Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Re: Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
Hoi
Ik denk rolde.
Heb gemaild met stal dolfing om te kijken of zij haar voor mij uit kunnen brengen en klaarmaken.
En wat dat zou kosten.
Mocht het wel erg duur worden dan kies ik misschien voor een keuring in de buurt.
Ik denk rolde.
Heb gemaild met stal dolfing om te kijken of zij haar voor mij uit kunnen brengen en klaarmaken.
En wat dat zou kosten.
Mocht het wel erg duur worden dan kies ik misschien voor een keuring in de buurt.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Knappe gio en guuske!
Oei oei die wente. Daar ben ik niet jaloers op zo.n karakter. Doe mij dan maar lekker mijn knuffelfjordje.
Maar in hafjes zit ook vaak wel wat warmbloed he? Komt haar arabierenkant naar boven? Haha
Oei oei die wente. Daar ben ik niet jaloers op zo.n karakter. Doe mij dan maar lekker mijn knuffelfjordje.
Maar in hafjes zit ook vaak wel wat warmbloed he? Komt haar arabierenkant naar boven? Haha
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ik ben nu begonnen met strookbegrazing naast het hooi, over een week of twee heb ik mooi de plek om een longeercirkel af te zetten, dan mag Geke aan de slag 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Goed zo Dennis, aan de slag met Geke!!!
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Haha ze moet dus zelf ff dr longeercirkel kaal vreten. Goed plan!
Hier staan ze ook alweer een dikke week op een stukje wei.
Wat waren ze daar blij mee!
Weet niet hoelang het duurt, want het wordt alweer stuk gelopen... Dus of ze nog terug de bak in moeten?
Hier staan ze ook alweer een dikke week op een stukje wei.
Wat waren ze daar blij mee!
Weet niet hoelang het duurt, want het wordt alweer stuk gelopen... Dus of ze nog terug de bak in moeten?
Gaaf filmpje Bailey! Mijn grondwerkles is verzet naar volgende week dus dat verhaal komt nog.
Sinds een weekje ongeveer zetten we nu Gabbana dagelijks op de poetsplaats voor een poetsbeurt en hoefjes krabben. Gaat helemaal super. Voetjes optillen is zo goed als geen probleem meer, hij snapt al dat stilstaan het beste resultaat oplevert en hij vindt een poetsbeurt heerlijk.
Vandaag een nieuwe uitdaging: wandelen met 1 paard, 1 shet die los mocht in het bos, een loslopend hondje, 5 kletsende vrouwmensen en dan nog alle paarden, honden en mensen die we tegenkwamen in het bos. Oh en een stukje langs de weg met auto's die toch best vrij dicht langs reden. Gabbana heeft het allemaal super gedaan. Een hengstenketting helpt wel, maar hij was echt geweldig braaf. In het begin was het wat spannend maar hij kwam heerlijk relaxed terug, waar hij weer heerlijk met zijn vriend in de paddock mocht.
Sinds een weekje ongeveer zetten we nu Gabbana dagelijks op de poetsplaats voor een poetsbeurt en hoefjes krabben. Gaat helemaal super. Voetjes optillen is zo goed als geen probleem meer, hij snapt al dat stilstaan het beste resultaat oplevert en hij vindt een poetsbeurt heerlijk.
Vandaag een nieuwe uitdaging: wandelen met 1 paard, 1 shet die los mocht in het bos, een loslopend hondje, 5 kletsende vrouwmensen en dan nog alle paarden, honden en mensen die we tegenkwamen in het bos. Oh en een stukje langs de weg met auto's die toch best vrij dicht langs reden. Gabbana heeft het allemaal super gedaan. Een hengstenketting helpt wel, maar hij was echt geweldig braaf. In het begin was het wat spannend maar hij kwam heerlijk relaxed terug, waar hij weer heerlijk met zijn vriend in de paddock mocht.
Toeval bestaat niet!
Gaaf filmpje Bailey! Mijn grondwerkles is verzet naar volgende week dus dat verhaal komt nog. Heerlijk weer op die wei he Willie?! Ben benieuwd hoe het longeren met Geke en Guuske straks gaat!
Toeval bestaat niet!
ooh, maar als er iemand écht een knuffelpony is is het Wente wel! Knuffelen vind ze fantastischcowgirlwillie schreef:Oei oei die wente. Daar ben ik niet jaloers op zo.n karakter. Doe mij dan maar lekker mijn knuffelfjordje.

Maar wat je zegt over hafjes klopt, Wente is ook nog eens erg luxe gefokt en dat zie je ook wel terug in het karakter.
Dankjewel Gabbana! Jammer dat je les verzet is. Knap dat Gabbana dat al allemaal kan! Wat fijn dat jullie zo heerlijk gewandeld hebben, leuk hoor.
Leuk Dennis! Ben benieuwd.
claudia schreef:Goed zo Dennis, aan de slag met Geke!!!

Ik denk dat ze het ook echt leuk zal vinden, heb steeds vaker het idee dat ze zich toch wel wat verveelt in de wei. Eten is natuurlijk een grote hobby maar er gebeurt nu weinig spannends op een wandeling na af en toe
Ik merk ook goed aan Guus dat hij ook meer wil gaan doen, maar goed hij moet nog even wachten.
Guus vindt alles wel leuk op het moment, zijn buurvriendjes zijn echt onder de indruk van hem
Hij is ook echt volwassen aan het worden.
Guus vindt alles wel leuk op het moment, zijn buurvriendjes zijn echt onder de indruk van hem

Hij is ook echt volwassen aan het worden.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik vind Geke weer zo puppy op dit moment dat ik soms denk Ah gossie, daar moet straks al een hengst op 

Haha ja ze zitten er echt zo tussen in he? De ene dag al helemaal stoer, de andere dag nog zo kleuter. Prachtig om die ontwikkeling zo te zien, vind ik.
Ik ben overigens benieuwd wat voor kleurtje er onder de wintervacht van Gabbana vandaan gaat komen. Als veulen was hij bijna wit, nu is hij vrij donker maar zijn boeg en buig worden weer steeds lichter? Ik snappumniemeer

Ik ben overigens benieuwd wat voor kleurtje er onder de wintervacht van Gabbana vandaan gaat komen. Als veulen was hij bijna wit, nu is hij vrij donker maar zijn boeg en buig worden weer steeds lichter? Ik snappumniemeer

Toeval bestaat niet!
Geke is in ieder geval al heel mooi hengstig! Altijd handig als er ruinen op het perceel ernaast lopen en ze het zo makkelijk laten zien 

Ik denk dat Geke ergens volgende week al wat aan de slag mag. Ik had straks gekeken maar de plek waar ik een longeercirkel wilde maken is wat aan de krappe kant. Dus ik ga de cirkel ergens anders aanleggen waar het nu al kaal is
Hahaha Dennis, die Geke. Wanneer wil je haar laten dekken?
Fijn dat je zelf gewoon kunt bepalen waar je een longeercirkel maakt. Het lijkt eindelijk lente te zijn geworden, dus ideaal om lekker bezig te zijn!
Gabbana, spannend! Ik ben ook benieuwd bij Wente hoe ze eruit ziet in zomerjas.
Heb met Wente vandaag op het erf gespeeld. Gewoon vanalles bekijken, met alle deuren slaan en alle deksels klepperen, waterstraal uitproberen, alles bekijken. Stukje over de straat lopen, stilstaan en geduld hebben en leren dat poetsplaats niet alleen is om te eten (ze krijgt iedere dag muesli van mij op de poetsplaats, op de weide krijgt ze alleen hooi).
Daarna is ze geintroduceerd in de grote kudde! Hoera! Ze stond nog apart met Bailey en een ander fjordje, nu staat ze in de gemengde groep van 10. Superfijn! Ging goed, ze rent wel veel maar er is maar 1 andere pony die een beetje jaag-gedrag vertoonde, en die rende ze er zó makkelijk uit...
En vandaag haar hoofdstel voor het eerst omgedaan. Hele dame wordt het zo he!

Fijn dat je zelf gewoon kunt bepalen waar je een longeercirkel maakt. Het lijkt eindelijk lente te zijn geworden, dus ideaal om lekker bezig te zijn!
Gabbana, spannend! Ik ben ook benieuwd bij Wente hoe ze eruit ziet in zomerjas.
Heb met Wente vandaag op het erf gespeeld. Gewoon vanalles bekijken, met alle deuren slaan en alle deksels klepperen, waterstraal uitproberen, alles bekijken. Stukje over de straat lopen, stilstaan en geduld hebben en leren dat poetsplaats niet alleen is om te eten (ze krijgt iedere dag muesli van mij op de poetsplaats, op de weide krijgt ze alleen hooi).
Daarna is ze geintroduceerd in de grote kudde! Hoera! Ze stond nog apart met Bailey en een ander fjordje, nu staat ze in de gemengde groep van 10. Superfijn! Ging goed, ze rent wel veel maar er is maar 1 andere pony die een beetje jaag-gedrag vertoonde, en die rende ze er zó makkelijk uit...

En vandaag haar hoofdstel voor het eerst omgedaan. Hele dame wordt het zo he!

Ik ben heel benieuwd naar Geke haar Partner!
Knappe Wente! Leuk dat ze zo spelenderwijs alles leert
Gio liep vandaag met bijzet, aan de longe! Deed hij super!
Maar blijft nog een gup
.... Groeispurt, beetje slungeltje haha.
Voor mooie komt HK jaar te vroeg, hopelijk kan men erdoor heen kijken!
Knappe Wente! Leuk dat ze zo spelenderwijs alles leert
Gio liep vandaag met bijzet, aan de longe! Deed hij super!
Maar blijft nog een gup

Voor mooie komt HK jaar te vroeg, hopelijk kan men erdoor heen kijken!

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hoi!
Wat leuk dat jullie allemaal al een beetje aan de slag gaan!!
Goos en ik zijn vooral aan het wandelen, niks is meer gek voor hem. Grote vrachtwagens e.d. kunnen zo langs hem heen rijden
En hij loopt netjes los met me mee, heb ik een filmpje van gemaakt
Leuk wat je allemaal met Wente doet Bailey (weet even je echte naam niet)! Interessant om te lezen
Klopt inderdaad wat je zegt, Gabbana. Soms lijkt het al alsof ik een heul groot paard heb, en dan de volgende dag is hij weer zo'n klein puppypaardje
Goed zeg, Amber! Dat je Gio al een beetje kan longeren!
Ik hoop dat hij het doet, hier mijn filmpje;
http://youtu.be/SkxBXf22ldY

Wat leuk dat jullie allemaal al een beetje aan de slag gaan!!
Goos en ik zijn vooral aan het wandelen, niks is meer gek voor hem. Grote vrachtwagens e.d. kunnen zo langs hem heen rijden

Leuk wat je allemaal met Wente doet Bailey (weet even je echte naam niet)! Interessant om te lezen
Klopt inderdaad wat je zegt, Gabbana. Soms lijkt het al alsof ik een heul groot paard heb, en dan de volgende dag is hij weer zo'n klein puppypaardje

Goed zeg, Amber! Dat je Gio al een beetje kan longeren!
Ik hoop dat hij het doet, hier mijn filmpje;
http://youtu.be/SkxBXf22ldY

6 april is de HK, dan maak ik definitief mijn keuze. Ik denk dat ik ze dan begin mei laat dekken
Leuk dat Wente nu in de groep loopt!
Ik ben benieuwd naar Gio straks! Train je hem nu iedere dag even?
Leuk dat Wente nu in de groep loopt!
Ik ben benieuwd naar Gio straks! Train je hem nu iedere dag even?
Spannend! je twijfelde tussen Cikaro en Topas toch?
2 dagen trainen en dag vrij. Maar trainen is niet zwaar, in ieder geval niet proef gericht. Hij is nog jong, wil hem alle tijd geven
.
2 dagen trainen en dag vrij. Maar trainen is niet zwaar, in ieder geval niet proef gericht. Hij is nog jong, wil hem alle tijd geven

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden