Zanouk is verhuisd

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lies

Zanouk is verhuisd

Bericht door Lies » wo 07 aug 2013, 06:42

En ik ook. Naar Utrecht. Ze krijgt voor het eerst in haar leven een bijrijdster voor drie dagen per week en een binnenbakje (al is die meer voor mij ;) ).
Nu kwam mevrouw helaas dag 1 het land uit met een nare plek aan de zijkant van haar spronggewricht na wat overleg en heeeeel veel meningen van stalgenoten toch maar besloten om een da te laten kijken.
Helaas buiten kantoortijden ;)

Deze is geweest is bijna anderhalf uur bezig geweest om uiteindelijk twee krammen te zetten ipv hechtingen omdat het haar niet lukte.
Nu ben ik erg benieuwd, wat zouden jullie ongeveer kwijt zijn aan een bezoekje buiten kantoortijden, twee krammen, sedatie, antibiotica en een verbandje?
Mij lijkt de rekening me namelijk wat aan dw hoge kant. Omdat we er pas 1 dag stonden had ik me nog niet verdiept in welke DA ik voor Zanouk zou willen, maar deze wordt het (m.n. door de manier van behandelen/omgaan met Zanouk) niet :-)

Gelukkig is Zanouk verder blij en geneest haar wond goed.
Don't believe everything you think
nina1993

Re: Zanouk is verhuisd

Bericht door nina1993 » wo 07 aug 2013, 07:11

Ik had zo'n akkefietje tijdens een weekend in Nunspeet. Ook een da erbij die stuurde een rekening van € 145,- Ze heeft voor de zaterdagavond een wondtoilet, scheermesjes, pot honingzalf en een ontstekingsremmer op de rekening gezet.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Abe_

Bericht door Abe_ » wo 07 aug 2013, 07:19

Welke heb je laten komen?Woon ook in het midden van het land, misschien heb ik nog tips voor je.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Kelly

Bericht door Kelly » wo 07 aug 2013, 07:34

€200 ofzo?
Waar sta je nu?
Linkje?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 07 aug 2013, 07:35

He Nienke, waar sta je nu?
En hoe gaat het nu met Zanouk?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Krista

Bericht door Krista » wo 07 aug 2013, 07:58

Denk ook een dikke 200 euro alleen je visite is al dubbel tarief in de meeste gevallen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ydel

Bericht door Ydel » wo 07 aug 2013, 08:57

Hey,

Ik heb heel lang in Nieuwegein gewoond, dus ben benieuwd welke dierenarts je gehad hebt (mag via PB).

Ik denk ook wel rond de 200 euro die je kwijt zou zijn...
Zag de foto op facebook, arme Zanouk.. al keek ze er wel vrolijk bij :P
Baasje alleen iets minder denk ik ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Lies

Bericht door Lies » wo 07 aug 2013, 09:18

Bezoek 1 was 308 euro.
Visite was 35 euro, 25 euro erbij omdat het vijf over zes was O:)

Bezoek 2 was 122 euro. Verbandje gewisseld en ik heb een verbandje gekocht.

Ik ben er echt een beetje boos over inmiddels.
Ik gaf bijvoorbeeld aan dat ik géén ontstekingsremmer wilde toen ze die in Zanouk wilde spuiten, heeft ze toch op de rekening gezet, omdat ze hem al had 'aangemaakt'. Maar ze heeft vooraf niet overlegd.
Zelfde met de enorme stoot anti biotica die erin werd gespoten zonder overleg.
Daarnaast heb ik van verschillende mensen nu al de vraag gehad waarom ze het niet gelijmd hebben ipv de krammen (welke naar mijn idee nauwelijks iets doen..) twee weken verband en eindeloze boxrust (waar ik me keurig niet aan hou met deze temperaturen).
Tips voor een goede DA in/om Utrecht zijn welkom :D

Zanouk staat nu op de Frissche Roemer
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 07 aug 2013, 09:27

Zat qua prijs ook aan iets van 200 te denken, maar 300 vind ik wel echt te veel! Nu komt het hier ook wel eens voor dat er kosten geschreven worden voor dingen die niet gebeurd zijn, of die door de eigenaar niet goedgekeurd waren voor toediening. Maar dan wordt er ook commentaar geleverd, dus zou als ik jou was de praktijk bellen met je klacht.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Lies

Bericht door Lies » wo 07 aug 2013, 09:59

Ik weet niet of dit werkt, een foto vanaf het besloten deel van m'n fb linken.. maar zo ziet het er nu uit.
Het is op deze foto niet heel goed te zien, maar de krammen wijken beide een paar milimeter ca 4 van de huid. Hebben ze dan wel zin?
(vroeg de leek die na 20 jaar paarden nog nooit krammen heeft gezien gelukkig :D )
Afbeelding

Edit: kan ik ze er ook zelf uithalen over een week? De DA wil hier weer voor langskomen, dat willikniet.
Anders vraag ik een ander.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 07 aug 2013, 10:01

.Ambulante kliniek voor paarden van de faculteit Utrecht. Ik had voor het eerst een da nodig sinds ik hier sta... Uiteraard om net na sluitingstijd in het weekend. Netjes geholpen, fijne dierenartsen ook. Grappig voor mij dat ze mij nog kenden van de tijd dat ze nog in opleiding waren en keurden als assistenten op de endurance wedstrijden. De DA die kwam vertelde aan de telefoon al dat ze vroeger erg fan van Ilonk was. Zo'n stoer paard! :D

Hmmm die stal ken ik niet zal het eens opzoeken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 07 aug 2013, 10:28

Die krammen zitten gewoon half in de wond....
En ze doen imo helemaal niks!
Zou hier zelf ook absoluut niet blij mee zijn.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Viv

Bericht door Viv » wo 07 aug 2013, 10:39

Kelly schreef:Die krammen zitten gewoon half in de wond....
En ze doen imo helemaal niks!
Zou hier zelf ook absoluut niet blij mee zijn.
Mee eens....

En wat een belachelijke rekening. Voor Kdies zn wond was ik destijds iets van 150€ kwijt en dat was incl avond + weekendtarief, voorrijkosten, alle materiaal en 10x nazorg (verbandwissel en wondcontrole).

Snel andere VA zoeken...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » wo 07 aug 2013, 10:55

Vervelend zeg, die krammen lijken wel heel vreemd ze zitten.
Kreeg je bij de tweede rekening minder voorrijkosten?
Als je belt met je klacht, kun je nog wel eens geld van de rekening af krijgen.

Ik weet ook nog wel een goede praktijk in de regio.
Odette&Fenna
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » wo 07 aug 2013, 11:43

zitten heel raar....

Kun je niet een soort van second opinion vragen bij een DA of de krammen zo wel nut hebben? Zeg je gewoon geen naam en ook niet tegen de DA van de hoge rekening(in het geval ze elkaar kennen)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Krista

Bericht door Krista » wo 07 aug 2013, 12:12

Zo dat is een dikke rekening kan me voorstellen dat je daar boos over bent,
Hebben ze niet tevoren overlegd met je wat ze in wilden spuiten? Lijkt me toch niet meer dan normaal voordat ze het klaarmaken en de naald erin zetten.
Die krammen zijn zinloos zo. Op zich ziet de wond er goed uit. Mag je ze zelf verwijderen of moet je daar iemand voor laten komen?

Ik vrees alleen wel dat reclameren over de rekening een eindeloos getouwtrek wordt.
Wij hebben begin dit jaar een akkefietje gehad met een bekende veterinair uit het noorden des lands over een factuur het drievoudige van jouw totaalkosten, echter hij had dingen echt nagelaten ondanks aandringen van degene die het paard aanbood voor ons en handelde daarmee compleet averechts van hoe een ander zou handelen in die situatie. Na maanden gezeur en een leuke brief van onze advocaat hebben we eindelijk kunnen schikken. Maar er was ook echt sprake van secundair handelen ik was desnoods naar de tuchtraad gegaan.

Lijkt mij dat je deze mensen moeilijk iets kan verwijten, ze zijn gekomen, hebben je paard behandeld, het toedienen van onstekingsremmers en ab is ook een normale handelswijze, ok die krammen zitten vreemd en zinloos maar ook daarmee is je paard geen schade berokkend. Blijven de hoge tarieven over. En als dat hun tarieven zijn dan is dat zo daar kan je iets van vinden en over praten maar ik vrees dat je gewoon moet betalen. Maar kan me me ergernis en boosheid voorstellen. Nooit meer heengaan !!

Wij zijn zelf bij DAP Wellensiek Nijkerk. Ik weet niet wat hun reisafstand is naar jou maar ze zitten ook veel in de regio Hoogland. Fijne en kundige paardenartsen, kan je de praktijk aanraden.

@Viv begrijp ik dat goed 11 visites en behandeling voor 150 euro? Is jouw veearts filantroop of doet hij/zij vrijwilligerswerk :D ? Want dat is wel weer het andere uiterste en lijkt me ook bepaald geen maatstaf.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ydel

Bericht door Ydel » wo 07 aug 2013, 13:19

Ambulante Kliniek voor paarden van de Kliniek Utrecht!!

Super fijn en niet te duur..
Konden altijd komen en vaak ook snel, was daar nooit veel geld kwijt en leverden goede zorg!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » wo 07 aug 2013, 19:51

Ik zou die krammen er zo snel mogelijk uithalen! Veroorzaken nu alleen maar littekens en doen niks!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Mieke

Bericht door Mieke » wo 07 aug 2013, 22:15

Krammetjes heb je wel even een speciaal tangetje voor nodig. Je moet ze in het midden buigen, dan komen de uiteinden die in de wond zitten naar buiten en kan je ze er zo uitpakken. Is zelf makkelijk te doen.

Ik zou echt wel bezwaar aantekenen en de rekening niet betalen. Het is voor dierenartsen heel lastig om geld te halen bij ontevreden klanten. En ik zou ook met de tuchtraad dreigen, werkt ook vaak wel. Maar zou het er zeker niet bij laten zitten..

Pff viv dat is wel he goedkoop. Mensen die bij ons in de praktijk komen voor n verbandwissel bij hun dier betalen al 15 euro per keer.
Ctje :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 08 aug 2013, 07:24

Ik zou in elk geval melden dat er dingen op de rekening staan die jij niet heb gekregen. (Ontstekingsremmer.)
De AB heeft ze natuurlijk wel gehad, ook al wilde je dat wellicht niet, maar dat zit echt in je paard.
Grote kans dat ze wel iets met de rekening zullen doen.

Hier had de ambulante kliniek een paard geënt die daar later een reactie op kreeg. In de avond uren moest de DA terug komen en ging er heel wat medicatie in. Persoon kreeg volle rekening. Toch even achteraan gebeld, tenslotte was het een reactie op eerder handelen van de DA (wel met toestemming van de eigenaar, die wilde zelf een enting) er is geloof ik 10 of 20% van de rekening gehaald omdat ze het zelf ook wel erg rot vonden.
Plaats reactie