Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
Re: Deel 5, de G-tjes gaan aan de slag met hun lijf!
Gio genezen dus
Amber haha

Geluk is de vrucht van intens werk
Misschien zielig voor Gio op dat moment, maar hij moet toch echt leren respect voor de draad te hebben
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ja jullie hebben ook gelijk.... Hij is nu wel heel braaf in de paddock! 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Heb je voor Gio eigenlijk een soort van trainingsprogramma na de HK toe?
Ja
, nu nog ff wennen. Maar ik sta op 'mijn' stal waar ik al jaren kom. Zij hebben zelf Friezen, die ze keuringsklaar maken. Zij begeleidt mij iets met Gio. Al is het niet intensief en ook vooral op gehoorzaamheid gericht, hij hoeft natuurlijk geen proef te doen.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Wel fijn dat je een beetje hulp hebt Amber, ben benieuwd naar Gio op de HK
Klinkt leuk qua Gio, Amber! Ga je proberen of hij goedgekeurd kan worden als dekhengst?
Gabbana is een lief, ondeugend en slim ventje. Ik ben hem aan het leren dat hij niet vooruit mag rennen als we samen lopen. Steeds hij als hij dat wel doet, zet ik hem een paar pasjes naar achter. Soms gebeurt dat dan wel 3 keer op 10 meter ofzo maar ik moet natuurlijk wel consequent zijn. Hij begint te begrijpen dat het niet mag en komt nu al terug op een beetje halsterdruk. Gisteravond was hij toch iets te enthousiast en rende toch weer voor me uit. Dus ik heb hem stil gezet. Verder hoefde ik niets te doen!! Hij ging uit zichzelf een paar pasjes achterwaarts en bleef vervolgens braaf staan. Daarna liep hij op mijn commando weer keurig mee. Ik ben trots!!
Gabbana is een lief, ondeugend en slim ventje. Ik ben hem aan het leren dat hij niet vooruit mag rennen als we samen lopen. Steeds hij als hij dat wel doet, zet ik hem een paar pasjes naar achter. Soms gebeurt dat dan wel 3 keer op 10 meter ofzo maar ik moet natuurlijk wel consequent zijn. Hij begint te begrijpen dat het niet mag en komt nu al terug op een beetje halsterdruk. Gisteravond was hij toch iets te enthousiast en rende toch weer voor me uit. Dus ik heb hem stil gezet. Verder hoefde ik niets te doen!! Hij ging uit zichzelf een paar pasjes achterwaarts en bleef vervolgens braaf staan. Daarna liep hij op mijn commando weer keurig mee. Ik ben trots!!

Toeval bestaat niet!
hahaha Amber, wat is Gio erg zeg. Wel fijn dat hij het nu snapt!
Hier nog steeds uitleg nodig, hoorde gisteren dat Wente tijdens de sneeuwstorm zondag ook weer aan de andere kant van haar draadje had gestaan.
Benieuwd hoe het gaat gaan met zijn programma voor de keuring, hoe lang duurt dat nog?
Bella, leuk te horen hoe het bij jou gaat! Je hebt gelijk hoor, je pakt het uiteindelijk in alles mee.
Gabbana, netjes hoor! Vind het zo leuk om die kwartjes te zien vallen
Hier is een duidelijke verandering gaande in Wente. Dat uiterst nerveuze bangige is al echt heel veel verbeterd en bijna weg, maar nu komen de praatjes! Even weer een lesje mijn ruimte - jouw ruimte gedaan, want ze heeft behoorlijk losse beentjes en wat ongecontroleerde springveren die op de meest onpraktische momenten af kunnen gaan. Prima, maar graag op gepaste afstand.
Ik doe nu heel rustig aan met haar, vraag niet zoveel, en duim gewoon dat het van het weekend gaat dooien. Als de grond weer fatsoenlijk is kunnen we ernaar toewerken dat ze gewoon in de groep kan. Ik weet zeker dat dat haar ook heel veel rust en wijze lessen gaat brengen, en dat ik dan gewoon echt fijn met haar aan de slag kan.
Zag trouwens ook dat de fabrikant van het zadel dat ik voor haar wil kopen grote uitverkoop heeft! Beetje te vroeg, het plan was om pas tegen het najaar/de winter rustig te gaan kijken voor een zadel. Zo vervelend! Want ik weet al welk zadel ik liefst zou willen, moeilijk om me in te houden
Hier nog steeds uitleg nodig, hoorde gisteren dat Wente tijdens de sneeuwstorm zondag ook weer aan de andere kant van haar draadje had gestaan.

Benieuwd hoe het gaat gaan met zijn programma voor de keuring, hoe lang duurt dat nog?
Bella, leuk te horen hoe het bij jou gaat! Je hebt gelijk hoor, je pakt het uiteindelijk in alles mee.
Gabbana, netjes hoor! Vind het zo leuk om die kwartjes te zien vallen

Hier is een duidelijke verandering gaande in Wente. Dat uiterst nerveuze bangige is al echt heel veel verbeterd en bijna weg, maar nu komen de praatjes! Even weer een lesje mijn ruimte - jouw ruimte gedaan, want ze heeft behoorlijk losse beentjes en wat ongecontroleerde springveren die op de meest onpraktische momenten af kunnen gaan. Prima, maar graag op gepaste afstand.

Ik doe nu heel rustig aan met haar, vraag niet zoveel, en duim gewoon dat het van het weekend gaat dooien. Als de grond weer fatsoenlijk is kunnen we ernaar toewerken dat ze gewoon in de groep kan. Ik weet zeker dat dat haar ook heel veel rust en wijze lessen gaat brengen, en dat ik dan gewoon echt fijn met haar aan de slag kan.
Zag trouwens ook dat de fabrikant van het zadel dat ik voor haar wil kopen grote uitverkoop heeft! Beetje te vroeg, het plan was om pas tegen het najaar/de winter rustig te gaan kijken voor een zadel. Zo vervelend! Want ik weet al welk zadel ik liefst zou willen, moeilijk om me in te houden

Goed bezig Bailey!
Welk zadel wil je dan? (Sorry als je het al eens gepost hebt, ik heb geen tijd alles terug te lezen en kom niet zo heel vaak..
)
Welk zadel wil je dan? (Sorry als je het al eens gepost hebt, ik heb geen tijd alles terug te lezen en kom niet zo heel vaak..

Toeval bestaat niet!
Ik kan nu ook weinig met Geke ondernemen, de straat waar ze staat is niet gestrooid dus spiegelglad. Volgende week kunnende hopelijk weer wandelen 
Ik ben ook benieuwd wat voor zadel je in gedachte hebt Sterre

Ik ben ook benieuwd wat voor zadel je in gedachte hebt Sterre
Guus wordt binnenkort gecastreerd. Ik wilde het eerst thuis laten doen, maar het is verstandiger het in de opfok te doen.Ik heb er hard over nagedacht en dit is de beste oplossing. Dan kan hij ergens in april als ruin lekker naar huis komen.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Als ze hem daar goed in de gaten kunnen houden en het is een beetje schoon dan is dat wel een fijne optie.Daphne_65 schreef:Guus wordt binnenkort gecastreerd. Ik wilde het eerst thuis laten doen, maar het is verstandiger het in de opfok te doen.Ik heb er hard over nagedacht en dit is de beste oplossing. Dan kan hij ergens in april als ruin lekker naar huis komen.
Daarna lekker naar huis en gaan genieten.
Laat je zijn manen lang???
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zijn manen gaan eraf als hij thuis komt. Dan krijgt hij even een grote beurt en een APK . Ze doen het al jaren en ik heb er goed overleg met hun over gehad. Voor Guus is het ook fijn dat hij zonder hormoontjes thuiskomt. De merries reageren hier nogal op mannelijke nieuwkomers en 1 echte vent op stal is meer dan genoeg.
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Guusje vandaag, wat wordt ze breed
Ze lijkt erg veel op mama

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lieve uitstraling heeft Guusje, echt een ijsberenvacht he? Prachtig!
Toch altijd spannend zo'n castratie Daphne, tenminste dat vond ik alle keren haha. Maar goede nazorg is aan Sonja wel toevertrouwd
.
Gaat Dragan hetzelfde lot tegemoet?
Toch altijd spannend zo'n castratie Daphne, tenminste dat vond ik alle keren haha. Maar goede nazorg is aan Sonja wel toevertrouwd

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Die Gio lolbroek maar hij is nu genezen.
Waar staat hij nu?
Ben benieuwd naar hem in April maar misschien ook wel eerder.
Waar staat hij nu?
Ben benieuwd naar hem in April maar misschien ook wel eerder.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik denk niet dat Dragan sl gecastreerd wordt, maar daar heb ik het niet met Charrey ovrr gehad. Ik vind het ook zeker spannend, heb ook totaal geen ervaring met castraties van paarden. Uiteindelijk is dit de beste oplossing voor Guus.Marijke_ schreef:Lieve uitstraling heeft Guusje, echt een ijsberenvacht he? Prachtig!
Toch altijd spannend zo'n castratie Daphne, tenminste dat vond ik alle keren haha. Maar goede nazorg is aan Sonja wel toevertrouwd.
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Gabbana en Dennis, ik wil voor Wente een Hidalgo zadel, één van onderstaande modellen (in het bruin).
Maar goed, het is dus nogal vroeg, dus ik denk dat ik toch nog even wacht hoor. Dan maar hopen op een aanbieding tegen die tijd.
http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... -tree.html
http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... addle.html
Hier gisteren een touwhalstertje voor Wente binnengekregen dat ik had besteld. donkerroze was het idee. Geen neonroze dus, maar donkerroze. Maar euhm.... ik heb nu echt een meisjespaard, want het blijkt toch wel heel erg knalroze te zijn
Daphne, spannend zo'n castratie. Ik hoor zulke verschillende verhalen daarover.
Ivonne, wat is Guusje breed! Lief met dat sneeuwsnuitje
Maar goed, het is dus nogal vroeg, dus ik denk dat ik toch nog even wacht hoor. Dan maar hopen op een aanbieding tegen die tijd.
http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... -tree.html
http://www.hidalgo-sattel.com/products/ ... addle.html
Hier gisteren een touwhalstertje voor Wente binnengekregen dat ik had besteld. donkerroze was het idee. Geen neonroze dus, maar donkerroze. Maar euhm.... ik heb nu echt een meisjespaard, want het blijkt toch wel heel erg knalroze te zijn

Daphne, spannend zo'n castratie. Ik hoor zulke verschillende verhalen daarover.
Ivonne, wat is Guusje breed! Lief met dat sneeuwsnuitje

Guusje heeft dezelfde looks als Geke met die vacht!
Ik zou me niet zo druk maken over de castratie, bij mijn beide hengsten ging dat toen heel goed en werd gewoon thuis gedaan. Ik zou het bij een evt volgend paard ook gewoon weer thuis doen
Sterre, zadel lijkt me heerlijk zitten maar qua uiterlijk niet zo mij ding, ik ben wel meer van het dressuurzadel model
Ik zou me niet zo druk maken over de castratie, bij mijn beide hengsten ging dat toen heel goed en werd gewoon thuis gedaan. Ik zou het bij een evt volgend paard ook gewoon weer thuis doen
Sterre, zadel lijkt me heerlijk zitten maar qua uiterlijk niet zo mij ding, ik ben wel meer van het dressuurzadel model

Ik heb juist weer 4 nare ervaringen met castratie. Het is gewoon afwachten hoe het zal gaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco