16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
-
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Ik heb een speciekuip buiten staan, paardjes kunnen altijd kiezen of ze binnen of buiten gaan staan. Ze moeten wel 1 stal delen met zijn 2 (3,9m bij 3,25m). Ze liggen er ook wel eens samen in als ik op het gerommel af moet gaan wat ik soms hoor als ik kom voeren. Dan komen ze alletwee helemaal onder zaagsel/stro slaperig naar buiten gewaggeld.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Zo de sneeuw is zo goed als weg! Nan mag vanavond weer een aan de bak in de longeerbak. Helaas hebben deze vrije weken haar spieren niet goed gedaan. Best zonde zeg...
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ach bekijk het positief...JoyceNan schreef:Zo de sneeuw is zo goed als weg! Nan mag vanavond weer een aan de bak in de longeerbak. Helaas hebben deze vrije weken haar spieren niet goed gedaan. Best zonde zeg...
Die witte deken heeft vast ook een hoop mooie plaatjes opgeleverd van je meisje.
En ja ik vond het niet kunnen werken met mijn dieren ook rot, want we lopen nu achter op schema .
Maar ik ben een vreselijke koukleum dus ik heb de paarden iedere dag opgestrooid en gevoerd en toen Zjoeff weer naar huis gereden tijdens de vrieskou.
Nu is het voorbij, het nadeel is echter dat de zwemvliezen weer uit de kast gehaald moeten worden.
En de dieren weer met een duikbril in de wei staan, dus ik weet nog nou niet zo net wat ik nu beter moet vinden.
Dus ik zeg; tijd voor de lente

En vanavond mag mijn"jonge godin" ook weer aan het werk.., dus ze zal wel weer blij zijn bij het zien van het hoofdstel.

Want als er een graag voor je wil werken is lin het wel

Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Hier zullen de paarden het wel jammer vinden dat de sneeuw weg is. Ze mochten bijna elke dag wel een poosje in de wei spelen. Nu zullen ze het met de paddock en de bak moeten doen voorlopig.
Odette&Fenna
- nancy imka
Hoe hebben jullie oudjes de kou overleefd? Imka prima! Iedere dag een lekkere grote bak slobber en lucerne en een beetje muslie en verder onbeperkt kuilgras en op het weiland ging prima! Volgens mij vind ze het wel jammer dat ze niet meer zo veel slobber krijgt haha
He, Sjors hoort tegenwoordig ook bij de 16+ club.
Hij is de laatste jaren ineens veel ouder gaan lijken. Maar goed, ik weet zijn exacte leeftijd dan ook niet
Hij is de laatste jaren ineens veel ouder gaan lijken. Maar goed, ik weet zijn exacte leeftijd dan ook niet

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

-
Mijn oudje vond die kou vele malen beter dan de regen en blubber die nu weer terugzijn....
Ik heb ook besloten dat ik liever met kruiwagen met jerrycans water zeul dan het gevecht en geglibber met kruiwagen mest door de blubber. Zucht, is het al voorjaar?
We zijn van Nl naar Be geëmigreerd maar wellicht moet ik nieuwe emigratie voorstellen, minimaal 600 km zuidelijker. 10 was niet genoeg.
Ik heb ook besloten dat ik liever met kruiwagen met jerrycans water zeul dan het gevecht en geglibber met kruiwagen mest door de blubber. Zucht, is het al voorjaar?
We zijn van Nl naar Be geëmigreerd maar wellicht moet ik nieuwe emigratie voorstellen, minimaal 600 km zuidelijker. 10 was niet genoeg.
Ik mag zorgen voor
- rocky&moby
Jammer dat de sneeuw weg is maar ze voorspellen
alweer nieuwe.
Moby was zo lekker fris met de sneeuw maar nu kunnen
we weer rustig aan rijden.
alweer nieuwe.
Moby was zo lekker fris met de sneeuw maar nu kunnen
we weer rustig aan rijden.
- rocky&moby
Ik vond Sjors Indd altijd heel jeugdig lijken!saskia schreef:He, Sjors hoort tegenwoordig ook bij de 16+ club.
Welkom bij de club hihi
Mijn ouwetje heeft een koliek achter de rug. Vrijdagavond haalde ik ze uit de wei en toen dacht ik wat raar ze is aan 1 kant nat. Had ze dus al van de buikpijn in de sneeuw gerold. In de stal ging ze ook meteen liggen en niet eten. En ook niet opstaan. Direct de DA gebeld. Ondertussen ging ze met half gesloten ogen helemaal plat liggen en kreunen. Dacht dat ze dood ging waar ik bij stond ....
DA heeft haar met darmontspanner gespoten en ik moest wandelen. Als ze 3 uur later nog goed was kon ik gerust gaan slapen en kwam het wel goed. Om 12 uur 's nachts leek Nisko wel goed dus ik ben toen naar bed gegaan.
Maar ik vond haar zaterdagmorgen dus vastgerold in de stal...
. Ook nog net voor de deur. Direct weer de DA gebeld want er lag ook geen mest in de stal. Ondertussen in 4-5 pogingen Nisko weer in de benen gekregen. Gelijk de stal uitgeloodst en in de benen gehouden tot de DA kwam. Weer spuiten. Ook is ze opgevoeld in is er 2 liter parafine naar binnen gegoten. DA voelde een lichte verstopping.
Ze mocht tot zondagavond niet eten en daarna mocht ik het weer rustig opbouwen. Sinds zaterdagmorgen is Nisko weer pijnvrij en attent. Ik heb een andere baal hooi laten komen op stal met langere zachtere sprieten en hoop dat ze niet weer last krijgt. De sprieten hooi van de nieuwe baal waar we vorige week donderdag aan bgeonnen waren, waren kort en stug. Waarschijnlijk heeft ze daar de koliek van gehad.
Maar gelukkig is alles nu weer goed en leeft ze nog
.
Ik ben blij dat de sneeuw weg is. Tegen de blub heb ik een paar goede laarzen. de paardjes vinden dit ook veel beter en kunnen hun ei weer kwijt.

Maar ik vond haar zaterdagmorgen dus vastgerold in de stal...

Ze mocht tot zondagavond niet eten en daarna mocht ik het weer rustig opbouwen. Sinds zaterdagmorgen is Nisko weer pijnvrij en attent. Ik heb een andere baal hooi laten komen op stal met langere zachtere sprieten en hoop dat ze niet weer last krijgt. De sprieten hooi van de nieuwe baal waar we vorige week donderdag aan bgeonnen waren, waren kort en stug. Waarschijnlijk heeft ze daar de koliek van gehad.
Maar gelukkig is alles nu weer goed en leeft ze nog

Ik ben blij dat de sneeuw weg is. Tegen de blub heb ik een paar goede laarzen. de paardjes vinden dit ook veel beter en kunnen hun ei weer kwijt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Dat is schrikken zeg, koliek is altijd zo naar. Zeker als het weer terugkomt. Gelukkig gaat het nu weer goed met Nisko!
Welkom met Sjors!
Welkom met Sjors!
Odette&Fenna
Dat is altijd schrikken idd annemarie! Nan heeft dat ooit gehad toen ik haar net hard... brrr moet er niet meer aan terugdenken zeg. Ook zo'n slang der in en parafine.
Nan heeft twee dagen zich uit mogen leven in de longeerbak. Man, wat kan ze toch lekker lopen
Hoop dat van het weekend het water in de bak weggezakt is en dan gaan we daar even een rondje doen en anders even naar buiten.
Nan heeft twee dagen zich uit mogen leven in de longeerbak. Man, wat kan ze toch lekker lopen

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Wat een temperatuurverschil ineens!
Odette denkt: de sneeuw is weg, nu kan m'n winterjas wel uit
. Ze is flink aan het verharen.
Odette denkt: de sneeuw is weg, nu kan m'n winterjas wel uit

Odette&Fenna
- rocky&moby
Hier ook een beertje dat aan het verharen is!
Hij heeft er zo jeuk van dat hij aan het schuren is dus
hoop dat het gauw over is...
Hij heeft er zo jeuk van dat hij aan het schuren is dus
hoop dat het gauw over is...
Ik heb Meline gisteren eens onder handen genomen. Er is een hele Fjord aan haar vanaf gekomen en haar manen zijn weer in 2 laagjes geknipt. Oudste zoon Celoon heeft een zelfde behandeling gehad. Ik was zeer moe maar voldaan na die tijd en rook weer eens heerlijk naar paard na die tijd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Mijn oudje ligt heerlijk in de wei in de zon te genieten....
Ze moet dringend gepoetst maar lijkt nog niet echt te haren, Mette wel, daar zie je de handen vol los haar zo op zijn vacht liggen.
Beiden hebben een lekker modderbad genomen
ach, als fjord moet je gewoon toegeven aan dat soort neigingen.
Ze moet dringend gepoetst maar lijkt nog niet echt te haren, Mette wel, daar zie je de handen vol los haar zo op zijn vacht liggen.
Beiden hebben een lekker modderbad genomen

Ik mag zorgen voor
Mijn arme oudje heeft een verkoudheid te pakken. Groen gele snot vliegt je om de oren en hoesten. Lijkt langzaam wel beter te gaan. Omdat ze eet als een slootgraver en geen koorts heeft kan ik het het beste nog een paar dagen aankijken aldus de DA. Ik geef haar hoestmix en sputolyisin en dat was OK. Dus hoop dat Nisko goed uitgehoest is, arm paard. Hoewel ik meer lijd onder haar hoestbuien dan zij, doodeng man zo'n hoestaanval.
Alle andere ouwetjes hier OK of meer voorjaarsdipjes?
Alle andere ouwetjes hier OK of meer voorjaarsdipjes?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- rocky&moby
Die van mij is een stukje minder fit, denk door de aanhoudende kou
en het verharen. Ik geef hem vandaag een vitaminenshot.
en het verharen. Ik geef hem vandaag een vitaminenshot.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Hier vind ik lyn ook slecht in dr vacht zitten. Verder lijkt ze niet anders dan anders. Maar wel rommelig in haar vacht. En verharen! Pfff schuurt zelf ook lekker bij de koeienborstel langs dus ziet er niet uit. Kale plek op de hals en 1 bil kaal.
Ik heb ze een mineralenblok gegeven op stal.
Mijn man heeft ze alvast op de wei gezet.
Laat de lente maar komen! Veel beter!
Ik heb ze een mineralenblok gegeven op stal.
Mijn man heeft ze alvast op de wei gezet.
Laat de lente maar komen! Veel beter!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!