en ook eens een kortere rit rijden.
Morris, mijn superfjord!
-
Ohh wat ben jij hard... niet te koud om te wassen. Het is wel koud water wat uit de kraan komt he!
Maar ze zal morgen toch onder de slang, als het echt maar 18 graden wordt, kiep ik er wel even een fleecedeken overheen tot ze droog is (en ik zet haar voor de zekerheid even op stal). Mette ook maar wassen, als ik ze samen in de stal zet, hebben ze geen plek om te liggen.... haha. Tot ze droog zijn uiteraard, dan mogen ze weer naar buiten.
Maar ze zal morgen toch onder de slang, als het echt maar 18 graden wordt, kiep ik er wel even een fleecedeken overheen tot ze droog is (en ik zet haar voor de zekerheid even op stal). Mette ook maar wassen, als ik ze samen in de stal zet, hebben ze geen plek om te liggen.... haha. Tot ze droog zijn uiteraard, dan mogen ze weer naar buiten.
Ik mag zorgen voor
Morris heeft er heel wat kilometers opzitten, heerlijk!
Succes met Lajke op de keuring!
Succes met Lajke op de keuring!
Odette&Fenna
-
Helemaal blij! Die oude tuttebel van mij is vandaag Stermerrie geworden! Op haar 22e!
Mt complimenten over de hardheid van haar benen en haar conditie.... Blij mens, blij paard...... (Mette ook 1e premie dus ook blij paard)!
Mt complimenten over de hardheid van haar benen en haar conditie.... Blij mens, blij paard...... (Mette ook 1e premie dus ook blij paard)!
Ik mag zorgen voor
wat goed! gefeliciteerd!
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Gefeliciteerd, wat goed!!
Fijn dat Mette ook een 1e premie had.
Fijn dat Mette ook een 1e premie had.
Odette&Fenna
Hoe is het met alle 'oudjes'?
Odette ziet er weer lekker teddy uit inmiddels.
Hier een foto van de oudste manegefjord: Flora (28)

Met dierendag kregen alle manegepaarden een lunch en dat is groot feest voor ze
Odette ziet er weer lekker teddy uit inmiddels.
Hier een foto van de oudste manegefjord: Flora (28)

Met dierendag kregen alle manegepaarden een lunch en dat is groot feest voor ze

Odette&Fenna
Ha leuke foto van de dierendaglunch
.Helaas hebben wij dierendag overgeslagen dit jaar omdat ik met vakantie was
. Maar goed, volgens Wilfred is het voor die van mij elke dag dierendag hahaha.
Nisko gaat prima
. Tijdje minder gereden, druk met Anka. Maar Anka is nu bij Bart om beleerd te worden voor de wagen dus zondag en vandaag gelijk een rit met Nisko gedaan. Het puft en steunt met die dikke pels maar loopt evengoed als een trein. Nisko ziet er voor een 20-jarige puik uit al zeg ik het zelf.

Nisko gaat prima

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Morris loopt er ook bij als een jonge god al is het met steeds meer haar en dus ook zweet. Het deert hem niet. Ik heb inmiddels een nieuwe bijrijder, nou ja..... een hele familie! Twee meiden en ook vader rijdt hem eens in de twee weken.
Waarschijnlijk is dit al eerder teruggekomen in dit topic, maar ik ben er nog niet zo lang bij dus.... Wat doen jullie nog met je ouwetjes?
Morris loopt nu weer 5 keer per week. Twee keer dressuur (B-niveau) en drie buitenritten van 1,5 tot 2 uur. Veel stappen en stukjes draf/galop. Vinden jullie dat (te) veel?
Waarschijnlijk is dit al eerder teruggekomen in dit topic, maar ik ben er nog niet zo lang bij dus.... Wat doen jullie nog met je ouwetjes?
Morris loopt nu weer 5 keer per week. Twee keer dressuur (B-niveau) en drie buitenritten van 1,5 tot 2 uur. Veel stappen en stukjes draf/galop. Vinden jullie dat (te) veel?

Morris, mijn superfjord!
Nan maakt het ook goed! helaas kunnen we doordeweeks niet meer naar buiten. Das wel balen. Ik longeer haar zo'n twee keer per week(20 min) en rijd haar in het weekend buiten zo'n 45 min mits het redelijk/goed weer is.
Ik vind dat zat voor haar leeftijd, maar ja dat is maar net wat je zelf vindt toch. Als je mijn mening vraagt voor morris vind ik het veel maar ja jouw paard toch dus als jij dat wil en je er goed bij voelt en hij ook moet je dat doen toch!
Ik vind dat zat voor haar leeftijd, maar ja dat is maar net wat je zelf vindt toch. Als je mijn mening vraagt voor morris vind ik het veel maar ja jouw paard toch dus als jij dat wil en je er goed bij voelt en hij ook moet je dat doen toch!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
-
Als Morris het leuk vindt en het fysiek aan kan, dan moet het kunnen.
Lajke doet veel te weinig.... Vindt zij en ik ook.
Vandaag geen kinderen thuis en het regent eens niet dus ik ga zo omkleden en dan met haar het bos in. Hoop dat we dat er weer vaker in kunnen krijgen. Maar met 3 kinderen, alle naschoolse dingen en een man die veel weg is, schiet rijden er vaak bij in. Knuffelen en aandacht krijgt ze wel hoor!
Lajke doet veel te weinig.... Vindt zij en ik ook.
Vandaag geen kinderen thuis en het regent eens niet dus ik ga zo omkleden en dan met haar het bos in. Hoop dat we dat er weer vaker in kunnen krijgen. Maar met 3 kinderen, alle naschoolse dingen en een man die veel weg is, schiet rijden er vaak bij in. Knuffelen en aandacht krijgt ze wel hoor!
Ik mag zorgen voor
Leuk dat Anka beleerd wordt! Gaat ze voor prestatiemerrie?
Als Morris het nog aan kan, zou ik het zo laten. Ik denk dat je het snel genoeg door hebt als hij het niet meer volhoudt.
Odette en Fenna hebben de dierendaglunch ook gemist, want ik was in Hoenderloo
Een extra dagje in de wei vonden ze vast niet erg.
Ik rijd Odette ong 2x per week. Dat is niet zo vaak, maar dat komt omdat ik ook op Fenna rijd.
Meestal rijd ik buiten, of alleen in de bak, maar gisteren heb ik mee gereden in een groepsles. Dan kan ze ineens wel doorlopen
Als Morris het nog aan kan, zou ik het zo laten. Ik denk dat je het snel genoeg door hebt als hij het niet meer volhoudt.
Odette en Fenna hebben de dierendaglunch ook gemist, want ik was in Hoenderloo

Een extra dagje in de wei vonden ze vast niet erg.
Ik rijd Odette ong 2x per week. Dat is niet zo vaak, maar dat komt omdat ik ook op Fenna rijd.
Meestal rijd ik buiten, of alleen in de bak, maar gisteren heb ik mee gereden in een groepsles. Dan kan ze ineens wel doorlopen

Odette&Fenna
Ik denk dat het prima kan hoor met Morris. Je kent hem goed zat toch! Rust roest
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Wil iemand mijn tutje vertellen dat ze echt 22 is.... dat ze dus weet wat grasmaaiers zijn (ook al zijn ze achter een heg), dat een auto echt geen nieuws is (en waarom dan aanstellen bij auto nummer 8 en niet bij die eerste 7 en bij die na nr 8?).... was het eerste stuk dus geen ontspannen ritje. Maar wel trots, ze ging met gesnuif langs de vijver (daar zitten waternymphen die fjorden eten en ik ben al vaker moeten afstappen om haar er langs te krijgen) en verder liep ze heerlijk aan een lang teugeltje vrolijk te proesten, oortjes er op..... Ongeveer uur in het bos geweest (en kwartier heen en terug gestapt), deel gedraafd, rest gestapt maar ze had er zin in en was niet nat bij thuis komst maar ook nog niet volkomen op adem.
Vallende eikels waren ook weer even wennen. Maar wat is het mooi in het bos nu!
Hopelijk zaterdag weer.
Vallende eikels waren ook weer even wennen. Maar wat is het mooi in het bos nu!
Hopelijk zaterdag weer.
Ik mag zorgen voor