Die van mij krijgen witlof en fruit krijgen ze eigenlijk niet veel, vanwege de suikers, maar soms een appeltje en in de zomer soms wat bramen. Maar meer eigenlijk niet.
Ik denk dat er weinig is wat Hay niet zou lusten
Maar ik geef hem niks extra naast zijn eten. Het voegt niks toe en hij reageert al zo slecht op veel dat ik al blij ben dat het met zijn gewoon voer goed gaat.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
In één van de weides bij Castor staan pruimenbomen. Als ze de kans krijgen stofzuigen ze de grond leeg als er pruimen op de grond liggen.
Had paar jaar terug een logeetje en die ging gewoon op twee benen staan, plukte aan een tak, pruimen vielen op de grond en dan met z'n drieën de gevallen pruimen opeten
Dat was echt een slimme actie!
En dan ook nog de pitten eruit plukken en op de grond laten vallen.
Castor(v Topas) enEnzode pret-terrorshet the art of riding is to keep the horse between you and the ground.
Hier krijgen ze ooit eens een appel.
Vera liep een keer los binnen de stal.. kwam ze buiten met een manderijn in haar mond zo in haar lip.. enorme bult dus, zo'n stom gezicht en ho maar dat ze m wilde teruggeven.. ze heeft de manderijn met schil en al opgepeuzeld. Stalgenoot had geen fruit meer dus hihi.
Horses are like potato-chips, you can't just have one..
Cas krijgt na het werk altijd een appeltje, maar lust ook sinaasappel, mandarijn, peen, tomaat (zelfs als ze nog groen zijn), komkommer en paprika. Hij heeft ook een keer een stuk broccoli staan eten
Hij lust vast nog véél meer
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Bailey lust wortel, peer, appel en één druif (na één wil hij niet meer).
Komkommer, banaan, mandarijn en ander fruit spuugt hij resoluut weer uit om vervolgens heel verontwaardigd te kijken
Met Wente heb ik nog geen echt smaaktestje geprobeerd, zij kent bijna níets, de eerste keer appel stond ze al heel verbaasd te kijken en te smakken, maar is inmiddels lievelingssnack
Geke en Dreams krijgen naast hun voer niks extra's.
De paarden bij mijn oom krijgen appels van eigen fruitbomen, stronken van eigen gekweekte groente zoals boerenkool en spruiten en soms ook schillen van aardappelen.
Bij mij krijgen ze eigenlijk van alles. Maar alles maar heel weinig hoor Ze krijgen wel altijd aardappelschillen (al eten we dat maar 1xpw) en resten van groente's enz (ongekookt) Geloof niet dat ik iets kan opnoemen wat die van mij niet lusten al lust Imka niet graag komkommer. Maar dat peuzelt Emy dan wel weer op. Elvis is daarbij wel een muts eersteklas die eet niet heel veel gekke dingen haha
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016 Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes †BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...! †Bartje E.mastiff RIP †Arnold E.bulldog RIP Mr BlueE.mastiff JackyE.bulldog
Ik doe ook schil van de aardappels/appels, stronkjes van broccoli ed. Komkommer wat over is, sla enz.
Het is niet veel en ik verdeel het over allemaal. De shetjes wat minder. Anca iets meer, omdat ze nu dragend is, Evita wat minder, want die wordt al snel rond enz enz.
Het enige wat voor jasmijn weinig krijgt is brood en appel, vanwege haar (gevaar tot ) hoefbevangenheid.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus) HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal) Fello : Ismo x Anca (v. Manus) Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik sta er van te kijken dat er nog zoveel mensen zijn die aardappelschillen geven aan hun paard.
Aardappel valt onder de nachtschade planten en kan net onder de schil veel van de giftige stof solanine bevatten.