Ik zal de titel even uitleggen, dagboek vraagt wat ik gedaan heb vandaag met mijn paardje.
Euh niks

Waarom dan toch een topic? Om jullie even te updaten!
Bondai gaat goed, hij vermaakt zich kostelijk in het land met zijn mede vriendjes. Ik hoorde op stal dat mijn kleine draak vrij hoog in rang staat! Terwijl meneer toch echt de kleinste van de kudde is.
Ik kom nu eens per 2 weken om even pols hoogte te nemen en te kijken hoe hij erbij loopt. Dat gaat allemaal prima. Als ik er dan ben gaat hij ook altijd even mee naar stal en wandelen we een klein stukje. Ideaal dat zijn weiland langs de weg ligt. Meneer kijkt nergens van op, alleen zebra paden vind hij eng. En die zijn er nogal veel net buiten het dorp waar de scholen als paddenstoelen uit grond zijn gevlogen.
Vorige week was het erg lekker weer om te hooien en omdat er rondom stal aardig wat loonbedrijven liggen waren grote landbouw machines meer regel als uitzondering.
Dat was wel spannend hoor! Beetje dribbelen en aanstalten maken omhoog te komen waren echter zijn enige reacties. Knappe vent! Op stal met borstelen is het een draaikont, hij gilt het uit omdat hij het niet eens is met het aantal vierkante meters waar hij zich in bevind en zijn benen zijn van hem.
Lekker borstelen en kriebelen zorgt er wel voor dat ik al kan checken of zijn zaakje eraan gaat komen en ook zijn vijfde been schoon mag maken! Die beentjes komen wel.. Als de smid eraan komt is het ineens wel prima dus het is meer een dingetje tussen ons. Veel geduld in stoppen, tijd, liefde en uiteraard consequent zijn..
Woensdag komt de hoefsmid, ook zal ik mijn camera eens meenemen. Bondai is momenteel de lelijkste naarling die ik ooit heb gezien! Maar dat lelijke eendje word vast een prachtige zwaan!
Tot zover maar weer, fijne zondag en mensen vergeet niet te genieten van dit bijzonder mooie weer! Het is zo weer over!
Ik en mijn stabij beau gaan nu lekker de weilanden in. Ook genieten

Warme groet en een eigenwijze hoef,
Mieke & Bondai