de titel zegt het al.
Zoals verschillende onder jullie wel al weten ben ik mijn maatje 'kwijt'.
Ik heb 4 jaar lang de volledige zorg (met uitzondering van het financiële) over Jalenka gehad.
Nu is onlangs mijn zus terug bij mijn pa komen wonen. En hetgeen ik al een tijdje gezegd heb in het E-tjes topic is nu ook uitgekomen.
Mijn zus (van wie Jalenka vroeger geweest is) neemt Jalenka weer over. Geen degelijk gesprek over gehad. Maar kom.
Nu kwam leslie een paar maand terug af dat het tijd werd om voor mij naar een paard te beginnen zien, zodat hij later een dubbelspan kon maken met Githa (hij denkt natuurlijk ook aan zichzelf, wat had je gedacht).
Ik beginnen zoeken, niet alleen in BE (want veel naar mijn goesting is er daar niet of nog verder weg dan een nl-paardje). Bij een paar mensen de prijzen gevraagd. Uiteindelijk gekomen op een zoekertje voor een Zortin-merrie. En dit bij Rechtse, hier wel gekend.
Begin september gaan kijken, maar dat en de gevolgen zijn te lezen in mijn topic 'Dagtripje Nederland'.
Nu vandaag na 1 maand wachten (wat voor ons eigenlijk nog een beetje vroeg was) is Ishya bij ons komen wonen.
Ze heeft de 2uur durende trailerrit goed doorstaan. Ze was zelfs volkomen relax en heeft totaal niet aan het zweten geweest, en dit ondanks dat het bij ons toch goed warm was.
We wouden ze eerst een tijd apart van het olijke trio houden. Maar met een draadje ertussen kon er zelfs geen gil of show vanaf.

Op aanraden van Esther hebben we toen de draad maar opengedaan en is het trio direct degelijk gaan kennismaken.
Dit is heel rustig verlopen. Van show was er geen sprake want ze zijn nu hun vieren op het stuk land gezet dat nog dik in het gras staat (we hebben gespaard hiervoor, ookal was dat niet moeilijk). Er zijn nooit trappen uitgedeeld geweest, enkel een paar gillen van kuddeleidster githa.
Hier zijn een paar foto's, wel smartphone kwaliteit. (centjes zijn op nu, voor nieuwjaar gaan we voor een nieuwe camera, want met de oude kunnen we amper nog een foto trekken)

Ishya op kop, gevolgd door Jalenka en Swann, achteraan Githa (Swann zit goed verstopt btw)

Het mag duidelijk een jaarling zijn. Geheel overbouwd en nog niets uitgezwaard (als je met Githa vergelijkt). g
Groot gaat ze wel worden, maar dat vinden we niet zo erg.

De 3 fjorden tesamen.

tja en verder nog enkele foto's voor een mooi beeld van de andere 3:

hier plaats ik geen uitleg bij

(ik wil hier mogelijks toch een veulen uit hoor)

en kuddeleidster Githa
Zo dat was mijn kleine update voor vandaag.
Betere standfoto's volgen volgende week, dan ga ik in het weekend haar manen fatsoeneren.