F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Fenna had dus nog niet echt door dat ze het zelf was, of later wel??
Fjella vandaag weer eens geknipt en ik moet toegeven, ze was niet eens stierlijk vervelend, ging best goed. Af en toe even op het opstapje gaan staan en dan doet ze, heel geestig, dus soms even een stapje opzij zodat ik er net niet meer bij kan. Maar verder was ze vrij rustig. Ze stond ook al een tijdje op stal, hoefsmid kwam vanmiddag, dan zetten we ze even binnen dan hebben ze niet van die baggerpoten en wat droge hoeven.
Ze verveelde zich dus ook wel wat, maar ze kon nu met behulp van het staldeurtje er wat winterhaar af krabbelen, dat gaf wat afleiding.
Na de hoefsmid weer op de wei gezet en daar ging ze, eerst een driedubbele salto gevolgd door tweemaal een dubbele flikflak. Zie haar niet zo vaak maf doen, maar ze had nu duidelijk de kop gek!! Mijn pa zei later dat ze de laatste week wel vaker uit de band springt, zal dus ook het voorjaar wel in de bol hebben!! Zelfs Tea en Yarra deden even mee!!
Finnea ook de eerste passen onder het zadel weer achter de rug. Fijn dat ze zo braaf is!!
Fjella vandaag weer eens geknipt en ik moet toegeven, ze was niet eens stierlijk vervelend, ging best goed. Af en toe even op het opstapje gaan staan en dan doet ze, heel geestig, dus soms even een stapje opzij zodat ik er net niet meer bij kan. Maar verder was ze vrij rustig. Ze stond ook al een tijdje op stal, hoefsmid kwam vanmiddag, dan zetten we ze even binnen dan hebben ze niet van die baggerpoten en wat droge hoeven.
Ze verveelde zich dus ook wel wat, maar ze kon nu met behulp van het staldeurtje er wat winterhaar af krabbelen, dat gaf wat afleiding.
Na de hoefsmid weer op de wei gezet en daar ging ze, eerst een driedubbele salto gevolgd door tweemaal een dubbele flikflak. Zie haar niet zo vaak maf doen, maar ze had nu duidelijk de kop gek!! Mijn pa zei later dat ze de laatste week wel vaker uit de band springt, zal dus ook het voorjaar wel in de bol hebben!! Zelfs Tea en Yarra deden even mee!!
Finnea ook de eerste passen onder het zadel weer achter de rug. Fijn dat ze zo braaf is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gekke Fenna 
Haha zie het zo voor me Esther! Fin heeft soms ook van die gekke buien, geweldig!
Vind het toch wel bijzonder hoe braaf Fin onder het zadel is, zeker als je weet hoe ze kan zijn..
Ze doet het hartstikke leuk! Heb er zelf meer moeite mee geloof ik, hihi...is nog een hele kunst om er een beetje normaal op te zitten. Kan wat dat betreft echt merken dat ik het laatste jaar veel minder gereden heb dan daarvoor
Als het even kan straks maar gauw wat gaan lessen met Finnea!

Haha zie het zo voor me Esther! Fin heeft soms ook van die gekke buien, geweldig!
Vind het toch wel bijzonder hoe braaf Fin onder het zadel is, zeker als je weet hoe ze kan zijn..

Fjella kan ook een idioot zijn, maar toch ook erg braaf. Was aan het knippen en stond op het opstapje, dus even mijn been over haar rug gezwaaid, zat nog lang niet hoor. Maar ze keek even achterom, he daar bungelt ineens een been en ging vervolgens verder met waar ze mee bezig was.. boeiend..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lekker allemaal aan het rijden, top!
Ik heb een knhs startkaart voor het mennen voor Faira. 24 maart is onze eerste wedstrijd dressuur/vaardigheid. Gewoon voor de ervaring / de fun..
Ik heb een knhs startkaart voor het mennen voor Faira. 24 maart is onze eerste wedstrijd dressuur/vaardigheid. Gewoon voor de ervaring / de fun..
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mooi gezicht is dat als ze zo lekker gek doen!
Het is nu ook wel voorjaarsachtig buiten, heerlijk!
Wat leuk dat je een startkaart hebt voor Faira!
Het is nu ook wel voorjaarsachtig buiten, heerlijk!
Wat leuk dat je een startkaart hebt voor Faira!
Odette&Fenna
Dus Faira al een startkaart dit gaat zeker de goede kant op. Fugo is nog lekker aan het lessen 1 x per week en af en toe doordeweeks maar Emma heeft het ook druk op school. Als de dagen straks weer gaan lengen zal hij vaker aan de bak moeten.
Fugo is dus ook lekker aan de slag!
Gisteren heb ik weer gereden met Fenna, maar wat was het koud.
Ze is precies het tegenovergestelde van Odet, die heeft opstart problemen en gaat erg langzaam in het begin. Fenna wil graag hard als ik er net op zit. Gelukkig is ze wel goed te sturen.
Ze ziet er uit als een varkentje, ze ligt erg graag in haar eigen poep.
Als het weer warmer wordt, zal ik haar eerst eens wassen.
Gisteren heb ik weer gereden met Fenna, maar wat was het koud.
Ze is precies het tegenovergestelde van Odet, die heeft opstart problemen en gaat erg langzaam in het begin. Fenna wil graag hard als ik er net op zit. Gelukkig is ze wel goed te sturen.
Ze ziet er uit als een varkentje, ze ligt erg graag in haar eigen poep.
Als het weer warmer wordt, zal ik haar eerst eens wassen.
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Gaat goed dus met Fugo en Fenna, mooi!
Vandaag heb ik Finnea weer eens gelongeerd. Was niet zo'n succes...ze was enorm fris en liep op een gegeven moment regelmatig door m'n hulpen heen. Niet constant, maar 2x wel luisteren en dan de 3e keer niet als ik haar van draf naar stap wilde hebben. Aaaaaargggh, heel irritant. Dus ik werd op een gegeven moment heel fel. Nou dat heb ik geweten....precies d'r moeder hoor! Omdraaien en bokkend weg scheuren. Niet zo handig want de bak was nog wat glibberig. Na een paar pogingen een andere tactiek geprobeerd. Draven draven en nog eens draven
Ik denk, die is zo moe, heeft toch geen conditie
Viel dat even tegen. Uiteindelijk werd ze toch moe en begon ze te luisteren. Daarna uitgestapt op het zandpad, doe ik altijd na werken in de bak. Kreeg haar nauwelijks vooruit 
Toen ze later met Isis en Gwynna in de bak mocht spelen, snapte ik opeens wat haar zo dwars zat...zie PP
Vandaag heb ik Finnea weer eens gelongeerd. Was niet zo'n succes...ze was enorm fris en liep op een gegeven moment regelmatig door m'n hulpen heen. Niet constant, maar 2x wel luisteren en dan de 3e keer niet als ik haar van draf naar stap wilde hebben. Aaaaaargggh, heel irritant. Dus ik werd op een gegeven moment heel fel. Nou dat heb ik geweten....precies d'r moeder hoor! Omdraaien en bokkend weg scheuren. Niet zo handig want de bak was nog wat glibberig. Na een paar pogingen een andere tactiek geprobeerd. Draven draven en nog eens draven

Toen ze later met Isis en Gwynna in de bak mocht spelen, snapte ik opeens wat haar zo dwars zat...zie PP

Finnea moet er even weer inkomen. Moet wel zeggen dat fjella de laatste tijd ook wel vrolijk is.
Sommige paarden zijn niet moe te krijgen, die gaan door op karakter, net als Tea heeft Woudina ook wel karakter, misschien heeft Finnea dat van haar moeder.
Fjella is vandaag naar Wanneperveen verhuist, ze wilde heel graag mee de wei uit, maar alleen op de trailer vond ze toch niet zo leuk.. Dacht, die komt helemaal nat van de trailer, maar dat viel erg mee. Eerst even in de bak uitleven met Grevellia, die vond haar wel leuk. Fjella reageerde meer op het kleine hondje van Annabel, was reden om even goed te springen en bokken
Daarna met pauliena in de boomgaard, dat ging eigenlijk ook heel goed. Ze stond niet met de twee meest vriendelijke dames in de wei, Tea kan een frøken zijn, maar dat heeft ze gelukkig niet overgenomen!!
Sommige paarden zijn niet moe te krijgen, die gaan door op karakter, net als Tea heeft Woudina ook wel karakter, misschien heeft Finnea dat van haar moeder.

Fjella is vandaag naar Wanneperveen verhuist, ze wilde heel graag mee de wei uit, maar alleen op de trailer vond ze toch niet zo leuk.. Dacht, die komt helemaal nat van de trailer, maar dat viel erg mee. Eerst even in de bak uitleven met Grevellia, die vond haar wel leuk. Fjella reageerde meer op het kleine hondje van Annabel, was reden om even goed te springen en bokken

Daarna met pauliena in de boomgaard, dat ging eigenlijk ook heel goed. Ze stond niet met de twee meest vriendelijke dames in de wei, Tea kan een frøken zijn, maar dat heeft ze gelukkig niet overgenomen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou; die van mij luisterde vandaag in het begin ook niet helemaal volgens mij lag het aan de wind
esther; wat fijn dat ze het meteen met grevellia kon vinden! hoop dat ze samen nog veel plezier zullen hebben!
met freek ben ik vandaag ook gaan rijden en in het begin kon bijna geen kant op en had echt zoiets van pfff vandaag gaan we er dus helemaal niks van bakken
maar in de loop van de bak en een beetje hulp
ging het al flink wat beter hij begon zelf in draf rustig te ontspannen en ook licht aan de teugel te lopen in stap gaat het al steeds beter alleen moet meneer nog ff leren iets meer zijn achterhand er onder te gooien
ik weet dat dat nog wel gaat komen 

esther; wat fijn dat ze het meteen met grevellia kon vinden! hoop dat ze samen nog veel plezier zullen hebben!
met freek ben ik vandaag ook gaan rijden en in het begin kon bijna geen kant op en had echt zoiets van pfff vandaag gaan we er dus helemaal niks van bakken

de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Wat een geweldige foto's Reinou!! Falko had vandaag ook look a like uitspattingen met longeren
Toch altijd spannend zo'n verhuizing vind ik!
Aankomende zaterdag gaat Falko ook mijn zijn vriendjes naar een ander plekje... Vind het toch een hele onderneming, spullen zijn gelukkig al wel over dus kan nu helaas even niet rijden...

Toch altijd spannend zo'n verhuizing vind ik!
Aankomende zaterdag gaat Falko ook mijn zijn vriendjes naar een ander plekje... Vind het toch een hele onderneming, spullen zijn gelukkig al wel over dus kan nu helaas even niet rijden...

Fjella is het redelijk gewend, Wanneperveen, Balloo, Paasloo, Wanneperveen enz.. En dan bij mij thuis ook wel een wisselende kuddesamenstelling. Het is meer dat ze niet alleen wil zijn en in de trailer drijf je dat op de spits natuurlijk. Eigenlijk past ze zich altijd vrij goed aan aan vreemde paarden.
Maar als een paard het niet gewoon is kan het best ingrijpend zijn. Hopelijk gaat Falko snel nieuwe vriendjes maken. Waarom verhuis je eigenlijk??
Maar als een paard het niet gewoon is kan het best ingrijpend zijn. Hopelijk gaat Falko snel nieuwe vriendjes maken. Waarom verhuis je eigenlijk??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gelukkig hoeft falko geen nieuwe vriendjes te maken, ze verhuizen alle 4 naar hetzelfde nieuwe plekje
De kudde blijft dus ongewijgigd gelukkig!
Wij verhuizen kort gezegt om onenigheid met de staleigenaar, afstand word korter en financieel veel aantrekkelijker.
We krijgen nu een eigen wei dus verder met niemand te maken en lekker dicht bij het montferlandse bos

De kudde blijft dus ongewijgigd gelukkig!
Wij verhuizen kort gezegt om onenigheid met de staleigenaar, afstand word korter en financieel veel aantrekkelijker.
We krijgen nu een eigen wei dus verder met niemand te maken en lekker dicht bij het montferlandse bos

Sabbuh; wel fijn dat nu alles dichterbij voor je gaat worden met een eigen wei! volgens mij zit je daar ideaal met je kudde 

de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Oh, dat is wel lekker voor Falko! En voor jou ook natuurlijk.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fijn dat jullie met zn allen kunnen verhuizen.
Ooh we gaan Floydje 2april wegbrengen.. ik mis hem nu al ahw!!
Ooh we gaan Floydje 2april wegbrengen.. ik mis hem nu al ahw!!

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Waar gaat Floydje heen ? 

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Hij gaat op interne stage in Oostelbeers. Dan gaat hij starten met zijn opleiding 'menpaard'. 

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat een verhuizingen allemaal 
Mag Fjel weer aan het werk in Wanneperveen Esther?
Ik ben btw heel erg trots op Fin
gister na het rijden in de bak voor het eerst onder het zadel uitgestapt op het zandpad. Vond het best een beetje spannend, want Fin maakt aan de hand nog wel eens een gek sprongetje, of wil harder naar huis dan ik...maar nee hoor, ze liep keurig en vond het stiekem hartstikke leuk volgens mij 
Moest tijdens het rijden in de bak wel vreselijk om haar lachen trouwens. Anne ging net op dat moment de andere merries voeren. Fin was een beetje boel boos dat zij niet mocht eten

Mag Fjel weer aan het werk in Wanneperveen Esther?
Ik ben btw heel erg trots op Fin

Moest tijdens het rijden in de bak wel vreselijk om haar lachen trouwens. Anne ging net op dat moment de andere merries voeren. Fin was een beetje boel boos dat zij niet mocht eten

Yep, Fjella mag weer aan de bak!! Hopelijk morgen, ben benieuwd of ze nog zo braaf is als vorig jaar.
Die reactie van Finnea is wel begrijpelijk!! Oneerlijk!!
Die reactie van Finnea is wel begrijpelijk!! Oneerlijk!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'