F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Wauw!! Wat gaan sommigen hard hier!!
Klinkt goed! Brave Flicka!!
Klinkt goed! Brave Flicka!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Flicka gaat inderdaad als een speer zeg!! Foto's? 
Finnea gaat ook erg fijn momenteel
paar weken geleden hadden we even een dipje, toen ze besloot haar karatesprongen onder de man uit te testen
Maar nu ze meer op de wei staat en het weer beter wordt, werkt ze veel beter mee! Inmiddels kunnen we lekker het zandpad op, al is ze over het algemeen wel érg voorwaarts. Als ik haar dan op de terugweg een paar keer stil zet, gaat dat 9 van de 10 keer onder protest
Maar een galopje op het zandpad gaat ook al erg netjes.
Gister en vandaag eindelijk weer op de wei kunnen rijden na lange tijd. De eerste passen in stap en draf begint ze nu na te geven
Vandaag ging ze echt heel netjes! Ze vindt het nog wel ontzettend moeilijk, maar doet goed haar best gelukkig 

Finnea gaat ook erg fijn momenteel

Gister en vandaag eindelijk weer op de wei kunnen rijden na lange tijd. De eerste passen in stap en draf begint ze nu na te geven

Wat een drukte zo rondom de F-jes! Leuk!
Helaas met Floyd een ongelukje gehad paar weekjes geleden. Gewoon domme pech gehad helaas. We hadden Floyd weer ingespannen om een klein rondje te gaan rijden. Op een gegeven moment schrok ie ergens van, wat opzich redelijk 'normaal' is. Echter kwamen we zo snel in de sloot terecht waardoor de kar kantelde.. dus ik viel eraf. Gelukkig had mijn moeder hem nog vast. Hij natuurlijk in paniek.. en uiteindelijk is hij door prikkeldraad gegaan en daar hebben we hem tot stilstand kunnen brengen. Natuurlijk behoorlijk de schrik erin en hij toch ook wel wat wondjes. Als we niet meteen die sloot in waren gekomen was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest, maar ja.. domme pech dus! Floyd dus twee keer per dag in zorg bij ons (handig twee verpleegkundigen dan
) Lekker aan het genezen geweest en aan de hand weer opgepakt. Van de week weer met mijn instructeur Floyd langs de fries gezet om te kijken wat zijn reactie zou zijn. In het begin even druk, maar verder braaf! Dus zaterdag weer gereden met de instructeur en dan enkelspan. Ging eigenlijk ook super goed. Door plassen en al gereden, zelfs een vaardigheidparcoursje gelopen. Ook hier weer een schrikmoment.. waardoor hij zich zelf als een ware "u" vormt en dus nogal raar voor de kar staat. Dus daar moeten we nog flink op gaan trainen dat hij dit zo niet meer doet. En zelf ook weer even vertrouwen krijgen. Voelde toch wel wat spanning toen ik de leidsels weer kreeg. Dus lekker nu aan de hand oefenen en wekelijks lessen bij de instructeur om net even dat vertrouwen terug te krijgen! Maar wat loopt hij toch lekker in de hand, nagevelijk en al. En dan die hals.. wauw! En maar willen werken. Topknol! Helaas wel flink aan het puberen, maar daar komen we ook wel weer doorheen 
En dan vanmiddag.. dan smelt je gewoon.. eerst lekker liggen..

Vervolgens heel lui eten

En dan lekker in slaap vallen

Daar ligt m'n knuffelkont dan..

Nu nog enkele weekjes wachten en dan is ook het tweespantuig binnen.. dan kan ie mooi veilige kilometers mee gaan maken met de brave Veer!
Sorry voor het lange verhaal! Uiteraard is de situatie kort uitgelegd, dus misschien staat het een beetje gek soms..

Helaas met Floyd een ongelukje gehad paar weekjes geleden. Gewoon domme pech gehad helaas. We hadden Floyd weer ingespannen om een klein rondje te gaan rijden. Op een gegeven moment schrok ie ergens van, wat opzich redelijk 'normaal' is. Echter kwamen we zo snel in de sloot terecht waardoor de kar kantelde.. dus ik viel eraf. Gelukkig had mijn moeder hem nog vast. Hij natuurlijk in paniek.. en uiteindelijk is hij door prikkeldraad gegaan en daar hebben we hem tot stilstand kunnen brengen. Natuurlijk behoorlijk de schrik erin en hij toch ook wel wat wondjes. Als we niet meteen die sloot in waren gekomen was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest, maar ja.. domme pech dus! Floyd dus twee keer per dag in zorg bij ons (handig twee verpleegkundigen dan

En dan vanmiddag.. dan smelt je gewoon.. eerst lekker liggen..

Vervolgens heel lui eten

En dan lekker in slaap vallen

Daar ligt m'n knuffelkont dan..

Nu nog enkele weekjes wachten en dan is ook het tweespantuig binnen.. dan kan ie mooi veilige kilometers mee gaan maken met de brave Veer!
Sorry voor het lange verhaal! Uiteraard is de situatie kort uitgelegd, dus misschien staat het een beetje gek soms..
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Oei, ik kan me goed voorstellen dat de schrik er even flink inzit als je in de sloot belandt.
Gelukkig heb je een goede instructeur, zodat je weer aan het vertrouwen kunt werken.
Lieve foto's zijn het!
Gelukkig heb je een goede instructeur, zodat je weer aan het vertrouwen kunt werken.
Lieve foto's zijn het!
Odette&Fenna
oe bah, wat een schrik. Gelukkig nooit zoiets meegemaakt, weet ook niet of ik zo snel weer op de kar zou stappen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Klink wel rot zeg!! Ik heb ook een keer een ongelukje gehad met Tea, ging daarna met knikkende knieën weer op de bok. Ben het nog steeds niet helemaal kwijt.. Gelukkig pakt hij het weer goed op!!
Fjella was wat drukkig vandaag, ze heeft een nieuwe vriendin gemaakt in de wei en dat is nu denk ik 'haar' kudde en dus vindt ze het tijdelijke afscheid even moeilijk. Nieuwe vriendin overigens ook, die bij het hek bleef hinniken, hihi..
Dus even flink aan de slag. Ze is nog steeds wat beter op links dan op rechts en omdat ze vandaag wat meer up-tempo was iets meer van voren er aan gezeten, maar daar is ze nog niet zo voor.. Heb haar tot nu toe altijd vrij los gelaten, wil eerst aan de voorwaartse drang werken, ze kan soms wat lui zijn. Nu ze lekker voorwaarts was ging ik er van voren meer aan zitten, maar dat snapte ze niet helemaal en kwam er wat verzet. Ach, alles stapje voor stapje.. Morgen beter!!
Stil staan in het tuig ging goed, maar na het inspannen moet ze ook wachten en ook dat ging vandaag wat moeilijker.
Fjella was wat drukkig vandaag, ze heeft een nieuwe vriendin gemaakt in de wei en dat is nu denk ik 'haar' kudde en dus vindt ze het tijdelijke afscheid even moeilijk. Nieuwe vriendin overigens ook, die bij het hek bleef hinniken, hihi..
Dus even flink aan de slag. Ze is nog steeds wat beter op links dan op rechts en omdat ze vandaag wat meer up-tempo was iets meer van voren er aan gezeten, maar daar is ze nog niet zo voor.. Heb haar tot nu toe altijd vrij los gelaten, wil eerst aan de voorwaartse drang werken, ze kan soms wat lui zijn. Nu ze lekker voorwaarts was ging ik er van voren meer aan zitten, maar dat snapte ze niet helemaal en kwam er wat verzet. Ach, alles stapje voor stapje.. Morgen beter!!
Stil staan in het tuig ging goed, maar na het inspannen moet ze ook wachten en ook dat ging vandaag wat moeilijker.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fjella wilde haar nieuwe vriendin vast niet gelijk in de steek laten
Gisteren hebben we weer heerlijk buiten gereden.
Dauwina ging ook mee en die had Fenna nog nooit ontmoet. Grappig om te zien hoe snel ze doorhebben dat ze een onbekend paard tegenkomen.
Fenna heeft ook de race-stand ontdekt, sjonge wat kan ze hard in galop
Gelukkig maakt ze geen bokkesprongen.

Gisteren hebben we weer heerlijk buiten gereden.
Dauwina ging ook mee en die had Fenna nog nooit ontmoet. Grappig om te zien hoe snel ze doorhebben dat ze een onbekend paard tegenkomen.
Fenna heeft ook de race-stand ontdekt, sjonge wat kan ze hard in galop

Odette&Fenna
-
Ik was vanochtend ook heerlijk met Fello weer op stap geweest... Veel gestapt, ook wat meer gedraafd (goed voor de conditie voor beiden), maar ook zeker veel meer gegaloppeerd. Dat vindt hij erg leuk te doen. Als hij moe wordt, of eigenlijk geen zin meer heeft, komt hij wel terug. Niet dat hij dat altijd mag, maar soms wel!! Steeds wat harder vindt hij wel moeilijk, maar dat oefenen we wel.
Ik ga zondag voor de eerste keer naar een les recht richten. Ik ben benieuwd.
Ik ga zondag voor de eerste keer naar een les recht richten. Ik ben benieuwd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Leuk Suzanne!! Fello lekker crossen dus!!
Net als Fenna zo te horen!!
De liefde van Fjel en het andere paard is aardig bekoeld, hihi. Ook is de andere merrie weer de baas.. Fjel stond gisteren al weer mooi klaar om mee te gaan en ook weer wat relaxer!
Net als Fenna zo te horen!!
De liefde van Fjel en het andere paard is aardig bekoeld, hihi. Ook is de andere merrie weer de baas.. Fjel stond gisteren al weer mooi klaar om mee te gaan en ook weer wat relaxer!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jeetje Erpel wat een avontuur! En wat een geluk dat je na een sloot en prikkeldraad nog steeds een bijna heel paard hebt. Ik krijg als ik dat naast me zie altijd meteen doemscenario's in mijn hoofd. ik zit er toch maar liever op dan achter!
Fijn dat het zo lekker gaat bij Reinou, Esther en Suus.
Fijn dat het zo lekker gaat bij Reinou, Esther en Suus.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Gefeliciteerd Suzanne, knap kereltje!
Jeetje zeg dat is schrikken met Floyd, hopen dat het vertrouwen snel weer op peil is!
En wat fijn dat het bij de rest ook allemaal zo goed vooruit gaat!
Hier is de laatste tijd ook het een en ander veranderd/gebeurd. Met buitenrijden nog geen rare situaties mee gemaakt tot voor kort... We waren met z'n 2en op pad en op de terugweg (na een bosrit van 1,5 uur en drijfnat) waren we op het laatste stukje fietspad toen er een helicopter overvloog en besloot om een extra rondje boven ons te maken... Jawel beide in vliegende galop over het fietspad langs de weg.... Wat een gekletter klonk er onder me zeg jeetje, dat ging hard.. Gelukkig kreeg ik Falko vrij vlot weer terug in stap terwijl de ander er nog met een gangetje vandoor ging, en voordat we een weg over moesten steken beide weer rustig en bij elkaar. Toch maar besloten om het laatste stukje (300 meter) te lopen aangezien ze beide nog op ontploffen stonden en we die helicopter niet meer vertrouwde.. Ondanks dat dit allemaal zo kort voor 'huis' gebeurde ben ik blij dat ze er niet beide als een dolle vandoor gingen terug naar stal maar gewoon terug te nemen waren, wat was hij eigenlijk braaf
maar ik wel goed geschrokken....
Eind mei zijn er ook 2 paardjes bij in de kudde gekomen, een shetlander van een vriendin van mij en zelf heb ik er dus nog een tinker bij, wat mijn plaatje compleet gemaakt heeft
Falko en Binky samen (en een halve shetlander)

En Falko die net wakker is

Jeetje zeg dat is schrikken met Floyd, hopen dat het vertrouwen snel weer op peil is!
En wat fijn dat het bij de rest ook allemaal zo goed vooruit gaat!
Hier is de laatste tijd ook het een en ander veranderd/gebeurd. Met buitenrijden nog geen rare situaties mee gemaakt tot voor kort... We waren met z'n 2en op pad en op de terugweg (na een bosrit van 1,5 uur en drijfnat) waren we op het laatste stukje fietspad toen er een helicopter overvloog en besloot om een extra rondje boven ons te maken... Jawel beide in vliegende galop over het fietspad langs de weg.... Wat een gekletter klonk er onder me zeg jeetje, dat ging hard.. Gelukkig kreeg ik Falko vrij vlot weer terug in stap terwijl de ander er nog met een gangetje vandoor ging, en voordat we een weg over moesten steken beide weer rustig en bij elkaar. Toch maar besloten om het laatste stukje (300 meter) te lopen aangezien ze beide nog op ontploffen stonden en we die helicopter niet meer vertrouwde.. Ondanks dat dit allemaal zo kort voor 'huis' gebeurde ben ik blij dat ze er niet beide als een dolle vandoor gingen terug naar stal maar gewoon terug te nemen waren, wat was hij eigenlijk braaf

Eind mei zijn er ook 2 paardjes bij in de kudde gekomen, een shetlander van een vriendin van mij en zelf heb ik er dus nog een tinker bij, wat mijn plaatje compleet gemaakt heeft

Falko en Binky samen (en een halve shetlander)

En Falko die net wakker is

Oei schrikken, maar goed afgelopen!! Hij reageert tenminste niet heel dol als het echt eng is, je bent nu voorbereid als zoiets weer gebeurt!!
Fjella was vorige week wat stout, maar was ook mijn fout, ik wilde wat te veel te snel. Ik ben iets te kritisch en te veeleisend als het op mijn eigen paarden aan komt. Annabel heeft me weer even gereset!!
Morgen maar weer proberen hopelijk!!
Ze wordt trouwens wel weer wat dikkig.. oeps..
Fjella was vorige week wat stout, maar was ook mijn fout, ik wilde wat te veel te snel. Ik ben iets te kritisch en te veeleisend als het op mijn eigen paarden aan komt. Annabel heeft me weer even gereset!!
Morgen maar weer proberen hopelijk!!
Ze wordt trouwens wel weer wat dikkig.. oeps..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Ik heb zondag een fijne les gehad!!! Het een en ander meegekregen aan huiswerk!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Fjella heeft haar laatste vriendje weer moeten verruilen, die is verkocht.
Ze staat nu met de paarden van Esther, Linda en Vjenna, een gastmerrie met veulen, waar ze het nog niet zo op heeft en zwaan kleef aan Garania. Garania is volgens mij een beetje in love met Fjella, die loopt er als een hondje achteraan, wat ook heel begrijpelijk is, Fjella is gewoon een schoonheid!!
Gisteren weer lekker braaf voor de wagen, ze liep mooi op tempo en nu ook steeds meer hetzelfde tempo, dus niet steeds langzamer of harder, maar wat constanter. Kijken of we dat vol kunnen houden!
Halthouden wel weer wat meer meepakken, dat ging gisteren niet super, maar achteruit inspannen weer wel!
Na de tijd nog even snel een douche, ze had het warm, vindt ze nog niet je-van-het, maar went wel!!
Het blijft me verbazen dat Fjel het tijdens het mennen zo vol houdt, ze blijft nu mooi op tempo, soms iets dribbelig in de stap, maar ze blijft goed voorwaarts. Dat is duidelijk een trekje van Tea, die doet ook gewoon altijd door!!
Fjella had namelijk voor dat ik ging mennen een nieuw weidegenootje gekregen en dat was even een dolle boel, dus ik dacht, die zal straks wel moe zijn (of stikgek, zei Janna,
) viel erg mee!! Ben ik erg blij mee!!
Maar ik men ook niet zo lang hoor!
Ze staat nu met de paarden van Esther, Linda en Vjenna, een gastmerrie met veulen, waar ze het nog niet zo op heeft en zwaan kleef aan Garania. Garania is volgens mij een beetje in love met Fjella, die loopt er als een hondje achteraan, wat ook heel begrijpelijk is, Fjella is gewoon een schoonheid!!
Gisteren weer lekker braaf voor de wagen, ze liep mooi op tempo en nu ook steeds meer hetzelfde tempo, dus niet steeds langzamer of harder, maar wat constanter. Kijken of we dat vol kunnen houden!
Halthouden wel weer wat meer meepakken, dat ging gisteren niet super, maar achteruit inspannen weer wel!
Na de tijd nog even snel een douche, ze had het warm, vindt ze nog niet je-van-het, maar went wel!!
Het blijft me verbazen dat Fjel het tijdens het mennen zo vol houdt, ze blijft nu mooi op tempo, soms iets dribbelig in de stap, maar ze blijft goed voorwaarts. Dat is duidelijk een trekje van Tea, die doet ook gewoon altijd door!!
Fjella had namelijk voor dat ik ging mennen een nieuw weidegenootje gekregen en dat was even een dolle boel, dus ik dacht, die zal straks wel moe zijn (of stikgek, zei Janna,

Maar ik men ook niet zo lang hoor!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zei al van het weekend: We hebben een Estherwei!
Geluk is de vrucht van intens werk
Bart zei gisteren al, die van Weemstra!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat doen de F-jes het goed!! Fijn om te lezen 
Finnea viert vandaag haar 4e verjaardag
We zijn momenteel in het werk wat meer bezig met nageeflijkheid en rechtrichten, ook met longeren. Valt nog niet mee, ik ben niet zo'n dressuurruiter
Maar Fin doet enorm haar best, dus we komen er wel. Galopperen onder het zadel gaat ook steeds beter. Heb alleen gemerkt dat we op het punt zijn dat we alles beter zónder zweep kunnen doen, want ze is over het algemeen best enthousiast
Alleen buiten vind ik het wel handig om hem erbij te houden, mocht ze wat treuzelig zijn.
Binnenkort kijken of ik iemand voor rijfoto's kan strikken. Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Finnea viert vandaag haar 4e verjaardag

We zijn momenteel in het werk wat meer bezig met nageeflijkheid en rechtrichten, ook met longeren. Valt nog niet mee, ik ben niet zo'n dressuurruiter

Binnenkort kijken of ik iemand voor rijfoto's kan strikken. Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Ik heb vandaag op Finn gezeten! Super leuk om op de zoon van Alinde te zitten en wat doet hij het braaf!
Lindy heeft er een leuk paardje aan!
Lindy heeft er een leuk paardje aan!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Gefeliciteerd met Finnea!
Finn doet het dus ook goed onder het zadel!
Finn doet het dus ook goed onder het zadel!
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Go Finn!!
Dat vraagt om foto's!
Hier eentje van de jarige jet vandaag

Hier eentje van de jarige jet vandaag