F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Zelfs ik had nog geloofd dat dat Fjella was..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Fello heeft ook even laten weten, dat hij niet van alles gediend is!!
Vrijdag had ik hem geknipt en wilde ik zijn baard nog even scheren. Ik zet hem bij het stopcontact, zet mijn tondeuze aan, en meteen kapt hij met zijn voet naar voren!! Tegen mijn bovenbeen aan!! Grrr.... heeft de stal wel even gezien van binnen!
Later Leo er even bij gehaald. Fel vond het niet leuk, maar ja, dan heeft hij pech. Ik wilde de lange plukjes van zijn oren af halen, nu maar meteen zijn hele oren geschoren. Voor straf
.
Tja heb ik geweten.... Daarna een buitenritje gaan maken... Hij schrok omdat er de wortels van een boom omhoog stonden zodat er niemand meer door dat pad kon. Mocht hij ook van schrikken, maar voordat hij zover was, dat hij er ook langs ging...
Hij vind het erg moeilijk om de rechtergalop te pakken. Dus regelmatig terug gepakt, helemaal andere stelling erop gezet en toen sprong hij er wel in aan!!! Nogmaals geprobeerd, maar toen ging het niet. Thuis in de 'bak' weer wel!
Gisteren is hij mee geweest naar de rit die Roos had georganiseerd. Hij was zeer braaf!! Was denk ik wel wat moe van vrijdag
.
Vrijdag had ik hem geknipt en wilde ik zijn baard nog even scheren. Ik zet hem bij het stopcontact, zet mijn tondeuze aan, en meteen kapt hij met zijn voet naar voren!! Tegen mijn bovenbeen aan!! Grrr.... heeft de stal wel even gezien van binnen!
Later Leo er even bij gehaald. Fel vond het niet leuk, maar ja, dan heeft hij pech. Ik wilde de lange plukjes van zijn oren af halen, nu maar meteen zijn hele oren geschoren. Voor straf

Tja heb ik geweten.... Daarna een buitenritje gaan maken... Hij schrok omdat er de wortels van een boom omhoog stonden zodat er niemand meer door dat pad kon. Mocht hij ook van schrikken, maar voordat hij zover was, dat hij er ook langs ging...
Hij vind het erg moeilijk om de rechtergalop te pakken. Dus regelmatig terug gepakt, helemaal andere stelling erop gezet en toen sprong hij er wel in aan!!! Nogmaals geprobeerd, maar toen ging het niet. Thuis in de 'bak' weer wel!
Gisteren is hij mee geweest naar de rit die Roos had georganiseerd. Hij was zeer braaf!! Was denk ik wel wat moe van vrijdag

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Frederiek-momentje van Esther dus bij jou Suzanne. Overkwam Es ook paar weken geleden.
Geluk is de vrucht van intens werk
Met Fjellko gaat het goed gisteren aan de fiets naar het land gegaan en wat was hij braaf Mariska viel bijna van haar fiets zo braaf zijn we van hem niet gewend.
Fjellko krijgt deze zomer rust totdat ik weer heel ben en dan ga ik met hem rijden en hem verder door beleren heb mijn fries weggedaan en ga nu voor hem ben erg benieuwd of hij ooit gaat doen wat wij willen.
Kijk erg uit naar Flam haar kind zo leuk dat kleine ukkie die nu een veulen krijgt.
Fjellko krijgt deze zomer rust totdat ik weer heel ben en dan ga ik met hem rijden en hem verder door beleren heb mijn fries weggedaan en ga nu voor hem ben erg benieuwd of hij ooit gaat doen wat wij willen.
Kijk erg uit naar Flam haar kind zo leuk dat kleine ukkie die nu een veulen krijgt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dat was Giel, die wilde graag zijn baard behouden. Na een subtiele, ahum, correctie heeft hij daarna geen kik meer gegeven!!
Jemig Karin, val je niet van je fiets omdat je paard vervelend is, dan val je eraf van verbazing..
Jemig Karin, val je niet van je fiets omdat je paard vervelend is, dan val je eraf van verbazing..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Haha gekke Fello 
Het wordt nog eens wat met Fjellko
Finnea was ook braaf vandaag
eerst even in de bak gereden, ging netjes! Ze begint mijn hand wat meer op te zoeken, maar is daarin zo heerlijk wisselvallig. Af en toe het duikboot idee, geweldig 
Daarna het zandpad weer op. Ze ging eerst natuurlijk weer in protest
Ik vond dat ze zich niet zo aan moest stellen omdat dit al de 3e keer was. Met hulp van mijn stem en af en toe een aanmoedigende tik met de zweep ging ze netjes voorwaarts! Het werd even spannend toen we langs de koeien gingen en er tegelijk een paard naar haar hinnikte, maar ook dat ging goed.
Weet nu wel dat ze halthouden op de terugweg niet grappig vindt. Tot 2x toe de voorvoetjes uit enthousiasme van de grond
Later wel 2 stukken keurig gedraafd! Het is gewoon een pittige tante 

Het wordt nog eens wat met Fjellko

Finnea was ook braaf vandaag

Daarna het zandpad weer op. Ze ging eerst natuurlijk weer in protest

Weet nu wel dat ze halthouden op de terugweg niet grappig vindt. Tot 2x toe de voorvoetjes uit enthousiasme van de grond

Oh stom ja, Giel was het ja, wist ik wel. Oeps...
@Karin: Wij ook
en dan houdt ze ons nog in spanning ook. Want de komende week komt het denk ik nog niet, uier nog lang niet ver genoeg. Maar het draven gaat niet zo hard meer, ze doet soms nog een poging, maar dan huppelt ze al snel weer terug naar stap haha.
Wat me wel opvalt, hadden we het gister hier ook nog even over, dat het veulen soms actief is maar Flam de bewegingen niet altijd kan peilen....dan sta ik naast r te kijken en voelt ze waarschijnlijk wat, dan doet ze verontwaardigd een hup opzij, alsof ik dat gezegd zou hebben

@Karin: Wij ook

Wat me wel opvalt, hadden we het gister hier ook nog even over, dat het veulen soms actief is maar Flam de bewegingen niet altijd kan peilen....dan sta ik naast r te kijken en voelt ze waarschijnlijk wat, dan doet ze verontwaardigd een hup opzij, alsof ik dat gezegd zou hebben

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik ben bij mijn merrie wat aan het uitproberen met melkstripjes die meten de ph in het uier en dan kan je zien wanneer de bevalling naderd hou je op de hoogte of het werkt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Fjella deed het weer goed vandaag. Voor de derde keer langs de weg en er zit zeker verbetering in. Ik nu zelf de leidsels in handen, Bart wel naast me natuurlijk. Ze kijkt veel om zich heen, maar echt eng vindt ze het niet, meer spannend. Als ze echt iets spannend vindt gaat ze even langzamer en kijkt ingespannen, als ik dan mijn stem gebruikt denkt ze, oh ja, ik was aan het werk en gaat ze verder. Putjes zijn nog niet meteen om overheen te lopen, sommigen wel, maar er springen ook geen kaboutertjes meer uit!! We gaan dus ook lekker door de bebouwde kom, van alles te zien. Ze brult ook lang niet zoveel meer gelukkig, de andere dingen houden dat koppie wel bezig.
Maar verder gaat eigenlijk ook goed, staat niet meer zo ongeduldig aan de muur, loopt rustig naast me, plak gedrag wordt ook wel minder.
Na het ritje lekker onder de douche, ze zweette behoorlijk en later weer lekker eten in de wei met Flam en Fleur.
Ze zwaart ook echt wel uit, viel me vandaag ineens weer op wat een hals ze krijgt, mama achterna. Ben er niet ontevreden over. Maar ze wordt over het hele lijf zwaarder, ze wordt echt volwassen!!
Heb een briljant t-shirt gekregen van Janna:
Voorkant: als je geen fjelgje hebt..
Achterkant: heb je een fjelbast!!
Echt zo leuk!!
Nogmaals bedankt Janna!!
Maar verder gaat eigenlijk ook goed, staat niet meer zo ongeduldig aan de muur, loopt rustig naast me, plak gedrag wordt ook wel minder.
Na het ritje lekker onder de douche, ze zweette behoorlijk en later weer lekker eten in de wei met Flam en Fleur.
Ze zwaart ook echt wel uit, viel me vandaag ineens weer op wat een hals ze krijgt, mama achterna. Ben er niet ontevreden over. Maar ze wordt over het hele lijf zwaarder, ze wordt echt volwassen!!
Heb een briljant t-shirt gekregen van Janna:
Voorkant: als je geen fjelgje hebt..
Achterkant: heb je een fjelbast!!
Echt zo leuk!!
Nogmaals bedankt Janna!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kon het gewoon niet laten, jij met je Fjelgje!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Even ego post.. op t werk en op telefoon...
Vera en Floyd hebben voor het eerst tweespan gelopen!!
Vera en Floyd hebben voor het eerst tweespan gelopen!!

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

dubbel

Laatst gewijzigd door Anna op di 07 mei 2013, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna schreef:Fugo loopt weer heerlijk 24 uur op het land en op zaterdag, dinsdag en donderdag moet hij aan het werk wat hij erg braaf doet
Wat leuk, Vera en Floyd in tweespan!
Super van Fjella! Wat leren ze snel he.
Fijn dat Fjellko nu zo braaf is.
Finnea doet het ook goed, fijn hoor!
Gisteren heb ik lekker buiten gereden met Fenna. Daar is het wel weer voor nu, heerlijk!
Super van Fjella! Wat leren ze snel he.
Fijn dat Fjellko nu zo braaf is.
Finnea doet het ook goed, fijn hoor!
Gisteren heb ik lekker buiten gereden met Fenna. Daar is het wel weer voor nu, heerlijk!
Odette&Fenna
-
Fel is zijn vriendin/grote zus aan het roepen. De hele dag al... Maar ja, die moest weer naar d'r vriendje.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Ach, arme Fello!
Jammer dat ze niet drachtig was. Hopelijk lukt het deze ronde wel.
Vandaag heb ik met Fenna een obstakel-parcours gedaan onder het zadel. Eerst ging ze alles uitgebreid bekijken
Ze deed het super; onder slierten door, langs een parasol en over een zeil. Ook hebben we een sprongetje gemaakt over een vlag heen.
Daarna nog even de galop geoefend. Nu staat ze weer lekker in de wei.
Jammer dat ze niet drachtig was. Hopelijk lukt het deze ronde wel.
Vandaag heb ik met Fenna een obstakel-parcours gedaan onder het zadel. Eerst ging ze alles uitgebreid bekijken

Ze deed het super; onder slierten door, langs een parasol en over een zeil. Ook hebben we een sprongetje gemaakt over een vlag heen.
Daarna nog even de galop geoefend. Nu staat ze weer lekker in de wei.
Odette&Fenna
Het valt me wel op dat alle F-jes behalve ondeugend ook erg braaf zijn.
Flickje kan inmiddels ook wijken voor de kuit en alleen naar buiten gat steeds vloeiender.
Motoren zijn niet eng maar vreemde mannen op een bankje wel..... tutje!
Flickje kan inmiddels ook wijken voor de kuit en alleen naar buiten gat steeds vloeiender.
Motoren zijn niet eng maar vreemde mannen op een bankje wel..... tutje!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Knappe Flicka!
Fenna heeft tot nu toe nog steeds geen jeuk
Nu maar hopen dat het zo blijft.
Ze staat in een weiland langs de Lek en daar waait het meestal wel iets, dus hopelijk blijven de muggen weg.
Fenna heeft tot nu toe nog steeds geen jeuk

Nu maar hopen dat het zo blijft.
Ze staat in een weiland langs de Lek en daar waait het meestal wel iets, dus hopelijk blijven de muggen weg.
Odette&Fenna
Weer te lang afwezig geweest; wat is er veel gebeurd en wat doen de F-jes het goed!
Bijzonder 2span een Fjord met Fries, maar fijn dat het zo goed ging, geweldig!
En Fjella gaat dus ook goed, zowel aangespannen als onder het zadel. Geweldige fjordsels hebben we toch!
Wij zijn net terug van vakantie, dus de afgelopen 2 weken niets met Freyr gedaan. Heb inmiddels wel een aantal keer les gehad van Wendy en wat is dat leuk! De laatste les hadden we wat houtblokken in het land gelegd waar ik Freyr 8-jes en slalommend langs moest laten gaan en wat ging dat goed! Ik had er meer moeite mee dan Freyr (handen vol met leadrope, stick, overpakken van links naar rechts). Freyr die had zo in de gaten wat er van hem verwacht werd. Superknol! Verder ook weer in het bos gewandeld. Heuveltjes op en af rennen, wat ook voor mijn conditie wel goed is en bovendien erg leuk. Freyr heeft er ook lol in: oortjes naar voren en reageert meteen als ik een stap doe. Heb nu toch maar een stick besteld en ook alvast lange lijnen. Gebruik nu wel es een zweepje, maar een stick werkt toch echt handiger.
Overigens gaat Floranth ons binnenkort verlaten: hij gaat in opleiding en daarvoor in de plaats krijgen we een 1-jarige ruin van dezelfde eigenaar bij ons in het land. Ik weet niet hoe het beestje heet, maar hij schijnt een tijdje terug in Wanneperveen 2 balletjes lichter gemaakt te zijn, dus wellicht dat Anita, Janna, Annabel of Esther het weet?
Bijzonder 2span een Fjord met Fries, maar fijn dat het zo goed ging, geweldig!
En Fjella gaat dus ook goed, zowel aangespannen als onder het zadel. Geweldige fjordsels hebben we toch!
Wij zijn net terug van vakantie, dus de afgelopen 2 weken niets met Freyr gedaan. Heb inmiddels wel een aantal keer les gehad van Wendy en wat is dat leuk! De laatste les hadden we wat houtblokken in het land gelegd waar ik Freyr 8-jes en slalommend langs moest laten gaan en wat ging dat goed! Ik had er meer moeite mee dan Freyr (handen vol met leadrope, stick, overpakken van links naar rechts). Freyr die had zo in de gaten wat er van hem verwacht werd. Superknol! Verder ook weer in het bos gewandeld. Heuveltjes op en af rennen, wat ook voor mijn conditie wel goed is en bovendien erg leuk. Freyr heeft er ook lol in: oortjes naar voren en reageert meteen als ik een stap doe. Heb nu toch maar een stick besteld en ook alvast lange lijnen. Gebruik nu wel es een zweepje, maar een stick werkt toch echt handiger.
Overigens gaat Floranth ons binnenkort verlaten: hij gaat in opleiding en daarvoor in de plaats krijgen we een 1-jarige ruin van dezelfde eigenaar bij ons in het land. Ik weet niet hoe het beestje heet, maar hij schijnt een tijdje terug in Wanneperveen 2 balletjes lichter gemaakt te zijn, dus wellicht dat Anita, Janna, Annabel of Esther het weet?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Dat zal dan Iwan zijn, een Timor uit Dyrantha.
Die is laatst gecastreerd.
Leuk dat het zo goed gaat met Freyr!!
En Floranth dus ook aan de bak.
Die is laatst gecastreerd.
Leuk dat het zo goed gaat met Freyr!!
En Floranth dus ook aan de bak.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'