F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Esther » do 20 jun 2013, 07:46

Wat worden ze toch volwassen he!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » do 20 jun 2013, 13:10

Nou, dat kun je wel zeggen ja!
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 20 jun 2013, 19:46

Vandaag rustig aan gedaan met Fjella. Er was verder niemand op het erf, dus heb haar aan de longe gehad. Heb daar wat balkjes bij gepakt, voor de leuk. Eerst ernaast gelopen om te laten zien wat de bedoeling was, hihi.. Ze wist even niet wat ze nu moest met die paal op de grond, maar toen ze erover was had ze het door en deed ze het heel goed! Ook netjes aan de longe, niet proberen erlangs te gaan ofzo, gewoon netjes erover! Ze trok er zelfs wat naar toe.

Even lekker afgespoeld, geknipt en geknuffeld. Toen ze weer in de wei stond werd ze meteen weer afgespoeld, jemig wat een regen!!
Gelukkig was ik toen al klaar..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 21 jun 2013, 09:55

Fjella heeft dus weer wat nieuws geleerd, leuk hoor!

Hier was het gisterenmiddag ook behoorlijk nat. ´s Avonds was het wel weer heerlijk weer, dus lekker buiten gereden met Fenna.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » ma 24 jun 2013, 16:16

Fjella moet vanaf vandaag haar schaduw missen, die mocht naar een ander plekje.
Geloof niet dat Fjel er problemen mee had, die liep nu meteen naar Linda van Esther om daarna te gaan eten..

Vandaag weer eens de weg op geweest, was alweer een tijdje geleden en hoewel ik het zelf spannend vind moet het toch gebeuren. Bart had wel even tijd, dus huppekee! Ging eigenlijk best goed, geen gebrul en ze kijkt wel om zich geen, maar springt niet weg ofzo.
Blij met het peerd vandaag!!

Is Fenna ook kijkerig, of is dat een koele kikker?? Of kent ze het gewoon al, kan ook nog natuurlijk..
En tussen de buien door is het buiten best te doen, met een zonnetje erbij is het zelfs warm, maar dat zonnetje is helaas nog wat vaak ver te zoeken..
En hoe gaat het met Fenna's jeuk??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Erpel

Bericht door Erpel » ma 24 jun 2013, 16:59

Wat een knappe Finnea toch!

Fjell ook elke keer hard aan het werk. Word ook wel een veelzijdige zo!

Hier even weinig tijd gehad voor de paarden door drukte thuis.. Dus paarden zijn ineens tonnetje rond geworden :roll: Floyd blijft een echte knuffelkont en komt altijd even van de grote wei aan gedraafd om gedag te zeggen. Zo lief :D Met de kar rijden ligt even beetje stil, door tijdgebrek helaas. Nu dus maar weer aan de hand oppakken en heb besloten om te beginnen met beleren onder het zadel. Met de kar rijden kost nu even teveel tijd. Dus ben benieuwd hoe die het gaat doen!
Vandaag ging ie wel zelf tussen het lamoen staan, wel de verkeerde kant erin, maar ach.. hij is er in ieder geval niet bang voor! :D En hopelijk binnenkort mijn tweespantuig binnen ! :# En naar de keuring, ben benieuwd wat ze van hem vinden hihi. En anders weer mooi een ervaring erbij. Denk erover na om hem misschien zelf voor te brengen. Heb er alleen geen ervaring mee, dus nog even bedenken hoe en wat.
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Esther

Bericht door Esther » ma 24 jun 2013, 18:45

Valt mee hoor. Ze loopt 3 keer in de week denk ik. Twee keer voor de wagen en een keer onder het zadel, ook nog niet zo lang per keer.
Ze heeft er wel steeds minder moeite mee om bij de anderen vandaan te zijn.

Floyd heeft er wel zin in dus!! Kan fjella nu alleen achteruit in het lamoen zetten, maar daarna gaat er iemand voor staan, voor de veiligheid. Durf er ook nog niet vanuit te gaan dat ze wel blijft staan, hihi..

Veel succes met inrijden, ben benieuwd hoe hij dat oppikt! En spannend de keuring. Jammer genoeg niet naar een keuring waar ik ga kijken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 25 jun 2013, 07:18

Ben dr uit: Flam mag de komende drie weken er ook aan geloven...zadel, hoofdstel...we gaan er voor!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ootje

Bericht door Ootje » di 25 jun 2013, 15:30

Leuk dat Floyd en Flam ook onder het zadel gaan!

Fijn dat Fjella het zo goed doet voor de wagen.

Fenna is niet snel ergens van onder de indruk als we buiten gaan rijden. Ze is net zo makkelijk als Odette gelukkig!
Toen ze nog een veulen was, ging ik al met haar op stap, dus ze is al van jongs af aan verkeer gewend.
Het valt dit jaar mee met de kriebels. Kuif, manen en staart zitten er nog aan gelukkig :)
Ik hoop dat het zo blijft.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 26 jun 2013, 07:47

Heeft Fenna ook een deken om, of is dat nog niet nodig?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 26 jun 2013, 07:58

Die heb ik voor de zekerheid maar wel omgedaan. Het valt me mee dat 'ie nog steeds heel is.
Odette&Fenna
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 27 jun 2013, 22:45

Flicka zit hier lekker in een puber-bui. Dwars doen, eigenwijs, schudden met het hoofd. Uiteindelijk kom ik er steeds wel weer doorheen en loopt ze lekker, maar nu merk ik ineens het verschil weer met een stabiele ruin, hihi.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ootje

Bericht door Ootje » vr 28 jun 2013, 16:25

Nou, Fenna is ook in de puberteit beland.
Ze gaat nog wel eens in de stop als we in de bak rijden en dan wil ze niet meer lopen. Ook de galop lukt niet meer, dan zet ze ook de rem erop. Iemand nog tips?
Als we carrousel rijden, loopt ze wel netjes door gelukkig.

Fenna met haar 'burka'
Afbeelding

En zo ziet ze eruit zonder deken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 01 jul 2013, 08:31

Zo leuk te zien dat ook Fenna duidelijk dingen van paps én mams heeft :D.
Tips? Mmh, misschien eens hele andere dingen gaan doen in de bak? Beetje enthousiasme er weer in zien te krijgen om te blijven lopen.

Hier de start met Fje gemaakt en dat doet ze verbazingwekkend braaf. Woensdag haar voor het eerst aan de longe gehad en zadeltje op. Voor het eerst voor iets langere tijd bij Declo (wel op zichtafstand) weg, maar deed ze op paar hinnikjes na echt super. Zadel en longe was heel even spannend, maar niet spannend genoeg om echt gek om te doen (het oogt alsof ze een keer achterom kijkt en denkt: Ooh...dr hangt wat..). Heerlijk!
Vrijdag nogmaals en ditmaal gelijk met zadel op gelongeerd, terwijl aan de andere kant van de afgezette bak Bart in de rondte ging met de wagen. En dan is ze werkelijk onverstoorbaar...deed haar ding. Valt nog wat naar binnen aan de longe om sneller weer in de hoek terecht te komen waar ze Declo ziet, maar pikt toch ook de kleinere signalen wel op dat ze moet doorgaan etc.
Zaterdag besloten er op te gaan. Opstijgen was geen probleem, wel kijken, maar met een aai over de hals en neus was het goed. Hangen en opstijgen, no problem. Daarna in stap rond en toen priemden die lange oren van dr wel de lucht in: Geluid van de baas van achter, dat was toch wel even spannend. Maar geruststelling deed wonderen...voor we er erg in hadden reden we al in een braaf drafje in de rondte om Janna met longe. Ondanks dat het wat lager bij de grond is, is het wel een topknol eigenlijk! Na het rijden singel om, Declo er aan en naar het land gewandeld, terwijl we over de weg nog even wat auto's, vrachtwagen en drempelstrepen mochten tegenkomen, waar ze lekker weer aantal dagen mag vertoeven. Een paar drukke leerdagen voor Flam, maar ze deed het super!
Geluk is de vrucht van intens werk
Lindy

Bericht door Lindy » ma 01 jul 2013, 09:54

Fijn dat Flam het ook zo goed oppakt!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ootje

Bericht door Ootje » ma 01 jul 2013, 10:32

Flam is dus ook naar school geweest.
Fijn dat ze het zo goed oppakt +:)+

Zaterdag heeft er iemand anders op Fenna gereden en dat ging best goed. Ik heb weer tips gekregen waar ik mee aan de slag kan, dus vanavond gaan we weer aan de slag.
Afwisseling is inderdaad ook een goeie. Binnenkort gaan we voor het eerst springen. Dauwina leerde springen van Odette en nu mag Fenna de kunst van Dauwina afkijken :)
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » ma 01 jul 2013, 17:56

Afwisseling houdt het wel leuk voor het paard!!
Fjel loopt een keer in de week onder het zadel, twee keer voor de wagen en wil daar nu ook het mennen langs de weg weer meer bij oppakken en soms nog een keer aan de longe.
Ze is er niet meer zo druk op om mee te gaan, nu is gras eten met vrienden natuurlijk ook erg leuk, maar ze gaat toch ook nog lekker met me mee!

Heerlijk zo'n onverstoorbaar paard als Flam!!

Fjel had ik vandaag toch wel echt heel fijn aan het lopen! Had een soort van les, stagiare van Bart mag lesgeven in het mennen, dus even gebruik van gemaakt!! Ik was toch wel een beetje slordig aan het mennen, oeps.. Nieuwe oefening gekregen en dat werkte ook goed bij Fjella! Daar krijg je gewoon een kick van als het zo goed gaat!!
Helaas is ze toch echt te dik aan het worden, ze staat helemaal niet op vol gras, maar dat is blijkbaar nog steeds te veel voor Fjella!!
Toch heeft ze nadat ze zo heerlijk liep wat brokjes gekregen, die had ze gewoon verdiend!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 03 jul 2013, 18:39

Altijd handig als je tips krijgt waar je wat mee kunt!

Fenna heeft vandaag voor het eerst hoefijzers gekregen. Als we naar buiten gaan, rijden we toch best veel over de weg.
Haar voeten werden er niet beter van, dus dan maar ijzers eronder. Ze liep er zo op weg gelukkig.
Nu is ze echt geen klein meisje meer :)
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 04 jul 2013, 18:38

Hoe weet je of je paard volwassen is? Nou dan heeft het hoefijzers onder!! :+

Fjella vandaag weer over de weg gemend, ging heel goed!! Bart heeft alleen de leidsels even overgenomen toen er een dikke vrachtauto zachtjes achter ons reed, was een wegversmalling, vond ze spannend, ik nog spannender waarschijnlijk :D Ze werd al wat druk van dat geluid achter ons en toen wilde die vrachtwagen dus ook gaan inhalen!! Bart zag mijn twijfel gelukkig, dus sprong even in!! Dan ben ik zo blij dat hij naast me op de bok zit!!!!
Ze kent nog weinig verkeer, maar gaat best goed, auto's kijkt ze niet van op, maar vrachtwagens en bussen zijn nog niet favoriet, al raakt ze ook niet in paniek ofzo, heb er wel vertrouwen in! Bruine shetlander was wel interessant!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 05 jul 2013, 09:46

Esther schreef:Hoe weet je of je paard volwassen is? Nou dan heeft het hoefijzers onder!! :+
Komt vast omdat ze als enige van de pensionclub nog zonder ijzers liep :D

Niks aan, grote vrachtwagens die inhalen. Fijn dat Fjella het steeds beter doet in het verkeer!

Fenna heeft gisteren haar eerste sprongetje gemaakt!
Odette&Fenna
Plaats reactie