F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Het is vandaag ook wel weer voor een buitenrit, lekker hoor!
Fijn dat hij braaf was.
Fijn dat hij braaf was.
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat doen de Fjes het goed allemaal! Op een momentje van Fjella na dan... 
Vandaag voor het eerst met Fin in de wei gereden, leek me wel een leuke uitdaging en dat bleek ook zo te zijn
Om een lang verhaal kort te maken: er zaten hele goede stukken bij, maar ook momenten dat ze compleet rem- en stuurloos was
Heb ontdekt dat ze best lekker kan galopperen hihi. Het was een mooie test, maar eerst gaan we toch weer even de bak in. De wei komt later wel weer 
Zaterdag trouwens voor het eerst gedraafd over het zandpad, eerste stuk ging keurig, het tweede zwabberde ze alle kanten op hihi. Blijft leuk zo'n jong paard!

Vandaag voor het eerst met Fin in de wei gereden, leek me wel een leuke uitdaging en dat bleek ook zo te zijn

Zaterdag trouwens voor het eerst gedraafd over het zandpad, eerste stuk ging keurig, het tweede zwabberde ze alle kanten op hihi. Blijft leuk zo'n jong paard!

Het is inderdaad een hele uitdaging, een jong paard
Vorige week heb ik met Fenna door de boomgaard gereden en dat vond ze heel spannend.
Buiten geeft ze nergens om, maar al die bomen, dat vond ze wel heel raar.

Vorige week heb ik met Fenna door de boomgaard gereden en dat vond ze heel spannend.
Buiten geeft ze nergens om, maar al die bomen, dat vond ze wel heel raar.
Odette&Fenna
Iedereen lekker aan het rijden met dit weer 
Had een fleecedeken voor Floyd gekocht toen we hem net hadden.. nou hij is uit zn voegen gegroeid.. het was gewoon lachwekkend hoe die zat
morgen Floydje wegbrengen voor zijn beleeerperiode. Onze stoere, brede vent hihi. Ben zo benieuwd hoe ie het gaat doen!

Had een fleecedeken voor Floyd gekocht toen we hem net hadden.. nou hij is uit zn voegen gegroeid.. het was gewoon lachwekkend hoe die zat

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Goed teken dat Floyd z'n deken niet meer past
Morgen mag hij dus aan de slag, spannend hoor!

Morgen mag hij dus aan de slag, spannend hoor!
Odette&Fenna
Faira gisteren aan kop bij de Paul gedenkrit, een rit van 24 km verdeeld over 5 uur met drie pauzes. (door ons georganiseerd voor mijn vorigjaar overleden pension eigenaar)
Op stap met 16 aanspanningen en de jongste voorop, ze deed het super!
Op stap met 16 aanspanningen en de jongste voorop, ze deed het super!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Wat super zeg van Faira topfjord.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Fjel mocht vandaag weer eens aan de slag. Poosje niets gedaan, het was zo koud en die harde wind zag ik niet zo zitten.
Vandaag dus voor het eerst in maanden weer eens aangespannen. Bart heeft eerst een poosje met haar gemend, even kijken hoe ze ging reageren, maar ze deed het braaf, dus toen ik maar..
Fjella is een beetje lui en ze sloft nogal. Ook loopt ze enorm op de voorhand, maar dat zal jullie met de jonkies ook niet vreemd zijn..
Janna heeft wat foto's gemaakt, dus bij deze:

Met prachtige Ukie frontriem!!

Vandaag dus voor het eerst in maanden weer eens aangespannen. Bart heeft eerst een poosje met haar gemend, even kijken hoe ze ging reageren, maar ze deed het braaf, dus toen ik maar..
Fjella is een beetje lui en ze sloft nogal. Ook loopt ze enorm op de voorhand, maar dat zal jullie met de jonkies ook niet vreemd zijn..
Janna heeft wat foto's gemaakt, dus bij deze:

Met prachtige Ukie frontriem!!

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
dat ziet er toch prachtig uit Esther!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dit zijn wel de beste foto's hoor.. Maar Fjel mag er ook best zijn!! Al zeg ik het zelf..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ik bedoel ook meer dat ze zo braaf voor de kar loopt na zo'n lange tijd 

Baranna 13-5-2006
Ja, dat ging super!!
(dacht dat je weer geintjes zat te maken over dat ik vind dat ze niet zo'n mooi hoofd heeft, hihi)
(dacht dat je weer geintjes zat te maken over dat ik vind dat ze niet zo'n mooi hoofd heeft, hihi)
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziet er super uit Esther!
Jaa! Floyd heeft vandaag voor de tweede keer voor de kar gestaan! Staat naast een fries Napoleon!
Vandaag voor het eerst meegeweest, hij doet het zo super! Oortjes naar voren, behoorlijk tempo. Soms nog wel beetje geplak aan de fries, maar verder prima! Van de week gaat ie het dorp in
Gaat dat allemaal goed, dan enkelspan!!
Aaah, ik word gewoon helemaal blij van hem!! Zo super!!

Jaa! Floyd heeft vandaag voor de tweede keer voor de kar gestaan! Staat naast een fries Napoleon!

Aaah, ik word gewoon helemaal blij van hem!! Zo super!!

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Super Fjella, zag haar gister al met borsttuig in het land lopen (ofwel, zweetplekken waren lekker bezand geraakt). Van het weekend maar weer eens zadel er op?!
En Floyd dus ook best stoer naast de Fries haha, super!!
En Floyd dus ook best stoer naast de Fries haha, super!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ja, ik zag het. Die plofte neer in het stof en toen zei ik al tegen Janna, kijk ze heeft weer een borst om!!
Super die floyd, eerst de kunst even afkijken van de buurman en daarna pas zelf doen!! Lijkt me een goede methode!!
Super die floyd, eerst de kunst even afkijken van de buurman en daarna pas zelf doen!! Lijkt me een goede methode!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo, dat ziet er goed uit met Fjella. Mooie reportage. Wissel je rijden en mennen steeds af?
Afgelopen week heb ik met Freyr weer gewandeld en dat ging hartstikke goed. Blijft spannend het eerste stukje van huis als Mickey vreselijk staat te hinniken omdat Freyr weg gaat. Hij stopt dan nogal eens met een blik van "wil ik dit wel?". Maar hoe verder we van huis zijn, hoe beter het gaat en in het bos is 't helemaal super. Wat een verschil als ik met hem loop of met Pasja, die elke gelegenheid aangrijpt om een pluk gras te kunnen eten. Probeert Freyr soms ook wel, maar een rukje aan 't touw en meneer is weer bij de les.
Zaterdag heb ik in het weiland nog wat met hem geoefend met het zadel er ook op en dat gaat zo lekker. Heb ook 't idee dat hij het echt leuk vindt. Daarna heb ik hem nog even los gelaten in het grote weiland en moest hij nog even showen. Racen door het land, bokken en scheten laten. Maar daarna kwam hij toch braaf weer naar me toe.
Daarna moest Vera ook nog even, vond onze jongste dochter met nichtje, die ook mee waren. Okee, shetje Vera in het grote land. Mwoa, die vond het niet zo spannend. Grote bal erbij gepakt en wat naar haar toe gerold. Nou en toen begon ze toch onnozel te doen; ik had 't nog nooit zo gezien! Echt compleet maf dat beest. Keihard rondjes racen en recht op het lint af. Ik dacht echt een paar keer dat ze er dwars doorheen zou vliegen, maar dan op 't laatst bovenop de rem. Geweldig om te zien! Femke heeft er wel een filmpje van, maar dat is overdwars als je 't op de pc ziet. Zal nog kijken of ik het hier op kan krijgen.
Vrijdagmiddag komt Wendy weer en gaan we verder met Freyr.
Afgelopen week heb ik met Freyr weer gewandeld en dat ging hartstikke goed. Blijft spannend het eerste stukje van huis als Mickey vreselijk staat te hinniken omdat Freyr weg gaat. Hij stopt dan nogal eens met een blik van "wil ik dit wel?". Maar hoe verder we van huis zijn, hoe beter het gaat en in het bos is 't helemaal super. Wat een verschil als ik met hem loop of met Pasja, die elke gelegenheid aangrijpt om een pluk gras te kunnen eten. Probeert Freyr soms ook wel, maar een rukje aan 't touw en meneer is weer bij de les.
Zaterdag heb ik in het weiland nog wat met hem geoefend met het zadel er ook op en dat gaat zo lekker. Heb ook 't idee dat hij het echt leuk vindt. Daarna heb ik hem nog even los gelaten in het grote weiland en moest hij nog even showen. Racen door het land, bokken en scheten laten. Maar daarna kwam hij toch braaf weer naar me toe.
Daarna moest Vera ook nog even, vond onze jongste dochter met nichtje, die ook mee waren. Okee, shetje Vera in het grote land. Mwoa, die vond het niet zo spannend. Grote bal erbij gepakt en wat naar haar toe gerold. Nou en toen begon ze toch onnozel te doen; ik had 't nog nooit zo gezien! Echt compleet maf dat beest. Keihard rondjes racen en recht op het lint af. Ik dacht echt een paar keer dat ze er dwars doorheen zou vliegen, maar dan op 't laatst bovenop de rem. Geweldig om te zien! Femke heeft er wel een filmpje van, maar dat is overdwars als je 't op de pc ziet. Zal nog kijken of ik het hier op kan krijgen.
Vrijdagmiddag komt Wendy weer en gaan we verder met Freyr.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Hier nog een trotse eigenaresse van stoere Floyd! Ook ik was natuurlijk mee en kwam reuze enthousiast terug. Het was zo`n blij guppie naast die grote fries. Ook de menner is enthousiast over hem....dus wat valt er te klagen?
Zal aan Nikky vragen om een foto te plaatsen.

Zal aan Nikky vragen om een foto te plaatsen.

Hilda & Vera & Floyd
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen

Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Brave Fjella! Fijn dat ze het gelijk weer zo goed oppakt voor de wagen.
Floyd doet het dus ook goed voor de wagen
Leuk dat je met Freyr lekker kunt wandelen!
Fenna is weer goedgekeurd door de osteo.
Ze is een paar weken geleden geweest en toen voelde haar rug erg stijf, organen waren niet goed en ze liep niet helemaal goed met een achterbeen. Ze is behandeld en ik heb een kuur gegeven om de verzuring in haar spieren tegen te gaan.
Vorige week is ze weer geweest en ze was tevreden
Rug voelde goed, zadel ligt goed en organen waren ook goed.
Nu maar hopen dat dit gunstig werkt voor haar ZE.
Ik heb vanmorgen maar wel haar deken opgedaan voor de zekerheid.
Floyd doet het dus ook goed voor de wagen

Leuk dat je met Freyr lekker kunt wandelen!
Fenna is weer goedgekeurd door de osteo.
Ze is een paar weken geleden geweest en toen voelde haar rug erg stijf, organen waren niet goed en ze liep niet helemaal goed met een achterbeen. Ze is behandeld en ik heb een kuur gegeven om de verzuring in haar spieren tegen te gaan.
Vorige week is ze weer geweest en ze was tevreden

Rug voelde goed, zadel ligt goed en organen waren ook goed.
Nu maar hopen dat dit gunstig werkt voor haar ZE.
Ik heb vanmorgen maar wel haar deken opgedaan voor de zekerheid.
Odette&Fenna
Is het alweer tijd voor dekens?? Ze hebben een lange winter achter de rug, voor sommigen wel fijn eigenlijk.
Freyr gaat ook goed. Ik zag je laatst al bezig in de wei met Wendy.
Eigenlijk moeten we een fotoshoot doen als hij in zijn zomervelletje zit!!
Afwisselen is momenteel nog niet echt aan de orde, hebben er nu twee keer opgezeten en een keer ingespannen, maar afwisselen is wel de bedoeling!!
Freyr gaat ook goed. Ik zag je laatst al bezig in de wei met Wendy.
Eigenlijk moeten we een fotoshoot doen als hij in zijn zomervelletje zit!!
Afwisselen is momenteel nog niet echt aan de orde, hebben er nu twee keer opgezeten en een keer ingespannen, maar afwisselen is wel de bedoeling!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'