Omdat een aantal mensen erg benieuwd waren naar grondwerkfilmpjes van mij en haar, hierbij

Wente is sinds begin januari van mij. Onze start was wat euhm... hakkelig. Ze knalde door (of over) stroomdraden (en mensen) heen, kende niets, meelopen was ellebogenwerk en vier benen aan de grond compleet teveel gevraagd. Laat staan dat je aan haar benen mocht komen. En zo nerveus, zo bangig!
En natuurlijk is het logisch dat ze in het begin erg moeten wennen, maar dit ging echt wel aardig ver.
Gelukkig is ze niet mijn eerste jonge paard (ik was gillend weggerend denk ik

Voorzichtig dingen uitgeprobeerd, en gelukkig vond ik vrij snel uit dat haar gebruiksaanwijzing in het Parelli geschreven is. Alles dus omgegooid en all the way Parelli gegaan.
En dit is hoe het nu gaat. Filmpjes van het allereerste begin heb ik niet, maar het verschil is enorm. Je zou haar niet terug herkennen, het is zó'n ander paard geworden! En wat is ze leuk he! De dingen die minder goed gaat heb ik erin gelaten en kun je ook terugzien. Puntjes voor mij om aan te werken

KLIK voor het filmpje

http://youtu.be/ebAcwGIEqeg
foto's:

Als je iets niet snapt in het filmpje, zeg het vooral. Ik leg graag uit wat ik doe en waarom

Voor mij is puur Parelli ook nog vrij nieuw, dus ook voor mijzelf is dit filmpje ook ontzettend leerzaam.
(Bailey is trouwens ook om, met hem doe ik nu ook Parelli, hij doet het verdraaid goed, wilde vandaag ook een filmpje van hem maken maar dat lukte niet omdat de bak bezet was, komt nog)