De I-tjes deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Rinske

Re: De I-tjes deel 1

Bericht door Rinske » do 10 okt 2013, 15:17

Ingmar vandaag gemeten. Hij meet nu precies 1.40m :)
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Keandra

Bericht door Keandra » do 10 okt 2013, 17:06

Ishya of Denna (want zo zal ze bij door het leven gaan) hebben we nog niet gemeten. Dit zal mogelijk voor dit weekend worden.

Dinsdagavond is de DA geweest. Er moesten papieren in orde gebracht worden om geregistreerd te worden in BE. Alsook is ze nu gevaccineerd (had niks van vaccinaties in haar paspoort gevonden, raar) en geheel medisch onderzocht.
We kregen de opmerking dat het een leuk paardje is. Zal nog een hoop groeien en de DA vond dat ze een fijn hoofdje heeft voor een fjord (in vergelijking met Jalenka zeker). Dit kan wel kloppen want ze past nog in de ponyhalsters die ik destijds voor Swann gekocht had (te groot natuurlijk). Dus nu worden ze eindelijk gebruikt.

Ook is ze ondertussen goed thuis in de minikudde. Het is alsof ze altijd al bij ons gestaan heeft. Ze komt direct naar me toe.
Dus ik ben heel gelukkig hiermee.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 10 okt 2013, 17:49

@ Sophie: zolang je paard niet naar openbare wedstrijden etc. gaat is het in NL niet verplicht. Dus helemaal niet zo gek hoor dat ze nog nooit geënt is. Imre is ook niet geënt, zolang een paard gezond is zou deze op eigen kracht een ziekte moeten kunnen weerstaan.

Maar fijn dat ze helemaal in orde is!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » za 12 okt 2013, 09:28

@Keandra goed dat het allemaal in orde is nu, en dat ze nu heerlijk bij jou kan gaan genieten!

Vandaag ook Ido gemeten en meet nu 1.40
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Keandra

Bericht door Keandra » za 12 okt 2013, 10:12

@ Janna:
Dat wist ik niet. Dat is hier niet de gewoonte. Ik heb graag mijn paarden in orde, dus ja, daar horen inentingen wel bij (griep en tetanos).

Denna hoort al echt in de kudde. Als ze ons ziet komt ze direct af, samen met de anderen. Even een aai op de bol en weer verder.
Volgende week woensdag komt de smid want haar voeten zijn toch niet wat ik zou willen. Dus die mag even vooraan wat bijvijlen en achteraan staan ze me wat lang.
Dan weten we op 1.5 week waar we allemaal aan kunnen 'werken' om ze zo mak mogelijk te maken.
Ik ga dan ook proberen om haar hoogte even te meten.
Rinske

Bericht door Rinske » za 12 okt 2013, 15:38

Wat fijn dat Denna al helemaal op haar plek is!

Grappig, de Topasjes zijn even groot :D
Keandra

Bericht door Keandra » zo 13 okt 2013, 17:41

Manen zijn niet geknipt geraakt bij Denna.
Heb gisteren ervoor gezorgd dat er binnenkort heel veel boomschors geleverd wordt om voor de schuilstal te leggen zodat we proper de winter kunnen starten. Het begint er nu na alle regen deze week wel al wat blub bij te liggen, maar ik kan voor een prikje heel veel laten komen. Als er dan niet genoeg ligt, dan komt e nog wat bij he.
Ik kan dus 10m³ laten komen voor 10€, dus er zou nu al 30m³ mogen komen.
Vorig jaar hadden we 10m³ gelegd, maar dat was een pak te weinig. Er ligt nog van vorig jaar (en het ligt nog steeds een pak beter dan ik verwacht had), dus denk dat we met 30m³ geheel de inloop naar de schuilstal proper kunnen leggen. Dan kunnen we de schuilstal deze winter makkelijk proper houden, wat in het voorjaar ook een hele hoop zal schelen.

Denna heeft vandaag ook gedemonstreerd dat ze de schuilstal gevonden heeft. Stond ze in haar ukkie te schuilen, de rest in de gietende regen gras aan het wreten.
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » zo 13 okt 2013, 19:52

Keandra schreef:Manen zijn niet geknipt geraakt bij Denna.
Heb gisteren ervoor gezorgd dat er binnenkort heel veel boomschors geleverd wordt om voor de schuilstal te leggen zodat we proper de winter kunnen starten. Het begint er nu na alle regen deze week wel al wat blub bij te liggen, maar ik kan voor een prikje heel veel laten komen. Als er dan niet genoeg ligt, dan komt e nog wat bij he.
Ik kan dus 10m³ laten komen voor 10€, dus er zou nu al 30m³ mogen komen.
Vorig jaar hadden we 10m³ gelegd, maar dat was een pak te weinig. Er ligt nog van vorig jaar (en het ligt nog steeds een pak beter dan ik verwacht had), dus denk dat we met 30m³ geheel de inloop naar de schuilstal proper kunnen leggen. Dan kunnen we de schuilstal deze winter makkelijk proper houden, wat in het voorjaar ook een hele hoop zal schelen.

Denna heeft vandaag ook gedemonstreerd dat ze de schuilstal gevonden heeft. Stond ze in haar ukkie te schuilen, de rest in de gietende regen gras aan het wreten.
hihi fjorden hé, hebben alles over voor eten! :=
fijn dat er voor de winter nu proper plekkie is!
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
foss

Bericht door foss » zo 13 okt 2013, 20:20

Indre is ook al best groot 140 haalt ze wel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 16 okt 2013, 12:54

De smid is geweest. Want Denna haar voeten waren echt aan een beurt toe.
Heeft 20 minuten geduurd, ze heeft wel lang samen met Githa moeten wachten aan de muur (half uurtje) maar dat is een goede oefening.
Ze had het er niet echt op begrepen om haar voeten braaf te geven. Maar het is toch gelukt. Ze heeft een paar keer proberen steigeren maar ze ging snel weer naar de grond.

Verder nog even proberen meten en denk dat ze rond de 139cm schommelt (mijn alleen met een niet zo goede meter is nog niet zo evident).
Esther had gezegd dat ze al groter was. tja. Geeft ons niets, als ze de 145 aantikt binnen enkele jaren is ze voor mij groot genoeg. :D
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 19 okt 2013, 16:39

Hier vandaag ook even naar Imre wezen kijken, wordt waarschijnlijk de laatste keer met een bootje want binnenkort komen ze weer aan het 'vaste land'. Dan krijgt ze ook meteen weer een wormenkuur en een pedicure, vooral dat laatste is wel weer even nodig. Ze heeft als veulen een hoefzweer gehad en dat is nog steeds niet helemaal mooi uitgegroeid.

Maar meteen even houtje-touwtje gemeten, ze hangt nu qua schofthoogte rond de 1.34. Kont hoogte kan wel een paar cm bij op hihi......
Erg netjes voor mijn jaarlingetje, vind het toch altijd spannend als het meteen van die joekels zijn i.v.m. de benen.

Ook nog even wat foto's gemaakt, als tussen update. Geen hoogstandjes maar om een beeld te geven van miss langneus.
Afbeelding
Afbeelding

Ziekte van Kofje..... (ook fjorden doen aan pesten, zie ze eens lachen :P )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussen twee 2 jarigen.
Afbeelding
(Hinke, Imre, Hallo, Inez & Hind)
Giel

Norvyn
Rinske

Bericht door Rinske » za 19 okt 2013, 18:27

Wat heeft Imre toch een lief koppie :L
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » za 19 okt 2013, 19:50

wat is ze leuk!!
en wat ziet ze er goed uit!!
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
foss

Bericht door foss » zo 20 okt 2013, 08:15

Imre wordt ook al groot zeg, Indre ziet er al best volwassen uit iedereen denkt dat ze al 3 is.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » zo 20 okt 2013, 10:00

foss schreef:Imre wordt ook al groot zeg, Indre ziet er al best volwassen uit iedereen denkt dat ze al 3 is.
Dat vraagt om een foto :D #nieuwschierig
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 20 okt 2013, 10:14

Hier nog eentje die heel benieuwd is naar foto's!
Ik kan niet wachten tot Im weer 'thuis' staat, dan wil ik haar weer eens 'mooi' op de foto zetten.

Maar kan helemaal niet wachten tot ze ook daadwerkelijk 3 is, heb haar uiteindelijke set al voor ogen hihi.
Zijn jullie daar ook al mee bezig? of ben ik de enige die al heel hard op de zaken vooruit loopt.. (beter gezegd: Droomt)
Giel

Norvyn
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » zo 20 okt 2013, 17:51

Neeee je bent niet de enige hahaha,
ik ook elke keer als ik in een ruitersportzaak kom, zit ik te kijken en te dromen.
ooh dit zou heel leuk en maar dat ook hahaha heel herkenbaar hoor! :D
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Rinske

Bericht door Rinske » zo 20 okt 2013, 18:12

Ik kan ook niet wachten hoor :D
Ze zijn nu 1,5 jaar oud en dus eigenlijk al op de helft. voor je het weer zijn ze 3 jaar. ik vond in ieder geval de eerste 1,5 jaar snel gaan!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 20 okt 2013, 20:02

Imre heeft op de tweede foto weer meer een Giel-blik! Mooie dame wordt het, goed type!
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » ma 21 okt 2013, 05:52

Zal gauw foto's plaatsen.
Plaats reactie