Via bokt zag ik een bericht voor de TREC training en ben mij erin gaan verdiepen. Ik vond het erg leuk klinken en was er erg benieuwd naar geworden. Samen met een stalgenoot ingeschreven en afgelopen zondag heb ik mijn eerste TREC training gereden in Harendermolen. Aangezien wij te paard naar de locatie gingen hebben wij ervoor gekozen om alleen de PTV te rijden.
Zowel ik als mijn pony zijn helemaal "groen" wat betreft de TREC. Ylonja is een 11 jarige Fjordenmerrie (v. Ohlsen Jr.) waarmee ik op het moment dressuurgericht train. Dat laat niet weg dat wij van alle markten thuis zijn - springen, buitenrijden, grondwek/clickertraining.
Tijdens de rit naar Harendermolen (van de Punt via de zandpaden achter Glimmen) gedroeg Ylon zich netjes. Ik had totaal geen verwachtingen en zag wel wat de training bracht. Eenmaal in de bak op locatie had ik een bloedfanatiek paard onder mij. Op momenten dat Ylonja iets moeilijk vindt maakt zij zichzelf sterk en dit is te zien op sommige foto's. Ik ben zo trots op mijn pony! Nooit verwacht dat zij zo fanatiek zou en alles zou nemen

Een kleine impressie van mijn training. Ik zit nog steeds op mijn roze wolk van mijn topper
1. Het labyrint
2. Slalom in galop - ging niet zoals gepland, Ylon mist duidelijk de kracht vanuit achter
3. Slalom draf gaat goed
4. Achterwaarts
5. Lage takken - stond hoog voor het paard van 1.78
6. Lage takken - standje pony
7. De wal op
8. Piano
9. Op de piano
10. Afsprong
nog een keer afsprong
https://lh5.googleusercontent.com/-cXFa ... G_3148.JPG
11. Opsprong (ik baal zo van mijn houding)
11. "Bosjes"
12. Eerste keer brug is wel eng
13. Tweede keer is het peanuts!
14. Halve brug
Ik wil graag Wendy nogmaals bedanken voor de hele fijne training & Lous voor het maken van de foto's! Hopelijk kan ik binnenkort weer een keertje trainen.
Groetjes