Volgens mij zijn aardappellen niet zo goed dieren ivm met de nachtschade net als tomaten trouwens. Onze geiten mogen die iedergeval niet hebben.Dennis schreef:Geke en Dreams krijgen naast hun voer niks extra's.
De paarden bij mijn oom krijgen appels van eigen fruitbomen, stronken van eigen gekweekte groente zoals boerenkool en spruiten en soms ook schillen van aardappelen.
Welk groente en/of fruit lusten jullie paarden.
Re: Welk groente en/of fruit lusten jullie paarden.
Odette lust graag wortels, maar ook appels en peren eet ze graag. Ze staat op een manege/fruitteeltbedrijf, dus in het plukseizoen boffen de paarden
.
Fenna lust het ook allemaal wel, maar ze krijgt het maar heel af en toe vanwege haar eczeem.

Fenna lust het ook allemaal wel, maar ze krijgt het maar heel af en toe vanwege haar eczeem.
Odette&Fenna
Klopt in rauwe aardappel zit blauwzuur dus ik denk ook in de schil gezien die toch van de rauw aardappel komt. Ik zou het ze niet voeren al gaat het waarschijnlijk weer net als bij het eten van eikels om enorme hoeveelheden voordat het echt schade aanricht. Blauwzuur wordt vrij snel opgenomen in de bloedbaan waarna het in de lever terechtkomt. Voor mij dus hoe dan ook een no goFran schreef:Volgens mij zijn aardappellen niet zo goed dieren ivm met de nachtschade net als tomaten trouwens. Onze geiten mogen die iedergeval niet hebben.Dennis schreef:Geke en Dreams krijgen naast hun voer niks extra's.
De paarden bij mijn oom krijgen appels van eigen fruitbomen, stronken van eigen gekweekte groente zoals boerenkool en spruiten en soms ook schillen van aardappelen.

Ik heb me ook eigenlijk altijd beperkt tot penen, een enkele voederbiet en zo nu en dan een appel. En dan de penen ook alleen maar in de wintermaanden en geen grote hoeveelheden. Hoewel ze toen we nog een groentetuin bij stal hadden ook wel eens van courgette of raapstelen hebben staan eten. Maar dat is niet iets dat ik ze bewust zou geven. Oud brood ook niet trouwens.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hier ook appel en wortel zo af en toe naast het gewone voer.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Oh ja, biet krijgen ze hier ook wel eens... Maar Hay maar per 1/4 van een biet per voerbeurt.
Op de vorige stalling kregen ze er 1 à 2 per dag, daar had Hay al wat last van (plattere mest). Als er aan het eind van de winter nog over waren werd een palletbox vol bieten gewoon bij in de wei gezet.
Toen kon je amper nog van mest spreken. Verschrikkelijk...
Aardappelschillen vind ik echt heel raar. Dat is zelfs nog nooit bij me op gekomen om dat aan eender welk dier te geven.
Op de vorige stalling kregen ze er 1 à 2 per dag, daar had Hay al wat last van (plattere mest). Als er aan het eind van de winter nog over waren werd een palletbox vol bieten gewoon bij in de wei gezet.
Toen kon je amper nog van mest spreken. Verschrikkelijk...
Aardappelschillen vind ik echt heel raar. Dat is zelfs nog nooit bij me op gekomen om dat aan eender welk dier te geven.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Buddy krijgt helemaal niets... 

Castor krijgt ook amper extra's, maar de vraag is toch: wat lust je peerd...? 
Ooh bramen lusten ze hier ook graag!
Voederbiet ook eens geprobeerd, maar dat was geen succes.

Ooh bramen lusten ze hier ook graag!
Voederbiet ook eens geprobeerd, maar dat was geen succes.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Bij mij krijgen ze meestal brood en appels en wortels.
Aardappelschillen is niet goed door het blauwzuur.
Wat mij altijd bijblijft is dat een paard van de kinderboerderij is overleden doordat ze te veel groenvoer kreeg darmen waren daardoor dicht geslipt.
Maar dan heb je het echt over teveel die krijgen de hele dag door eten.
Aardappelschillen is niet goed door het blauwzuur.
Wat mij altijd bijblijft is dat een paard van de kinderboerderij is overleden doordat ze te veel groenvoer kreeg darmen waren daardoor dicht geslipt.
Maar dan heb je het echt over teveel die krijgen de hele dag door eten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Guuske krijgt af en toe een boterham en een wortel en een appel.
Meer niet. Het is geen groen container.
Hij is paard en krijgt dus gewoon paardenvoer, hooi
Hij is paard en krijgt dus gewoon paardenvoer, hooi

Laatst gewijzigd door claudia op vr 01 mar 2013, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Geweldig geen groene kliko.claudia schreef:Guuske krijgt af en toe een boterham en een wortel en een appel.
Hij is paard en krijgt dus gewoon paardenkoper, hooi
Hier krijgen de konijnen het.
Hier ook eigenlijk niet. Maar ze lusten wel een hoop, vooral banaan of aarbei is erg grappig (klein stukje maar dan). Van de week frikandel geprobeerd, maar die spuugde ze weer uit. Ijs lusten ze ook, maar die dingen pikken ze vooralIngele schreef:Buddy krijgt helemaal niets...

De konijnen krijgen hier ook alles ja!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik ging vroeger altijd samen met Foss een ijsje halen.
Lindia lust echt alles, hurby niet 
Lindia vind zelfs een stukje citroen lekker

Lindia vind zelfs een stukje citroen lekker

Hay zal vast ook wel veel lusten 
Toen we vorig jaar een bbq deden op stal stonden de paarden te grazen op hetzelfde stuk als waar wij zaten.
Daar at Hay ook schaamteloos chips die op de grond was gevallen en slurpte hij gemorste cava van tafel.
Sindsdien wil hij elke vrijdag avond een zak zoute chips en een fles cava voor bij de film

Toen we vorig jaar een bbq deden op stal stonden de paarden te grazen op hetzelfde stuk als waar wij zaten.
Daar at Hay ook schaamteloos chips die op de grond was gevallen en slurpte hij gemorste cava van tafel.
Sindsdien wil hij elke vrijdag avond een zak zoute chips en een fles cava voor bij de film

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ros was kanibaal, die heeft zelfs wel eens frikandel van iemand mee zitten snoepen
.
Ik geloof dat daar ook alles wel in zou zijn gegaan als je het hem voorschotelde
.

Ik geloof dat daar ook alles wel in zou zijn gegaan als je het hem voorschotelde

Morgan!! 

foss schreef:Ik ging vroeger altijd samen met Foss een ijsje halen.

Ik zie het helemaal voor me!
die van mij krijgt appels en wortels meer kwa groenten of fruit eigenlijk niet 

de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal
hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever

Caya is gek op sinaasappels, mandarijnen, appels, peren, bananen en wortelen.
Hij krijgt nooit paardensnoepjes oid maar na het rijden een stuk fruit als beloning krijgt hij wel. Wortelen zelfs heel veel op het moment. Maar mandarijnen zijn zijn favoriet.
Hij krijgt nooit paardensnoepjes oid maar na het rijden een stuk fruit als beloning krijgt hij wel. Wortelen zelfs heel veel op het moment. Maar mandarijnen zijn zijn favoriet.
Caya (v. Kunar)