F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Schrikken Willeke, hopelijk krijgt ze er geen last van.
Fijn dat Fatoush het toch nog zo goed doet. Je zou verwachten dat hij er in de winter meer last van zou hebben, gelukkig niet.
Fenna lekker in de sneeuw gespeeld, heerlijk.
Hier ligt niet zo veel, eigenlijk niet noemenswaardig.
Arme Fjel moet het even zonder moeder stellen, hihi.. Tea heeft gevoelige zolen, dus die staat op de andere wei. Die is gladder en dus kan ze daar beter uit de voeten. Daar kunnen ze alleen niet alle drie op.
Fjella staat nu dus met Yarra op de wei, maar ze houden het vrij rustig, ze staan niet de hele tijd naar Tea te brullen, maar staan nu gewoon normaal te eten. Is ook wel zo rustig zonder bitchy Tea erbij..
Succes met je krukken in de sneeuw Karin!! Het is voor mij met twee redelijk normale voeten al levensgevaarlijk, ben nog niet echt uitgegleden, maar scheelde al een paar keer niet veel!!
Fijn dat Fatoush het toch nog zo goed doet. Je zou verwachten dat hij er in de winter meer last van zou hebben, gelukkig niet.
Fenna lekker in de sneeuw gespeeld, heerlijk.
Hier ligt niet zo veel, eigenlijk niet noemenswaardig.
Arme Fjel moet het even zonder moeder stellen, hihi.. Tea heeft gevoelige zolen, dus die staat op de andere wei. Die is gladder en dus kan ze daar beter uit de voeten. Daar kunnen ze alleen niet alle drie op.
Fjella staat nu dus met Yarra op de wei, maar ze houden het vrij rustig, ze staan niet de hele tijd naar Tea te brullen, maar staan nu gewoon normaal te eten. Is ook wel zo rustig zonder bitchy Tea erbij..
Succes met je krukken in de sneeuw Karin!! Het is voor mij met twee redelijk normale voeten al levensgevaarlijk, ben nog niet echt uitgegleden, maar scheelde al een paar keer niet veel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Schrikken Willeke, gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen.
Wat ontzettend fijn voor je Ivonne dat het met Fatoush nog steeds goed gaat in de winter. Wie weet hoe lang je nog wel niet van hem kunt genieten, ik gun het je van harte.
Heb je een foto gemaakt Marion van je sneeuwpop haha.
Voorzichtig aan hoor Karin en vooral niet nog meer breken.
Hier gaat alles z'n gangetje. Wel zijn 5 van de 7 wat baldadiger dan anders. Jeroen heeft er zijn handen vol aan met binnen zetten.
Wat ontzettend fijn voor je Ivonne dat het met Fatoush nog steeds goed gaat in de winter. Wie weet hoe lang je nog wel niet van hem kunt genieten, ik gun het je van harte.
Heb je een foto gemaakt Marion van je sneeuwpop haha.
Voorzichtig aan hoor Karin en vooral niet nog meer breken.
Hier gaat alles z'n gangetje. Wel zijn 5 van de 7 wat baldadiger dan anders. Jeroen heeft er zijn handen vol aan met binnen zetten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fjel was gisteren weer echt Fjel..
Ze moest nodig geknipt en Yarra ook, dus ik eerst Fjel naar stal gehaald, goed vastgeknoopt en daarna Yarra gehaald.
Fjel natuurlijk ongedurig want ze stond alleen, trok weer al het Fjella gedrag uit de kast. Sorry meid, gaat niet lukken.
Yarra ernaast gezet en toen was ze weer helemaal met mij bezig.
Moest even in huis, staat ze met haar kont naar Yarra om het hoekje van de stal te kijken tot ik terug kom.. Paarden ik snap er niets van..
Tijdens het knippen heeft madam dan een spaningsboog van zeker 2 seconden, zucht.. Aan wie doet ze me toch denken.
He, de vensterbank, wat voor jas heb jij aan, heb je wat in je zakken, wat heb je in je hand, aai mij eens, ben ik niet lief, he kriebel, wow er het dak steekt een stukje uit even bekijken, wat is dat voor krukje, wat voor schoenen heb jij aan, he moet je mijn neus zien.
Staat ze eindelijk 2 seconden stil met haar neus tegen de muur, snif snif, he wat ruikt die muur raar!! Enz..
Jullie zullen begrijpen dat het weer een top strakke boog is geworden!!
Ze moest nodig geknipt en Yarra ook, dus ik eerst Fjel naar stal gehaald, goed vastgeknoopt en daarna Yarra gehaald.
Fjel natuurlijk ongedurig want ze stond alleen, trok weer al het Fjella gedrag uit de kast. Sorry meid, gaat niet lukken.
Yarra ernaast gezet en toen was ze weer helemaal met mij bezig.
Moest even in huis, staat ze met haar kont naar Yarra om het hoekje van de stal te kijken tot ik terug kom.. Paarden ik snap er niets van..
Tijdens het knippen heeft madam dan een spaningsboog van zeker 2 seconden, zucht.. Aan wie doet ze me toch denken.
He, de vensterbank, wat voor jas heb jij aan, heb je wat in je zakken, wat heb je in je hand, aai mij eens, ben ik niet lief, he kriebel, wow er het dak steekt een stukje uit even bekijken, wat is dat voor krukje, wat voor schoenen heb jij aan, he moet je mijn neus zien.
Staat ze eindelijk 2 seconden stil met haar neus tegen de muur, snif snif, he wat ruikt die muur raar!! Enz..
Jullie zullen begrijpen dat het weer een top strakke boog is geworden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Echt goed onder woorden gebracht wat onze F-jes ooit denken!!
Hier dezelfde problemen met knippen!
Hier dezelfde problemen met knippen!

Hilda & Vera & Floyd
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen

Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Duidelijk verslag van Fjella
.
Heel herkenbaar.
Fenna samen met Odette in de sneeuw:

sneeuwpop Fenna:

Heel herkenbaar.
Fenna samen met Odette in de sneeuw:

sneeuwpop Fenna:

Odette&Fenna
Het is al weer even geleden dat ik op het forum was en zo te lezen het een en ander gemist.
Leuke foto's en verhalen / vooruitgangen.
Hier is ook het een en ander gebeurd, wij hebben een huis gekocht en de verbouwing zit er nu grotendeels op.
Ook is de kudde waar falko in staat in december gehalveerd, van 8 naar 4. Het positieve eraan is dat ze alle 4 nu meer ruimte hebben en meer met elkaar spelen. Zo zie ik falko tegenwoordig vaak rondstieren met zijn leeftijdsgenootje, een belg.
Doordat ik het zelf ook druk had weinig gedaan met hem waardoor de verveling groeide.
Meneer werd echt vervelend, gelukkig nu weer meer tijd waardoor ik weer wat regelmatiger met hem aan de slag kan.
Hopenlijk is de grond snel weer beter te begaan anders moet ik me nu maar beperken tot alleen vrijheidsdressuur.
Leuke foto's en verhalen / vooruitgangen.
Hier is ook het een en ander gebeurd, wij hebben een huis gekocht en de verbouwing zit er nu grotendeels op.
Ook is de kudde waar falko in staat in december gehalveerd, van 8 naar 4. Het positieve eraan is dat ze alle 4 nu meer ruimte hebben en meer met elkaar spelen. Zo zie ik falko tegenwoordig vaak rondstieren met zijn leeftijdsgenootje, een belg.
Doordat ik het zelf ook druk had weinig gedaan met hem waardoor de verveling groeide.
Meneer werd echt vervelend, gelukkig nu weer meer tijd waardoor ik weer wat regelmatiger met hem aan de slag kan.
Hopenlijk is de grond snel weer beter te begaan anders moet ik me nu maar beperken tot alleen vrijheidsdressuur.
Lessen staan nu op een laag pitje in verband met de vorst we gaan nu maar longeren in de half overdekte ring om de commando's te oefenen. Ik hoop nu dat de vorst snel weg is.
s
Sneeuwfoto's zitten er ook niet in er is hier zo weinig gevallen.

Sneeuwfoto's zitten er ook niet in er is hier zo weinig gevallen.

Hier ook weinig sneeuwplaatjes te maken bij gebrek aan...
Nog wel paar foto's van december eindelijk eens upgeload van mijn Fje die nog steeds haar taak als Big Mama letterlijk én figuurlijk neemt:

Grootste hobby naast donderstralen.

Naast vriendin Gerdie
Little one.

Nog wel paar foto's van december eindelijk eens upgeload van mijn Fje die nog steeds haar taak als Big Mama letterlijk én figuurlijk neemt:

Grootste hobby naast donderstralen.

Naast vriendin Gerdie

Geluk is de vrucht van intens werk
Wat heeft zo toch een prachtig kleurtje Annabel!! Knappe flamingo. Wanneer is ze uitgerekend?
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Wat is ze prachtig Annabel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
@Lisa: Dr kleur geeft wel warmte in koude dagen haha. En over 136 dagen zegt de ticker, dat is rond 6 mei!
Bedankt Karin.
Ze valt wel altijd op in het land vanwege dr kleurtje (en dr grote oren die alert omhoog priemen).
Bedankt Karin.
Ze valt wel altijd op in het land vanwege dr kleurtje (en dr grote oren die alert omhoog priemen).
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Gisteren heb ik het zadel gekregen voor Fello! maar ja, nu ligt er weer sneeuw. Kan ik nog niet rijden....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Voor Fjellko heb ik ook een zadel een wintec wide meneer is wat breed een na grootste boom.
http://www.fjorkahoeve.nl
-
Fello heeft de oranje boom erin zitten en Evita de gele. We twijfelden tussen de gele of zilver/grijze. Toch maar de gele gedaan, vanwege het rondgeribte lijf.
Degene die bij mij de zadels is komen aanpassen, geeft ook centered riding les. Toch lijkt me dat erg leuk en interessant om te doen. Dus toch maar een afspraak gaan maken. Moet alleen die sneeuw weer weg zijn....
Degene die bij mij de zadels is komen aanpassen, geeft ook centered riding les. Toch lijkt me dat erg leuk en interessant om te doen. Dus toch maar een afspraak gaan maken. Moet alleen die sneeuw weer weg zijn....
Fijn dat je zadel voor Fello er is!
Wel jammer dat je er nu niet mee kunt rijden.
Wat is Flam al dik! Mooi hoor.
Wel jammer dat je er nu niet mee kunt rijden.
Wat is Flam al dik! Mooi hoor.
Odette&Fenna
Sta ik vandaag eindelijk eens met het fototoestel bij de wei, wil ik hem aanzetten, is hij leeg!!!
Gebeurt dus steeds, in de tas gaat hij steeds per ongeluk aan en dan is de batterij leeg als ik hem wil gebruiken..
Fjella had ijspegels aan haar buik, hihi.. Maar wel gewoon droog en warm eronder hoor! Zij en Yarra gaat nu toch ook beter samen, Tea staat ergens anders, en ze hebben ook geen last van de kou.
Gebeurt dus steeds, in de tas gaat hij steeds per ongeluk aan en dan is de batterij leeg als ik hem wil gebruiken..
Fjella had ijspegels aan haar buik, hihi.. Maar wel gewoon droog en warm eronder hoor! Zij en Yarra gaat nu toch ook beter samen, Tea staat ergens anders, en ze hebben ook geen last van de kou.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Mss je batterij uit de toestel halen, als je hem in de tas doet..Esther schreef:Sta ik vandaag eindelijk eens met het fototoestel bij de wei, wil ik hem aanzetten, is hij leeg!!!
Dat is jammer. Batterijen er maar uithalen voortaan
.
Fjella's vacht isoleert wel goed zeg, als de ijspegels eronder blijven hangen.
Fenna heeft een lesje 'hoe moet ik ook alweer mijn stal in?' nodig. Ze sleept sinds een paar dagen iedereen mee langs haar stal, boefje
. En dan moet ze of achteruit, of een hele krappe draai maken, want ze loopt zichzelf klem tegen een wand aan.

Fjella's vacht isoleert wel goed zeg, als de ijspegels eronder blijven hangen.
Fenna heeft een lesje 'hoe moet ik ook alweer mijn stal in?' nodig. Ze sleept sinds een paar dagen iedereen mee langs haar stal, boefje

Odette&Fenna
Wauw, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, hihi..leoensuzanne schreef:Mss je batterij uit de toestel halen, als je hem in de tas doet..
Fjella heeft ook een flink beschermend pak aan tegen de kou hoor, hihi.. Is al bijna net zo'n beer als Jeskim altijd was..
Oeps, Fenna op bootcamp!!
Even op de resetknop denk ik??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat een dikke dik die Flam!
Leuke foto's van Fenna, natuurlijk met neus naar beneden
Bent goed bezig Suzanne! Wat voor zadel is het uiteindelijk geworden?
Boef Fenna, puber periode?
Ooh, op sommige momenten word je toch gewoon zo blij van je paarden he..
Floyd komt elke keer in een galopje naar ons toe als we op stal aankomen. Natte neus in je nek en haren..
Heerlijk deze week gesleed met Veer.. En die andere twee stonden heel schattig toe te kijken.. Daarna Floyd een energiebom! Staan nu in de grote wei, dus hij maakte behoorlijk wat vaart.. en maar bokken! Tussendoor altijd even een knuffel komen halen (zo geleerd, ideaal
) en dan ga ik weer op m'n hurken en daar ging ie weer. En dat koppie en oogjes dan van hem.. Pretbek!
Misschien donderdag eens kijken wat ie doet met een slee achter hem.. hij doet het allemaal zo braaf tot nu toe! Lange lijnen gaat goed. Begin maart tanden laten controleren, gok dat zijn wolfskiesjes door zijn gekomen. En dan gaat het allemaal gebeuren!

Leuke foto's van Fenna, natuurlijk met neus naar beneden

Bent goed bezig Suzanne! Wat voor zadel is het uiteindelijk geworden?

Boef Fenna, puber periode?

Ooh, op sommige momenten word je toch gewoon zo blij van je paarden he..

Misschien donderdag eens kijken wat ie doet met een slee achter hem.. hij doet het allemaal zo braaf tot nu toe! Lange lijnen gaat goed. Begin maart tanden laten controleren, gok dat zijn wolfskiesjes door zijn gekomen. En dan gaat het allemaal gebeuren!

Horses are like potato-chips, you can't just have one..