bijvoeren
bijvoeren
ik vroeg me af wat jullie je fjorden voeren als ze weer wat mogen aankomen?
want ik rij die van mij nu redelijk veel en merk dat hij nu goed aan het afvallen is en wel wat extra voer kan gebruiken.
hij krijgt nu de hele dag door alleen hooi en vindt dat hij nu wel iets extra's mag krijgen om aan te komen.
want ik rij die van mij nu redelijk veel en merk dat hij nu goed aan het afvallen is en wel wat extra voer kan gebruiken.
hij krijgt nu de hele dag door alleen hooi en vindt dat hij nu wel iets extra's mag krijgen om aan te komen.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Re: bijvoeren
Ik geef Orlinde meestal een simpele meusli als ze niet meer af hoeft te vallen (dat is iets anders dan echt aankomen bv na ziekte). Pavo Nature's Best, of Havens zonder haver, of een Cavalor meusli (weet even niet meer welke ik had). Dat zijn de merken die mijn plaatselijke voerhandel heeft. Of een ijslanderbrok. In ieder geval iets waar relatief veel vitamines in zitten en je niet veel hoeft te voeren, want anders wordt ze meteen weer dikker. Alleen om de weggreden calorien aan te vullen, en de vitamines en mineralen op peil te houden, meer niet eigenlijk.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Voor de vitaminen voer ik dan ponybrok bij van subli. Ze krijgen overigens zo goed als onbeperkt ruwvoer.
Om wat meer vlees te krijgen heb ik een tijdje geleden eens mais-lijnzaadbrok gekocht. Wilde niet meer energie. Bevalt goed, fjel is mooi aangekomen. Bij anderen merk ik wellicht iets meer energie, dat kan ik bij fjel niet bekijken, want die heeft neuspeutervakantie.
Als het paard nog niet echt te schraal is zou ik gewoon wat basisbrok bij geven. Gewoon een simpel volledig voer. Die muesli's zijn in mijn ogen meer aantrekkelijk voor de mens dan daadwerkelijk voor het paard of je moet echt op zoek zijn naar specifieke ingredienten of dat die zijn weggelaten.
Om wat meer vlees te krijgen heb ik een tijdje geleden eens mais-lijnzaadbrok gekocht. Wilde niet meer energie. Bevalt goed, fjel is mooi aangekomen. Bij anderen merk ik wellicht iets meer energie, dat kan ik bij fjel niet bekijken, want die heeft neuspeutervakantie.
Als het paard nog niet echt te schraal is zou ik gewoon wat basisbrok bij geven. Gewoon een simpel volledig voer. Die muesli's zijn in mijn ogen meer aantrekkelijk voor de mens dan daadwerkelijk voor het paard of je moet echt op zoek zijn naar specifieke ingredienten of dat die zijn weggelaten.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Thessa Keizer
Ik voer ze in deze tijd, gezien het verharen enz. een combinatie van een basis/sportbrok met een mais/lijnzaadbrok, wat geschoonde mais erdoor en een scheutje zonnebloemolie. Werkt super!!
Eerder gaf ik ook muesli en slobber enz en dat vinden ze natuurlijk ook heerlijk en kwamen ze ook op aan maar voor nu vind ik dit erg prettig en zie goede resultaten.
Eerder gaf ik ook muesli en slobber enz en dat vinden ze natuurlijk ook heerlijk en kwamen ze ook op aan maar voor nu vind ik dit erg prettig en zie goede resultaten.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik voer Lucerne, slobber en gebroken mais bij. Het gaat nu weer afgebouwd worden omdat Vlin nu zeer voedzaam vvordroog krijgt en hij dicht gaat groeien.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Esther heeft gelijk, brok is makkelijker dan meusli. Meusli of brok maakt voor het paard niet veel uit. Brok is meestal langer houdbaar, wat makkelijk is als je niet veel geeft en lang over doet over een zak. (Ik had meusli omdat ik na zware trainingen magnesiumcitraat bijgaf, en dat poeder mengt makkelijker met meusli dan met brok.)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
Van welk merk voeren jullie de mais / lijnzaad brok?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik heb die van horsefood, ook wel bekend als Van Gorp. Fjel moest er wel aan wennen, ze vond het niet meteen lekker, maar nu eet ze het goed. Geloof dat haar vader en moeder het wel meteen gewoon aten, zelfs lekker vonden. Het is geen volledig voer, dus voor de vitamines en mineralen krijgt ze ook een kwart basisbrok bij.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
en hoeveel van het mais/lijnzaad voer geef je dan? halve of kwart schep per dag zoiets?Esther schreef:Ik heb die van horsefood, ook wel bekend als Van Gorp. Fjel moest er wel aan wennen, ze vond het niet meteen lekker, maar nu eet ze het goed. Geloof dat haar vader en moeder het wel meteen gewoon aten, zelfs lekker vonden. Het is geen volledig voer, dus voor de vitamines en mineralen krijgt ze ook een kwart basisbrok bij.
Ze krijgt een keer in de twee dagen een ruime halve schep en een kwartje basisbrok. Tea en yarra krijgen basis of merriebrok halve schep en daar een kwart mais-lijnzaadbrok bij, ook eens in de twee dagen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik geef vaak eerst meer extra ruwvoer en wat lijnzaad olie (nu voor het verharen).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Hmmm.... Geen idee waar het verkocht word hier in de buurt 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
ok bedankt voor de tips! ik zal is bij mij in de buurt gaan kijken wat ze allemaal hebben.

Onbeperkt ruwvoer vind ik ook echt een pre voor dieren die meer vlees mogen hebben. Daar zou ik inderdaad ook mee beginnen. Maar dat kreeg Fjel al, dus toen ben ik verder gaan kijken.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
esther; ja ben ik ook met je eens hij heeft de hele dag door hooi dus dat scheelt idd al weer en ik heb brok gevonden van pavo voor buitenpaarden met weinig eiwitten na de inspanningen krijgt hij er 2,5 handen vol van. (heb een keer meer gevoerd en hij was zo energie vol als je maar kon bedenken kon ook misschien door het weer komen maar toch
)

Ik voer alleen wat na inspanning, een buitenritje of na longeren.
Hij krijgt dan gemiddeld 3x in de week halve schep basisbrok en andere dagen voeren wij vaak paardenkoek voor de vitamintjes enz.
Moet zeggen dat dit goed bevalt, ze staan dan ook op onbeperkt voedzaam hooi.
Hij krijgt dan gemiddeld 3x in de week halve schep basisbrok en andere dagen voeren wij vaak paardenkoek voor de vitamintjes enz.
Moet zeggen dat dit goed bevalt, ze staan dan ook op onbeperkt voedzaam hooi.