Veilig speelgoed voor paarden
Veilig speelgoed voor paarden
Wat is er allemaal geschikt als speelgoed voor de paarden?
Mijn dames gaan vanaf volgende week overdag de wei op en de avonden in de paddock. Dit om de kilo's in toom te houden hihi.
Om de tijd in de paddock een beetje door te komen wil ik op zoek naar leuk en veilig speelgoed.
Twijgen en een skippybal zijn al in me opgekomen, maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke ideeën en tips hebben?
Uiteraard krijgen ze nog een portie ruwvoer
Mijn dames gaan vanaf volgende week overdag de wei op en de avonden in de paddock. Dit om de kilo's in toom te houden hihi.
Om de tijd in de paddock een beetje door te komen wil ik op zoek naar leuk en veilig speelgoed.
Twijgen en een skippybal zijn al in me opgekomen, maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke ideeën en tips hebben?
Uiteraard krijgen ze nog een portie ruwvoer
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Veilig speelgoed voor paarden
een autoband deed het bij Diëgo altijd goed, maar ik heb toch het idee dat spelen meer een ruinen-ding is als voor merrie's 

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Heb je ze dan niet meer op de track? Daar ben ik zelf aan de gang gegaan met een slalom, een takkenbos met berken/wilgentakken (en knabbelen én voeten optillen), Er komt volgende week een berkenstam als hindernis/knabbelding en er hangt ook een hooinet met een bal aan een tak. Verder op meerdere plekken hooinetten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ze lopen niet meer op een track, de oppervlakte daarvan was gewoon te groot waardoor ze steeds weer veel kort gras konden eten. Daarbij maakt die indeling het erg lastig om het gras te laten maaien. Volgend jaar zet ik maar een klein stuk land af waar ze overdag mogen grazen en de rest laat ik maar maaien, ik heb gewoon echt veel te veel gras voor die twee van mij
Een skipybal vinden ze ook vaak leuk of wat Yvonne zegt wat wilgentakken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zijn jouw meiden zo speels dan Dennis?
Hier wordt naar speelgoed niet omgekeken... Van late namiddag tot 's morgens staan ze op de wei en overdag een paar uur op de paddock. In het begin met hooi, maar daar kijken ze niet naar om.
Ze staan een paar uur uit te buiken en te soezen. Nadien wagen de ruinen zich wel eens aan een ruig spelletje, maar de merries staan er maar wat bij te kijken (tenzij ze hengstig zijn
)
Takken worden hier wel geapprecieerd, maar verder hebben ze nergens interesse in.
Hier wordt naar speelgoed niet omgekeken... Van late namiddag tot 's morgens staan ze op de wei en overdag een paar uur op de paddock. In het begin met hooi, maar daar kijken ze niet naar om.
Ze staan een paar uur uit te buiken en te soezen. Nadien wagen de ruinen zich wel eens aan een ruig spelletje, maar de merries staan er maar wat bij te kijken (tenzij ze hengstig zijn

Takken worden hier wel geapprecieerd, maar verder hebben ze nergens interesse in.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wel oppassen met een skippybal met een rond handvat.
Daar kunnen ze makkelijk met hun benen in vastkomen.
Pionnen zijn ook leuk. Voor Guus heb ik zo'n groene soort paddestoel.
Daar kunnen wat brokjes maar ook stukjes apprl, wortel of droog brood in. Vindt hij super.
Die heb ik ook in een blauwe achthoek, puur voor de afwisseling.
Maar er zijn tijden bij dat hij helemaal niks van die dingen wil weten.
Daar kunnen ze makkelijk met hun benen in vastkomen.
Pionnen zijn ook leuk. Voor Guus heb ik zo'n groene soort paddestoel.
Daar kunnen wat brokjes maar ook stukjes apprl, wortel of droog brood in. Vindt hij super.
Die heb ik ook in een blauwe achthoek, puur voor de afwisseling.
Maar er zijn tijden bij dat hij helemaal niks van die dingen wil weten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Oude voerton gaat hier geregeld in de wintr de hele bak door
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Waar halen jullie die takken vandaan?
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Bij ons staan een hele rij wilgen tegen de straatkant. Heel handig 
Anders kan je ook wel informeren bij de groendienst van de gemeente bv.

Anders kan je ook wel informeren bij de groendienst van de gemeente bv.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Takken, balkjes, een heuveltje?
En wat dikkere takken en stammetjes als een soort mikado/creatieve cavaletti, of een autoband gevuld met zand en gras, waar ze op en af kunnen stappen misschien ook een idee?
Een bal zou ik ze zelf geloof ik niet zonder toezicht mee laten. Zo onbreekbaar zijn ze niet, en ookal knappen ze niet, een lap plastic in de wei zou ik niet zo vertrouwen.
voor het afvallen zou ik het niet doen, dénk dat dat niet heel veel effect heeft. Het is wel leuk voor de afwisseling, coördinatie, handigheid, maar ik weet niet of ze er echt meer van gaan spelen op zo'n manier dat ze meer verbranden.
En wat dikkere takken en stammetjes als een soort mikado/creatieve cavaletti, of een autoband gevuld met zand en gras, waar ze op en af kunnen stappen misschien ook een idee?
Een bal zou ik ze zelf geloof ik niet zonder toezicht mee laten. Zo onbreekbaar zijn ze niet, en ookal knappen ze niet, een lap plastic in de wei zou ik niet zo vertrouwen.
voor het afvallen zou ik het niet doen, dénk dat dat niet heel veel effect heeft. Het is wel leuk voor de afwisseling, coördinatie, handigheid, maar ik weet niet of ze er echt meer van gaan spelen op zo'n manier dat ze meer verbranden.
Ik heb een oude kunstof ton die de hele bak doorgaat en een bal inderdaad ook leuk, maar onze hond vind die ook leuk en voor je het wet is hond er mee vandoor hihi. Bij ons in bergharen, had je een tijdje terug ook ballen gemaakt van verschillende soorten graan, maar die moet je dan je dan wel weer ergens vrij op kunnen hangen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bij Vlin heb ik, toen hij nog op zijn oude stal stond, een grote bal in de wei gegooid. De merries waren als de dood voor dat ding. Snuiven en briesen, rennen en in de hoek blijven staan. En Vlin...........bleef gewoon eten en keurde de bal geen blik waardig. Na een paar uur hebben we de bal maar weer verwijderd. Het enige wat hem nog wel eens wil uitdagen is een lege emmer......als die net leeg is, 5 minuutjes. 

All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- Thessa Keizer
Een echt paardenspeelbal is zo leuk!! En pionnen doen het ook altijd goed 

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Of ze er mee gaan spelen weet ik nog niet, maar ik wil het wel proberen om zo de tijd in de paddock wat leuker te maken. Ik ga het doen zoals jullie het doen, dus overdag in de paddock en in de avond de wei op. Dan kan ik ze zelf in de paddock zetten en als ik dan iets ga ondernemen met een van de dames, dan is dat in de tijd dat ze in de paddock staan en niet in de tijd dat ze grazen.Jilly schreef:Zijn jouw meiden zo speels dan Dennis?
Ze staan een paar uur uit te buiken en te soezen. Nadien wagen de ruinen zich wel eens aan een ruig spelletje, maar de merries staan er maar wat bij te kijken (tenzij ze hengstig zijn)
Er komen in ieder geval leuke tips voorbij die zelfs niet eens zoveel kosten

-
Mijn paardjes hebben een grote fitnessbal van de lidl. Net zo leuk als een officiele. Ligt al 2 jaar dag en nacht buiten en is wat verkleurd maar nog even goed als toen we hem kochten.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Zo'n dik hondentouw met van die knopen, daar konden Cadiz en Clip uren zoet mee zijn (touwtrekken, overgooien, afpakkertje spelen enz).
Even een andere vraag erbij voor degene waarvan de paarden 's nachts op stal staan. Hoe laat is de laatste voerbeurt qua ruwvoer en hoe vroeg krijgen ze de volgende dag dan weer hun portie?
haha, klinkt leuk Viv !
Die van mag voelt zich te oud voor speelgoed
Die van mag voelt zich te oud voor speelgoed

Hier niet opgesloten op stal maar wel een laatste vierbeurt.
Om 22 uur en om 8 weer. Wel stro op de bodem vd inloopstal
Om 22 uur en om 8 weer. Wel stro op de bodem vd inloopstal
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!