Lentevertier voor de G-tjes in deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Stefje

Re: Lentevertier voor de G-tjes in deel 4!

Bericht door Stefje » ma 07 jan 2013, 21:05

Welkom Bailey ik vind het een erg mooi dier!

Hoe en wanneer ik Gerda ga inrijden weet ik niet niet. Als ze van de zomer nog zo smal is zal ik er niet op gaan. Ze is enorm de hoogte in gaan en de breedte moet nog een beetje komen bij haar. Daarbij moet de basis er eerst perfect inzitten en zal ik op zoek gaan naar een goede instructeur.

Wel heeft ze vandaag een licht zadeltje opgehad. Ach Gerda en een zadel, alle dingen waar ze in kan happen vindt ze leuk. Maar even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Voor de rest kan het haar niks schelen. Singel op het loste gaatje, paar stapjes gemaakt en weer afgehaald. Het gaat allemaal zo makkelijk met haar.

Ze begint wel een beetje bijdehand te worden nu, komen echt praatjes. Denk ook dat ze graag ergens mee wilt beginnen, ze leert zo ontzettend graag. Ben al een beetje begonnen met stemcommando's en dat gaat erg goed +:)+
:¨·.·¨:
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Bailey

Bericht door Bailey » ma 07 jan 2013, 21:48

Dankjewel Stefje! Wat fijn dat Gerda zo makkelijk reageerde op het zadel :)

Wat sneu dat Gabanna zo ziek is geweest. Fijn dat het nu weer goedgaat!

Dennis, echt waar? Mij lijkt aangespannen wel heel leuk, maar ben er zelf gewoon niet ervaren genoeg mee. Ik ben te onhandig met dubbele lange lijnen en Bailey is daarvoor dan te slim, die verzint meteen vanalles waardoor ik in de knoop raak in al die meters touw. Verder dan dat komen we dus niet echt := Eerst zelf maar op les als ik dat ooit wil geloof ik.

Amber, wat leuk dat jij Gio ook als handpaard meenam! Bailey vindt Wente hélemaal niet aardig, dus voorlopig zit het er hier nog niet in, maar we gaan gewoon oefenen.

Wente herkende me vandaag al echt. Waarschijnlijk als 'diemetdielekkerehapjes', maar och, liefde gaat door de maag toch? Zeker in het begin :D
Ze eet in ieder geval goed, is niet kieskeurig, heeft net een tandje eruit en loopt erbij als piet piraat.
Kreeg net een mailtje dat de jonge paarden-brokkies die ik voor haar heb besteld onderweg zijn, fijn! Verder krijgt ze nu onbeperkt hooi, eenmaal in de groep is dat wat beperkter, maar er groeit ook gewoon gras.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 08 jan 2013, 06:29

Wat een leukerd Sterre, gefeliciteerd!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 jan 2013, 10:06

Bij Gabbana is de castratie dus ook al niet goed gegaan. Wat een ellende is dat toch steeds weer. Je moet er echt tegenop zien als je een paard wilt laten castreren want de kans dat hij er ziek van wordt is toch behoorlijk groot.
Gelukkig is hij weer helemaal herstelt en kun je, nu hij 'thuis' is, lekker van hem gaan genieten en zo te lezen doe je dat ook met volle teugen. Mogen wij nu ook meegenieten in de vorm van meer foto's? Ben wel benieuwd naar een hele Gabbana.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gabbana

Bericht door Gabbana » di 08 jan 2013, 13:21

Gefeliciteerd met Wente, Bailey! Ik vind het een mooi elegant paardje :~

Ja Anita klopt! We hadden het er op bokt in de 40+ het er ook al even over, weet je nog? Ik zal proberen wat mooie foto's te maken binnenkort (valt nog niet mee haha).

Gerda en Geke zien er ook al volwassen uit zeg! Is nog best een groot verschil he? De ene is nog pup en de ander al bijna 'af'.....
Toeval bestaat niet!
Stefje

Bericht door Stefje » di 08 jan 2013, 17:47

Ja Gabbana dat vindt ik ook! Al moet ik zeggen dat Gerda bij de meeste foto's meer 'volwassenheid' uitstraalt dan dat ik haar zelf zie, zijn echt momentopnames.
Wel vervelend dat hij zo ziek werd met de castratie. Hij heeft echt een stoere kop! Leuk!!
`·.
Gerda (Odin x Anton)
Dennis

Bericht door Dennis » di 08 jan 2013, 22:47

Ik zit er gewoon liever op Sterre maar toch ga ik ze beide wel beleren. Dreams moet ook gewoon aan de bak straks :D
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Gabbana

Bericht door Gabbana » wo 09 jan 2013, 07:56

Thanks Stefje! Ja grappig he, die verschillen. Ik kijk soms wel eens bij de F-jes en ook daar zitten nog echt van die puppies tussen zelfs. En over 2 jaar zijn het dan opeens tanks haha!

Ik vind het wel lang wachten trouwens hoor. Ik heb geen ander paard om te rijden en heb Gabbana zo ongeveer bij zijn geboorte gekocht. Ach, dacht ik, wat is nou vier jaar.... :=

Jammer dat ik zelf niet kan mennen, anders had ik misschien het voorbeeld van Dennis wel gevolgd. Nu ga ik me dan maar eens verdiepen in vrijheidsdressuur ofzo, kan ik in elk geval iets gaan doen! ~~}>
Toeval bestaat niet!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 jan 2013, 10:46

Gabbana schreef:Jammer dat ik zelf niet kan mennen, anders had ik misschien het voorbeeld van Dennis wel gevolgd. Nu ga ik me dan maar eens verdiepen in vrijheidsdressuur ofzo, kan ik in elk geval iets gaan doen! ~~}>
Maar ook dat is te leren Monique haha en het is erg leuk om te doen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » wo 09 jan 2013, 11:05

Ik vind het ook lang wachten hoor, mis het rijden echt wel. Ik kan wel als het straks goed weer is en het weiland is weer droog op Ulrieke rijden, maar dat ik ook maar zo weinig. Daar werk je niet echt aan een doel of zo, dus straks de bossen in met Geke lijkt me heerlijk!

Mennen is gewoon niet mijn ding, maar ik krijg ergens ook wel de kriebels als ik denk aan Dreams met een tuigje voor een wagentje en in volle galop door de bossen :D
Gabbana

Bericht door Gabbana » wo 09 jan 2013, 11:12

Haha er is sinds kort een meneer bij ons op stal gekomen die ment. Ik ga binnenkort eens met hem mee om te kijken wat het allemaal precies inhoudt. Jij bent expert natuurlijk Anita :D

Ja een pittige shet voor een leuk wagentje doet het voor mij ook wel qua hoog schattigheidsgehalte hoor Dennis!
Toeval bestaat niet!
Stefje

Bericht door Stefje » wo 09 jan 2013, 20:20

Het is ook zo ontzettend lang wachten. Maar genoeg te doen aan de opvoeding in de tussentijd :D

Ik zou ook zo graag willen mennen met Gerda. Zit er niet in denk ik. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en ken verder ook niemand die er echt mee bezig is. Mijn droom is om Gerda voor de koets te hebben al ga ik (ooit) trouwen :=
`·.
Gerda (Odin x Anton)
claudia

Bericht door claudia » wo 09 jan 2013, 20:54

Guus gaat, als ik er mijn mijn rug niet uit kom te liggen, in het voorjaar ingereden worden.

Ben benieuwd wat hij zal doen, hij heeft verder nog niets gedaan. Zodra de dagen weer langer gaan worden en de ground het toe laat dan mag hij wat gaan doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gabbana

Bericht door Gabbana » wo 09 jan 2013, 21:06

Oh dat zou wel heel gaaf zijn Stefje!

Spannend Claudia! Ben benieuwd naar je ervaringen...
Toeval bestaat niet!
claudia

Bericht door claudia » wo 09 jan 2013, 21:37

Gabbana schreef:Oh dat zou wel heel gaaf zijn Stefje!

Spannend Claudia! Ben benieuwd naar je ervaringen...

Voor mij is het niets nieuws, ik rij wel vaker jonge hengsten in ;)
Het is nu alleen een van mezelf en een van Zortin. Dat is wat het voor mij speciaal maakt.
Wat inrijden betreft is hij niet anders dan een andere fjord := .
Als hij net als zijn vader is dan is het appeltje eitje.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bailey

Bericht door Bailey » wo 09 jan 2013, 22:18

Jaa, Dreams met een tuigje en een wagentje! Hóe schattig Dennis! Ik wacht nu al met smart op foto's :D
Moet zeggen, ik was nooit zo 'van het mennen', maar toen ik vorige week op de kar bij stalgenootje heb gezeten vond ik het toch wel heel erg leuk!

en wie weet, Gabbana ook voor de kar, staat vast stoer :)

Stefje, wat romantisch!

Spannend Claudia. Wel heel leuk dat hij zo speciaal is qua gevoel, benieuwd hoe het gaat!

Hier begon mijn middag met ponyvangen. Wente was toch weer door de draadjes van haar weitje gegaan en liep in een groot stuk weide te doen alsof ze een arabier was. Haar imitatie is bijzonder goed moet ik zeggen! Heb duidelijk een karaktertje aangeschaft :D
Haar vangen is gelukkig heel makkelijk, ze komt aandraven als ik roep. Hoe lief! :L

Mevrouw is vandaag voor het eerst sinds haar aankomst op het erf geweest, was wel heel indrukwekkend vond ze. Van weide naar erf is over een bospad met houtstapels, dingen onder zeiltjes en kuilbalen, wat ze allemaal niet kent, dus dat is wat! Hoop gestuiter, gesnuif en gesnork, maar uiteindelijk is het veel vertoon en stelt het weinig voor. Supermakkelijk te houden en ook héél dapper, want ze wil wel direct kijken als je haar naar het enge toeleidt.

Mijn zak pony-pokon (muesli voor jonge paardjes ;)) is gisteren ook met de post gekomen en kreeg ze vandaag voor het eerst. Ik prijs me al gelukkig met nog zo'n makkelijke eter, want hoe eng het erf ook was, dat voer was duidelijk belangrijker. Brave pony!
Heb haar overigens ook gemeten, ze is nu nét 1.40. Benieuwd hoeveel daar nog op gaat komen!
Gabbana

Bericht door Gabbana » wo 09 jan 2013, 22:22

Haha oh dat wist ik niet Claudia! Ik weet dat Zortin een goedgekeurde dekhengst is maar dat is het dan...

Ik wist dat ik ooit een koel-in-zijn-hoofd-paard wilde, mijn dochters zagen Gabbana geboren worden en ik heb hem gekocht. Ben pas daarna wat rond gaan lezen in Fjordenwereld en me meer verdiept in het ras. Ik wist alleen dat ik Fjorden leuk vond... :+ Voor mij is dus alles even spannend!!
Toeval bestaat niet!
Gabbana

Bericht door Gabbana » wo 09 jan 2013, 22:23

Een hafabier, Bailey? :+
Toeval bestaat niet!
Dennis

Bericht door Dennis » do 10 jan 2013, 21:52

Zo kwam ik gisteren foto's tegen van ik geloof uit 1995 met de shet van mijn oom voor een karretje. De shet is er al lang niet meer, was bijna 35 geworden maar het tuig en het karretje is er nog wel :=

Zo staat er bij mijn oom ook nog een twee wielige wagen en een koets met twee tuigen maar geen fjord meer die ervoor kan dus met een beetje geluk kan ik dat gebruiken voor Geke
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 11 jan 2013, 20:41

we hebben Guusje vanmiddag even geknipt. Ze was superbraaf. Op een gegeven moment stond ze wat voor de koeien te strunen en er lag een pak hooi. Ik ben op dat pak hooi gaan staan en over haar heen gaan hangen, vond ze prima. Ik heb er een dubbel gevoel over, óf we stappen zo op en rijden er mee weg, of ze is zeker niet makkelijk. Ze heeft zo 2 kanten :=
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie