Ken je het boek 101 horsemanship oefeningen? Of het boek gedrag en training van paarden van linda tellington jones? Vind ik zelf erg leuk als grondwerk inspiratie, en gaan beiden ook op rijden in.
Het eerste boek is vrij basis, maar wel heel leuk puntsgewijs en helder. Het boek van Linda Tellington Jones staan ook veel oefeningen met zeiltjes, pionnen en bandages om het lichaam (doe ik vaak met Bailey) in bijvoorbeeld.
Ivonne, wat braaf van Guusje!!
Gaat dat bekappen eigenlijk al netjes bij alle G-tjes?
Hoewel de voeten van Wente er écht wel aan toe zijn heb ik de smid nog niet durven vragen, vind het namelijk míjn taak dat een paard zich fatsoenlijk gedraagd bij de smid. Voorvoetjes gaan nu echt goed, maar achter slaat ze nog vrij pittig uit en ben ik nog in de optil-op-afstand-fase, want ga er echt nog niet met m'n gezicht bijhangen.
Ze heeft de smid één keer gezien, toen kwam hij alleen gedag zeggen, en ze vond hem werkelijk doodeng. Hij mocht haar niet eens aanraken! Beetje jammer, want het is echt een man waar ik vertrouwen in heb en die ik wel graag voor haar voeten heb... Oefenen dus!
Hier vandaag wel een kleine mijlpaal, Bailey en Wente vandaag in de bak, zie dit topic:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =2&t=48230
Supertrots en blij

Mevrouw had vandaag overigens wel weer haar stuiterpruik op, flinke bounce in de beentjes, alles was eng en ze heeft drie keer staan steigeren, waarvan 2 keer écht vol rechtop. Druif.