Aangepast lesgeven

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Naomi

Aangepast lesgeven

Bericht door Naomi » do 26 sep 2013, 20:36

Hallo allemaal!
Ik heb een vraag, eigenlijk voor een vriendin en mede fjord-liefhebster.
Wij staan beide op een stal waar aangepast rijden wordt georganiseerd. Dit zijn lessen voor mensen met een beperking. Tot nu toe zijn dit allemaal mensen met een verstandelijke beperking maar ook mensen met een lichamelijke beperking zijn hier welkom. Nu is mijn vriendin door de staleigenaar gevraagd om een aantal lessen in de week te geven. Ze is hier erg enthousiast over en zou dit graag willen doen. Ze heeft ervaring in de zorg, met zowel verstandelijk als lichamelijk beperkten en is docent. Ze rijdt zelf een fjord (niet onverdienstelijk overigens) maar heeft geen wedstrijd ervaring
Nu wil ze graag de lessen gaan geven maar om een instructeurs diploma te behalen zijn er eisen als wedstrijd ervaring, een paard met wedstrijdervaring etc. Kortom eisen waar zij niet aan kan voldoen. Ze wil niet onbeslagen te ijs gaan en wel een papiertje te hebben om te kunnen verantwoorden dat zij daar staat. Het gaat niet om dressuur lessen maar puur op een speelse wijze te paard een leuke les geven.

De vraag: is iemand hier bekend met een cursus/opleiding die hier op aan zou sluiten waarvoor er geen (hoge) toelatingseisen zijn? We kunnen er beide erg weinig over vinden.
Caya (v. Kunar) :+:
boyar

Re: Aangepast lesgeven

Bericht door boyar » vr 27 sep 2013, 18:16

Kijk even op de site van de VPG, volgens mij zijn de toelatings eisen voor de vooropleiding iets minder streng dan bij de ,,gewone,, ORUN, volgens mij moet je een toelatingsexamen doen dus laten zien hoe je rijdt.
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 27 sep 2013, 19:45

FPG volgens mij ;)
Viv

Bericht door Viv » vr 27 sep 2013, 21:06

FPG inderdaad en wellicht dat de FNRS ook een instructeursopleiding heeft voor deze tak van sport. Als de manege een jury zoekt dan mogen ze mij bellen, ik jureer deze proeven en dat is hartstikke leuk om te doen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » za 28 sep 2013, 13:58

De cursus van de fnrs zitten inderdaad andere eisen aan.
Maar de basis orun zit ook geen wedstrijd ervaring aan vast toch? Of is dat met het nieuwe systeem ook veranderd?
Ik zou gewoon even bellen naar knhs en fnrs dan is het duidelijker dan op internet.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 28 sep 2013, 18:50

Ik heb nog ORUN gedaan in oude stijl. Ik denk dat dat nu allemaal vernieuwd is? Ik zou even bellen naar de KNHS. Ik heb ooit eens gelezen dat er wel weer een cursus aangeboden zou worden als instap cursus. Anders misschien commandanten cursus?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Naomi

Bericht door Naomi » zo 29 sep 2013, 19:04

Bedankt voor alle reacties! Ik heb ze door gegeven en hoop dat ze er iets mee kan.
Caya (v. Kunar) :+:
Plaats reactie