De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Welkom Sharyn op het leukste forum van Nederland!
Ik ben Tamara en trotse eigenaar van Emily.
Momenteel lees ik vooral veel mee op dit forum, maar probeer regelmatig wat te posten.
Veel plezier met Eachann!
Zojuist even wat foto's geplaatst van Emily in pics plaza. Als ik dat toch vergelijk met foto's van toen ze 2/3was. Wat een verschil..
Ik ben Tamara en trotse eigenaar van Emily.
Momenteel lees ik vooral veel mee op dit forum, maar probeer regelmatig wat te posten.
Veel plezier met Eachann!
Zojuist even wat foto's geplaatst van Emily in pics plaza. Als ik dat toch vergelijk met foto's van toen ze 2/3was. Wat een verschil..
Emily (v. Balony, m. Justy)
Haha inderdaad daphne....
Gister na een aantal weekjes elvis weer ingespannen,was druk maar braaf.Had wel de neiging om steeds te bokken maar dat zal ook wel komen omdat hij wat fris was..
Gister na een aantal weekjes elvis weer ingespannen,was druk maar braaf.Had wel de neiging om steeds te bokken maar dat zal ook wel komen omdat hij wat fris was..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- nancy imka
Ik heb genoten op de wagen Dees! Hij was idd druk maar verder wel braaf! Zin om weer te mennen vandaag ondanks de kou
En Elvis krijgt een ere plaatsje op bokt.nl hahaha

Oh wat ben ik trots zeg op mijn ''kleine baby''!!!!!!!!

Vandaag onze eerste wedstrijd gehad!
Heeft eerst 1,5 uur stil gestaan omdat ik hem toch nog een keer geschoren wilde hebben. Ondertussen heb ik zijn manen en staart schoongemaakt met droogshampoo. Zijn hoeven een kleine beurt gegeven en toen mocht hij de trailer op!
Hij liep er echt in 1x op, zoals altijd. Maar toen moest hij er ook weer af. En dit vind hij écht heel eng. Al diverse trainingen gedaan, mega vaak geoefend, maar hij wil draaien en anders komt hij er gewoon NIET vanaf. Vandaag liep die in 1x zo de trailer af

Ingereden in een overdekte buiten bak. Hij liep echt als een lama, vond het heel spannend. Toen mochten we de binnen bak in. Dit was voor hem de eerste keer in een binnen bak. Die kantine was echt heel raar maar vooral interessant. Als we er voor langs liepen ging zn hoofd opzij/omhoog en keek de mensen en aan hihi. Na 2 rondjes stappen ging er ineens een knop om en liep hij heel ontspannen.
Ik ben gestart voor me zelf. Niet voor de winst. Gewoon voor de ervaring en de leuk. Ook omdat hij gewoon nog niet alle knopjes beheerst. Zoals galop gaat nog als een idioot haha. En rechts om valt hij steeds terug in draf. Tijdens de proef dus ook, rechtsom galopperen, maar sprong verkeerd aan. Was allang blij dát hij galoppeerde, dus liet hem gaan. Nadat hij terug viel gaf ik hem een tikje gaf meneer nog even een flinke bok en sprong weer aan in galop aan, dit keer wel de goede. Staat er op mijn protocol ''mooie galops wissel!'' hahaha.
We zijn 2x geeindigd op de 3e plaats, van de 4

Daarna weer zonder problemen de trailer op gelopen en op stal er weer zonder problemen vanaf!

Thuis op stal lekker een emmer met slobber gekregen. Heb de hele terugweg met een BIGSMILE op mijn gezicht gezeten en kon niet vaak genoeg zeggen hoe trots ik ben. Hij deed echt als of hij het altijd doet!

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Knap hoor!
Super gedaan toch..Mijn eerste keer met Elvis in de binnenbak liep uit op een fiasco haha..
Je dag kan niet meer stuk,dat is zeker
Super gedaan toch..Mijn eerste keer met Elvis in de binnenbak liep uit op een fiasco haha..
Je dag kan niet meer stuk,dat is zeker

Je ziet er ook echt super trots uit!
Knap gedaan en een mooie ervaring!
Knap gedaan en een mooie ervaring!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Oh man, wat kan je je trots voelen! Terwijl ik veel vaker wedstrijden heb gereden met andermans paarden....
Vanmorgen les gehad, ook toen zat ik nog met een bigsmile op hem terwijl hij er echt met de pet naar gooide.
Normaal wordt ik daar best wel chagrijnig van haha. Nu totaal niet..
Vanmorgen les gehad, ook toen zat ik nog met een bigsmile op hem terwijl hij er echt met de pet naar gooide.
Normaal wordt ik daar best wel chagrijnig van haha. Nu totaal niet..

Knap zeg
Kan me voorstellen dat je er dan met een big smile op zit die niet meer weg wil.
Heb nu eindelijk weer een paar keer kunnen rijden en dat is voornamelijk nog lekker lol maken met een klein beetje serieus dressuur. Maarja helaas zit het weer alweer niet mee terwijl ik nu eindelijk weer zin in rijden had.

Heb nu eindelijk weer een paar keer kunnen rijden en dat is voornamelijk nog lekker lol maken met een klein beetje serieus dressuur. Maarja helaas zit het weer alweer niet mee terwijl ik nu eindelijk weer zin in rijden had.
- Svenniepennie
Enya had eerst heel veel moeite met de rechtergalop
geen voltes willen galoperen enz.
vorige week met de les echt bagger totaal stuurloos
maandag gereden eerst links ging super goed
maar de rechtergalop pakte ze rechts het bit beet, door wezen galoperen totdat ze
los liet toen volte gegalopeerd en toen gestopt
Woensdag kon ik het meteen grote en kleinere voltes.
En van de week woensdag rechter galop helemaal top
linker galop echt bagger telkens weglopen over de buiten schouder en ja
ik hied binnen teugel te vast. Donderdag zouden we les hebben is niet door gegaan door sneeuw en bevroren bak.
Nu morgen maar even proberen en dan hebben we dinsdag weer les.
17 maart eerste wedstrijdje van FNRS en ga het niet op de punten doen maar ervaring voor Enya
geen voltes willen galoperen enz.
vorige week met de les echt bagger totaal stuurloos
maandag gereden eerst links ging super goed

maar de rechtergalop pakte ze rechts het bit beet, door wezen galoperen totdat ze
los liet toen volte gegalopeerd en toen gestopt
Woensdag kon ik het meteen grote en kleinere voltes.
En van de week woensdag rechter galop helemaal top
linker galop echt bagger telkens weglopen over de buiten schouder en ja
ik hied binnen teugel te vast. Donderdag zouden we les hebben is niet door gegaan door sneeuw en bevroren bak.
Nu morgen maar even proberen en dan hebben we dinsdag weer les.
17 maart eerste wedstrijdje van FNRS en ga het niet op de punten doen maar ervaring voor Enya
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Dat hadden wij ook. Voor de rest zijn we ook alleen nog maar voor de lol bezig.
Van de week Eros weer in het tuig gezet. Hij vond het weer heel raar dat ik er achter
ging lopen...
Haha.
Hier verder heel rustig. Kan niet rijden. Hij is wederom wéér uit het zadel gegroeid.
Dag zadel #5
Van de week Eros weer in het tuig gezet. Hij vond het weer heel raar dat ik er achter
ging lopen...

Hier verder heel rustig. Kan niet rijden. Hij is wederom wéér uit het zadel gegroeid.
Dag zadel #5

Eros schreef:Dat hadden wij ook. Voor de rest zijn we ook alleen nog maar voor de lol bezig.
ging lopen...Haha.
Dag zadel #5
Als ik jou was zou ik misschien eens naar een thorowgood kijken met wisselbare boom... Ik ben weg van dit ding en als ik dit zadel neit had gehad, was ik mooi al 4 zadels verder geweest...
Ik heb een wintec met verwisselbare boom , elvis is erg breed maar wacht toch mooi met zadels wisselen,nu rijd ik ook niet veel maar ze veranderen nog zo. We hadden lekke band met de kar dus even niet mennen...
Wel zijn we eruit dat we met emy aan de bak gaan deze zomer om haar klaar te stomen voor de trekproef en elvis gaat naar de keuring in lisse... kijken wat hij er van bakt
lol
Wel zijn we eruit dat we met emy aan de bak gaan deze zomer om haar klaar te stomen voor de trekproef en elvis gaat naar de keuring in lisse... kijken wat hij er van bakt

Oh wat leuk Desire Elvis naar Lisse! Dat zou Esther vast ook erg leuk vinden. Ben benieuwd hoe de kanjer het doet. Zoals het er nu voor staat gaat ook Chinouk naar Lisse met baby, lekker dichtbij voor de kleine.
Leuk Emy de trekproef, gaan jullie hem zelf doen?
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Voor een wintec heeft Eros een te korte rug. Zijn nu inderdaad voor een Thorowgood zadel aan het kijken.
Het er nu 1 op liggen, is helaas alleen een VZH, wil een dressuur zadel
Maar kunnen iig weer even rijden
Het er nu 1 op liggen, is helaas alleen een VZH, wil een dressuur zadel

Maar kunnen iig weer even rijden

Hebben we trouwens ook gelijk gedaan eer gister. Het was zulk lekker weer!

- nancy imka
Haha Daphne, ik heb geen ideeDaphne! schreef:Oh wat leuk Desire Elvis naar Lisse! Dat zou Esther vast ook erg leuk vinden. Ben benieuwd hoe de kanjer het doet. Zoals het er nu voor staat gaat ook Chinouk naar Lisse met baby, lekker dichtbij voor de kleine.

Ik heb me er verder niet in verdiept maar zou het zonde vinden om Emy dr voorlopig modelschap te laten schieten omdat we er niks mee gedaan hebben. Erop zie ik zelf niet zitten, en Marjan is natuurlijk zwanger en oke tegen die tijd zou ze wel weer kunnen rijden maar ze zijn zadel/mens mak kunnen stappen en draven en misschien eventueel een gallopje maar dan praten we over hoge uitzondering. En niet omdat ze het niet willen maar gewoon omdat we de mogelijkheid gewoon er niet toe hebben om te oefenen. Zelf zit ik nog steeds dat ik niet gewoon op schoenen mag rijden en op een spalk rijden tja het rijdt toch niet ideaal... Verder schijt ik in mn broek om te springen

Verder moeten we alles nog uitdenken en uitzoeken....
Lastig als je zadel iedere keer niet meer past... Ze veranderen ook nog zo ze zijn nog lang niet klaar met groeien natuurlijk. Maar het moet natuurlijk wel een beetje goed liggen en geen pijn doen. Hopelijk kun je snel iets vinden!
-
@Nancy, oefen wel heel goed voor de trekproef hoor!! Veel mensen overschatten dit nogal eens. Ze moet vooral goed weg kunnen trekken met véél gewicht. En dan bedoel ik niet een kar waar 4 mensen op zitten op de rem houden, dat ze die vooruit moet trekken....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ja Daphne we hebben er ook erg veel zin in! Ik had anders naar Wijk bij Duurstede gegaan als Nanc naar Lisse had gewild.
Barendrecht gaat hem niet worden omdat me pa dan een week weg is,dus hebben we geen Audi tot onze beschikking haha...
We moeten is gaan kijken hoe we de trekproef het beste kunnen oefenen Suzanne..Wel is het zoals Nancy al schreef het beste te doen voor ons.Nancy kan zelf niet makkelijk rijden ivm haar benen en een vriendin van ons die best aardig KAN rijden is zwanger,dus het oefenen gaat hem dan niet worden.Dan blijft de menproef over die we ook moeilijk kunnen oefenen omdat we geen bak hebben en vragen we ons af hoe we onze vierwieler daar moeten krijgen
We willen het graag zelf gaan doen,dus is het voor ons en een uitdaging en een leuk vooruitzicht om naar toe te werken.
Verder moeten we maar is om ons heen vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
We gooien haar daar natuurlijk niet in het diepe...
Heerlijk uitzicht zo op Eros,wil best even ruilen kwa locatie haha...Vroeger had ik ook altijd veelzijdig maar dressuur bevalt me ook wel,al moet het niet een al te gedwongen zit hebben.
Barendrecht gaat hem niet worden omdat me pa dan een week weg is,dus hebben we geen Audi tot onze beschikking haha...
We moeten is gaan kijken hoe we de trekproef het beste kunnen oefenen Suzanne..Wel is het zoals Nancy al schreef het beste te doen voor ons.Nancy kan zelf niet makkelijk rijden ivm haar benen en een vriendin van ons die best aardig KAN rijden is zwanger,dus het oefenen gaat hem dan niet worden.Dan blijft de menproef over die we ook moeilijk kunnen oefenen omdat we geen bak hebben en vragen we ons af hoe we onze vierwieler daar moeten krijgen

We willen het graag zelf gaan doen,dus is het voor ons en een uitdaging en een leuk vooruitzicht om naar toe te werken.
Verder moeten we maar is om ons heen vragen hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
We gooien haar daar natuurlijk niet in het diepe...
Heerlijk uitzicht zo op Eros,wil best even ruilen kwa locatie haha...Vroeger had ik ook altijd veelzijdig maar dressuur bevalt me ook wel,al moet het niet een al te gedwongen zit hebben.

-
Mijn schoonvader heeft veel geoefend met een cultivator. Daarmee moest het paard de cultivator trekken. Om zwaarder te laten trekken, zette hij hem dieper de grond in. Een bepaald stuk, en dan weer lichter maken. Maar je moet wel een cultivator hebben natuurlijk.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Dat is een goeie inderdaad,maar geen cultivator helaas.
Beetje vindingrijk worden denk tegen die tijd.In mijn trekpaarden periode heb ik veel gezien kwa kracht training maar je moet wel de spullen hebben...
Beetje vindingrijk worden denk tegen die tijd.In mijn trekpaarden periode heb ik veel gezien kwa kracht training maar je moet wel de spullen hebben...