H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Rowenna: scheelt dat ik haar zowel aan de zijkant van de trailer als aan de stangen vast had staan dus ze kon in ieder geval niet weg. Dus ja geen idee hoe ze de beveiliging eraf heeft gekregen??
Vandaag stuk gewandeld. Ging best goed. Alleen zichzelf in ramen zien is spannend en putdeksels ook.
voor de rest maakt. Niet heel veel indruk.
dinsdag komt de smid. Ben benieuwd, moet helaas zelf werken dus kan er niet bij zijn
Vandaag stuk gewandeld. Ging best goed. Alleen zichzelf in ramen zien is spannend en putdeksels ook.
voor de rest maakt. Niet heel veel indruk.
dinsdag komt de smid. Ben benieuwd, moet helaas zelf werken dus kan er niet bij zijn
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
-
Wat een stuntkip, die Hjala! Met zichzelf in ramen zien en putdeksels komt het vast ooit goed (Hoewel Lajke, 22, nog steeds dagen heeft dat ze naar zichzelf hinnikt in een raam? )
HIer staan de paardjes weer thuis sinds gisteren. Terugweg ging best goed, ook het wachten bij het verkeerslicht bij de steenweg (mogen ze 70) ging goed. Vrachwagens en de bus was wel iets spannend maar viel goed mee. Tot er een vrachtwagen ging toeteren naar een bekende. Zucht, Mette aan het draven aan de hand maar ik had hem snel weer kalm. Wel loopt hij nog steeds te hard en net voor me uit met zijn hoofd. Maar geen gesteiger, weinig geklier met in touw/teugels bijten (halster en bitlooshoofdstel beide om), nergens gaan eten etc. Laat ik daar maar vooral heel blij mee zijn.
Gisteren waren de kinderen met waterballonnen aan het gooien. Mette's reactie op een ballon die op zijn kont kapot sprong was een rilling door zijn lijf en de oren naar achter... maar hij bleef gewoon staan suffen. Ehh komt dus wel goed met hem en bomproof worden. Alleen de paraplu's moeten we nog oefenen. Lajke reageert ook nauwelijks op waterballonnen.... is toch voordeel van paarden aan huis en kinderen die nergens over nadenken en dingen heel ontspannen doen waardoor ook de paardjes heel ontspannen reageren.
HIer staan de paardjes weer thuis sinds gisteren. Terugweg ging best goed, ook het wachten bij het verkeerslicht bij de steenweg (mogen ze 70) ging goed. Vrachwagens en de bus was wel iets spannend maar viel goed mee. Tot er een vrachtwagen ging toeteren naar een bekende. Zucht, Mette aan het draven aan de hand maar ik had hem snel weer kalm. Wel loopt hij nog steeds te hard en net voor me uit met zijn hoofd. Maar geen gesteiger, weinig geklier met in touw/teugels bijten (halster en bitlooshoofdstel beide om), nergens gaan eten etc. Laat ik daar maar vooral heel blij mee zijn.
Gisteren waren de kinderen met waterballonnen aan het gooien. Mette's reactie op een ballon die op zijn kont kapot sprong was een rilling door zijn lijf en de oren naar achter... maar hij bleef gewoon staan suffen. Ehh komt dus wel goed met hem en bomproof worden. Alleen de paraplu's moeten we nog oefenen. Lajke reageert ook nauwelijks op waterballonnen.... is toch voordeel van paarden aan huis en kinderen die nergens over nadenken en dingen heel ontspannen doen waardoor ook de paardjes heel ontspannen reageren.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Haha, wat grappig dat Hjala het spannend vind zichzelf te zien. Gek ding.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-

Pfffff Mette gaat weer hard de hoogte in.... Hij moest maar eens wat energie stoppen in een mooie, volle, lange voorpluk laten groeien. Wel zijn z'n billen nog smal naast Lajke haar lekkere fjordenkont...
Ik mag zorgen voor
Mocht willen dat mijn moppie de hoogte in ging..
Breed worden kan later nog wel...
Mette doet het dus best goed.
Breed worden kan later nog wel...
Mette doet het dus best goed.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Dominique... We ruilen gewoon.... Ik little miss orange en jij mijn te hard groeiende Mette-man. Hij last een leuke galopwissel zien en heeft een hele ruime stap....
Ik mag zorgen voor
Vrijdag eens kijken of Harvey Ydel nog herkent 
Ze gaan herenigd worden

Ze gaan herenigd worden

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Ben benieuwd of ze elkaar nog kennen!
Ik mag zorgen voor
Oh wat leuk mam en kind weer samen. ben benieuwd hoe het gaat.
Och Dominique, jou Hepsie groeit gewoon wat rustiger, een beetje in de hoogte en een beetje in de breedte, zo doet Fim het ook, en langzaam aan gaat ze qua hoogte steeds meer naar Udo's formaat.
Komt vast goed. Hoe groot is Sjol?
Och Dominique, jou Hepsie groeit gewoon wat rustiger, een beetje in de hoogte en een beetje in de breedte, zo doet Fim het ook, en langzaam aan gaat ze qua hoogte steeds meer naar Udo's formaat.
Komt vast goed. Hoe groot is Sjol?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
hier heb ik de indruk dat onze kleine Swann, ook zo klein niet meer is.
Ze stond gisteren naast me (knuffelpoown) en moest zeggen, grote meid aan het worden.
Onze hooitjes voor deze winter zijn binnengenomen dit weekend. Super kwaliteit.
Nu nog onze weide hooien (3500m² ongeveer) en we hebben weer veel te veel liggen.
Verder krijgen ze door de groeispurten van het gras, hun gras niet degelijk op.
We gaan straks mss nog een paard op logement moeten laten komen tot deze winter.

Ze stond gisteren naast me (knuffelpoown) en moest zeggen, grote meid aan het worden.
Onze hooitjes voor deze winter zijn binnengenomen dit weekend. Super kwaliteit.
Nu nog onze weide hooien (3500m² ongeveer) en we hebben weer veel te veel liggen.
Verder krijgen ze door de groeispurten van het gras, hun gras niet degelijk op.
We gaan straks mss nog een paard op logement moeten laten komen tot deze winter.
Wat groeien ze hard he!!
kreeg een sms dat hjala zich vreselijk heeft misdragen bij de Hoefsmid.
Tsjah wilde er graag bij zijn, maar ik moest werken. Volgende keer toch maar op een dag dat ik zelf kan. Ze hebben hun handen vol aan dr gehad werd er gezegd.
moest stiekem beetje lachen, ik heb ze gewaarschuwd!
gele mafkees vond het dus toch niet een leuk idee de hoefjes weer mooi!
kreeg een sms dat hjala zich vreselijk heeft misdragen bij de Hoefsmid.
Tsjah wilde er graag bij zijn, maar ik moest werken. Volgende keer toch maar op een dag dat ik zelf kan. Ze hebben hun handen vol aan dr gehad werd er gezegd.
moest stiekem beetje lachen, ik heb ze gewaarschuwd!
gele mafkees vond het dus toch niet een leuk idee de hoefjes weer mooi!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
hahaha, Hjala is de puber aan het uithangen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Dat is hier bij Swann altijd zo. Als er een hoefsmid aan wilt komen (hij mag zo vriendelijk en rustig zijn) dan verandert Swann in 'Terrorswann'.
Dat is nu dus ook voor deze vrijdag, al zal het juist een beetje bijveilen worden bij Swann, maar dat zal al te veel zijn.
Dat is nu dus ook voor deze vrijdag, al zal het juist een beetje bijveilen worden bij Swann, maar dat zal al te veel zijn.
Haha nou idd lekker klieren! Schatje!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Van ruilen komt huilen, dus laten we Mette en Hepsie maar gewoon lekker zelf houden.
Ah, foei Hjala, stout meisje, smid pesten mag niet.
Keandra, hooi binnen is altijd fijn.
Hoop dit weekeind een Hepsie visit te kunnen doen, febr. is al weer zooooo lang gleden.
Ah, foei Hjala, stout meisje, smid pesten mag niet.
Keandra, hooi binnen is altijd fijn.
Hoop dit weekeind een Hepsie visit te kunnen doen, febr. is al weer zooooo lang gleden.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Hoe groot zijn die van jullie ongeveer? Ik vind zelf dat Hes ook klein en erg compact blijft...
Geduld is een schone zaak zeggen ze vaak he haha
Geduld is een schone zaak zeggen ze vaak he haha

Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
-
Ik denk dat Mette rond de 1.43 zit, lajke is officieel 1.40 gemeten en hij is echt wel al groter.
Pfff Hepsie vanaf febr niet meer gezien, dan ben ik benieuwd hoe zeer ze verandert is? Er komt vast een geweldig fototopic als je op bezoek hebt kunnen gaan.
Pfff Hepsie vanaf febr niet meer gezien, dan ben ik benieuwd hoe zeer ze verandert is? Er komt vast een geweldig fototopic als je op bezoek hebt kunnen gaan.
Ik mag zorgen voor
Wow wat groot! Ik denk dat Hessel tussen de 1.30 en 1,35 zit maar als ik t opmeet tot waar hij bij mij komt is t meer 1.30
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Mijn vader heeft onlangs Heros' billen gemeten op 1m53...de voorkant is nu weer aan het "bijtrekken"
Oh heb je Hepsie zo'n poos al niet meer gezien Dominique?
@Bloemetje - bij ons werken de kinderen ook supergoed als "paard-bomproof-makend". Wel stoer dat je gewoon al zo langs de weg loopt, zou ik nog niet durven.
Heros vindt alles en iedereen leuk en aardig dus ja...ook de hoefsmid. Hij is dan gewoon nieuwsgierig en zit er met z'n neus bovenop. Hoef op de standaard en maar kijken "wat dooooeeeee je?" Hjala vond het duidelijk wat minder interessant allemaal
Oh heb je Hepsie zo'n poos al niet meer gezien Dominique?
@Bloemetje - bij ons werken de kinderen ook supergoed als "paard-bomproof-makend". Wel stoer dat je gewoon al zo langs de weg loopt, zou ik nog niet durven.
Heros vindt alles en iedereen leuk en aardig dus ja...ook de hoefsmid. Hij is dan gewoon nieuwsgierig en zit er met z'n neus bovenop. Hoef op de standaard en maar kijken "wat dooooeeeee je?" Hjala vond het duidelijk wat minder interessant allemaal

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Oja billen heb ik niet gemeten hoor, de schoft !
Grappig he dat ze helemaal van voor naar achter en andersom groeien
Grappig he dat ze helemaal van voor naar achter en andersom groeien

Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP