F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Mariska is donderdag met Uzziel en Fjellko als handpaard op pad gegaan hij was heel braaf alleen de plek waar ik eraf ben gevallen vond hij eng arm dier vond het best zielig voor hem.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat goed dat Fjellko als handpaard mee kan!
Wel sneu dat hij de plek van jouw valpartij eng vond.
Wel sneu dat hij de plek van jouw valpartij eng vond.
Odette&Fenna
Wat gaaf zo als handpaard mee! Dat lijkt mij echt gaaf, zou het alleen denk ik nooit durven..
Vandaag alles besproken voor Floyd zijn beleerperiode. Hij gaat vier weken weg.. en ik mis hem nu al bijna
Wat erg om je paard zo uit handen te geven zeg! Hij gaat het daar hartstikke goed krijgen hoor.. maar toch, het is je knuffelkont!
Hij wordt daar dan 4 à 5 keer per week getraind. Eerst bandje erachter en daarna meteen dubbelspan de bossen in. Mocht dat allemaal goed gaan, ook het dorp in en enkelspan. En op het laatst dan ook tweespan met Veer en natuurlijk enkelspan. Ik probeer zo vaak mogelijk mee te gaan dat weet ik wel
Komt daar in een buitenstal te staan, waar ie volgens mij net niet overheen kan kijken haha. Hoge deuren en verder lekker paar uurtjes in de wei of paddock. Zal ook wel weer wennen voor hem zijn.
Ik heb er onwijs veel zin in.. maar vind het toch ook zo spannend! Maart gaat het gebeuren!

Vandaag alles besproken voor Floyd zijn beleerperiode. Hij gaat vier weken weg.. en ik mis hem nu al bijna

Hij wordt daar dan 4 à 5 keer per week getraind. Eerst bandje erachter en daarna meteen dubbelspan de bossen in. Mocht dat allemaal goed gaan, ook het dorp in en enkelspan. En op het laatst dan ook tweespan met Veer en natuurlijk enkelspan. Ik probeer zo vaak mogelijk mee te gaan dat weet ik wel

Komt daar in een buitenstal te staan, waar ie volgens mij net niet overheen kan kijken haha. Hoge deuren en verder lekker paar uurtjes in de wei of paddock. Zal ook wel weer wennen voor hem zijn.
Ik heb er onwijs veel zin in.. maar vind het toch ook zo spannend! Maart gaat het gebeuren!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Wat leuk dat er nu concrete plannen zijn voor het beleren van Floyd!
Wel spannend hoor!
Vanmorgen heb ik met Fenna weer in de les meegereden. Ze begint heel enthousiast, maar na een goed half uur is ze echt op. Dan kun je nog wel goed merken dat ze nog jong is.
Wel spannend hoor!
Vanmorgen heb ik met Fenna weer in de les meegereden. Ze begint heel enthousiast, maar na een goed half uur is ze echt op. Dan kun je nog wel goed merken dat ze nog jong is.
Odette&Fenna
Spannend voor Floyd!! Hij gaat het vast goed doen!!
Fjellko heeft dus waarschijnlijk ook wel een opstopper gehad van jullie ongelukje. Lekker vaak erlangs met Uzziel en hem!!
Fenna mee in de les! Gaat dat goed, wil zij ook nog plakken of reageert ze niet zo op de rest?
Fjella verveelt zich wat heb ik het idee. Ze was laatst in haar eentje door de wei aan het crossen vertelde mijn pa, nou is Fjella niet meteen een racemonster. Maar ze was zo gek aan het doen dat ze minimaal 1 keer onderuit is gegaan, ja dame, het is nog glad al is de bovenlaag ontdooit, hihi..
Gisteren stond ik voor het raam ging ze Tea lastig vallen, uit baldadigheid denk ik. Maar als je iemand niet lastig moet vallen is het Tea, hihi.. Grom!! Dus dat spelletje was ook snel afgelopen.
Ze zou eigenlijk al terug naar Bart, maar ik ben zelf helaas ziek, zul je zien, ben ik weer beter begint het weer te vriezen..
Fjellko heeft dus waarschijnlijk ook wel een opstopper gehad van jullie ongelukje. Lekker vaak erlangs met Uzziel en hem!!
Fenna mee in de les! Gaat dat goed, wil zij ook nog plakken of reageert ze niet zo op de rest?
Fjella verveelt zich wat heb ik het idee. Ze was laatst in haar eentje door de wei aan het crossen vertelde mijn pa, nou is Fjella niet meteen een racemonster. Maar ze was zo gek aan het doen dat ze minimaal 1 keer onderuit is gegaan, ja dame, het is nog glad al is de bovenlaag ontdooit, hihi..
Gisteren stond ik voor het raam ging ze Tea lastig vallen, uit baldadigheid denk ik. Maar als je iemand niet lastig moet vallen is het Tea, hihi.. Grom!! Dus dat spelletje was ook snel afgelopen.
Ze zou eigenlijk al terug naar Bart, maar ik ben zelf helaas ziek, zul je zien, ben ik weer beter begint het weer te vriezen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja ik heb echt met Fjellko te doen blijft mijn puppie komt allemaal wel goed want we rijden regelmatig langs die plek.
Fjellko is als veulen ook altijd als handpaard mee gegeaan dus hij kent het.
Fjellko is als veulen ook altijd als handpaard mee gegeaan dus hij kent het.
http://www.fjorkahoeve.nl
Beterschap Esther!
Fenna kan ook zo racen, ze stopt dan net op tijd voor de bakdeuren.
Ze plakt gelukkig niet achter andere paarden in de les. Af en toe hebben we een miscommunicatie met sturen, maar verder doet ze het best goed in stap en draf. Galop heb ik nog niet gedaan in de bak.
Fenna kan ook zo racen, ze stopt dan net op tijd voor de bakdeuren.
Ze plakt gelukkig niet achter andere paarden in de les. Af en toe hebben we een miscommunicatie met sturen, maar verder doet ze het best goed in stap en draf. Galop heb ik nog niet gedaan in de bak.
Odette&Fenna
Wat leuk Fjellko als handpaard, zou ik ook niet durven geloof ik.
Stoer Nikky, staat hem goed!
Fatoush doet het nog steeds erg goed, na de sneeuw nu weer blubber. Zag hem net nog lekker donderjagen met Apollo. Apollo had zondag koliek. We zetten de paarden op stal, het was al donker. Marga kwam, Baranna en Fatouhs ook. Apollo was er niet. Ik vond hem achter in de wei liggend, koliek. Ik had echt verwacht dat Fatoush dan bij hem zou blijven, in zo'n geval. Dat zijn 2 handen op 1 buik. Maar Fatoush ging gewoon de stal in, of er niks aan de hand was.
Stoer Nikky, staat hem goed!
Fatoush doet het nog steeds erg goed, na de sneeuw nu weer blubber. Zag hem net nog lekker donderjagen met Apollo. Apollo had zondag koliek. We zetten de paarden op stal, het was al donker. Marga kwam, Baranna en Fatouhs ook. Apollo was er niet. Ik vond hem achter in de wei liggend, koliek. Ik had echt verwacht dat Fatoush dan bij hem zou blijven, in zo'n geval. Dat zijn 2 handen op 1 buik. Maar Fatoush ging gewoon de stal in, of er niks aan de hand was.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Fijn dat het nog steeds goed gaat met Fatoush!
Dat is schrikken zeg, dat Apollo koliek had. Gaat het nu weer helemaal goed met hem?
Dat is schrikken zeg, dat Apollo koliek had. Gaat het nu weer helemaal goed met hem?
Odette&Fenna
Ja, Ap is weer de oude, speelt weer met Fatoush, genieten. Hij wordt in April 32, als hij het haalt. Ik hoop dat hij nog even blijft, is zo leuk om hem samen met Fatoush te zien
Baranna 13-5-2006
Wat leuk om te horen dat iedereen zo lekker bezig is met zijn paardjes. Niet alles bijgelezen als ik eerlijk ben. Het ontbreekt me echt aan tijd. Met Finn gaat het super. Hij heeft een nieuw speelmaatje in de vorm van een Haflinger X Tinker van 4 en gaat nog steeds flink tekeer met kleine shetlander Job. Afgelopen keren flink van zijn stoeipartijen staan genieten (ook in de stromende regen). Van het weekend de camera mee naar stal want volgens mij was het mei vorig jaar dat ik echt lekker foto's aan het maken ben geweest. Veel te lang dus!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Geweldige avatar Lindy!
Baranna 13-5-2006
Fugo doet het ook nu rustig aan onder het zadel Emma is ziek geweest, longeren doet bij braaf alleen of samen met mama. Hij verhaart als een gek en hij blijft een heerlijke knuffel

Fjella was vandaag in een Fjelgje-bui. Zo lief!!
Eerst even gepoetst, jemig wat heeft zij lang haar zeg!! Ziet er haast wat ongezond uit, beetje mottig, maar ze begint nu juist weer wat spek op de ribben te krijgen. Maar de poetsbeurt beviel wel! Toen ik met Yarra bezig was liep ze ook de hele tijd aandacht te vragen
Daarna even los wat parelli dingetjes gevraagd en zelfs het achteruit gaan, waar madam dominant nog wel eens wat moeite mee heeft, ging super!!
Blijkbaar heeft ze zelf wel zin om weer wat te gaan doen.
Voor het archief, had nog geen foto's van Fjella winter 2012/2013, oeps..
Omdat ze graag 1 cm van de camera af staat mijn pa maar even meegenomen voor een redelijke standfoto. Mijn pa is ook nog wel dol op haar. Ze komt ook altijd even buurten, even een knuffel halen, ze houdt wel van mensen!
Foto:

Wat een beertje he, ze ziet er zo ook wel massal uit, dat hoofd!!

Eerst even gepoetst, jemig wat heeft zij lang haar zeg!! Ziet er haast wat ongezond uit, beetje mottig, maar ze begint nu juist weer wat spek op de ribben te krijgen. Maar de poetsbeurt beviel wel! Toen ik met Yarra bezig was liep ze ook de hele tijd aandacht te vragen

Daarna even los wat parelli dingetjes gevraagd en zelfs het achteruit gaan, waar madam dominant nog wel eens wat moeite mee heeft, ging super!!

Blijkbaar heeft ze zelf wel zin om weer wat te gaan doen.
Voor het archief, had nog geen foto's van Fjella winter 2012/2013, oeps..
Omdat ze graag 1 cm van de camera af staat mijn pa maar even meegenomen voor een redelijke standfoto. Mijn pa is ook nog wel dol op haar. Ze komt ook altijd even buurten, even een knuffel halen, ze houdt wel van mensen!

Foto:

Wat een beertje he, ze ziet er zo ook wel massal uit, dat hoofd!!

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuk dat Finn een nieuw vriendje heeft waar hij lekker mee kan spelen!
Fjella ziet er goed uit hoor!
Lief koppie heeft ze!
Vanmiddag lag ik met Fenna bijna ondersteboven
. Ze struikelde tijdens het rijden, maar gelukkig bleef ze op de been.
Fjella ziet er goed uit hoor!
Lief koppie heeft ze!
Vanmiddag lag ik met Fenna bijna ondersteboven

Odette&Fenna
Oei dat is niet leuk bijna ondersteboven gaan met Fenna!
Wat een heerlijke vacht heeft Fjella, ondanks dat ziet ze er nog wel schoon uit
Hierbij ook nog wat foto's van Falko in de sneeuw (slechte telefoon kwaliteit)

En Falko zich maar afvragen hoe komt ze toch door die draad... Net stond ze naast me en nu weer daar buiten

En nog 1 van de les afgelopen week, jaja we zijn gelukkig weer begonnen

Hij had er ook echt wel weer zin in, hij was zo braaf na een aantal maanden niet gereden te hebben.. Gister zelfs een heerlijke buitenrit gemaakt in stap, lekker zonnetje erbij... echt genieten!!!
Wat een heerlijke vacht heeft Fjella, ondanks dat ziet ze er nog wel schoon uit

Hierbij ook nog wat foto's van Falko in de sneeuw (slechte telefoon kwaliteit)

En Falko zich maar afvragen hoe komt ze toch door die draad... Net stond ze naast me en nu weer daar buiten

En nog 1 van de les afgelopen week, jaja we zijn gelukkig weer begonnen

Hij had er ook echt wel weer zin in, hij was zo braaf na een aantal maanden niet gereden te hebben.. Gister zelfs een heerlijke buitenrit gemaakt in stap, lekker zonnetje erbij... echt genieten!!!

Fijn dat Falko het rijden weer zo goed oppakt na een aantal weken niks doen!
Odette&Fenna
Falko ziet er goed uit! Je staat mooi op hem.
Fjel moet binnenkort eigenlijk ook weer aan de bak. Ze zag er vandaag overigens niet zo schoon uit, zwijn..
Fjel moet binnenkort eigenlijk ook weer aan de bak. Ze zag er vandaag overigens niet zo schoon uit, zwijn..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat is Fjel een lekker bolletje 
Falko ziet er ook goed uit!
Fin heeft vandaag voor het eerst weer 'gewerkt'
Bak was redelijk te doen, dus half afgezet en Fin rond gestuurd
In het begin maakte buurvrouw Yli het haar knap lastig, die vloog al bokkend heen en weer.. Maar toen de ergste gekte eraf was, deed ze het keurig. Daarna zelfs nog een stukje buiten gelopen zonder gekke sprongen. Het wordt nog eens wat 

Falko ziet er ook goed uit!
Fin heeft vandaag voor het eerst weer 'gewerkt'

Fugo heeft weer samen met Emma les afgelopen zaterdag waren er een paar paarden teveel in de bak maar hij deed het super, we oefenen voornamelijk voorwaarts en veel draven de galop moet we nog oefenen. Emma ging woensdag zelf nog even rijden met Fugo en toen sprong hij in galop en Emma heeft even genoten wat hij galopeerd zo lekker zei ze.