pavo care4live

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Kelly

Re: pavo care4live

Bericht door Kelly » ma 18 feb 2013, 13:07

Voor mensen die dit erg duur vinden maar van de Nature best af willen: ik voer Cavalor strucomix sensitive en ondanks dat hij hier het dubbele van krijgt van de nature best is hij juist mooi afgevallen :)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 feb 2013, 13:29

nancy imka schreef:Maar op welke manier meet hij dat dan op? Heeft hij daar een apparaat voor ofzo? Ben daar niet zo in thuis geloof ik ;)

Ik vind het ook wel duur, maar goed anderzijds voel je die drie euro per zak nou echt in je portomonai zo veel voer ik niet denk ik dan maar. Het was drie euro meer als nature's best dacht ik gezien te hebben. En als je heel snel je pin indrukt zie je het niet haha
_/-o_

Ik vind het ook best prijzig. Bij zit er in het stalgeld wel standaard voer inbegrepen. Dus ik betaal gewoon het bedrag wat de C4L extra kost. Valt voor mij nog redelijk mee dan.

Naar de Strucomix sensitive heb ik ook gekeken, maar volgens voervergelijk is het niet melassevrij dus daar durf ik niet aan beginnen.
Heel jammer, want bij ons op stal zijn ze grote Cavalor-fan, de paarden doen het er ook echt goed op.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Kelly

Bericht door Kelly » ma 18 feb 2013, 13:33

Jilly schreef:
nancy imka schreef:Maar op welke manier meet hij dat dan op? Heeft hij daar een apparaat voor ofzo? Ben daar niet zo in thuis geloof ik ;)

Ik vind het ook wel duur, maar goed anderzijds voel je die drie euro per zak nou echt in je portomonai zo veel voer ik niet denk ik dan maar. Het was drie euro meer als nature's best dacht ik gezien te hebben. En als je heel snel je pin indrukt zie je het niet haha
_/-o_

Ik vind het ook best prijzig. Bij zit er in het stalgeld wel standaard voer inbegrepen. Dus ik betaal gewoon het bedrag wat de C4L extra kost. Valt voor mij nog redelijk mee dan.

Naar de Strucomix sensitive heb ik ook gekeken, maar volgens voervergelijk is het niet melassevrij dus daar durf ik niet aan beginnen.
Heel jammer, want bij ons op stal zijn ze grote Cavalor-fan, de paarden doen het er ook echt goed op.
Er zit echt maar zeer weinig suiker in de Cavalor.
Mijn snel dikke, juikgevoelige paard doet het er echt geweldig op!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 18 feb 2013, 13:58

20% uit mijn hoofd.

karev krijgt ook strucomix. momenteel de original anwege de toevoeging van knofloof en kruiden voor de luchrwegen.

denk dat ik van de zomer weer op de sensitive overga ivm 24/7 wei.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 18 feb 2013, 14:03

Zoals bekend ben ik er vanaf omdat Bjorn het gewoon liet liggen na een week of 6. Heb ook contact gehad met iemand van de PAVO.

Even een klein stukje uit ons mail contact:
...Mijn inschatting is dat de helft van de kruiden blijven liggen. Blijft dit ook zo als je het voer wat nat sprenkelt voordat je het voert? Vaak zie je dan dat er meer opgegeten wordt.

Dan nog even over mogelijke alternatieven:
Ik denk dat Pavo Nature’s Best en Pavo Care4Life kwa suiker het beste passen

Maar een alternatief zou nog zijn om dagelijks
1) een SummerFit koek te mengen met 0,5 kg DailyPlus,
2) Of 100 gram Pavo Vital brokjes met 0,5 kg DailyPlus te mengen waardoor je ook een suiker-arm krachtvoer maakt

Groeten

Helaas eet Bjorn geen summerfit en daily plus, hij laat beide gewoon liggen :') .

Inmiddels staat hij al een tijdje op Höveler Original Puritan en hij blijft het goed eten. De geur vindt ik zelf smakelijker als de C4L, Puritan ruikt naar gemengd konijnenvoer _O- . Zoals het nu staat, blijft dit zijn voer!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 18 feb 2013, 14:16

Kelly schreef:Er zit echt maar zeer weinig suiker in de Cavalor.
Mijn snel dikke, juikgevoelige paard doet het er echt geweldig op!
Het gaat me niet zo zeer over het suiker- (en zetmeel)gehalte, want dat is idd niet zo hoog en de Novamix met 35% verdroeg hij ook, maar wel specifiek om de melasse.
Ik heb eerder de Marstall Force gegeven (nog geen 100g per dag met maar 2% melasse) en daar ging hij meteen weer van schuren.

Hij doet het nu goed op de C4L, als de testen dat bevestigen hou ik het maar hier op. Heb geen zin in weer schuurellende en weer een kuur om hem 'clean' te krijgen.
Kelly

Bericht door Kelly » ma 18 feb 2013, 14:21

Nee als hij het er goed op doet zou ik ook niet wisselen :n
rowenna

Bericht door rowenna » ma 18 feb 2013, 14:46

Gebruik het nu ook een tijdje en paardjes doen het er goed.
James schuurd, ook in de winter, nu had ik allemaal korstjes ondekt in zijn manen en staart.
Maar sinds de care 4 life geen korstjes meer en schuren is ook over. Hoop dat dat in de zomer ook zo is.
Sinds kort staat Fim er ook op, maar houd dat nog even in de gaten, ze is nog in de groei en er zitten minder voedings waarde in dan in de muesli die ik gaf.
Maar Fim werd wat te dik, dus vandar de care 4 life ook voor haar.

Paardjes smullen er goed van en bakken gaan helemaal leeg. Kleine James smakt er zelfs bij, zo gek is ie er op.

Ben trouwens wel benieuwd naar de uitslag van Hyco bij Louis.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 19 feb 2013, 12:56

Wij voeren het sinds half november en ik ben in principe tevreden. Harma haar drollen zijn mooier geworden en die doet het deze winter sowieso goed (maar of dat nou van het moederen of het voer komt, weet ik natuurlijk niet..)

Het enige is dat het pensionpaard (zwaar paard van 1.55 ofzo) de hele tijd zo schrikachtig is op stal (ze staan 's nachts op stal). Ik vraag me af of dat van C4L kan komen, alhoewel zij echt maar heel weinig er van krijgt (1/4 schep).

Vind het wel ontzettend duur en er zit maar weinig in zo'n zak. Ik zit dus te twijfelen om over te stappen naar bijvoorbeeld de Cavalor strucomix original/sensitive. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om steeds vanalles te proberen :P Bovendien wordt het weer nu ook anders en vraag ik me af in hoeverre je er dan van uit kan gaan of gedrags-/gezondheidsveranderingen door voer of weer (incl eventuele vliegjes/meer gras eten/straks weer dag en nacht buiten/etc.) komt.. *TWIJFELLLL*
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 19 feb 2013, 13:01

in het topic op bokt zikm ook veel paarden die frisser heter schrikkiger worden van de c4l.
karev werd er juist sloom van
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 19 feb 2013, 13:17

Heb een maand c4l gevoerd maar ben weer terug naar mijn nature's best.
Mijn kwpn merrie die normaal vanzichzelf fris is werd heel schrikkerig op stal en klierig in de paddock, overal op reageren.
Daarbij aten ze een stuk minder enthousiast tot slecht er van. Beide combineer ik met 2 handen daily plus.
Dus wij zijn terug gestapt..
Jilly

Bericht door Jilly » di 19 feb 2013, 13:38

Ik las het van dat schrikkerige ook. Hay heeft ook even zo'n periode gehad en dat linkte ik dan halveling aan het voer, maar nu is hij weer meer in zijn normale doen. Ik denk dus dat het hier gewoon frissigheid van het weer was icm weinig doen.

Ik combineer het trouwens nergens mee. Hij valt z'n etensbak even enthousiast aan als vroeger en likt hem helemaal uit.
Jilly

Bericht door Jilly » di 19 feb 2013, 13:47

Oh ja... ik ben trouwens nog niet bij Louis geweest.
Ik had het zakje met haren in de auto van m'n vriend laten liggen en die heeft het weg gegooid 8)7

Straks weer haren trekken dus.
Keandra

Bericht door Keandra » di 19 feb 2013, 14:18

Een tijdje terug heb ik hier ook gereageerd en destijds een proefzakje gekocht van de C4L. Dit werd wel opgegeten, tja als ze honger hebben wreten ze alles.

Ik geef voor het ogenblik enkel nog eten van Cavalor (basis krachtvoer), dit kan zijn de strucomix sensitive, Juniorix of de Piannissimo. Daarbij krijgen ze nog 2 handjes Daily plus van pavo. (maar dit laatste ga ik proberen vervangen, mijn man is er niet voor)
Ik heb 3 soorten voer staan omdat ze alle 3 iets anders nodig hebben.
Onze 2 jarige welsh krijgt de juniorix (naam zegt het zelf) en de 2 fjorden krijgen een mengeling van de andere 2 krachtvoeders. Jalenka krijgt een bak strucomix en Githa krijgt de Piannissimo. Maar aangezien ze graag wisselen van voerbak onderling (is een soort dansje -:(- ) krijgen ze dus eerder een mengeling van die 2 binnen.
Jalenka heeft nog genoeg pit (die is aan het puberen -:(- , dit gaat wat geven als we het rijden weer gaan starten) en Githa is haar hevige hoekje kwijt dankzij de Piannissimo. Maar ook haar schuren, voorheen schuurden de beide fjorden. Nu ze op Cavalor staan niet meer, nochtans krijgen ze verder identiek hetzelfde van ruwvoer.

Ik ben cavalor beginnen geven omdat de C4L nog een hele tijd niet voor handen ging zijn bij onze lokale verdeler. Ondertussen heeft hij ook binnen (in beperkte mate) maar nu ze op die Cavalor zo goed staan ga ik het daarbij houden.
(Die verdeler merkt dus voor het ogenblik dat er vele mensen aan het omschakelen zijn van Pavo naar Cavalor, reden weet hij nog niet.)
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 19 feb 2013, 14:54

Tamara schreef:in het topic op bokt zikm ook veel paarden die frisser heter schrikkiger worden van de c4l.
karev werd er juist sloom van
Ja, daarom ben ik ook geneigd het gedrag van pensionpaard aan C4L te linken, maar ik vraag me af of dat terecht is.
Bij de andere paarden merk ik verder niks en als het pensionpaard buiten staat, merk ik ook niks aan haar.

Ze eten het bij ons allemaal wel met smaak :L) :9
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 19 feb 2013, 18:18

voer eens een weekjr iets anders ingrid. als je verschil merkt weet je het.

djimm hier kreeg de strucomix original waar haver in zit. die werd enorm.druk. na een dag geen original was de rust terug.
rowenna

Bericht door rowenna » wo 20 feb 2013, 09:13

Ik denk dat er veel paarden zijn die te veel krijgen in vergelijking met het werk dat ze doen.
Vooral op Bokt als je daar leest wat die paarden allemaal naar binnen gepropt krijgen, alsof ze een paard hebben die in de top mee loopt.
De meeste paarden hebben genoeg aan basis voer.
En wat je op bokt leest zijn de meeste paarden met probleem van druk en wild de paarden die behoorlijk wat van dit pavo voer krijgen wat ze dan niet genoeg vinden en er vervolgens ook nog ander rijk voeding aan toevoegen.
Ik denk dat als je dat doet je paard gewoon te veel van het goede krijgt en de meeste paarden kunnen dan niet met hun energie weg.
Denk dus niet dat het aan de voeding zelf ligt, maar aan de manier hoe het gevoerd word.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 01 mar 2013, 18:52

Omdat fayah haar staart schuurt van natures best dacht ik c4l te proberen
helaas na 3 dagen jeuknde staart

Dus weer terug naar pavo brok (groenige zak)
daar doet ze het wel goed op alleen stond ze vandaag even te kijken waar haar heerlijke musli was gebleven hihi
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 02 mar 2013, 10:14

Ik heb het nu een paar weekjes gevoerd en merk weinig verschil Wel dat er wat meer gedronken word idd als voorheen. Vanaf vandaag gaan we alleen op de pc4l omdat ik eerst ook nog slobber gaf vind ik altijd lekker voor ze met die kou. Maar merk qua jeuk gedrag ofzo niks bijzonders. En ze vinden het goed weg te werken hoor maar geloof dat er weinig is wat ze niet lusten haha
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jilly

Bericht door Jilly » za 02 mar 2013, 10:33

Dat meer drinken was hier ook Nancy. Even in de gaten houden of het beter gaat na een week of 3. Toen was het hier weer normaal, maar bij sommigen zou het zo blijven las ik.

Ik heb vorige week zaterdag haar van Hay aan Louis meegegeven, maar nog niks gehoord. Volgens mij is hij me vergeten :+
Plaats reactie