Thanks Amber

Ben benieuwd hoe Gio het gaat doen op de keuring.
1.47, dat is al flink aan de maat zeg! Zeker als hij nog overbouwd is lijkt me!
Peertje, Ooh, lieve foto's van de kleuters!
Gabbana, hoera! Longeer-mijlpaal

Veel plezier met je grondwerkles morgen, laat je weten hoe het gegaan is?
Verkijk je niet op 1.40 hoor! Bailey is tot z'n 6'e steeds op 1.39 gemeten. Daarna niet meer gemeten omdat het toch een soort van teleurstelling was als je dat meetlint pakte en hij weer nét die 1.40 niet raakte. Vorige maand weer gemeten om te vergelijken met Wente, en ik kon m'n ogen niet geloven. Meneer is nu écht 1.42/1.43. Allemaal na z'n 6e nog bijgegroeid!
En in de praktijk zijn die paar centimeters natuurlijk gewoon voor de leuk, want hoewel Bailey wat tussen oud en nieuw type inhangt (laten we zeggen richting oud, maar ik train de spekkies er met liefde af

) vind ik hem echt niet zo klein overkomen. Hier met z'n zomerlijntje, ik ben overigens 1.70 (afgelopen jaar bij de cross bij Amber)
Dennis, eindelijk lente in het vooruitzicht met het verharen! Gauw weer zomervachtjes. Ben wel heel benieuwd wat voor kleurtje Wente gaat worden in de zomer, bij hafjes is dat vaak toch heel anders dan hun winterjas.
Wente zit in een groeispurt! Ze staat nu samen met Bailey en een fjord van 1.48. Bailey (1.42) is ze ineens voorbij gestoven, haar billen steken nu zelfs hoger dan die van haar andere fjordenvriend! Gezien haar rechte rug verwacht ik dat dat nog meer omhoog zal trekken. Dan zou ze zeker richting de 1.50 gaan!
Ik ben benieuwd, ik kocht haar kleiner dan 1.40 met de hoop op groei (duim duim).. gezien haar luxe bouw hoopte ik op richting 1.45(+). Daarmee zou ze ruim groot genoeg zijn hoor, maar dat lijkt ze nu al bijna te zijn met geen aanwijzingen om te stoppen. Ben erg benieuwd hoe ze eindigt! 1.50 zou uiteraard prachtig zijn, ik was er van overtuigd dat ze dat niet zou gaan redden, maar als ik zie hoe hard ze nu omhoog schiet begin ik toch te twijfelen....
Wente deed gisteren overigens haar uiterste best om me ervan te overtuigen dat ik haar nooit iets geleerd had.
Had haar voor het eerst pionnen laten zien, naïeve ik dacht dat ze die eng zou vinden. Welnee, die dingen werden nog net niet ter plekke vermoord. Ze slingert ze meters ver weg, trapt ze met haar voorbenen onder zich om vervolgens vreselijk hysterisch te doen als ze haar achterbenen raken. Vier benen aan de grond was ook ineens weer bijzonder moeilijk, want op twee benen is zóóóveel leuker, volgens haar.
Moet zeggen dat ik nog nooit een paard dat het nooit op commando heeft geleerd zó bijzonder gecontroleerd heb zien steigeren. Het is echt een plaatje, perfect in balans, niets geen gemaai... en dat voor een compleet overbouwde net-3jarige.
En nee, het mag uiteraard niet, ze wordt gecorrigeerd (het is niet het goede antwoord op geen enkele vraag in dit stadium) maar ik verbaas me er wel over hoe makkelijk ze beweegt.
Nee... ze geeft het me absoluut niet kado. Het vergt vréselijk hard aan mezelf werken en sneller dan het licht verbeteren om haar bezig te houden. Gelukkig, oh zo gelukkig is ze niet mijn eerste jonge paard, maar een karakter als dat van haar heb ik nog niet eerder gehad of mee gewerkt. Wát een figuur, wat een persoonlijkheid, maar zó bijzonder fijn als ik met haar op één lijn zit!