Kjeld naar het paardenrusthuis De Paardenkamp in Soest

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Naisven
Moderator

Kjeld naar het paardenrusthuis De Paardenkamp in Soest

Bericht door Naisven » wo 18 sep 2013, 10:08

Hallo allemaal,

Gisteren is Kjeld naar de Paardenkamp (www.paardenkamp.nl) in Soest gegaan. Sinds ik 12 jaar was (nu 35 jaar geleden :o ) ben ik daar regelmatig geweest en wilde ik "later als ik groot zou zijn" dat mijn paard daar naartoe zou gaan om een leuke oude dag te hebben.

Natuurlijk een dubbel gevoel, hij stond hier al een paar jaar gepensioneerd omdat hij niet helemaal rad meer was. Maar nu een paar weken geleden zijn oude vriendin Goodnest ingeslapen was (en hij zijn draai met Dandy niet helemaal kon vinden), was ik wel erg blij toen ik gebeld werd dat er een plekje voor hem was.

Anthony wilde graag mee en natuurlijk moest het één en ander worden vastgelegd (let niet op mijn rode ogen, want hoewel ik het steeds graag gewild heb, is het toch een emotionele gebeurtenis)

Nog even poseren bij zijn stal
Afbeelding

En dan toch op pad
Afbeelding

Aankomst bij de Paardenkamp
Afbeelding

Normaal doet Kjeld in de trailer het liedje "van-voor-naar-achter-van-links-naar-rechts" eer aan, maar hij stond "redelijk" rustig en kwam erg relaxed aan. Ik laadde hem uit en hij stond lekker om zich heen te kijken, maakte helemaal geen stampij (waar hij normaal wel een beetje ster in is) terwijl het vrouwtje nou niet echt relaxed was...
Afbeelding

Alle paardjes liepen lekker een paar uur buiten, dus Kjeld werd tijdelijk in een box gezet
(niks te klagen als je er zo bij komt te staan, toch?) en hij keek meteen of er wat te eten was en ging er staan alsof hij er al jaren stond. Liet zich rustig bekijken, scharrelde wat rond en iedereen was wég van hem, omdat hij ondanks alle aandacht zo ontzettend kalm was en ons eigenlijk meteen een beetje negeerde. (fijn hoor, ik weet nu wat moeders meemaken als ze hun kind voor de eerste dag naar school brengen, je drama's verwacht en ze kijken niet meer op of om := ). Tja, echte Fjord he, als er eten is....
Afbeelding

De mensen van de Paardenkamp waren geweldig. Alle tijd, vol aandacht voor wat je vertelde en meedenken over wat voor hem het beste zou zijn. Als er iets met hem aan de hand zou zijn dan houden ze je netjes op de hoogte. Kjeld is een luchtzuiger die eigenlijk alleen veel luchtzuigt als hij speciale dingen (snoepjes, appeltjes, biks, enz.) krijgt. Gewoon op ruwvoer is er niets aan de hand, dus waarschijnlijk komt hij op boerderij Het Gagelgat hebben ze besloten, hoewel hij ook prima in de groepsstallen zou kunnen.

Op de Vossenveld staan de paarden die extra verzorging nodig hebben en een beetje "op het eind" lopen. Hier hoort Kjeld nog (hopelijk lang) niet thuis, en hier worden ook snoepjes verkocht om aan de paarden te geven.

Verder hebben ze nog een boerderij waar de paarden in groepsstallen staan en zomer en winter zelf kunnen bepalen of ze op het land of binnen staan en eigenlijk onbeperkt ruwvoer en mais krijgen, ook niet zo'n goed idee voor Kjeld, omdat hij dan misschien snel te zwaar wordt.

Op boerderij het Gagelgat (waar Kjeld dus komt te staan), staan paarden en pony's in de winter overdag op het land en 's nachts in een eigen box.

Op 26 oktober a.s. is Open Dag bij De Paardenkamp en rond 14.00 uur mag ik Kjeld zelf aan het publiek voorstellen en iets over hem vertellen. Dat is dan op Boerderij het Vosseveld, want van daaruit vinden alle activiteiten plaats. Ik zou het dus heel leuk vinden als er FW-ers bij hem komen kijken. Het zou leuk zijn als jullie dan (voor zover je dat hebt natuurlijk) FW kleren aan hebben, kunnen we misschien een leuke groepsfoto met hem maken.
Fran

Re: Kjeld naar het paardenrusthuis De Paardenkamp in Soest

Bericht door Fran » wo 18 sep 2013, 10:13

Super dar hij daar lekker rustig zijn eigen gangetje gaat!
Dat gaat hij een fijne oude dag beleven.
Mag je daar als eigenaar zo maar binnenlopen of moet je daarvoor een afspraak maken om je paard te bezoeken?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 18 sep 2013, 10:20

Fran schreef: Mag je daar als eigenaar zo maar binnenlopen of moet je daarvoor een afspraak maken om je paard te bezoeken?
De Paardenkamp is iedere dag van 10.00-16.00 uur open dus als je paard bij de Vossenveld of het Gagelgat staat kun je iedere dag (behalve Nieuwjaarsdag en 1e Kerstdag) terecht. Voor de paarden in de groepsboxen geldt dat je vooraf een afspraak moet maken, omdat dit veel onrust in de groep kan geven en ze niet willen dat mensen zomaar het land in lopen. Wel kun je rondom het land wandelen en zo je paard iedere dag zien, maar als ze dus net toevallig binnen zijn moet je even bellen.
Fran

Bericht door Fran » wo 18 sep 2013, 10:21

Nou dat lijkt me dan goed geregeld!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Ootje

Bericht door Ootje » wo 18 sep 2013, 10:33

Fijn dat hij daar een mooi plekje gevonden heeft!
Hopelijk is hij snel gewend.
Het zal voor jou wel raar zijn om hem niet meer thuis te hebben.
Odette&Fenna
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 18 sep 2013, 10:38

Wat raar zeg, om geen fjord meer op het erf te hebben. Wel een fijne plek zo voor Kjeld, juist fijn dat hij zo relaxed was. Als hij aan het flippen was, is het nog lastiger om weg te gaan.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 18 sep 2013, 10:57

Pablo schreef:Wat raar zeg, om geen fjord meer op het erf te hebben. Wel een fijne plek zo voor Kjeld, juist fijn dat hij zo relaxed was. Als hij aan het flippen was, is het nog lastiger om weg te gaan.
Dat is helemaal waar, Roos! Er kwam een half uurtje na mij nog een paardje aan en die was erg onrustig, dat lijkt me helemaal naar.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 18 sep 2013, 11:00

Hij mag dus al een maandje gaan wennen voordat hij off. wordt binnengehaald. Ik ga kijken of het lukt om te komen 26 oktober.
Ik hoop voor hem dat hij daar nog heel lang mag genieten van zijn pensioen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 18 sep 2013, 11:01

Zou wel erg raar zijn maar hij staat daar echt geweldig ga hem wel eens bezoeken is vlakbij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » wo 18 sep 2013, 11:03

Moeilijk moment, maar wel een mooi plekje voor hem!
Vond hij zelf blijkbaar ook, dan laat je hem wel fijner achter.
Sterkte!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » wo 18 sep 2013, 11:36

Marieke wat staat hij er lekker bij! En wat fijn dat ze zo nadenken over wat het beste is voor hem.

Zeker raar idd om geen fjord meer op stal te hebben lijkt mij ook. Zoals ik al zei de 26e staat in de agenda hoor!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Charret

Bericht door Charret » wo 18 sep 2013, 11:39

Pff lijkt me echt heel pittig en zo dubbel inderdaad. Maar ik hoop dat bompa zijn plekje daar helemaal gaat vinden. Mooi dat dit er is!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 18 sep 2013, 13:24

Oh heerlijk Mariek dat je m zo hebt kunnen achterlaten, tevreden met zijn stek. Wat zijn onze fjorden dan soms ook heerlijk open boek in het zeggen van: Prima hier, tot ziens, ik ga aan de maaltijd! Mis je m nu thuis ook of valt het je mee?
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 18 sep 2013, 16:05

Het lijkt me zeker even moeilijk, maar het scheelt een hoop als je hem op z'on locatie kunt achterlaten. Wat lijkt me dat een super mooi plekje voor de oude dag van je paard.
Fijn dat je hem ook gewoon weer kan opzoeken zonder problemen of gedoe met afspraken etc. Heerlijk plekje!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 18 sep 2013, 16:27

Jeetje Kjeld naar een bejaardentehuis. Da's voor mij een soort einde van een tijdperk. Hij was een van de eerste fjorden die ik kende en herkende toe ik bij het stamboek kwam.
Ziet er wel super uit daar. Is het duur, en heb je lang op de wachtlijst gestaan?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Wiesje

Bericht door Wiesje » wo 18 sep 2013, 18:09

Wat fijn Marieke, dat je je mannetje daar een fijne oude dag kunt bezorgen.
Nu even wennen, maar een heel goed gevoel! en wat blijft het toch een knappe vent he!
Dennis

Bericht door Dennis » wo 18 sep 2013, 19:17

Kan me voorstellen dat het een emotioneel moment was, maar hij staat er wel netjes bij zo te zien
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Suus

Bericht door Suus » wo 18 sep 2013, 20:11

Echt gaaf dat ie daarheen is! Al is het voor jou heel moeilijk om hem los te laten.
Morris, mijn superfjord!
saskia
Moderator

Bericht door saskia » wo 18 sep 2013, 20:15

Gek hoor, Marieke zonder fjorden.
Hopelijk heeft hij nog vele mooie jaren in Soest en ik ga zeker eens kijken!
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Freek

Bericht door Freek » wo 18 sep 2013, 20:20

lijkt me een hele mooie plek om je paard er heen te brengen als hij met pensioen is. maar snap dat het best raar is om zo je paard weg te brengen en je gevoelens zullen idd heel dubbel zijn geweest.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Plaats reactie