De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Keandra » do 17 jan 2013, 18:04

Hier ook ijzers, wel niet hobbelig.
Ze zijn het gewoon en lopen perfect zo. (We jagen ze wel anders nooit op, is dus eenmalig 2 keer zweep laten knallen en dan heb je 2 heethoofden en Jalenka die naast me komt staan om naar het spektakel te zien :+: )
Eros

Bericht door Eros » do 17 jan 2013, 19:07

Hier komen ze ook lekker buiten met deze sneeuw. Alleen de ijzerloze paarden ivm kans op glijden.
Zo blij dus dat Eros geen ijzers heeft!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

27 januari hebben Eros en ik een fotoshoot en had vanmiddag ineens een idee in m'n hoofd en als ik iets wil,...
Zo gezegd, zo gedaan. Ik wilde Eros in een western outfit stoppen, maar ik zelf heb geen zadel en hoofdstel
dus een stalgenootje lief aangekeken, als ik heeeeeel zuinig ben, mag ik haar outfit lenen.
Vanavond gepast en en en.. HET PAST!! *o/*

Afbeelding

En 1 met mij er op. Eros wilde alleen niet stilstaan haha
Afbeelding

Vanmiddag ook al op stal geweest, met mijn nichtje. Helemaal geen paardenmeisje maar altijd een grote mond
dus heb haar er even opgezet. Aangezien mijn uitrijdeken stuk gegaan is, zonder zadel en dus ook zonder
zadel er op gezet, en mijn baby stapt zo weg zonder problemen. Wat ben ik weer trots!!

1 rondje gestapt, voor het filmen even afstand genomen, verder er gewoon naast gelopen. Hij had al de hele
ochtend lopen gek doen in de paddock met z'n maatje, dus liep te sjokken en was liever lui dan moe haha.

http://www.facebook.com/video/video.php ... 3548404167
Laatst gewijzigd door Eros op do 17 jan 2013, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 17 jan 2013, 20:48

Ik kan binnenkort echt eens gaan beginnen met ons E'tje. Zondag wordt het zadel gebracht. Dus kan ik gaan beginnen met inrijden. Er is in totaal 3x iemand op haar rug geweest. Waarvan de 1e 2x heel goed, alleen de laatste keer niet. Daar moeten we dus weer door heen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
froukje91

Bericht door froukje91 » ma 21 jan 2013, 13:34

Leuke foto's van de E-tjes in de sneeuw :D

Ellen heeft gisteren schriktraining gehad bij paard 2013. Toen we daar aan kwamen bleek dat we vrij laat waren en dat de singel niet was mee gekomen dus als een gek naar binnen gerend en een singel gekocht. toen opgezadelt en los gereden. Dit was anders niet echt nodig omdat we alleen mar hoefden te stappen maar ik heb Ellen al meer dan een week niet kunnen rijden due ik heb haar lekker laten galopperen. Ze was super druk er vandoor vliegen schrikken enzo ze kwam telkens met 4 benen tegelijk de lucht in. na een half uur los rijden doordat het toch ineens uitliep was ze eindelijk tot rust gekomen.
toen bleek dat de andere 2 allang in de ring waren dus er ook snel in gegaan was allemaal wel spannend, Ellen is dat natuurlijk niet gewend in zo'n hal met zoveel mensen en een gespannen baasje. Toen moesten we allerlei opdrachten doen die eigelijk heel goed gingen, was wel spannend maar ze deed het wel braaf. Tegen het einde voelde ik dat ze weer energie kreeg en dat ze weer drukker werd en maakte ze weer een gek sprongetje. Aan het einde kregen we een aplaus en vlogen de andere 2 paarden er vandoor en Ellen bleef eerst staan en draaide ik haar om zodat ze er niet achteraan zou gaan. Stond ze ineens op haar achterbenen :o Heeft ze tijdens het rijden nog nooit gedaan dus stond er wel van de te kijken.
Op de terugweg ben ik maar afgestapt en er naast gaan lopen. Ik zag het nog zo gebeuren dat ze dan ineens er vandoor zou gaan in volle galop langs de inrij bak haha :P Heb nu helaas nog geen foto's als ik ze heb zal ik ze hier neer zetten.
Esther

Bericht door Esther » ma 21 jan 2013, 20:39

Was er een fjordenshow dan ofzo, of een rassenpresentatie??
Leuk dat je deel mocht nemen, ach schriktraining is ook mooi meegenomen. En met dit weer zijn alle paarden redelijk ontplofbaar toch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
froukje91

Bericht door froukje91 » di 22 jan 2013, 08:49

Nee geen rassenshow, was vanuit school georganiseerd. De andere twee (KWPN) paarden waren op zich best rustig maar die hebben gewoon kunnen rijden. Ellen kan daar niet zo goed tegen en dan moet alle energie eruit :P
Gisteren heeft ze voor het eerst voor de slee gelopen, ging op zich wel goed aan het eind werd ze een beetje gespannen en wilde ze vooruit springen en dan weer stil staan, bleek dat ze de tong over het bit had gedaan, dus die weer goed gedaan was het weer klaar. Heb nu mijn knie blauw omdat ze een keer vooruit sprong en toen ging stil staan. Mijn knie kwam toen op de voorkant van de slee :P
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » di 22 jan 2013, 13:04

Nou nu met de sneeuw
had ik een leuk Idee zet Enya voor de Slee
Dat rijmt :P
Maar dat was niet zo'n succes, ze vond het allemaal best wel Spannend die slee achter zich en ik achter haar lopen vond ze ook al niet zo'n goed idee. Na 2x weggerend te zijn de 1ste x ze kan lopen niet normaal. Maar niet echt in paniek rende ze weg de slee achtyer haar aan.

Ik heb haar afgetuigd en de slee even aan de kant gezet ;) En begon achter haar te lopen, ze vond het heel onwennig maar later deed ze het super heb toen de slee gepakt en achter me aan laten glijden en ook naast haar toen ze dit niet meer eng vond zijn we gestopt
In het land gezet wou ik brokjes pakken dus ik zeg Enya en klikte me me tong gaat ze bokkend er vandoor naar het kuil hihi

Met rijden gaat ze ook voorruit en ben super trots op me meisje
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Esther

Bericht door Esther » di 22 jan 2013, 19:55

Voorzichtig Joyce!! Je kunt een paard makkelijk verpesten als ze echt op de loop gaat met die slee erachter!!
Vindt ze de slee eng of de losse strengen? Anders moet je dat even met z'n tweeën doen, eentje sturen en eentje de strengen vasthouden en die met steeds iets meer druk tegen haar benen houden. Laat haar er als het goed gaat ook een keer overheen stappen zodat je weet wat ze doet als ze de streng aan haar binnenbeen voelt.
Er zelf naast lopen terwijl je zelf de slee trekt is ook een goede manier. Als ze het echt eng vindt kun je ook iemand vooruit laten lopen met de slee, paarden vinden het vaak minder eng als ze er achteraan lopen.

@ Froukje, Ellen is ook best een drukke fjord of niet??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » wo 23 jan 2013, 16:57

Hier geen slee achter de fjordjes gehangen..Geen slee dus houdt het op haha..
We hebben wel echt weer zin om te mennen,maar alles is opgebroken hier en dan die sneeuw overal Bah!!
We doen eigenlijk niet meer als slobber geven,sneeuw opruimen en voeren.

Leuk dat je met Ellen dat gedaan hebt,spannend maar zeker leerzaam!

Enya moet denk eerst nog wat ervaring op doen ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
froukje91

Bericht door froukje91 » do 24 jan 2013, 18:30

Ellen kan heel druk zijn als ze een paar dagen niet gereden wordt anders is ze best rustig hoor :P Ze heeft nu ook twee keer voor de slee gestaan, is wel leuk maar ook wel spannend. Moeders vind het helemaal leuk voor de slee en wil niet anders dan draven.

Afbeelding

Joyce, ik zag net een filmpje op facebook staan :) Leuk filmpje hoor maar ik zou als ik jou was iest steviger tuig er voor gebruiken. Als ze het al wat spannend vind is een longeersingen niet heel erg stevig en ze kan zo op de strengen gaan staan zoals ik het zag :)
Emily

Bericht door Emily » za 26 jan 2013, 08:40

Dames ik volg nog steeds hoor!! Erg leuk om te zien hoe die knappe E'tjes zich steeds verder ontwikkelen.

@ Elvis; Ik heb erg veel respect voor jullie met deze kou. Emily staat op een pensionstal en alles wordt gedaan, maar zelfs dan heb ik af en toe zoiets van; Ik blijf wel thuis, mij te koud!

Emily doet dan momenteel ook niet veel. De bak is wit en bovendien keihard, de gehele omgeving is wit en spekglad en het is gewoon super koud! Toch probeer ik zo veel mogelijk met haar buiten te wandelen. Dit vind ze helemaal super, oortjes er op en gaan!
Zal vanmiddag eens een foto topic maken (De zoveelste met sneeuw).

Van de week probeerde ik tijdens het wandelen heel dapper te doen. Ik had haar bitloze hoofdstel in gedaan om te wandelen. Toen ik eindelijk de moed had verzameld en besloten had een stukje op haar rug te kruipen, moest ik nog een manier vinden om er op te komen. Hekje opgezocht, met heel veel moeite Emily tegen het hekje aan gekregen. Toen mijn been over Emily heen gooien, wat er vast onozel uit zag aangezien emily alweer een stuk was weggedraaid, en hop daar zat ik. De reactie van Emily was; HEEE WE GAAN WAT DOEN!
Daar ging mevrouw in speedo stand in stap. Oortjes er op en gaan dacht ze! 200 meter later, toen ik eindelijk mijn zit had gevonden, zag ik een kudde ganzen aankomen. Ik ben nog nooit zo snel van een paard afgesprongen, maar ik zag me al hangen om Emily haar nek in volle rengalop!
Dat is de enige 200 meter dat ik deze maand op Emily gezeten heb, zucht..
Emily (v. Balony, m. Justy)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 28 jan 2013, 07:23

Jippie de sneeuw is bijna helemaal verdwenen *o/*
Gister stond Elvis helemaal te trillen van de energie,steigeren en rennen en als hij stond te eten trilde hij,dacht wat is dit??Maar toen hij rustig werd trilde hij niet meer dus nanc zei al zal wel de energie zijn.
Lekker weer rijden en mennen,heerlijk!

Haha..ken het bitloze rijden,in het land gaat het wel,maar buiten heb ik het vertrouwen dan niet en denk je ieder moment daar ga ik! ;)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 28 jan 2013, 09:56

Ik denk pff die rotsneeuw eindelijk weg, en ik heb zo'n zin om weer eens te rijden. Emy is zo chago! Gister wilde ze een vriend van mij aanvallen hihi. We moesten er op dat moment wel om lachen maar leuk is het natuurlijk niet. Of dit nou chagogedrag is of dat ze zich verveeld ik heb geen idee. Tegen mij is ze de laatste week ook een beetje narrig. Dat ik denk van ik kijk even uit want straks pakt ze me. Niet dat ik bang ben voor haar maar hou dr wel in de gaten ;) Het is vooral met eten en het is nou niet bepaald dat ze uitgehongerd zijn hahaha.
Denk gewoon alles bij elkaar, de kou verveling toch wel en het is en blijft natuurlijk een merrie die met haar hormoontjes zit. Verder was ze gister tegen mij wel lief dus zolang ze het bij een ander doet vind ik het prima hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » ma 28 jan 2013, 21:13

Hier kunnen we niet rijden hoor zo. En ga me nu niet aan een wandeling wagen 8)7 .
Ik ga mooi wachten tot het maart is en dan is Jalenka de pineut. Dan gaan we ervoor ~~}> .

Dit weekend hebben we de paarden hun ontworming gegeven. Jalenka was stout, echt stout. Normaal blijft ze mooi stilstaan (zonder halster) en kun je het zo in de mond spuiten. Maar Leslie had al een tijd lopen jagen op Githa, en Jalenka was hierdoor geheel over haar toeren. Dus heb uiteindelijk de pasta over haar eten gespoten en ze heeft het zo opgegeten (ben erbij blijven staan tot ze alles op had := )
Voor de zekerheid ga ik nog een spuit geven volgende maand (als de DA komt inenten).
Sharyn

Bericht door Sharyn » di 29 jan 2013, 10:51

Hallo allemaal,

Ik stel mezelf hier ook even voor:
Ik ben Sharyn en sinds begin deze maand de eigenaar van Eachann. Ik zag dat de beginpost al aangepast was... dat voelt nog wel heel onwennig, hoor! Sinds een dikke week staat hij nu bij mij. Ik zal hier ook af en toe wat posten.
Groetjes Sharyn
froukje91

Bericht door froukje91 » di 29 jan 2013, 11:09

Welkom hier :) Ellen moet vandaag maar weer aan de bak. Ik geloof dat ik nu wel weer in de bak kan wezen. Eerst maar even aan de longeerlijn laten gek doen anders worden we allebei heel zenuwachtig... Heb er al de hele week naar uit gekeken om weer te kunnen rijden. Ellen heeft momenteel nogal last van energie overschot := Voor de kar is ze ook telkens afgeleid.

Ik zie nu trouwens dat de foto die ik hierboven heb neer gezet niet Ellen is maar Viola :P
Elvis

Bericht door Elvis » di 29 jan 2013, 12:59

Welkom Sharyn!

Toch grappig dat koningsdag op 27 april is vanaf 2014,Elvis zijn verjaardag haha...

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 01 feb 2013, 10:14

Welkom sharyn!
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 01 feb 2013, 15:47

Haha dan is het echt "Elvis the King". Leuk!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Eros

Bericht door Eros » vr 01 feb 2013, 21:36

Welkom Sharyn!!
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Plaats reactie