Paardrijbroek

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Clovis

Paardrijbroek

Bericht door Clovis » zo 20 jan 2013, 16:13

Ik wist niet goed waar ik dit topic neer moest zetten.
maar..
Wat vinden jullie fijne paardrijbroeken?
en wat totaal niet?

xx
Clovis me eigen paardje sinds 19-08-12 <3
Heb ook nog een shetlander Wanda =)
claudia

Re: Paardrijbroek

Bericht door claudia » zo 20 jan 2013, 17:09

Ik heb alleen pikeur en 1 Eurostar.
Alles met een leren zitvlak.

Een ander model zit mij gewoon niet lekker.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 20 jan 2013, 17:15

Ik heb alleen nog maar Harry's Horse liggen als ik me het goed herinner. Wel verschillende modellen, ene model past wel goed andere wat minder.
Heb nu een 'Michelle' gekocht in de aanbieding en die bevalt me echt super goed. Daarvoor heb ik altijd de 'Anemone' van Rider Pro gehad, maar die is op een gegeven moment uit de handel gehaald bij de winkels waar ik mijn broeken kocht. Maar misschien dat ik daar nog wel eens weer achteraan ga want die waren wel echt heel fijn.

Veel rijbroeken zitten mij wel goed, mits er maar geen leren zitvlak op zit. Dat vind ik echt vreselijk zitten tijdens het rijden, maar dat is voor mij echt persoonlijk.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » zo 20 jan 2013, 17:24

Ik ben vooral van de Mondoni, maar zonder leren zit of knie vlakken!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 20 jan 2013, 17:48

Pikeur en eurostar, de rest past niet of zit niet lekker.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Naomi

Bericht door Naomi » zo 20 jan 2013, 19:33

Eurostar, harry's horse, HKM, Pikeur en EJ huismerk heb ik in mijn kast liggen, allemaal met kunstleren zitvlak, dat vind ik het fijnste. Ik moet zeggen dat ik wel echt merk dat een "goedkoper" merk eerder stug kunstleer krijgen, vooral de ej broeken krijgen echt pilletjes er op.
Ik heb een paar maanden geleden een HKM broek gekocht en daar ben ik echt weg van. Niet zo gek duur als pikeur en eurostar (hij was 90 euro, maar op agradi heb ik het al goedkoper gezien), maar wel super kwaliteit. Ik krijg ook echt veel complimentjes over dat het zo'n mooie broek is, en hij zit ook super lekker. Mooi tussen weggetje dus!
Caya (v. Kunar) :+:
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 20 jan 2013, 19:40

Harry's horse, maar daar heb ik toch wel wat problemen met de stiksel en de kleuren blijven ook niet heel mooi.
Horka, die broeken heb ik al jaren, die blijven goed.
Pikeur, te hoge band voor mijn doen.

Ik heb er heel veel, allemaal zonder leren/nep leren zit, sommige wel op de knie. Broeken met een leren zit vind ik echt niet fijn rijden!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Dennis

Bericht door Dennis » zo 20 jan 2013, 21:48

Pikeur en Cavallo met leren zitvlak
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 21 jan 2013, 07:37

Ik heb een hele fijne van Welkoop, alleen het klittenband op de enkels is een beetje verrot nu (maar met sokken er overheen niks aan de hand). Maar hij is van heel fijn materiaal (soort strakke joggingbroek). Verder maakt het me niet zo heel veel uit, zolang er maar een (kunst)lederen zitvlak op zit. Overigens heb ik die op 1 broek niet, van Horka, die is heel dun en erg fijn in de zomer.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 21 jan 2013, 07:40

Horze....maar dan niet de goedkoopste (zul je altijd zien :') ) maar de iets duurdere (toch nog altijd goedkoper dan veel andere merken)...heb daar 1 geruite blauwe van en daar zou ik in kunnen wonen zo lekker zit dat ding. Heb verder nog een Eurostar Domino en die zit ook fijn (en kleed vooral erg goed af..hahahaha)...verder niet want ik rijd zoooooooo weinig :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Krista

Bericht door Krista » ma 21 jan 2013, 13:44

Pikeur of Eurostar met leren zitvlak.
De rest en zeker goedkopere broeken zitten niet lekker, lubberen uit of verslijt ik binnen 3 maanden en is goedkoop enorme duurkoop.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
claudia

Bericht door claudia » ma 21 jan 2013, 15:18

Krista schreef:Pikeur of Eurostar met leren zitvlak.
De rest en zeker goedkopere broeken zitten niet lekker, lubberen uit of verslijt ik binnen 3 maanden en is goedkoop enorme duurkoop.
Ben ik helemaal met je eens :))
Ik had een goedkope broek maar was er in nog geen vier maanden helemaal doorheen.
Nee, ik wil echt geen andere meer.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 21 jan 2013, 15:53

Die Anemone van Rider Pro is momenteel ook wel echt mijn favoriet. Heb de grootste ergernis de laatste tijd dat broeken na verloop van uren zo sterk naar beneden trekken, dat het me zeer gaat doen in de knieholten of ik maar blijf ophijsen. De anemone is een zachtere stof en zakt niet, kruipt niet op in de knieholten..zit gewoon heerlijk.

Hoe verslijten jullie je broeken eigenlijk??

Verder ooit eens de Robbie's aangehad aantal uur...menn, die zat me ook portie fijn, op de wip gezeten om m te halen, maar vond het écht teveel geld.
Geluk is de vrucht van intens werk
Clovis

Bericht door Clovis » ma 21 jan 2013, 16:23

Bella schreef:Die Anemone van Rider Pro is momenteel ook wel echt mijn favoriet. Heb de grootste ergernis de laatste tijd dat broeken na verloop van uren zo sterk naar beneden trekken, dat het me zeer gaat doen in de knieholten of ik maar blijf ophijsen. De anemone is een zachtere stof en zakt niet, kruipt niet op in de knieholten..zit gewoon heerlijk.

Hoe verslijten jullie je broeken eigenlijk??

Verder ooit eens de Robbie's aangehad aantal uur...menn, die zat me ook portie fijn, op de wip gezeten om m te halen, maar vond het écht teveel geld.
Mijn broek gaat bij me knieeen kapot.
nouja 1x gebeurt. Rij nog niet heel lang. Maar bij mijn broek is het op de knie naar een tijdje heel dun
Clovis me eigen paardje sinds 19-08-12 <3
Heb ook nog een shetlander Wanda =)
Krista

Bericht door Krista » ma 21 jan 2013, 17:35

Broeken verslijten? Op de knie of boven de knie idd stof heel dun en uiteindelijk kapot, of de stiksels kapot en gesleten.
Moet ook zeggen dat ik ze uren per dag aanheb en meer paarden rij. Denk als je een of twee keer per week rijdt dat je met een goede merkbroek misschien wel 5 jaar doet. Dat halen mijn Pikeurs ook niet die gaan met 2 jaar wel de container in.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 21 jan 2013, 18:10

Ik ben het meest fan van mijn Cavallo's. Ze kosten wat, maar ze zitten geweldig en ze blijven ook heel mooi.
De laatste rijbroek die ik kocht was een Horze (jeans met kunstleren zitvlak) en die vind ik ook heel goed. Kwalitatief iets minder, maar voor dat geld (60 euro?) echt een leuke broek.

Mijn Eurostar lag na een jaar al in de vuilbak. Die ging in sneltempo van donkerbruin naar vies grijs en de stof bleef ook niet mooi.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 21 jan 2013, 18:28

De Anemone van Rider Pro is ook mijn favoriet. En ik heb een Cavallo-winterbroek, die is ook lekker.
Ik heb heel veel broeken gepast, maar deze zitten toch het beste (okee, en een Anky-broek, maar voor die prijs kan ik 3 of 4x een nieuwe Anemone kopen, dat vind ik dan leuker).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Fran

Bericht door Fran » ma 21 jan 2013, 18:39

Eurostar en Pikeur. Heb een paar keer van de EJ gehad, maar die zijn lekker goedkoop maar naar 1 seizoen kan je ze weg doen.
Ik heb ook een harry's horse, die flubbert een beetje maar dan doe ik mijn thermolegging er onder...heerlijk!!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Mieke

Bericht door Mieke » ma 21 jan 2013, 18:46

Ik heb een eurostar die al 13 jaar oud is en ik nog steeds het liefste aan heb ;) In die 13 jaar is die trouwens enorm intensief gebruikt, blijkbaar ben ik er heel zuinig op geweest :)
Ctje :)
Ootje

Bericht door Ootje » ma 21 jan 2013, 20:32

Pikeur. Alleen een nadeel is dat de stiksels bij de kniestukken los gaan.
Odette&Fenna
Plaats reactie