pavo care4live
Re: pavo care4live
hier kost een zak 16,95
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Als je geluk hebt heb je nog een zak met een rode sticker met 2 euro korting, dan betaal je 14.95 en anders zijn ze 16.95
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- nancy imka
Hey, oke best aan de prijs dus... Maar goed echt veel voer ik niet dus dan zou het niet zo erg zijn. Er staat altijd dat je heel veel moet voeren op zo'n zak maar als ik dat zou doen zijn ze tonnetje rond 

Ja klopt, maar ik vind dat zo algemeen genomen, er word namelijk niet gekeken of een zober ras is of niet en hoeveel er mee gereden word en word alleen maar gekeken naar gewicht van het paard.
Ik hou gewoon mijn paarden in de gaten, doen ze het er goed op zo houden, worden ze te dik, minderen, worden ze te mager iets meer geven.
Het is inderdaad wel prijzig, er zit ook maar 15kilo in.
Ik hou gewoon mijn paarden in de gaten, doen ze het er goed op zo houden, worden ze te dik, minderen, worden ze te mager iets meer geven.
Het is inderdaad wel prijzig, er zit ook maar 15kilo in.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Onze voerleverancier doet volgens mij Pavo, Havens, Cavalor, Hipro en Roosen. Van Havens, Cavalor en Roosen is er geen geschikt voer, die van Hipro geprobeerd maar dat was niks. Dan blijft enkel deze nog over.
Bij ons in de stalprijs zit basisbrok van Roosen inbegrepen. De meerkost van ander voer betaal je bij. Dat komt voor mij nu op 7 euro per maand ongeveer. Valt uiteindelijk ook nog goed mee.
Bij ons in de stalprijs zit basisbrok van Roosen inbegrepen. De meerkost van ander voer betaal je bij. Dat komt voor mij nu op 7 euro per maand ongeveer. Valt uiteindelijk ook nog goed mee.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wij zijn voor onze 3 paarden overgeschakeld van Pavo naar cavalor, meer eten voor zelfde geld.
Ze zijn ook veel rustiger nu, ookal krijgen ze dezelfde hoeveelheid voer (ongeveer he)
Ik vind Pavo heel duur, zeker die care4life.
Ze zijn ook veel rustiger nu, ookal krijgen ze dezelfde hoeveelheid voer (ongeveer he)
Ik vind Pavo heel duur, zeker die care4life.
- nancy imka
Zou het niet nog goedkoper worden als het nieuwe er weer vanaf is? Ik vind pavo opzich niet zo heel duur als ik het vergelijk met de andere merken hier bij Ranzijn. Ik heb nog nooit gevoerd wat er op een zak staat wat ik moet voeren. Dan zou ze tonnetje rond zijn hihi
welk voer van cavalor is er vergelijkbaar met de pavo care4life?
Ravina(OrstaxBrusvein)
De strucomix Sensitive is soortgelijk.
Volgens Voervergelijk is het niet melassevrij, dus ik ga me er niet aan wagen.
Ik ga me straks wagen aan de Original Puritan van Höveler. Komt neer op de C4L, zonder melasse, zonder graan, zetmeel & suikergehalte van 10%.
Wil het nog ff allemaal strak naast elkaar gaan zetten om te vergelijken. Overgens bestaat dit voer al een paar jaar
, maar nu ik zelf weer mag kiezen welk krachtvoer ik voer (eerder kon ik kiezen uit havens en besterly) zijn Höveler en Nösenberger weer in mijn gedachten.
Overgens moet ik jullie wel zeggen dat ik aan de grens met Duitsland woon en ik dus makkelijk aan Höveler en Nösenberger kan komen.
Wil het nog ff allemaal strak naast elkaar gaan zetten om te vergelijken. Overgens bestaat dit voer al een paar jaar

Overgens moet ik jullie wel zeggen dat ik aan de grens met Duitsland woon en ik dus makkelijk aan Höveler en Nösenberger kan komen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Hij is niet melasse vrij en volgens mij zitten er ook granen in of heb ik nu de verkeerde voor me?Jilly schreef:De strucomix Sensitive is soortgelijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Je hebt de goede voor je rowenna! Suiker en zetmeel van de sensitive is overgens 21% en de ca;p vind ik aan de lage kant. Als je je ruwvoer ernaast geeft, zakt je ca:p tot onder de 1,5:1.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik vind die 21% wel hoog tov 9% van c4L
Ravina(OrstaxBrusvein)
Ik voerde eerst de Mijten Nova-Mix. Die heeft volgens mij een Z+S gehalte van 32%.
Daar deed Hay het echt prima op.
In het voorjaar heb ik een paar dagen Marstall Force gevoerd. Nog geen 100 g per dag, lage gehaltes en hij begon prompt weer als vanouds te schuren.
Puur naar de cijfertjes kijken is geen garantie in ons geval
Daar deed Hay het echt prima op.
In het voorjaar heb ik een paar dagen Marstall Force gevoerd. Nog geen 100 g per dag, lage gehaltes en hij begon prompt weer als vanouds te schuren.
Puur naar de cijfertjes kijken is geen garantie in ons geval

Dat is zeker waar Jilly! En novamix is super spul, de gelderse van mijn schoonzus en een fries daar op stal krijgen het ook. Beide "hebben" behoorlijke exzeem, voeren het nu voor het 3e jaar.
Beide hebben weer mooie manen en de staart is ook mooier geworden.
Beide hebben weer mooie manen en de staart is ook mooier geworden.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
We zijn intussen ruim een maand verder. Wie is de Pavo blijven voeren, wie is er mee gestopt en hoe zijn jullie bevindingen in tussen?
Hay doet het er eigenlijk echt prima op. Hij heeft even een 'lastige' fase gehad. Ik twijfelde of het van het eten kwam, maar volgens mij was het een combinatie van wintergekkigheid en weinig kunnen doen.
Gisteren hebben we onze eerste bosrit sinds eeuwen gedaan en hij was alert en vooruit, maar wel superbraaf zoals ik 'm ken.
De eerste weken dronk en plaste hij beduidend meer, maar dat is weer normaal nu.
Ik heb intussen haar getrokken bij Hay en ga van de week nog even bij Louis langs om het uit te testen.
Als dat positief is blijven we dit voer geven.
Hay doet het er eigenlijk echt prima op. Hij heeft even een 'lastige' fase gehad. Ik twijfelde of het van het eten kwam, maar volgens mij was het een combinatie van wintergekkigheid en weinig kunnen doen.
Gisteren hebben we onze eerste bosrit sinds eeuwen gedaan en hij was alert en vooruit, maar wel superbraaf zoals ik 'm ken.
De eerste weken dronk en plaste hij beduidend meer, maar dat is weer normaal nu.
Ik heb intussen haar getrokken bij Hay en ga van de week nog even bij Louis langs om het uit te testen.
Als dat positief is blijven we dit voer geven.
- nancy imka
ik denk dat wij nu over zijn op de pavo care 4 life... merk geen verschil eigenlijk maar doen ook vrij weinig. Wil vandaag met Emy rijden ben benieuwd...
Jilly, wat test hij dan aan zn haar? Ik wilde het vooral gaan voeren omdat Imka al dr problemen heeft zoals bevangen enz. En het leek me gewoon makkelijk om een voer te gaan geven. Imka krijgt er ook nog lucerne bij zodat ze lekker veel ruwvoer binnen krijgt. Eerst gaf ik dat van pavo maar dacht probeer eens een zak lucerne en is wel iets minder droog heb ik het idee. Straks als ze het land weer opgaan dan stop ik daarmee en krijgen ze alleen nog c4l. Ze drinken bij ons ook wel meer maar Emy heeft altijd wel veel gedronken... Maar wie er nu meer drinkt is bij ons niet te controleren omdat ze met zn 3e een bak hebben.
Jilly, wat test hij dan aan zn haar? Ik wilde het vooral gaan voeren omdat Imka al dr problemen heeft zoals bevangen enz. En het leek me gewoon makkelijk om een voer te gaan geven. Imka krijgt er ook nog lucerne bij zodat ze lekker veel ruwvoer binnen krijgt. Eerst gaf ik dat van pavo maar dacht probeer eens een zak lucerne en is wel iets minder droog heb ik het idee. Straks als ze het land weer opgaan dan stop ik daarmee en krijgen ze alleen nog c4l. Ze drinken bij ons ook wel meer maar Emy heeft altijd wel veel gedronken... Maar wie er nu meer drinkt is bij ons niet te controleren omdat ze met zn 3e een bak hebben.
Ik heb dit topic de hele tijde stil gevolgd, en voer het nu ook een maand of 2... Ik merk aan mijn haflinger duidelijk verschil, veel wakkerder, de afgelopen 2 winters zag je m echt oud worden, deze winter is hij topfit, en actief, aan Yanneke merk ik minder, maar haar vacht is veel zachter geworden, ziet er goed uit!
Ik voer ook minder dan dat wat ze aanbevelen en doe het door de zemelen, ze eten het prima.
Toch grappig dat ieder anders reageert, het is wel idd prijzig maar er zit wel echt van alles in.....
Ik voer ook minder dan dat wat ze aanbevelen en doe het door de zemelen, ze eten het prima.
Toch grappig dat ieder anders reageert, het is wel idd prijzig maar er zit wel echt van alles in.....
Hij meet aan de hand van dat haar en het voer of hij er tegen kan.
Als je niet meteen weet waar ze van schuren oid meet hij het energieverlies en zoekt zo wat ze nodig hebben.
Het is redelijk alternatief allemaal, maar zowel Hay als ik en mijn familie zijn er al heel goed mee geholpen
Als je niet meteen weet waar ze van schuren oid meet hij het energieverlies en zoekt zo wat ze nodig hebben.
Het is redelijk alternatief allemaal, maar zowel Hay als ik en mijn familie zijn er al heel goed mee geholpen

- nancy imka
Maar op welke manier meet hij dat dan op? Heeft hij daar een apparaat voor ofzo? Ben daar niet zo in thuis geloof ik 
Ik vind het ook wel duur, maar goed anderzijds voel je die drie euro per zak nou echt in je portomonai zo veel voer ik niet denk ik dan maar. Het was drie euro meer als nature's best dacht ik gezien te hebben. En als je heel snel je pin indrukt zie je het niet haha

Ik vind het ook wel duur, maar goed anderzijds voel je die drie euro per zak nou echt in je portomonai zo veel voer ik niet denk ik dan maar. Het was drie euro meer als nature's best dacht ik gezien te hebben. En als je heel snel je pin indrukt zie je het niet haha