Een heel klein meisje op 3 grote dekhengsten....yikes!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Een heel klein meisje op 3 grote dekhengsten....yikes!

Bericht door Nathalie » zo 09 jun 2013, 08:47

Wij kwamen gisteren fashionably late aan in Wanneperveen (onderweg opgehouden door respectievelijk: een automobilist die spontaan niet meer wist waar het gaspedaal was gebleven, een openstaande brug, een omleiding (later bleek dat er een palletfabriek was afgebrand), een routeplanner die dacht dat wij over het water reden en 2 breiende leeuwen (don't ask! :') )

Maar goed....niet getreurd...het weer was mooi en iedereen leek goed gehumeurd :)

Timor werd als eerste gepresenteerd en vervolgens Anton. Ik zei dus tegen Cayleigh "pak de camera maar en maak maar mooie foto's van de papa van Cos"....het volgende dat ik echter vanuit mijn ooghoeken zag, was dit:

1. Foto met dank aan Ivonne :)
Afbeelding

2. Maar...waar wij (okay okay..ik geef het toe....niet 'wij' maar 'IK') natuurlijk vooral voor kwamen is MANUS! :D :D :L :L
Afbeelding

3. Hier zou Cayleigh dus op gaan rijden. Gelukkig had Lisa zich laten overhalen om eerst te rijden (volgens Edgar had ze nog wel tot 20.00 uur 's avonds mogen doorrijden vooraleer Cayleigh erop mocht). Wat een power-house! :~
Afbeelding

4. Nadat we 2 slagen in de beugelriemen hadden gefabriceerd, was het dan zover....
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Andere mensen kiezen ervoor om "bergopwaarts" te fotograferen...Edgar kiest voor het tegenovergestelde :')
Afbeelding

8. Met dank aan Ivonne
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alles was goed, alles was prachtig en Manus was uber-geweldig! :D Cayleigh had edoch geregeld dat zij ook nog op Drafur zou rijden. Drafur bleek evenwel een heeeeeeeel ander type dan Manus...

11. Cayleigh vond hem mooi...zo vreselijk mooi....
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Drafur houdt van hard.......(het moge duidelijk zijn dat ikzelf daar minder van gecharmeerd ben dan Drafur)
Afbeelding

14. Maar goed....Cayleigh houdt ook van hard....(ik nog steeds een heel stuk minder....)
Afbeelding

15. Drafur had inmiddels het idee "als hard goed is, zal nog wat harder ook wel okay zijn"...Cayleigh vond het hier nog steeds prachtig....(en misschien ten overvloede, ikzelf vond het steeds minder prachtig en dacht met steeds warmere (zo dat al mogelijk is) gevoelens aan Manus...
Afbeelding

16. Voor Drafur evenwel was de logische gevolgtrekking...."als harder dan ook goed is........." en vul zelf maar in...Het vedergewichtje op zijn rug had niet veel meer in te brengen en het ging loeihard...
Afbeelding

17. Janna gaf Cayleigh aanwijzingen om hem in de hoek te sturen maar Cayleigh ontdekte dat een racende Welsh sturen een stuk gemakkelijker is dan een tankende "man van staal". Drafur maakte een supersnelle ontwijkingsmanoeuvre om Janna heen en de arme Cayleigh belandde op Wanneperveense bodem. Met de schrik en een pijnlijke vinger vrijgekomen, klom ze er evenwel (met hulp want die hengsten zijn best hoog) meteen weer op! Retedapper, ik had het zelf niet gedurfd!
Afbeelding

18. Onderweg zijn wij wat gaan eten en om mijn solidariteit te betonen met Cayleigh zei ik "wat een stomme knol zeg, die Drafur" waarop zij verontwaardigd zei "MAMA! Hij is supergaaf!"...zo zie je maar, als moeder doe je het nooit goed. Hoe dan ook, een enerverende dag...Manus mag zonder strikje erom (en zonder ballen graag) zo bij mij afgeleverd worden. Cayleigh is aan het sparen voor Drafur (ze heeft net geteld en er zit 7,38 euro in haar portemonnee...het is dat je het weet Bart...binnenkort komt ze eraan (geen vrees, dit is zo ongeveer de max die Cayleigh op elk gegeven moment in haar tasje weet te houden (shopaholic!))
Toch geldt, vooral voor mij,...home is where the heart is....dus thuisgekomen heb ik nog even het allerbestigste paard voor de kar gespannen.... :L
Afbeelding

19. Ook Cayleigh had er trouwens nog geen genoeg van.....
Afbeelding

20. En zelfs Edgar hebben we voor het eerst "zo gek gekregen" dat hij een paar rondjes met Cos gestuurd heeft....
Afbeelding

Een druk bezette dag dus gisteren maar we hebben genoten. Nogmaals onze hartelijke dank aan de organisatie-dames en natuurlijk aan Bart voor het ter beschikking stellen van zijn machtige paarden. Het is toch heel bijzonder hoe dit allemaal maar kan en mag!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Re: Een heel klein meisje op 3 grote dekhengsten....yikes!

Bericht door janna » zo 09 jun 2013, 10:38

Gelukkig is Cayleigh heel erg stoer en zat zo weer bovenop Draafje, die toch even een beetje ondeugend was gisten. Maar wie weet, 7,38 euro is al een heel begin.
Super leuk dat jullie er waren, en volgende keer jij op Manus?!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Rehtse

Bericht door Rehtse » zo 09 jun 2013, 10:56

Ik vond het super stoer!
En leuk dat jullie bij thuiskomst nog even door gingen met deze leuke fjorden dag :)

:wave:
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Esther

Bericht door Esther » zo 09 jun 2013, 11:55

Het was even schrikken, maar Cayleigh ging er dapper weer op!!
Denk dat Drafur even wat te enthousiast werd!! Hij is eigenlijk de eerste van de heren hier waar stagiares enz. op mogen omdat hij zo braaf is, hihi.. Zo zie je maar weer.

Cayleigh moet nog wel even doorsparen, maar als het is gelukt zien we haar wel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 09 jun 2013, 12:00

Leuke serie geworden!! En sorry dat ik je kind gekidnapped heb en op Anton gegooid :P
Ach en zoals ik al zei...heb het zand hier ook wel geregeld eens gezien := maar je schijnt er beter van te leren rijden :D Ze komt m nog maar eens temmen!
Geluk is de vrucht van intens werk
Caija

Bericht door Caija » zo 09 jun 2013, 12:45

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik, toen ik Manus in het echie door de bak zag draven ik m ook heul errug mooi vind! Wauwie!
Misschien wel de mooiste. Alhoewel ik Timor en Drafur ook heel mooi vind!
Toch wel verrassend dat een paard op een foto toch heel anders overkomt dan in het echt. :))

Gunnar Manus x Juliana
Caija Timor x Reykjagaard
Jeroentje B pony Welsh Shamrock Social Security
Wabash D pony Welsh
Enzo Utopia Johnson x Glendale
Fiësta Utopia Johnson x Glendale
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 09 jun 2013, 14:55

Gave foto's, dappere meid! Die dochter van jouw.
Die omleiding was drama, een groot deel van de N50 is afgesloten geweest. Ik woon er 12km vanaf en zag de vlammen nog, stond net buiten Elburg daar kan je zo over de weilanden kampen en zwolle zien liggen.
Ondanks het wat later komen hebben jullie alsnog een mooie dag gehad geloof ik!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 09 jun 2013, 15:12

Zo te zien en lezen een geweldige dag gehad en ach.. Een kleinigheidje houd je altijd (zegt de held op sokken ;) )
Erpel

Bericht door Erpel » zo 09 jun 2013, 16:17

Leuke foto's geworden! Stond ik daar met een hengst en kind hihi :D
Lisa en Cayleigh matchen wel helemaal met Manus :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Lisa

Bericht door Lisa » zo 09 jun 2013, 16:45

Wat deed Cayleigh het toch goed!! En zo gedurfd! Huppekkee gewoon op al die grote heren!
Dapper hoor!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 09 jun 2013, 17:10

Caija schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik, toen ik Manus in het echie door de bak zag draven ik m ook heul errug mooi vind! Wauwie!
Misschien wel de mooiste. Alhoewel ik Timor en Drafur ook heel mooi vind!
Toch wel verrassend dat een paard op een foto toch heel anders overkomt dan in het echt. :))
*o/* *o/* Ik vind 'm toch zo vreselijk leuk. Van Janna had ik 'm voor Cayleigh d'r 7 euro best wel mogen hebben, denk ik...maar vermoed dat Bart het daar niet mee eens zou zijn :')
@Janna, ik denk dat ik het maar bij Cos houd, dacht altijd dat ik een veeeeel groter paard moest hebben maar moet nu soms al slikken als ik alleen al achter Heros loop :') en bedenk dat ik daar ooit op zal.... (mijn vader heeft zijn billen onlangs op 1m53 gemeten 8)7 ). Als ik van Cos val, kun je het tenminste bijna "ongracieus afstappen" noemen in plaats van vallen :D
Ik hoef Manus dus niet om op te rijden, wil hem puur als weideversiering :D :D

Ikzelf vind Cayleigh ook ontzettend stoer...veel stoerder dan ik ooit weer zal zijn in ieder geval!
Erpel schreef:Leuke foto's geworden! Stond ik daar met een hengst en kind hihi :D
Hahaha...dat zei ik ook nog tegen Edgar. "Het lijkt wel afgesproken werk...Lisa & Cayleigh in combi met Manus' dekje"
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 09 jun 2013, 18:03

Erpel schreef:Leuke foto's geworden! Stond ik daar met een hengst en kind hihi :D
Bedacht me ineens dat we daar ook nog bewijslast van hebben :P

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 09 jun 2013, 18:10

Zo! Cayleigh heeft zo te zien de dag van haar leven gehad!
Ach.. en wie weet... houdt ze nu op met shopaholic zijn... want nu heeft ze een spaardoel, dus mama berg je maar vast op!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 09 jun 2013, 19:04

Terwijl ik het lees,incl foto's, leef ik helemaal met je mee!!!

Poeh, zal wel schrikken zijn geweest, maar Cayleigh is erg dapper!! Leuke foto's, en ook voor Cayleigh om te zeggen, dat ze op die hengsten heeft gereden. Dát was dus echt Penny!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anne

Bericht door Anne » zo 09 jun 2013, 19:50

Wat ontzettend gaaf dat dit gewoon kan :)) Je maakt er leuke topics van, heerlijk om te lezen :D

Stoere meid hoor, die dochter van je!
Don't take life too seriously, no one gets out alive anyway :D
Voorstellen!
Dennis

Bericht door Dennis » zo 09 jun 2013, 20:18

Wat een leuk verslag met leuke foto's!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Freek

Bericht door Freek » zo 09 jun 2013, 20:52

ziet er als een hele goeie geslaagde dag uit vooral voor Cayleigh! (zelfs na haar val wat gelukkig goed is afgelopen) en moet ook zeggen wel hele mooie foto's zitten erbij!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Marissa

Bericht door Marissa » ma 10 jun 2013, 07:43

Leuke foto's! Ze genoot wel echt van het rijden hè? :)) Die val was alleen echt even schrikken...
Ik zal nog even die foto's mailen trouwens van jou en Manus :P
Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 10 jun 2013, 09:06

Oei, boem!
Maar mooi dat het een geslaagde dag is geweest, hoe was het de dag erna? Of had ze nergens last van?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Kelly

Bericht door Kelly » ma 10 jun 2013, 12:45

Arme Cayleigh...
Naja mamma misschien heeft het als voordeel dat ze nu weet dat je ook in het zand kan belanden. Heeft je hart het gehouden?

Heeft Drafur alweer veel gedekt? Ik vind hem behoorlijk schraal.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Plaats reactie