Moeilijke beslissing genomen
Moeilijke beslissing genomen
Ik heb heb hele moeilijke beslissing genomen en Fjellko verkocht.
We hebben hem gekocht als doel voor de kinderen maar daar is hij door zijn karakter en dat hij graag werkt niet geschikt voor.
Toch het nog aangekeken en dat ik er dan zelf mee aan de slag zou gaan maar de tijd en mijn rug laten dat niet toe dus dan staat hij nog veel in het land.
Dus een advertentie geplaatst en gezegd dat hij het super gaat doen in de sport door zijn doorzettingsvermogen en het graag willen werken.
Heb erg veel mail gehad maar er was 1 iemand die er uit sprong door haar verhaal en wat ze met hem wil gaan doen de endurance in iets wat voor hem geweldig is.
Gisteren is hij op de kliniek gekeurd incl foto's en hij was helemaal goed dus is hij gelijk mee gegeaan naar zijn nieuwe baas gelukig niet ver bij mij vandaan.
Vind het erg moeilijk dat hij weg is heb het uit liefde voor hem gedaan om hem gelukkig te makken maar ik ben er enorm verdrietig om mijn grote trots is weg.
Ik weet dat het beter is voor hem en daar hou ik mij maar aan vast en ik hoop dat we nog veel van hem gaan horen in de sport.
Ik denk ook altijd dat mijn paarden elkaar missen als je ze verkoopt maar ik kreeg gisteren al foto's en hij was daar al een hele show aan het weggeven.
Fjellko het ga je goed ik hoop dat je heel gelukkig wordt aan je nieuwe baasje kan het niet liggen beter had ik niet voor je kunnen krijgen.
We hebben hem gekocht als doel voor de kinderen maar daar is hij door zijn karakter en dat hij graag werkt niet geschikt voor.
Toch het nog aangekeken en dat ik er dan zelf mee aan de slag zou gaan maar de tijd en mijn rug laten dat niet toe dus dan staat hij nog veel in het land.
Dus een advertentie geplaatst en gezegd dat hij het super gaat doen in de sport door zijn doorzettingsvermogen en het graag willen werken.
Heb erg veel mail gehad maar er was 1 iemand die er uit sprong door haar verhaal en wat ze met hem wil gaan doen de endurance in iets wat voor hem geweldig is.
Gisteren is hij op de kliniek gekeurd incl foto's en hij was helemaal goed dus is hij gelijk mee gegeaan naar zijn nieuwe baas gelukig niet ver bij mij vandaan.
Vind het erg moeilijk dat hij weg is heb het uit liefde voor hem gedaan om hem gelukkig te makken maar ik ben er enorm verdrietig om mijn grote trots is weg.
Ik weet dat het beter is voor hem en daar hou ik mij maar aan vast en ik hoop dat we nog veel van hem gaan horen in de sport.
Ik denk ook altijd dat mijn paarden elkaar missen als je ze verkoopt maar ik kreeg gisteren al foto's en hij was daar al een hele show aan het weggeven.
Fjellko het ga je goed ik hoop dat je heel gelukkig wordt aan je nieuwe baasje kan het niet liggen beter had ik niet voor je kunnen krijgen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Re: Moeilijke beslissing genomen
Ik had hem al te koop zien staan... fijn dat hij een nieuw baasje gevonden heeft die zo te lezen lekker met hem aan de slag gaat! Altijd moeilijk een verkoop maar als je straks vele berichten krijgt en ziet hoe goed het gaat wordt het gemis iedere dag een stukje minder 

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- Ilonka
Ik had op de endurance in Renkum al gehoord dat Mandy hem zou komen kijken
Hele week haar gestalkt of hij al gekeurd was.
Jammer dat je Fjellko moest verkopen maar heel eerlijk dat je hem een kans geeft op een werkzaam leven. Ook verkopen is in deze houden van! Sterkte met de leegte een plekje geven. Ik denk dat we hem nog veel gaan tegen komen.
Hele week haar gestalkt of hij al gekeurd was.
Jammer dat je Fjellko moest verkopen maar heel eerlijk dat je hem een kans geeft op een werkzaam leven. Ook verkopen is in deze houden van! Sterkte met de leegte een plekje geven. Ik denk dat we hem nog veel gaan tegen komen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Een wijs besluit voor hem. Wel jammer voor jou natuurlijk. Ik denk dat hij zeker lekker de sport in gaat bij Mandy. Leuk dat zij hem heeft gekocht.
---
Ja dank je wel ik hoorde het van Mandy het is echt een super baas daar ben ik heel blij mee.
Ja liefde is loslaten en zorgen dat hij een goed leven krijgt en dat dan helaas zonder mij maar ik denk dat dit voor hem echt het beste is.
Ik kom zeker een keer kijken als hij meedoet aan een wedstrijd ik blijf natuurlijk wel trots op deze bink.
Ja liefde is loslaten en zorgen dat hij een goed leven krijgt en dat dan helaas zonder mij maar ik denk dat dit voor hem echt het beste is.
Ik kom zeker een keer kijken als hij meedoet aan een wedstrijd ik blijf natuurlijk wel trots op deze bink.
Ik zag hem inderdaad op het enduranceforum voorbij komen.
Zoals je zelf al zegt liefde is ook loslaten. Je hebt voor hem de juiste beslissing genomen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee ook makkelijker wordt.
Ik denk dat hij een heel mooi plekje gevonden heeft.
Zoals je zelf al zegt liefde is ook loslaten. Je hebt voor hem de juiste beslissing genomen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee ook makkelijker wordt.
Ik denk dat hij een heel mooi plekje gevonden heeft.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Zeker moeilijk Karin, maar heel verstandig. Hij krijg het vast naar z'n zin bij zijn nieuwe baasje! 

Een eerlijke keuze vind ik. Ik had hem ook al op marktplaats voorbij zien komen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Moeilijke, maar eerlijke beslissing denk ik zo 
Zo te lezen krijgt hij echt wel een top thuis!

Zo te lezen krijgt hij echt wel een top thuis!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik denk echt super gaat krijgen bij Mandy, ook als je ziet hoe gelukkig ze meer is.
Goed dat je zo moeilijke keuze heb kunne maken.
Goed dat je zo moeilijke keuze heb kunne maken.
Karin, lastige keuze, maar als je zelf geen tijd genoeg hebt en hij allicht beter bij iemand ander past (aangezien hij (nog) niet geschikt was voor kinderen),
dan is verkopen soms nog het beste.
Zo te horen heeft hij huisje gekregen waarbij je hem nog kan vervolgen en endurance is wel heel leuk.
dan is verkopen soms nog het beste.
Zo te horen heeft hij huisje gekregen waarbij je hem nog kan vervolgen en endurance is wel heel leuk.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Lastige keuze, maar als het einddoel niet bij het paard past dan gaat het over. Hoop dat hij het heel erg fijn gaat krijgen bij zijn nieuwe baasje en dat we hem nog eens zullen tegenkomen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Zoals gezegd, hele moeilijke beslissing. Voor de rest sluit ik me bij Reinou aan. Het heeft even tijd nodig om een plekje te krijgen, maar dat komt wel.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Lastige beslissing.
Wel fijn dat hij op zo'n goed plekje terecht is gekomen!
Wel fijn dat hij op zo'n goed plekje terecht is gekomen!
Odette&Fenna
Jammer, hij is zo mooi. Maar ik begrijp wel waarom je het gedaan hebt hoor, voor beide partijen verstandig
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Voor zo'n jong dier gewoon een wijs en eerlijk besluit!
Maar maakt het niet makkelijker, sterkte ermee. Fijn dat hij een goed huisje gevonden heeft!
Maar maakt het niet makkelijker, sterkte ermee. Fijn dat hij een goed huisje gevonden heeft!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ik zag op bokt ineens een bericht dat iemand een nieuwe fjord had, Fjellko.
Jammer, maar soms is het niet anders. Moet er momenteel ook nog niet aan denken dat een van mijn dames weg moet.. Blijven toch moeilijke momenten..
Jammer, maar soms is het niet anders. Moet er momenteel ook nog niet aan denken dat een van mijn dames weg moet.. Blijven toch moeilijke momenten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Moeilijke maar voor fjellko een eerlijke beslissing. Sterkte hoor.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ja vind het het nog steeds erg moeilijk zag de foto's en krijg er pijn in mijn buik van.
Dit is voor hem beter alleen voor mij niet maar dan nog kan ik hem gelukkig maken met het werk wat wij doen ik denk nee naar mijn mening is hij straks helemaal gelukkig.
Fjellko is een paard wat graag wat doet en als hij niks mag doen wordt hij lastig ik was gewoon bang dat je straks door zijn gedrag een hekel aan hem gaat krijgen terwijl hij daar niks aan kan doen.
Ik ben gewoon verwend met super rustige brave fjorden die genoegen nemen met de dingen die ze doen Fjellko was een heel ander verhaal die kon zich daar niet in vinden.
Heb lang getwijfeld ach het komt wel goed hij wordt wel rustiger maar helaas dat werd hij niet dan moet je keuzes maken en dat heb ik gedaan hij is nu nog naar iedereens had te zetten en hij kan nog gevormd worden als je nog een paar jaar wacht wordt het misschien zo'n draak dat alleen de slacht nog wat voor hem is nou zo ver wilde ik het niet laten gaan want daar is hij veelste goed voor.
Dit is voor hem beter alleen voor mij niet maar dan nog kan ik hem gelukkig maken met het werk wat wij doen ik denk nee naar mijn mening is hij straks helemaal gelukkig.
Fjellko is een paard wat graag wat doet en als hij niks mag doen wordt hij lastig ik was gewoon bang dat je straks door zijn gedrag een hekel aan hem gaat krijgen terwijl hij daar niks aan kan doen.
Ik ben gewoon verwend met super rustige brave fjorden die genoegen nemen met de dingen die ze doen Fjellko was een heel ander verhaal die kon zich daar niet in vinden.
Heb lang getwijfeld ach het komt wel goed hij wordt wel rustiger maar helaas dat werd hij niet dan moet je keuzes maken en dat heb ik gedaan hij is nu nog naar iedereens had te zetten en hij kan nog gevormd worden als je nog een paar jaar wacht wordt het misschien zo'n draak dat alleen de slacht nog wat voor hem is nou zo ver wilde ik het niet laten gaan want daar is hij veelste goed voor.
Je paardje verkopen is altijd moeilijk, maar wel eerlijk naar hem toe en hij gaat een top toekomst te gemoed denk ik. Je zult hem zeker nog een tijdje missen, maar het is dan ook weer fijn te horen dat ie het goed doet.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)