Wanneer heb je je fjord gekocht?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
toddy

Wanneer heb je je fjord gekocht?

Bericht door toddy » di 03 sep 2013, 07:49

Ik kon niet direct vinden of hier al een topic over is geweest. Maar ik vroeg me dus af hoe oud je was toen je je fjord kocht? Hoe was je eigen situatie (thuiswonend/samenwonend/getrouwd/kinderen/werk/studie) en hoe oud was je fjord toen je hem/haar kocht? :-)

Ik blijf een grote voorliefde voor ze houden. Maar mij lukt t nu (nog) niet om er 1 te kopen. Ik ben zelf bijna een jaar getrouwd, leuk huis, werk in de avond- nacht en weekenduren en ben momenteel bijna 12 weken zwanger
van ons 1e kindje. Ik heb van 2003 tot 2005 een hele leuke fjordenruin verzorgd en ik heb hem toen over mogen kopen en heb hem dus in 2005 gekocht, heel veel leuke herinneringen aan over gehouden. Helaas, heb ik hem in 2007 verkocht wegens allerlei andere plannen die ik had. Gelukkig heeft hij het daar heel goed en is daar ook nog steeds nu 6 jaar later. :-) Maar t gele bolletjes virus komt wel weer wat meer boven de laatste tijd!

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Toddy, bedankt voor alle fijne herinneringen!
Marissa

Re: Wanneer heb je je fjord gekocht?

Bericht door Marissa » di 03 sep 2013, 08:05

Hoi,

Misschien leuk om je even voor te stellen in een topic :) ?
Maarre ik was 15 toen ik mijn eerste fjord kreeg van mijn ouders, ik had haar daarvoor 2 jaar geleast en de eigenaren van toen wilden haar verkopen en ik was daar kapot van, maar gelukkig konden mn ouders het toen niet over hun hart verkrijgen om dat te laten gebeuren en hebben haar toen voor mij gekocht. Toen ik haar begon te leasen was ze bijna 7 en toen ik haar kreeg was ze bijna 9.

Toen ik oud genoeg was heb ik zelf de verantwoordelijkheid genomen en de kosten betaald.
Helaas had ik haar in 2010 moeten verkopen vanwege persoonlijke omstandigheden (ging niet zo goed met me en Polly verdiende beter) Gelukkig heeft een vriendin haar toen gekocht.

Ik ben Polly toen weer bij gaan rijden in januari 2011 maar ze kreeg toen in juni dat jaar een blessure waardoor rijden niet meer mogelijk is. Ik heb toen mijn huidige fjorden, Hanne en Hinde gekocht. Ik was toen bijna 24 en dit jaar heb ik ze dus een jaar en ben bijna 25. Ik woon niet meer thuis, maar alleen, en draag de kosten zelf. Ik ben dus ook niet samenwonend. Ik studeer nu (2e jaar) fysiotherapie, maar was 2010 afgestudeerd aan het hbo, sociaal pedagogische hulpverlening. Nu werk ik met dat diploma terwijl ik ook studeer en zo bekostig ik alles. Heb gelukkig wel huursubsidie, dat scheelt een hoop :)

Edit: Hanne en Hinde zijn trouwens nu 2 en een paar maanden..
Laatst gewijzigd door Marissa op di 03 sep 2013, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 03 sep 2013, 08:14

Ik kreeg verkering met mijn huidige man en zijn vader is fjordenfokker. Morgen 16 jaar geleden kocht ik mijn eerste fjord van hem. Ruin Ronan (v. Lenngard) was een jaarling en hij bleef bij mijn schoonouders staan. Ik had al verkering dus, maar woonde nog niet samen, al waren daar wel plannen voor. Ik woonde nog thuis en zat op de PABO en hoefde nog niet zoveel te betalen voor hem om te stallen. Ik heb dat dus zelf kunnen bekostigen.

Toen we gingen samen wonen, is mijn vriend ook besmet geraakt met het fjordenvirus. Zo'n 12 jaar geleden kocht hij de merrie Ulvi (v. Inco). We hebben hier 2 (merrie)veulens bij gefokt. De 1e verkocht, de 2e mondeling verkocht, toen Ulvi ineens dood neer viel. Het veulen hebben we dus gehouden en zijn daar mee aan het fokken gegaan. Inmiddels heeft zij 5 veulens gekregen. Waarvan 1 hengstveulen en 1 merrie veulen is verkocht. 2 merries hebben we gehouden. 1 hengstveulen verkocht, maar vorig jaar als ruin terug gekocht.
10 jaar geleden zijn wij getrouwd en we bekostigen nu dus alles zelf.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 03 sep 2013, 08:19

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook benieuwd wie er schuilt achter je nicknaam (volgens mij heb je je al eens voorgesteld ooit of heb ik het verkeerd? Ruin Toddy komt me heel bekend voor namelijk.)

Mijn verhaal?
Mijn allereerste Fjord heb ik niet gekocht maar gekregen als dank en 'betaling' voor verricht werk. Dat was hengstveulen Cai van mijn toenmalige verzorgfjord-merrie Saskia en verzorgfjord-hengst Anton. Beide reed ik op dat moment, dus vond dat wel heel bijzonder. Ik was toentertijd 21 jaar en had het geluk (de paarden vandaag de dag nog steeds) dat hij bij mijn (nu) schoonvader in de opfok mocht.
Cai bleef alleen voor mij te klein qua stokmaat, waardoor ik hem als bijna vierjarige verkocht heb naar Marcha waardoor hij bij Karin (Foss hier) op stal kwam. Omdat Cai vervolgens teveel boefje begon te worden voor Marcha en dochter Emma hebben ze hem ook weer verkocht, waarna hij bij, heel toevallig, Saskia terecht is gekomen en nu gestald staat bij Birgit (WillyWortel hier), waar hij het ook erg leuk doet. Daar zie ik hem geregeld nog eens met zijn vrolijke koppie voorbij komen op foto's, hartstikke leuk!

In de tussentijd dat Cai opgroeide, raakte mijn hart verpand aan Fjordenruin Binkie van mijn enthousiast Fjordenfokkende en hengsten houdende schoonvader en nog steeds. Hij is van Bart (BB hier) maar voelt zeker zo zeer eigen als mijn merrie die in 2009 in beeld kwam. Tijdens een bezoek aan Jacob Reinders die 'onze' (eigenlijk Bart) hengst Reinar te leen had maakten we kennis met de kudde en het laatste jaargang veulens van de hengst Sebastiaan, die die winter afgevoerd was wegens ouderdom. Daar stond een donkere eigenwijze snoet met lange oren ons nieuwsgierig aan te kijken. Ze sprak mij aan en toen ik hoorde dat haar moeder Yocohama (v. Toddy, die het op de keuring goed had gedaan aantal jaar daarvoor) was, begonnen de hersenen te kraken: Zou ik haar kunnen kopen?
Dat werd tussen neus en lippen door opgemerkt en nog voor we Jacob gedag zeiden was de koop toegezegd (+ de vier zussen). Dat najaar hebben we ze alle vijf opgehaald, waarvan Flamingo mijn Fjord werd en vandaag de dag nog steeds is met momenteel haar eerste zoon Declo (v. Drafur) aan de voet en sinds enkele weken ook geweldige pleegmoeder van Arthur (v. Alm) is.

[edit] Zie dat ik je bekostigings/woonsituatievraag maar beperkt beantwoord heb. Toen ik Cai kreeg was ik studerende, woonde nog thuis, etc. Had toen het geluk dat ik hem bij Bart mocht neerzetten en kon met arbeid op de boerderij de tegenprestatie bieden voor stallingskosten. Betalen probeer en probeerde ik altijd te doen a.d.v. materialen aanschaf. In 2009 was de situatie anders. In 2008 leerde ik Bart's zoon die altijd van huis was - maar toen even niet - (en in 2006/2007 in Canada werkte) beter kennen en dat klikte. Een half jaar later woonden we praktisch samen. Tja...was toch altijd al in Wanneperveen te vinden, dus naar huis rijden werd bijzaak. Datzelfde jaar kwam ik ook aan het werk, maar ondertussen nog steeds ook studerende. Nu aantal jaren later zijn we goed en wel een jaar getrouwd, zijn we beide werkzaam en heb ik sinds begin van dit voorjaar mijn studie ein-de-lijk afgerond. De paardenstapel is ondertussen uitgebreid naar +3 mini's en + een quarter. Maar ik knijp me nog dagelijks in mijn handjes dat qua land/locatie Bart ons de mogelijkheid bied om de paarden te houden. Had ik die mogelijkheid niet gehad, dan was het denk ik met 1 paard gedaan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 03 sep 2013, 08:48

Ik kocht Dani 5,5 jaar geleden als veulen. Ik was 23, werkte fulltime en woonde samen.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 03 sep 2013, 09:30

Ik kocht Nobbygaard toen ik 18 jaar was en mijn vaste fulltime aanstelling bij de stoeterij met arabische paarden had binnen gekregen. Cadeautje voor mijzelf. Nobbygaard was toen 3 jaar oud. Ik woonde toen nog bij mijn ouders thuis. Later toen ik op mijzelf ben gaan wonen ben ik steeds op zoek gegaan naar een betaalbare stalling en dat doe ik nu nog steeds sinds ik samenwoon en een kind heb. Bij mijn ex besloot ik om Nobbygaard te laten dekken en daaruit is 7 jaar geleden Crystal geboren. Helaas kon ik een aantal jaren geleden door de komst van onze dochter en het feit dat ik parttime ging werken, er geen 2 meer op na houden en heb toen Nobbygaard aan iemand gegeven waar ze nu een super huis heeft.
Ik vind dat jijzelf het beste kan inschatten of het voor jullie financieel en qau tijd haalbaar is om een paard aan te schaffen. Zeker met een kleine opkomst (gefeliciteerd daarmee!) zul je moeten beseffen dat een kind extra geld en tijd kost en dat dit nooit ten koste van je paard mag gaan.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 03 sep 2013, 09:52

Ik heb met een bijbaantje gespaard voor iets wat uiteindelijk dus een fjord werd ;) Mijn ouders vonden dat ik er een kon kopen als ik zelf werkte(vaste baan) en het onderhoud dus zelf kon bekostigen.
Zo gezegd zo gedaan, heb Nan gekocht toen ik 19 was.

Ik woonde nog thuis en ben wel iets langer thuis blijven wonen omdat ik geen relatie had en dus zelf ook de kosten voor een huis erbij moest kunnen hebben.

Maar goed al met al heb ik een baan, Nan, een huissie, autootje en alles erom heen goed geregeld denk ik zo. Als ik niet kan doet mijn pa haar of de vrouw waar ze staat. Als er een kleine komt is mn pa bereid bij te springen. Tevens zal Nan blijven als ik om een of andere reden haar niet meer kan betalen. Mijn ouders kunnen haar ook niet meer missen, ze hoort erbij :)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
brigit83

Bericht door brigit83 » di 03 sep 2013, 10:12

Oberon (Igor) kocht ik toen ik 22 jaar was samen met een vriendin. Hij werd gestald bij haar en zo deelde we de kosten. Deze samenwerking heeft maar even geduurd en daarna heb ik Igor op De Gompert in Hengelo Gld gestald. Ik woonde net samen en had een vaste baan. Helaas heb ik Igor in Nov. 2009 moeten laten inslapen waarop ik in Dec. 2009 Cural heb gekocht. Inmiddels woon in straks alleen en heb een vaste baan.
Cural: Mn lieve gele vriend!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport

KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 03 sep 2013, 10:13

Ik heb Pablo gekocht toen ik 21 was. Ik woonde samen (maar nadat Pablo er was ben ik eigenlijk vrij snel weer thuis gaan wonen) Ik werkte voltijd en heb alles zelf betaald. Nu heb ik ze aan huis staan en is er naast Pablo ook een tuigpaard Bernadette en pony Prisca. Oja en ik ben getrouwd inmiddels, werk nog steeds voltijd (of meer).
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Kelly

Bericht door Kelly » di 03 sep 2013, 11:07

Ik kocht Taco in 2001.
Was toen zelf 18 en woonde nog thuis.
Werkte fulltime.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Dennis

Bericht door Dennis » di 03 sep 2013, 12:23

Stalone kocht ik in 1997 van mijn oom als veulen. Ik was zelf 16 en woonde nog thuis. Ik ging toen nog naar school.

Geke is nu twee jaar van mij, ik was dus 30 toen ik haar kocht en al lang en breed getrouwd, huisje boompje beestje :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » di 03 sep 2013, 13:01

Ik heb Jeskim 9 jaar geleden gekocht geloof, ik was een jaar of 21. Ik zit in de wajong, maar heb het geluk dat mijn ouders op een voormalig boerderij wonen met eigen stukje land. Zij financieren ook wel een groot deel, anders zou niet lukken.
Heb nu in totaal 4 paarden lopen, waarvan Jes uitgeleend is en ik geen kosten aan heb, en Tara is nog maar een veulen.
Dat is wel wat te veel, dus er zal wat weg moeten, maar heb nog even tijd om eruit te komen welke..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 03 sep 2013, 13:34

Ik heb Rosco gekocht als veulen/ bijna jaarling toen ik 19 was, studeerde nog en bekostigde hem van een bijbaantje dat ik in het weekend had. Kreeg geen financiele hulp van mijn ouders voor hem in ieder geval. Stond op goedkope stalling en bodembedekking in de stal kon ik toen gratis zelf scheppen bij de meubelfabriek in het dorp waar hij stond. Hij is helaas op zijn 14e doodgegaan.

Mijn tweede fjord was Alex, die had ik naast Rosco maar door veranderingen in priveomstandigheden heb ik hem verkocht. Zou ook te klein gebleven zijn voor mij was mijn gevoel (ik ben 1.83). Hem kocht ik terwijl ik samenwoonde en mijn toenmalige partner en ik hadden samen 3 paarden en we werkten allebei fulltime.

Nu heb ik geen fjord meer, ben getrouwd, werk 32 uur en heb een jonge kruising tinker/haflinger/tuigpaard van 3 die 1,5 uur rijden bij me vandaan staat. Voor 50 euro per maand, incl brok, hooi en stro. Maar ik heb de mazzel dat ze bij een vriendin staat en ik dus kostprijs betaal en geen stalhuur.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anouska

Bericht door Anouska » di 03 sep 2013, 13:38

Ik kocht Bjorn op mijn 25e als veulen.Woonde nog thuis, was bezig met een BBL opleiding en werkte fulltime.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mieke

Bericht door Mieke » di 03 sep 2013, 15:48

Ik, of eigenlijk mijn vader, kocht Tim toen ik 14 jaar oud was. Ik zat toen nog op school maar moest wel werken voor mn paard. Ik heb dus vanaf mijn 14e ook altijd gewerkt voor de paarden. Ik verdiende uiteraard niet genoeg om een paard te onderhouden maar mijn vader vond de intentie goed genoeg om de rest bij te schieten.
Ik verkocht Tim op mn 16e, nog een tijdje een rijpaard gehad maar uiteindelijk verkocht toen ik 19 was. Daarna een hele tijd bij Bart (zie verhaal Annabel) gereden. 3 jaar geleden kwam ik daar Celinde tegen, ik was op slag verkocht en niet veel later was ze in mijn bezit. Ik was toen 23, werkte en studeerde en woonde samen. Na een jaar liep mijn relatie stuk en heb ik dus alleenwonend, studerend en werkend haar en haar zoon onderhouden. Haar zoon heb ik uiteindelijk na een jaar verkocht. Over 5 mnd vertrek ik een jaartje naar NZ en gaat Celin op de kost bij Annabel.
Ctje :)
toddy

Bericht door toddy » di 03 sep 2013, 16:01

Wat al een leuke reacties....fijn om te lezen! Ik zal me zeker even voorstellen, ik dacht eerlijk gezegd dat ik dat idd al eens had gedaan want echt nieuw ben ik hier niet. Maar zie ook geen eerdere posts meer. Ik heb in mijn beleving idd vroeger ook wel over toddy, mijn toenmalige fjordenruin gepost. Maar of ik dat dan zelf verwijderd heb? Ik weet t niet meer. :-)

T valt me wel op dat velen hier hun fjord op jonge leeftijd hebben gekocht. Dus nog thuiswonend waren of in elk geval nog geen gezin hadden. En een aantal gelukkigen waarvan ouders of schoonouders ook paarden hebben of er in elk geval iets mee hebben. Ik ben me ook heel goed bewust dat we straks een kostenpotje er bij krijgen en ook een nieuwe tijdsbesteding. :D Daarom lukt het voorlopig ook echt nog niet en was ik benieuwd wanneer jullie je maatje(s) gekocht/gekregen hebben.
Toddy, bedankt voor alle fijne herinneringen!
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » di 03 sep 2013, 16:11

aanstaande vrijdag vieren Sonja en ik alweer ons 10jarig jubileum. ze is eigenlijk van mijn pleegvader maar wel voor mij aangeschaft. destijds was ik 12 (werd 2 maanden later 13) en had ik net de eerste week op de middelbare school achter de rug. ik werkte dus nog niet en mijn pleegvader droeg (en draagt) dus de kosten van het voer, hoefsmit en da. eventuele spullen zijn voor mijn kosten, ik wil er immers mee gaan rijden terwijl mijn pleegvader het prima vind als ze voor grasmaaier door het leven gaat.. O:)

vorig jaar werd ze kreupel en heb ik haar in overleg met mijn pleegvader en 3 afzonderlijke dierenartsen naar de hengst gebracht, dit werd Zortin (een hengst waar ik al jaren fan van was) en daaruit is 15 mei haar dochter Jinera geboren met een het mooie gra kleurtje. deze laatste is wel echt van mij. ik werk en woon nog thuis en kan nu dus de financiële lasten daarvan dragen.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » di 03 sep 2013, 16:20

PAardenvirus begon door mijn zus, zij ging samen met haar vriendin rijden op de manege. In ons dorp stonden shetlanders bij een 'fokker' Ieder jaar een berg veulens, hengsten voor de slacht en merries verkoop/fok.

Mijn zus (toen 8 jaar) en haar vriendin vonden dat zo zielig, kregen hun vaders omgekletst dat als ze hem zelf konden betalen in aanschaf, ze beiden een pony mochten kopen. 3 maanden later had mijn zus 250 gulden bij elkaar (verjaardagsgeld, honden uitlaten, auto's wassen etc).
Pony dus gekocht, maar toen had mijn vader het probleem waar hij dat beest ging laten :D Hij heeft toen toevalligerwijze voor een laag bedrag een hectare land kunnen kopen op 200 mtr afstand van ons huis.

Toen de shetjes er waren was de wei natuurlijk veel te groot, dus geiten en schapen volgenden al snel. Later kwam er een haflinger bij (mijn zus was toen 12 volgens mij)
Echter met die haf ging het na 2 jaar niet meer, zus had te weinig tijd door studie en hij was niet bepaald makkelijk.
Hij is verkocht, en daarvoor was de shetlander van mijn zus haar vriendin al verkocht (zij stopte na 5 jaar met de paarden).
Toen kwam de shet alleen, dus werd het tijd voor mijn eigen pony.
Ik kocht van mijn zak en verjaardagsgeld (en spaargeld) op mijn 8e mijn merrie Sharon. alleen de aanschaf zelf betaald, mijn ouder uiteraard toen nog de rest, ze liep op onze eigen weide.

Toen ik 12 was en uit Sharon gegroeid was, kreeg ik samen met mijn zus van mijn ouders een fjord. Mijn zus deed toen al bijna niks meer met de paarden, dus in praktijk is Yuur altijd mijn paard geweest.
Op mijn 15e heb ik hem overgekocht van mijn vader, en hem op mijn eigen naam gezet. Ik wilde dat graag, het hoefde niet van mijn pa.
Mijn zus verhuisde op mijn 18e? naar Rotterdam, en kwam daardoor te zitten met de wekelijkse verzorging van de shet. Ik heb toen gezegd dat hij van mij werd, mocht blijven lopen zolang ik het kon handelen en dat we wel zouden zien.

Inmiddels ben ik sinds mijn 21e gaan samenwonen en gaan werken. Vanaf die tijd betaal ik ook zelf de paarden, behalve dan dat mijn vader het weiland heeft waar ik wel gratis sta. Maar alle overige kosten zoals hooi, reparatie, materiaal, voer, smids, dierenarts betaal ik zelf.

Inmiddels 1 dochter, zoontje is binnen nu en 4 weken ook present :+ Financieel is het tegenwoordig met kind in de opvang veel lastiger, maar zolang het gaat blijven ze alledrie.
De shetlander is inmiddels 24 en gaat wel echt ouderdomsgebreken vertonen, ik ben benieuwd hoelang hij nog kan blijven lopen. Opgeteld is Flash dus sinds mijn 3e bij onze familie, 24 jaar in bezit, Sharon sinds 1994 dus ook alweer 19 jaar in bezit, en Yuri is nu ruim 15.5 jaar van mij, sinds maart 1998 in bezit.

Bewust kiezen voor 3 paarden zou ik echter nooit, tenzij ik ze aan huis heb lopen en zelf niet werk.
Maar het is nu eenmaal zo, en ze zijn inmiddels zo lang van ons, dat je ze ook niet meer wegdoet.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
S_imonee

Bericht door S_imonee » di 03 sep 2013, 16:26

Welkom hier :) ook al ben je dan niet helemaal nieuw meer ;)

Leuk om alle verhalen van anderen te lezen.

Dit is mijn verhaal.
Toen ik nog een klein meisje was, fokte mijn buurman met fjorden. Vaak als hij een aantal veulens kreeg, kwamen er een paar paarden bij ons staan. Zodat hij genoeg ruimte had voor de kleintjes. Sindsdien ben ik al helemaal gek van fjorden.
Mijn buurman is op een gegeven moment gestopt met fokken, maar hield er nog wel een paar. Maar dat terzijde.
Ik kreeg toen een New Forest pony. Die is in december 2011 overleden. Mijn andere paard stond nu helemaal alleen. Ik wilde wel graag een paard erbij, omdat mijn andere ook al op leeftijd is. Ik dacht gelijk aan een Fjord.
Ik met mijn vader in overleg en mocht op zoek gaan naar een Fjord. Ik kwam na weken speurwerk Ziggy tegen. Op de foto was ik meteen verkocht en toen wij een week later gingen kijken, was ik helemaal verliefd op deze pony.
Ik was toen 19. Zat op het mbo, was bijna afgestudeerd. Ik heb zes jaar lang het salaris van mijn bijbaantje opzij gezet. Dus ik had voldoende om deze knollebol zelf te kopen. De stalling is thuis en het voer betaald mijn vader. De rest (bijbehoren, les, etc.) betaal ik zelf.
Ga nu ook nog naar school, woon nog thuis. Heb een goed bijbaantje waar ik de les mee kan betalen.
Ziggy ♥ (v. Lenngard) 24-06-2003
sinds 21-01-12 ♥
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 03 sep 2013, 16:35

Ik heb vanaf mijn 13e paarden van andere mensen gereden. Na enkele jaren bij Nicole(ook op FW) en haar moeder gereden te hebben, ben ik mijn zus Annabel achterna gegaan naar Wanneperveen. Afgelopen jaar heb ik mijn eerste eigen fjord gekregen als 'betaling/ bedankje' voor het beleren van de moeder en de zus van mijn dametje.
Ik werkte op dat moment niet, was aan het afstuderen en woon nog thuis. (alleen het laatste is een jaar later nog van toepassing) Het geluk is dat ik in mijn handjes mag knijpen met de kennissen om mij heen en mijn dame tegen een klein prijsje 24/7 op het land kan staan tussen andere fjorden.

Het is eigenlijk heel toevallig gegaan met een verrassend idee van Imre haar fokkers, was dat er niet geweest denk ik niet dat ik nu een eigen fjord gehad zou hebben. Ik heb geweldig leuke paarden om mij heen waar ik van mag genieten dat de drang om een 'eigen' fjord te hebben helemaal nog niet zo groot was. Maar ben super blij met mijn dametje!
Laatst gewijzigd door janna op wo 04 sep 2013, 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie