's Morgens behaalde ze in de ring 34 punten.
In de pauze gingen wij op voor ons B diploma fjordsport.
Dit zou zo wel voor mij, als voor haar onze eerste wedstrijd worden.
Esta is een 5 jarige merrie met als moeder Zarissa (v: manus) en als vader Tsjerk.
Heb haar begin 2012 met de eigenaresse zadel mak gemaakt en sinds september 2012 actief mee gaan rijden. Ivm met haar dracht (helaas is het veulen overleden) hebben we lange tijd niks gedaan en zijn uiteindelijk pas weer sinds paar weken actief aan het rijden.
Tijdens het losrijden voelde ze erg fijn, maar in de ring veranderde dit behoorlijk. Kwam natuurlijk ook deels door de zenuwen van mij maar in de ring kon ik ook precies merken en voelen waar aan gewerkt moest worden. Zo heeft ze thuis ongemerkt dus ontzettend veel steun van de bakrand nodig. Hier geen bakrand dus ze zwabberde alle kanten op. Ook de galop is een ZEER groot aandachtspunt. Daarna meegereden met bestgaand (Dat mocht, ongeacht de uitslag) en daar 4e van de 4 geworden met 41,5 punten. Ze voelde toen al veel fijner aan en dus uiteindelijk met een fijn ritje afgesloten, maar ook nog genoeg punten om aan te werken.
Uiteindelijk had ik 170 punten en dus te weinig voor mijn B diploma. Maar wat ben ik trots op haar en dit smaakte zeker naar meer!! En heb nu super veel punten mee gekregen waar ik thuis mee aan de slag kan. Ze is nog jong, dus we komen er wel! Heb een top dag gehad!
Hier zijn vast een aantal foto's die ik met jullie wil delen:

Bedankt voor het lezen en mocht je vandaag foto's gemaakt hebben van Esta (nr 19) zou ik deze graag zien