Die oude tuttebel van mij is samen met Mette afgelopen weekend op avontuur geweest....
Mijn man en ik waren weekend weg en de paardjes zouden door de overbuuf verzorgd. Die heeft ze zaterdagavond brokken, water en VEEL hooi gegeven rond 19uur.... komt ze zondagochtend buiten om naar de paardjes te gaan, staan ze 2 "deuren" verder in een wei
Wei aan de voorkant op slot met ketting.... ze is eens gaan vragen aan die meneer waarom de paardjes daar stonden. Meneer/eigenaar die er naast woont, wist van niets...
Zijn die 2 van mij toch niet achter uit de stal/uitloop gebroken door de stroomdraad heen. Daarna laatste stukje van ons doorgebanjerd (veel brandnetels vooral). Hebben een grote stap omhoog gedaan het perceel van de buurman op (die draad is al jaren kapot maar ach ze staan bij ons achter stroom. Bij de buurman achter is het een grote wildernis met brandnetels, bramenstruiken en oud bouwmateriaal....
Daarna zijn ze tussen 2 bomen door (smal) gewandeld zo de weide in van de buurman daarnaast. Als ik de wei zo eens bekijk, hebben ze goed doorgegeten snachts...
Heel veel geluk gehad want daar staat taxus langs als haag!
Overbuuf had dus haar handen vol gehad om ze weer terug te krijgen (buurman kon sleutel van het slot niet vinden dus ze moesten weer via die smalle doorgang en de troep bij de buurman terug). Overbuurman is allergisch voor paarden dus die heeft hele zondag lopen snuffel en niesen...
Denk dat ze voorlopig niet meer willen oppassen, zal ze straks een bloemetje brengen.