Dat is dus (omdat Yessie lucht zuigt) heel veel ruwvoer en dat kan op vrije dagen gerust 5/6 keer per dag een pluk hooi zijn. Of in hun slowfeeder, maar daar wordt Yessie erg kwaad van want dan krijgt ze te weinig vind ze

Dus ruwvoer ruwvoer ruwvoer, brokken krijgen ze alleen als ze werken. Vroeger kregen ze zo maar kilo's krachtvoer, toen waren ze dun en slungelig maar nu zijn ze prima op conditie.
Nu krijgen ze iedere avond: Syl een kwart basis brok, Yessie speciale brok voor oudere merrie's ik heb dat een poos geleden eens besproken en gehaald omdat Yessie dus buikpijn krijgt (en ernstig gaat luchtzuigen) van (wat ik denk) brokken die zwaar te verteren zijn.
Wat ging goed: cavalor (maar daar zit een hoop rotzooi in en is hier niet te krijgen). Pavo nature's best, maar daar gaat Yessie van schuren en ik vind die prijs niet leuk voeren. Subli basis (maar daar ging Yessie onwijs van luchtzuigen = dus buikpijn.
De dierenarts heeft geen maagzweren gevonden en op (veel) ruwvoer doet Yessie het goed.
Sylvy = heet qua karakter, dus kan ik niet zomaar wat voeren. Yessie is extreem gevoelig op krachtvoer dus voer ik (zit in mijn hoofd) alleen maar mueslie vrij van melasse e.d. met lage gehalte's.
Nu is hier vlakbij te krijgen:
Havens = heeft Syl vroeger gehad de basis brok ging prima
Pavo = hebben ze vroeger gekregen de nature's best maar niet helemaal tevreden over ivm schuren
Lavor = volgens de folder niet erg bewust bezig met gehalte's e.d.
Subli, kan alles bestellen bij de boerenbond. Maar dus ook geen ervaring mee.
Nu is Yessie drachtig. Ik vond de merrie brok misschien wel een handige en ik voer niet veel. Dus daarbij gecombineerd bijvoorbeeld de Pavo vitalComplete = dus een volledige mineralen en vitamine aanvulling. En van de zomer 24/7 op het gras hier weet ik al zeker dat ik geen kilo's krachtvoer ga voeren.
Willen de kenners, mij alsjeblieft advies geven? En wat voeren jullie je drachtige merrie? Ik vind zelf dat ik nu 'slecht' voer

Wat zoek ik: iets wat goed voor mijn paarden is, en niet extreem duur. De Pavo VitalComplete wil ik bijvoorbeeld er wel bij kopen, omdat ik dat belangrijk vind. Alleen hoe weet ik wat ze tekort komen he?
Super bedankt als je dit uit hebt gelezen en met mij mee wil denken, ik voer dus nooit zomaar iets dat is wel duidelijk nu toch